montare accesorii pe copastie

Creat de dan dragos, Ianuarie 07, 2012, 12:34:32 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dan dragos

salutare,
doresc sa imi montez pe barca balustrade, tacheti, etc. si problema este ca nu am acces pe ambele parti pentru fixarea in suruburi (imediat sub copastie sunt niste compartimente complet inchise).
inafara de pocnituri ce alte variante mai am ? si este aceasta varianta suficient de rezistenta ?
ms


capitanu

ai variante multe, incepand cu acele nituri care nu sunt"poc" ci pop, apoi cu diferite tipuri de surub filetat. Problema de rezistenta nu sta in surub, el va fi ultimul care se va rupe, pericolul vine de la faptul ca daca materialul nu este destul de solid, elementul de prindere se va smulge. Asa ca verifica daca exista grosime suficienta a materialului pentru a nu se smulge holsurubul din material si mentine la asamblare etanseitatea prin aplicarea unui mastic rezistent la apa si exterior(regim termic), pentru a avea utilitatea compartimentelor etanse.
Spor la treaba. Daca nu pune niste poze ca sa vedem exact cum sta treaba si te mai ajutam cu idei.

Vali

Salut Dan, nu cred ca prinderea cu pop-nituri e suficient de rezistenta. Cea mai sanatoasa prindere e cu suruburi, iar pe dedesubt trebuie pusa o contraplaca din placaj solid, tabla de inox, aluminiu, sau chiar textolit, fiindca se distribuie mai bine fortele. Suprafata de contact trebuie de asemenea etansata cu silicon, sau mai bine Sikaflex.

Banuiesc ca nu ai acces sub copastie din cauza ca aceasta are rol si de compartiment flotabil. Cel mai bine, dupa cum a spus si Razvan capitanu, e sa ne pui niste poze, si vedem cum o vom rezolva.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dan dragos

#3
am loc sub copastie dar sunt intre basa prova si pupa 3 compartimente inchise de dim diferite - cel din poza de mai jos este celk mai mic-  nu  cred ca sunt pentru flotabilitate, mai degraba pentru rezistenta, pentru o mai buna fixare a copastiei.
pe ale sa zicem ca le evit dar se schimba poveste la prova si la pupa unde sunt rezerve de flotabilitate dar fiind deasupra apei nu cred sa fie nici o problema.

si grosimea copastiei este de cel putin 4 mm (unde am putut masura)



Vali

Compartimentele respective au rol de coltare de intarire a prinderii copastiei. Nu deranjeaza, cum dealtfel nu deranjeaza nici montarea accesoriilor de punte la prova si la pupa.

Eu nu mai stiu exact care e dispunerea si cat de facil e accesul sub copastie la Nufar. Importanta pentru soliditatea prinderilor este montarea de contraplaci pe dedesubt la toate accesoriile.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dan dragos

Citat din: capitanu din Ianuarie 07, 2012, 04:38:25 PM
ai variante multe, incepand cu acele nituri care nu sunt"poc" ci pop, apoi cu diferite tipuri de surub filetat.

care sunt aceste tipuri de suruburi si pe unde se gasesc.
ms

Vali

La Yacht TNG (banerul de mai jos) se gasesc si accesoriile necesare (tacheti, babale, ocheti etc), din inox sau plastic, cat si suruburi de inox cu piulite si saibe, pe diferite dimensiuni.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dan dragos

astea deja le-am luat de la yacht tng.
ma intereseaza daca exista alte sisteme de prindere asemanatoare pop niturilor.  ???

Vali

Nu stiu Dane, insa trebuie sa existe o solutie de a le prinde cu suruburi. Pana acum eu am folosit doar suruburi, si cam asa e la majoritatea barcilor de pe aici.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

Parerea mea este ca e mai safe cu suruburi, ca le mai poti strange, desface...niturile raman.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Laurentiu N.

#10
@Dan Dragos
Am sa-ti explic cum am rezolvat eu o astfel de problema in Italia la barca sefului meu M.Bellani,folosind rasina din kitul de reparatii auto :
-In primul rand faci o piesa din platbanda de inox,cu 2 gauri filetate la capete,aflate la distanta gaurilor de la tachet.[eu am folosit otel galvaniza de pe santier].Latimea piesei=30mm,grosime=aprox 4mm.
-Hotarasti pozitia pe copastie, trasezi pozitia gaurilor,mijlocul lungimii piesei si latimea.
-Dai doua gauri de 6mm la extremitatile liniei transversale de mijloc a desenului piesei trasata pe copastie.[vezi desen]
-Cu flexul decupezi materialul dintre cele doua gauri.Va rezulta o fanta" de 6x35mm,transversala pe copastie.
-Dai gaurile pentru suruburi.
-Introduci o sarma printr-o gaura de surub si o scoti prin fanta.
-Legi piesa metalica[in T"],ce are si la celalat capat sarma dupa aceeasi procedura.
-Mijlocul piesei,unde am practicat in prealabil cateva gauri de 3mm,se da cu rasina pe ambele parti+gaurile de 3mm.Rasina sa nu ajunga la gaurile filetate !!!!! [eu le-am umplut cu hartie]
-Cu ajutorul sarmei tragem piesa prin fante si o lipim pe interior.
-Fanta se umple cu tocatura"de fibra si rasina.
-Dupa intarire scoatem sarmele si montam tachetul.[daca vrem putem sa adaugam la exteriorul copastiei,pe lungimea tachetului,un strat de fibra.]
.
Sper sa-ti fie de folos.

ss

Uite-vezi, de-asta se uita ieuropenii cu gura cascata la noi, pentru ca sarma si 3 scule, combinate cu istetimea romaneasca rezolva probleme la care neamtu' avea nevoie de proiectant, inginer si mesteri supercalificati, care beleau barca si munceau 3 zile!  8)

Vali

Ideea lui Laurentiu e excelenta, si se merita aplicata oricand nu e acces sub punte sau copastie. Si uite asa invatam incet-incet lucruri utile :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

fabulos ... mare avere este ingeniozitatea umana . buna solutie domnule. sunt dator , am aplicat-o si eu