aventurile catamaranului solar

Creat de bogdanminitehnicus, Februarie 17, 2022, 06:15:30 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bogdanminitehnicus

A doua zi am plecat de la plaja de nisip intre Rasova si Cochirleni, unde am reusit sa-mi incarc telefonul ca sa pot inregistra progresul pe gps pentru ziua in curs. Aveam de facut undeva la 85 km pana in dreptul localitatii Marasu, asa ca dimineata la mal a fost destul de scurta, am strans garsoniera si am plecat la drum. Vremea super faina, vant cam deloc si soare toata ziua, asa ca am prins curaj si am lasat motorul sa bazaie apasat si constant. Am trecut pe sub podul de la Cernavoda, apoi pe langa Seimeni, Dunarea, Capidava, Ghindaresti, Harsova, Giurgeni, Magureni, Marasu. Ziua a fost super linistita, nimic notabil care sa strice mult asteptatul voiaj, agitatia normala pe Dunare, multe barje si doar in dreptul localitatii Giurgeni si-au facut aparitia ceva barci de agrement.
Din pacate parghia cu care actionez directia motorului e ceva cam scurta, profilarea axului vertical al motorului mi-a facut viata mult mai usoara, actionand ca o carma si tinand barca pe pozitie, insa odata cu cresterea vitezei motorul devenea mult mai greu de carmit, deabia miscam teava milimetric (trebuie sa gasesc o varianta mai buna de carmire), cu toate astea surubul de 6mm a tinut fara probleme.
Dupa aproape 10 ore ajungeam la Marasu, pe un calm incredibil, pun in sfarsit piceorul la mal (bateria undeva la 63%), iar seara o petrec in compania a doi oameni minunati la fel de dornici de aventura pe apa cu care am reusit sa schimb multe impresii, pareri cat si o minunata de zeama de stei la ceaun (colegul nostru de pe forum DeltaSub si Mitica). Apoi am dormit pe catamaranul Pescar Hoinar.


bogdanminitehnicus





bogdanminitehnicus

#35
salutari calduroase din fata calculatorului, incoconat intr-o patura chinezesca....

Si a venit vremea sa povestesc si despre ultima zi a voiajului electric, in care am plecat devreme cu gand sa ajung in Braila, un traseu de doar 53 km. Plecarea de pe bratul Marasu a fost una foarte linistita, vreme frumoasa, vant putin si soare mult, iar bratuletul este unul foarte izolat si pitoresc cu maluri domoale si multe locuri de campat in natura, pana in dreptul localitatii Gropeni, unde drumul s-a latit considerabil si au aparut si barjele de transport. Am trecut destul de repede de Chiscani si am inceput sa vad un inceput de Braila, apoi am inaintat spre noul pod de unde am fost inturnat de bratul Macin cu o apa limpede si curata care te imbia sa intorci amonte. Asa ca am inceput urcarea pe Macin foarte bucuros de noua destinatie care speram sa fie Peceneaga de unde ar fi venit Mihai sa ma recupereze cu peridocul. Plutitoarea inainta frumos cam cu 7-8km/h, soare era destul, asa ca tot inainte. Din pacate seara s-a apropiat destul de repede, incepusem sa merg doar cu bateria asa ca am oprit voiajul in dreptul localitatii Turcoaia, cu o rezerva in baterii de 60 si ceva la suta dupa 91 km. As mai fi ramas inca o zi, dar prognoza meteo era destul de sumbra, vant de fata in rafale de 30km + mers in amonte....




byteworks

Frumos de frumos!
Imi poti spune daca si care poze sunt din zona Gropeni?

bogdanminitehnicus

Citat din: byteworks din Octombrie 17, 2022, 09:04:25 AM
Frumos de frumos!
Imi poti spune daca si care poze sunt din zona Gropeni?

nu am facut prea multe poze acolo, sper sa te ajute ce am postat

bogdanminitehnicus

#41
Una peste alta a fost cam prima incursiune serioasa cu plutitoarea pe Dunare, sincer nici nu credeam ca o sa tina motorul atatea ore continuu. Eu sunt foarte incantat de rezultat si de tot voiajul, dar sunt in continuare lucruri de imbunatatit, de exemplu ascutirea oglinzii ca sa-mi scada valurile de siaj si rezistenta la inaintare....


bogdanminitehnicus

Hull design implications
Wave-making resistance depends on the proportions and shape of the hull: many modern displacement designs can exceed their hull speed even without planing. These include hulls with very fine ends, long hulls with relatively narrow beam and wave-piercing designs. Such hull forms are commonly used by canoes, competitive rowing boats, catamarans, fast ferries. For example, racing kayaks can exceed hull speed by more than 100% even though they do not plane.

Heavy boats with hulls designed for planing generally cannot exceed hull speed without planing.

Ultra light displacement boats are designed to plane and thereby circumvent the limitations of hull speed.

Semi-displacement hulls are usually intermediate between these two extremes.

bogdanminitehnicus

am gasit explicatia de mai sus pe wikipedia impreuna cu o formula de calculare a vitezei unui corp de deplasament, bine el nu cred ca e foarte exact pentru ca nu ia in calcul latimea corpului, dar cifrele sunt destul de interesante si exacte in cazul meu:

radical din lungimea corpului in metri X 2.43= viteza in noduri
in cazul meu:
5,2 m lungimea 2.28x2.43=5.54 noduri = 10.26km

daca as lungi corpul cu 1m

6.2m 2.48x2.43= 6.05 noduri = 11.2 km