reparatie capitala barca fibra

Creat de raitmaerg, Martie 12, 2012, 09:05:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

raitmaerg

sa incep cu inceputul....

in 2010 mi-am cumparat o barca de fibra de sticla, barc Egreta produsa la Bratesul Galati.
nu stiam mai nimic despre barci, imi doream barca sa pot sa merg pe Dunare. Un prieten care avea o Laguna 565 m-a luat cu el de cateva ori, mi-am luat permis, am mers singur de vre-o doua ori pe Dunare si m-am indragostit de Dunare.
scriu toate astea ca sa se inteleaga in ansamblu cum a decurs reparatia barcii.
in 2010 am scos barca si pana in primavara lui 2011 a stat in aer liber, vopseaua si asa pros data, a inceput sa se scorojeasca, au inceput sa apara fisuri in copastie...neavand bani am evauat problemele, m-ama uitat in portofel si am hotarat ca in iarna urmatoare trebuie musai sa o reconditionez. 2011 nu i-am facut absolut nimic, am lasat-o asa cum era si am iesit la Dunare aproape in fiecare weekend.

A venit si iarna 2011-2012, eram hotarat sa o reconditionez, am citit, m-am documentat, si am inceput sa imi strang materiale si unelete.
in prima faza mi-am cumparat:
vopsea pentru barca. vopsea poliuretanica de la Emex.
vopsea antivegetativa chimtitan
rasina si stratimat de la Polidis,
masina cu vibratii pentru slefuit
flex ( polizor unghiular)
smirghel
disc cu arici pentru flex pe care se ataseaza discurile de smirghel,
chit auto cu fibra de sticla
pensule
capac si rama - aici o sa ca detaliez mai jos.
trafaleti si role pentru trafaleti
teava 22mm inox pentru manere 2m
tacheti 150 mm
stinghi de brad pentru facut capre

Cand a inceput sa se incalzeasca afara am facut caprele din lemn si am urcat barca pe ele, am inceput cu smirgheluitul pe exterior a vopselei vechi. in urma acestei operatii am descoperit ca la ultima reparatie a barcii, cei care au lucrat au facut treaba de mantuiala. in partea din spate a chilei mai fusese reparata si fibra incepuse sa se exfolieze, am cojit pana am ajuns la stratul initial, am slefuit bine si am reparat cu rasina si fibra. am facut din pudra de talc si rasina un chit pentru reparatii. este cea mai buna varianta de chit, am incercat si cu chit auto dar nu se compara.
chitul l-am facut astfel:
intr-o cutiuta am turnat 2 degete de rasina fara sa pun intaritorul, si incet incet am pus peste, pudra de talc amestecand pana sa facut un chit. luam cu spaclul cat aveam nevoie puneam cateva picaturi de intaritor amestecam bine pe spaclu si acopeream zgarieturile sau unde aveam nevoie. este cea mai buna forma de chit pe baza de rasina, nu folosesti decat ai nevoie si poti sa il utilizezi punand intaritor.
asa arata barca la inceputul lucrarii



in timpul slefuirii



acum sa va spun cu capacul de la portbagaj

in bancheta din prova aveam un fel de portbagaj dar foarte mic, m-am hotarat sa mai imi fac unul in pupa, un portbagaj gen lada frigorifica, sa il capitonez cu polistiren extrudat, in caz de nevoie mai ramanea ceva flotabilitate si faceam si o lada frigorifica. dupa ce m-am uitat atent la alte barci am vazut ca toate capacele se inchid peste un jgheab care face ca apa sa nu intre inauntru. am ajuns la concluzia ca nu merita sa mi-l fac singur.
tot uitandu-ma dupa tipul de barca ca a mea am vazut ca Bratesul a modificat un pic modelul de barca avut de mine, problema pe care o aveam era ca barca mea nu glisa....puteam eu sa ii pun si 100 cp si tot nu glisa, asta datorita formei.
am luat legatura cu ei de la Bratesul si i-am rugat sa imi faca o calculatie de pret pentru doua aripioare care sunt in laterealul barcii si pentru doua banchete complete cu capac, vroiam sa le schimb si sa am si eu spatiu de depozitare. cu aripioarele laterale cica s-ar rezolva problema glisajului.
am primit un pret de mi-a stat ceasul 1600 ron, i-am rugat sa recalculeze doar pentru aripioare..........ma asteptam ca 2-3 milioane, maxim 4.....hai fie...imi trimit pret de aproape 9 milioane...dar imi spun ca bancheta cu capacul din pup este cadou.....
am incercat sa vorbesc cu ei la telefon, nu m-am inteles si am lasat-o balta. 8 milioane pentru doua aripioare de fibra de 1,5-2, si late de 20cm ...nu dau. in sfarsit, asa stiu unii sa faca afaceri.......
am vorbit la galati si am reusit sa aiau capacele si rama care imi trebuia cu imensa suma de 100 ron.
asa arata montat capacul si rama


in momentul actual  mai am cateva locuri unde mai trebuie sa o finisez...chestie de jumatate de ora si astept weekendul sa vopsesc barca.



Mihaif99

#1
Morala: cumparati barca de la Bratesul !   ;D

Serios acum, ai facut o treaba buna, felicitari, dar mi se ridica parul pe ceafa cand vad cum a ajuns o barca de 2 ani vechime. Barca de la Bratesul nu se vinde cu garantie? Sau e vorba de un grup de smardoi care fac barci in findul curtii: ai luat-o frate e a ta, daca te prind pe aicea iti rup picioarele!

Am vazut canoe de fibra de 30 (trei zeci) de ani care probabil aratau mai bine decat arata "egreta" noua. De famt, nu am vazut, am avut un Scott Woodsman!

Rusine tzeparilor care isi bat joc de oameni!

Florio

#2
Citat din: Mihaif99 din Martie 12, 2012, 11:48:55 PM
Morala: cumparati barca de la Bratesul !   ;D

Serios acum, ai facut o treaba buna, felicitari, dar mi se ridica parul pe ceafa cand vad cum a ajuns o barca de 2 ani vechime. Barca de la Bratesul nu se vinde cu garantie? Sau e vorba de un grup de smardoi care fac barci in findul curtii: ai luat-o frate e a ta, daca te prind pe aicea iti rup picioarele!

Am vazut canoe de fibra de 30 (trei zeci) de ani care probabil aratau mai bine decat arata "egreta" noua. De famt, nu am vazut, am avut un Scott Woodsman!

Rusine tzeparilor care isi bat joc de oameni!

Mihai, eu am inteles din cele citite ca barca e produsa de Bratesul, nu si cumparata de acolo. Probabil este mult mai veche de doi ani, daca cei care au facut ultima reparatie au lucrat de mantuiala  :) .

@ raitmaerg:  Te-ai descurcat bine cu reparatiile, chiar era cazul ca barcuta sa primeasca o atentie de genul asta :) . Poate nu ar strica sa o protejezi peste iarna cu o husa sau ceva asemanator, daca tot sta afara.
Ai reusit sa dai vopseaua in weekend ?

Vali

Salutare Georgian, si felicitari pentru lucrare. Asta e boala barcilor de Bratesul, sunt facute fara gelcoat si doar vopsite. Cred totusi ca vopseaua despre care ai spus ca s-a scorojit a fost data dupa reparatia "de mantuiala", fiindca Bratesul totusi foloseste vopsele rezistente. Acum 30 de ani, cand si-a luat taica-miu prima "duba" de 17 crivace, foloseau la exteriorul barcii rasina in care puneau vopsea, si suprafata arata ca un gelcoat mai mat, dar era mai rezistenta decat barcile vopsite din anii recenti.

Ca sa faci "aripioarele" (chilele de ruliu care sa te ajute si la glisare), trebuie sa procedezi in felul urmator:
- faci sabloane din carton gros sau placaj subtire, cu forma sectiunilor aripioarelor, pe care le lipesti cu fibra pe exteriorul corpului, in zonele stabilite.
- intre sabloane umpli cu spuma poliuretanica la spray, iar dupa intarirea acesteia, modelezi cu cutterul si smirghelul spuma, astfel incat sa iasa forma profilului de care ai nevoie.
- peste forma rezultata laminezi fibra (mat) subtire in mai multe straturi, cu grija maxima ca suprapunerea straturilor sa le ofere la toate contact cu corpul barcii, pentru o priza buna (in prealabil suprafata corpului trebuie bine slefuita)
- dupa ce ai obtinut grosime suficienta a fibrei, dai cu chit si slefuiesti pana obtii o suprafata neteda, peste care apoi poti sa vopsesti.

Daca ti-e prea dificila aceasta insiruire de operatiuni, cand da caldura poate iti trimit eu un set de 2 chile de ruliu turnate direct in fibra, in matrita, fiindca si pe aici lumea doreste sa-si modifice barcile pentru stabilitate si glisare, fie lotca, fie Pescarus, fie Egreta. Singura grija trebuie sa fie ca flotabilitatea pupa sa nu fie nici prea mare, nici prea mica, astfel incat suprafata udata sa ramana cat mai mica, iar barca sa gliseze intr-o pozitie convenabila.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

raitmaerg

#4
multumesc de incurajari si aprecieri.

barca are cel putin 12 ani vechime, nicidecum 2 ani. factura celui care a acumparat-o de la primul proprietar este din 2000 deci si primul proprietar o are din .....19toamna.

nu am mai asteptat weekendul.....
iata ce a iesit, lucrarea este gata, astazi am termianat-o. doua straturi vede interior, doua straturi verde exterior si inca doua albastru ( antivegetativa) exterior partial, capacele si gratarul din interior vor fi albastre, iar tot interiorul verde.



Vali , despre aripioare am mai vorbit noi, acum am terminat lucrarea....o sa vad ce o sa fac pe viitor, astept sa dea caldura si daca poti sa le faci sigur le v-oi pune. Acum chiar sunt cu bugetul rupt rau.

inca cateva poze :




o sa fac poze si duminica cand o lansez la apa dupa ce ii pun si feroneria.







byteworks

Arata super, ai facut-o ca noua, felicitari. Ce vopsea e aceea verde?

Vali

Intr-adevar, a iesit foarte bine, felicitari. Poate era mai bine de dat antivegetativa la limita plutirii de plina incarcare, dar nu cred sa deranjeze daca e putin mai sus, la "treapta" bordajului.
Privind pozele astea, imi aduc aminte din nou cate Egrete, Pescarusi si "dube" de Bratesul mi-au trecut prin maini, ce urat miros rasina si chitul in exces cand le polizezi, si cum dupa o gramada de munca de recoditionare incepe sa se vada si luminita de la capatul tunelului, adica ceva ce incepe sa semene a barca ingrijita  ::).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

raitmaerg

Citat din: byteworks din Martie 13, 2012, 08:26:30 PM
Arata super, ai facut-o ca noua, felicitari. Ce vopsea e aceea verde?

despre vopsea am scis mai sus......Emex, vopsea pt iahturi/albastra chimtitan- antivegetativa.

Citat din: Vali din Martie 13, 2012, 08:46:49 PM
Intr-adevar, a iesit foarte bine, felicitari. Poate era mai bine de dat antivegetativa la limita plutirii de plina incarcare, dar nu cred sa deranjeze daca e putin mai sus, la "treapta" bordajului.
Privind pozele astea, imi aduc aminte din nou cate Egrete, Pescarusi si "dube" de Bratesul mi-au trecut prin maini, ce urat miros rasina si chitul in exces cand le polizezi, si cum dupa o gramada de munca de recoditionare incepe sa se vada si luminita de la capatul tunelului, adica ceva ce incepe sa semene a barca ingrijita  ::).

cata dreptate ai Vali. este o senzatie unica sa vezi ca in urma a ore si ore de slfuit si chituit si iar slefuit....de batur fibra, facut planuri....etc, iese ceva la lumina.  este prima mea barca, este prima mea barca reconditionata si sunt multumit de cum a iesit. Sunat sigur ca daca o dadeam la facut la cineva nu o facea cu atata atentie.
acum ma gandesc ca atunci cand pescuiesc la crap, cam bag barca printre crengile copacilor cazuti in Dunare, incep sa ma gandesc daca o mai bag in craci......
chiar stie careva cum se comporta vopseaua emex la zgarieturi?

Vali

Am vopsit o barca de lemn cu epoxy cu vopseaua Emex poliuretanica, dar n-am probat-o inca la apa. Oricum, din ce se vede, vopseaua e destul de rezistenta, si cred ca la zgarieturi se va comporta mai bine decat vopselele comune.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

raitmaerg

ieri am iesit la Dunare si am lasat barca la apa.
sunt multumit de modificarile facute, am un castig aproape de 50% la viteza.
modificarile care le-am facut sunt: ridicarea oglinzii cu 2 cm astfel am ajuns ca ca motorul sa fie pe pozitia recomandata placa anticavitatie la max 2,5 cm de chila
montarea de aripioare ( hidrofoil)

in pozele de mai jos se vede diferenta dintre cum era inainte pozitia barcii la viteza maxima cu o singura persoana si pozita barcii dupa modificari.





in ultima poza este barca la gata reconditionata...asta mi-a iesit.

Florio

Buna treaba . Sa-ti traiasca si sa-ti pluteasca ! :) 

Mihaif99

Citat din: raitmaerg din Martie 19, 2012, 10:24:52 AM
ieri am iesit la Dunare si am lasat barca la apa.
sunt multumit de modificarile facute, am un castig aproape de 50% la viteza.
modificarile care le-am facut sunt: ridicarea oglinzii cu 2 cm astfel am ajuns ca ca motorul sa fie pe pozitia recomandata placa anticavitatie la max 2,5 cm de chila
montarea de aripioare ( hidrofoil)

in pozele de mai jos se vede diferenta dintre cum era inainte pozitia barcii la viteza maxima cu o singura persoana si pozita

Merge sa mai trimuiesti un pic motorul, sa-si lase nasul (prova, ma rog) si mai jos?

ss

Nu cred ca poate obtine mai mult din cauza pupei inguste. In fapt, forma barcii este de lotca, i-a fost retezata pupa pentru a obtine oglinda pentru motor, n-are forma de planare nicicum. Fara modificari structurale probabil ca niste trim tabs ar fi singura solutie, ceva de genul:

raitmaerg

Citat din: ss din Martie 20, 2012, 06:31:51 PM
Nu cred ca poate obtine mai mult din cauza pupei inguste. In fapt, forma barcii este de lotca, i-a fost retezata pupa pentru a obtine oglinda pentru motor, n-are forma de planare nicicum. Fara modificari structurale probabil ca niste trim tabs ar fi singura solutie, ceva de genul:

ai perfecta dreptate....nu prea mai am ce sa ii fac decat chilele de ruliu asa cum a recomandat Vali.

stefan0172

felicitari Dodo pentru ce a iesit din miinile tale.eu am vazut-o inainte la Oltenita si arata jalnic.Numai bine si fir intins la clonc, sau la crap.