Sonar in timp real?

Creat de adytimofte, Aprilie 01, 2012, 12:27:18 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Mihai Irimia

Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 10:08:24 PM
http://www.echopilot.com/

http://www.interphase-tech.com/


Numa' bani sa ai
asta e ca si dectectorul de radar, mergi cu viteza care trebuie, si nu ai treaba, de ce trebuie sa-i deranjezi pe colegi, stai tu noaptea pe canal si trec eu cu 50 la ora la fiecare 10 minute, dar hai sa ne respectam totusi

Vali

Si totusi, mai bine revenim la sonare ;). M-am lovit de nevoia unui sonar cand m-am dat pe Dunare cu un velier twin-keeler, deci cu 2 derivoare fixe. In ciuda pescajului de doar 55 cm, m-am pus pe uscat de nenumarate ori, chiar si pe mijlocul fluviului. Cred ca in cazul unui velier mai mare cu chila fixa, sonarul e obligatoriu pentru navigatia pe Dunare. Una e sa te despotmolesti cu o barca de 6 metri si 600 kg deplasament, si alta e cu o barca de 9 metri si 4 tone.

Mai ales la gura Sf. Gheorghe, pasa de iesire cu adancime suficienta este ingusta, si se si modifica de la an la an. Din cauza asta, si eu sunt interesat de un sonar de incredere, nu in timp real (velierele sunt lente), ci care sa citeasca adancimile la distanta mai mare spre prova, pentru a evita eficient intinsurile.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihai Irimia

Citat din: Vali din Aprilie 03, 2012, 07:44:28 AM
Si totusi, mai bine revenim la sonare ;). M-am lovit de nevoia unui sonar cand m-am dat pe Dunare cu un velier twin-keeler, deci cu 2 derivoare fixe. In ciuda pescajului de doar 55 cm, m-am pus pe uscat de nenumarate ori, chiar si pe mijlocul fluviului. Cred ca in cazul unui velier mai mare cu chila fixa, sonarul e obligatoriu pentru navigatia pe Dunare. Una e sa te despotmolesti cu o barca de 6 metri si 600 kg deplasament, si alta e cu o barca de 9 metri si 4 tone.

Mai ales la gura Sf. Gheorghe, pasa de iesire cu adancime suficienta este ingusta, si se si modifica de la an la an. Din cauza asta, si eu sunt interesat de un sonar de incredere, nu in timp real (velierele sunt lente), ci care sa citeasca adancimile la distanta mai mare spre prova, pentru a evita eficient intinsurile.

Vali, nu prea are cum sa existe asa ceva, si sonarul functioneaza ca si radarul, emite o unda, si o receptioneaza, diferenta de timp, o transforma in unitate de masura, daca pui transducerul sub un unghi fata de fundul apei, unda va ricosha, si pe ecran vei citii pe ecran numai tampenii, o fi vreunul care are alt principiu, sau mai evoluat, dar cred ca o rutiera de dunare, last edition e mai buna, eu am incercat sa ies pe la Sf.Gheorghe si nu am reusit sa ies cu pescaj de 0,45, cica e un fagas, da nu l-am gasit.

Vali

Din ce am citit pe site-uri straine, stiu sigur ca asa ceva exista. Cunosc foarte bine principiul reflexiei undelor dupa care functioneaza sonarul. Am sa caut din nou pe site-urile de specialitate, si cand gasesc ceva interesant, postez aici.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#19
Citat din: Mihai Irimia din Aprilie 03, 2012, 10:31:13 AM
eu am incercat sa ies pe la Sf.Gheorghe si nu am reusit sa ies cu pescaj de 0,45, cica e un fagas, da nu l-am gasit.

Cred ca ai tinut prea aproape malul stang, unde este o intinsura mare. Topografia gurii de varsare te poate induce in eroare vazand-o ca se largeste la nord. De fapt curentul Dunarii este preluat de curentul Marii Negre spre sud si creaza un banc de nisip in nord si o gura relativ ingusta de senal navigabil, in sud . Eu am nimerit-o :) .
Fara sa consult hartile de navigatie, pot sa iti spun ca ai o adancime buna la 800-900 m de gura de varsare.  Apropierea de Sacalin este iarasi primejdioasa din cauza dunelor de nisip ce se depun permanent.

Mihaif99

#20
Citat din: Vali din Aprilie 03, 2012, 10:37:57 AM
Din ce am citit pe site-uri straine, stiu sigur ca asa ceva exista. Cunosc foarte bine principiul reflexiei undelor dupa care functioneaza sonarul. Am sa caut din nou pe site-urile de specialitate, si cand gasesc ceva interesant, postez aici.

Pai am postat eu deja... ieri. Ai mai sus link-urile spre cele doua modele mai comune.

Uite aici o discutie pe un forum. Oamenii isi explica experienta apropos de cele doua modele(ai link-uri SI acolo):

http://www.cruisersforum.com/forums/f124/interphase-vs-echo-pilot-forward-looking-sonar-35431.html

Si-apus un prieten un sonar din asta care se uita in fatza si da o imagine 3D a fundului. L-a costat de vreo 2000$ .  Pot sa il intreb. Oricum am vazut reclame si in reviste, deci instrumentul exista si e destul de comun.

Mihai Irimia

Citat din: Florio din Aprilie 03, 2012, 03:09:50 PM
Citat din: Mihai Irimia din Aprilie 03, 2012, 10:31:13 AM
eu am incercat sa ies pe la Sf.Gheorghe si nu am reusit sa ies cu pescaj de 0,45, cica e un fagas, da nu l-am gasit.

Cred ca ai tinut prea aproape malul stang, unde este o intinsura mare. Topografia gurii de varsare te poate induce in eroare vazand-o ca se largeste la nord. De fapt curentul Dunarii este preluat de curentul Marii Negre spre sud si creaza un banc de nisip in nord si o gura relativ ingusta de senal navigabil, in sud . Eu am nimerit-o :) .
Fara sa consult hartile de navigatie, pot sa iti spun ca ai o adancime buna la 800-900 m de gura de varsare.  Apropierea de Sacalin este iarasi primejdioasa din cauza dunelor de nisip ce se depun permanent.

Te cred, nu stiu, am ascultat si eu sfaturile navigatorilor" de la mese", nu am mai insistat, am vazut ca nu am reusit din atatea incercari am renuntat, si datorita faptului ca mai aveam 50 de litri de benzina in tank