Constructia unei cabine pe o barca deschisa

Creat de bustanson, Aprilie 02, 2012, 12:00:18 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bustanson

Salut,
Nici nu stiu daca aici imi este locul...
As vrea sa modific o barca, despre care nu stiu mare lucru (o am de la un nepot din Germania) :
520 lungime, 185 latime, un motor Evinrude 35 CP si cam atit. Este deschisa cu circa 6 locuri.
As dori sa-i fac o cabina de 2 locuri pentru depl scurte si innoptari de weekend (lac, Dunare, Delta, 1 - 2 mile pe mare (fara vint si valuri!!!)). Mi-a placut, si se aseamana foarte mult cu ce imi doresc, proiectul rusului : http://www.boatplans.ru/Superkosatka/ din care ma voi inspira cu siguranta
Problema este ca nu stiu nimic despre inmatriculare, autorizari, revizii periodice , etc. Ce acte sunt necessare, proiect, etc.
Ma poate ajuta cineva?

Vali

Salut si bun venit pe capcompas.ro.
Ca sa scapi de bataia de cap cu proiectul etc etc, cred ca ar fi bine de procedat in felul urmator:
1. Se inmatriculeaza barca in starea actuala (barca deschisa)
2. Se construieste din placaj si fibra de sticla o cabina usoara demontabila, adica o cutie care se poate monta sau demonta de pe barca, la fel ca o caroserie de papuc de exemplu.
In felul asta, nu mai trebuie autorizata modificarea barcii, si in caz de nevoie, se poate folosi barca si fara cabina.
Daca te hotarasti sa faci in felul asta, te putem sfatui in continuare ce sa folosesti ca sa-ti faci cutia cu rol de cabina. Succes :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bustanson

Mda! Ideea asta am avut-o si eu insa...
Barca are o punte din fibra, profilata cu banci, spatii de depozitare, si alte alea. Eu m-am gindit la o modificare mai adinca, respectiv sa desfac circa trei m de la prova, pastrind pupa nemodificata, unde am un spatiu bun pentru rezervor de carburant, piese de scimb, in fine chestii "murdate" chiar la oglinda. Lateral sunt doua banchete in lungul bordurilor care, iarasi, au spatii utile. Vreau sa si ridic bordajul cu ... inca nu stiu cu cit, depinde cit modific centrul de greutate, sa nu afectez (prea mult) stabilitatea laterala. Voi face cit de curind niste poze, asa cum e acum si cu ce vreau sa iasa, si le postez.
In partea din fata vreau sa amenajez cabina (cum este normal, nu?!?), si acolo este mult de lucru. De sfaturi nu ma voi plinge nicicind: sunt binevenite.
De exemplu nu stiu (desi am lucrat ceva cu fibra, mai demult - um surf Mistral pe care nu l-am vazut pe apa! L-am dat nepotului din Nemtzia) cum se impaca lemnul sau placajul cu fibra si rasina. Si multe altele. Stati linistiti, sunt scai si ma veti dori voi afara din forum!
Toate bune.

Vali

Oamenii muncitori sunt oricand bineveniti printre noi ;). Ideile sunt bune, ramane sa le detaliem. Asteptam poze.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

fitter

Uite la asa ceva ma bate si pe mine gandu sa fac o semicabina la papucul meu, dinensiuni: L 4m , l 1.7m , marca FIBERLINE.Am insa multe semne de intrebare:
-se modifica semnificativ centrul de greutate?
-cabina opune multa rezistentea la inaintare?
-trebuie decupata puntea din prova-asta afecteaza structura de rezistenta a barcii?
-pentru a glisa e necesar un motor mai mare? (are montat unul de 35 cp dar care mai scoate cam 20)
-daca cunoasteti si alte moduri de a construi semicabina, ceva de genul profil de aluminiu cu plexiglas (am o coala de plexiglas de 5mm).Multumiri pentru raspunsuri.

Vali

Problema la modificarea majora a unei barci inmatriculate este ca trebuie autorizata constructia, depusa o documentatie, platite taxe peste taxe etc. In plus, chiar daca s-ar indeplini conditiile de mai sus, nu suntem siguri ca ne va fi aprobata modificarea. Motivul e ca personalul tehnic din ANR nu e familiarizat cu domeniul ambarcatiunilor, si prefera sa "se spele pe maini". Nu vreau sa generalizez, insa ne-am lovit, si eu, si alti amici barcagii, de prea multe ori de obtuzitatea inspectorilor tehnici in aceasta problema.

Din cauza asta sunt adeptul modificarii neinvazive a unei barci, pentru a-i pastra calitatile initiale, si pentru a avea o barca multi-purpose. Nu ne opreste nimeni sa modificam substantial barca, insa in acel moment ne asumam si raspunderea privind siguranta pe apa. Daca lucram "dupa ureche", sunt sanse mari ca sa dam gres, sa stricam o barca buna, sau mai rau, sa ne punem in pericol pe apa. Am vazut de-a lungul timpului multe modificari riscante la barci, si din cauza asta cred ca e mai bine sa se pastreze structura barcii neatinsa, iar eventuala cabina sa fie "aplicata".

Nu e imposibil sau greu de facut o cabina prin modificarea structurala a barcii, dar trebuie gandita si lucrata bine toata treaba, de la proiectare, autorizare, si pana la executie. Am separat posturile despre constructia cabinei intr-un topic nou, si ramane sa discutam pe caz concret. Deci asteptam poze ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

fitter


republicii

Vezi ca acolo unde raspunzi mai jos scrie +Atasamente si alte optiuni dai clic acolo si apoi apare Browse mai in dreapta mai jos apoi dai clic pe el si apoi alegi pozele din calculator de unde le ai dai dublu clic pe poza si gata.Daca vrei sa pui mai multe poze vezi ca scrie mai jos (mai multe atasamente) dai clic acolo si apoi iarasi Browse si asa mai departe .Bafta!



republicii

Pana la urma ce ai cu barca sub husa aia se poate dormi doua persoane fara probleme nu ai scaune care se intind si sa faci pat? barca seamana cu a mea din avatar si eu sunt un tip lung si se poate dormi sub husa fara probleme ca in cort.

fitter

Eu ma gandesc la o semicabina unde as aseza mai bine bagajul si ar fi mai mult spatiu, stiu eu, ceva la modul inaltata cu vreo 50 cm.Nu am scaune deloc,am demontat si bancheta din spate pe motiv de spatiu si greutate pentru consum motor, folosesc scaunele de pescar in timpul marsului .Pentru noapte am o saltea pneumatica.Husa, eu ii zic coviltir ,este confectionata de mine, dupa ce m-a prins o ploaie in delta de am zis ca scufunda barca. 

Vali

@fitter: eu as face in modul urmator: as lasa barca amenajata cum e acum, si as adauga urmatoarele:

1. o "bordura" din fibra, cu rol de parapet, pe toata circumferinta interioara a copastiei (mai putin parbrizul)
2. peste aceasta "bordura" as veni cu o copertina pliabila, croita si cusuta din Sunbrella sau ceva asemanator. Astfel, chiar si la ploaie torentiala apa nu va intra in barca, iar copertina poate fi folosita si in mars, si in stationare. Sunbrella e un material calitativ, respira dar in acelasi timp e impermeabil la ploaie etc. Se gaseste la metru la Yacht TNG, firma care are banner mai jos, iar croitul, cusutul si cadrul pliant se pot face usor in regie proprie.

De ce as folosi o asemenea copertina si nu o semicabina rigida:
1. barca e prea mica, si se va pierde spatiu important odata cu (semi)cabina
2. e posibil ca distributia maselor sa se schimbe, iar barca sa nu se mai aseze bine in mars
3. posibil sa apara probleme de vizibilitate, iar odata cu ridicarea postului de conducere sa se ridice si centrul de greutate
4. o copertina de calitate din Sunbrella (sau alt material, am vazut si din polyplan) e mai usoara si mai versatila decat cabina rigida.

Fata de copertina actuala a barcii tale, una din Sunbrella sau alt material de calitate va sta intinsa si se va comporta mai bine la viteza. Cea actuala poate fi folosita in stationare, sau seara cand apar tantarii, avand astfel un salas minimal, dar primitor pe balta. In plus, compartimente de bagaje se mai pot amenaja in prova sau imediat in fata oglinzii, fara a pierde din spatiul central al barcii.

Cam asa am vazut ca sunt amenajate majoritatea barcilor de dimensiunea barcii tale. Nu e imposibil de amenajat si o cabina, dar trebuie "cantarit" bine spatiul care rezulta din modificare. Eu de exemplu sunt mai spartan, si cred ca n-as avea nici o problema cu un spatiu mai redus, mai ales ca nu pescuiesc :).

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

fitter

Mersi de raspuns Vali.
Motivele aratate de tine au tinut pana acum flexul departe de barca.Cred ca pana la urma o sa aplic solutia propusa parte de tine si parte de fiul meu(15ani), fixez pe prova balustrazi de inox, acolo voi depozita baxurile cu apa, bere, rezerva de combustil,galetile cu momeala,totul acoperit cu o copertina croita si cusuta din Sunbrela de culoarea barcii, astfel voi dispune in totalitatea lui de interiorul barcii.

Levy

Solutia care as alege-o eu ar fi urmatoarea:
In prova sub punte as monta un rezervor suplimentar de combustibil de 30-40l sau mai mult in functie de cerinte.Cu asta nu strici estetica barcii imbunatatesti centrajul si centrul de greutate va ramane jos contribuind la o "tinuta de drum" mai buna.Asa cred eu ca si novice. ;D
In continuare as cumpara o gonflabila de 2,5m pe post de remorca pe care as atasa-o de barca cu un sistem rigid de 2-2,5m ca sa o tina departe de outborder.In "remorca" as incarca provizii pentru tot concediul daca ar fi nevoie.
Cu sistemul asta poti folosi si pneumatica cu vasle daca ar fi nevoie sau o poti lasa undeva la mal daca vrei sa te deplasezi cu barca undeva cu o viteza mai mare.Sigur poate nu ve maii putea merge in glisaj poate din cauza siajului de la motor dar in concediu cred ca ar ajunge si 10-15 noduri ca nu te mana tatarii din spate ;D

PS:Solutia propusa de Vali cu bordura o apreciez si eu ca foarte buna pentru etanseitate pe timpul ploii.