Motor Honda bf20 probleme

Creat de adrianpacurici, Aprilie 16, 2012, 10:33:24 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

adrianpacurici

Hristos a Inviat
Am un honda de 20 cp si face pe nebunu',, la fel ca si colegul de pe forum cu selva de 20 cp nici asta al ,eu nu se tureaze fara sa faca nebunii: porneste la sfert.., relanti stabil..totul e ok..dar cand urc in turatie..sa aproximez 2000 ture ..peste da sa moara..daca il tin asa...f putin turat.. si ii dau peste jumate acceleratie(intra pompita de sprit) se tureaza fara probleme...necazul este doar in portiunea de acceleratie dinainte de a intra pompita de sprit..
la o pornire dupa cateva zile ma chinui de cateva ori sa il turez,, dar dupa ce reusesc o data pana il opresc trece mai usor peste acel moment. i-am curatat carburatorul desfacut tot ce se poate desface, suflat..spalat ..etc.. nu vrea si pace
Un sfat va rog

ovidiu66

#1
Adevarat, a inviat!
Sunt pe dinafara in ceea ce priveste motoarele, dar iti dau un link cu profilul unui coleg nou, aparut pe barcaholic, pe care ar trebui sa il avem si pe Cap Compas.
Are doar 2 postari pana acum, pe care le-am citit si am ramas impresionat.
http://www.barcaholic.ro/members/rares-badrea/
Poate reusesti sa intri in legatura si succes in rezolvarea problemei.

Atasez  titlurile in care a intervenit
http://www.barcaholic.ro/f27/proceduri-de-repornire-unui-motor-outboard-4-stroke-cazut-4-zile-sub-apa-2851.html#post36478

http://www.barcaholic.ro/f27/yamaha-20-cp-vs-honda-20-cp-2808-2.html#post36455

Mihaif99

Adevarat A inviat


Adrian, cred ca ai o mica problema de carburatie. L-ai lasat cu benzina in el?

Poti incerca sa democtezi carburatorul si sa desfunzi jet-urile si pasajele la carburatorul de jos. Cred ca pompa de sprit e cea care e infundata.
Nu cred sa ai mai mult de 3 jigloare (jet-uri) pe carburator Relanti, spritz si sarcina.
Daca ai cristale in carburator, Pasajele insa trebuie curatate si ele pentru ca tind sa re-infunde carburatorul.

Daca e un gunoi normal care ti-a infundat carburatorul, instaleaza neaparat un filtruletz de benzina in linie pe furtunul de benzina.  Ideal ar fi sa pui un filtru cu separare apa, dar astea sunt mari si trebuie montate pe barca.

In 2-3 ore trebuie sa fii gata - marcheaza ce furtunas intra unde si fa multe poze in timp ce demontezi ca sa nu te incurci.

adrianpacurici

am spalat, si suflat carburatorul.. pompa de sprit baga.. dar intra in   functiune doar dupa 1/3 din cursa acceleratiei..iar problema cu balbaitul motorului este imdiat inainte de a intra pompita de sprit...

Mihaif99

Citat din: adrianpacurici din Aprilie 17, 2012, 05:55:30 PM
am spalat, si suflat carburatorul.. pompa de sprit baga.. dar intra in   functiune doar dupa 1/3 din cursa acceleratiei..iar problema cu balbaitul motorului este imdiat inainte de a intra pompita de sprit...

Probabil ca nu ai desfundat jiglorul care trebuie.
Ai verificat daca toate jigloarele sunt desfundate?

Cum adica ai spalat carburatorul? Stilul vechi de scufundat carburatorul in solutie de curatat carburatoare, apoi suflat cu compresorul poate sau nu poate da rezultate. La mine nu a mers niciodata.

O curatare de calitate e ca munca de ceasornicar, se face cu un spray de curatat carburatoate, betisoare cu vata ci ceva carpitze curate care nu lasa scame (dintr-un tricou vechi).... Se sufla (cu tevusca spray-ului pe care o indoiesti matale ca sa intre unde trebuie) , cand e posibil fiecare jiglor pe invers, apoi se verifica daca e desfundat. Apoi se curata pasajele se spreyaza, si se baga fashutze de panza sau betisoarele cu vata ca sa curete depunerile - mai ales daca ai cristale albastre, ceea ce nu cred ca e cazul la tine.

Eu as instala si un filtru de benzina.

Adrian, daca ti se pare fara valoare eu pot sa nu mai scriu in topicul tau.

adrianpacurici

nu e vb ca e fara valoare..dar necazul ca la modelul meu de carburator nu pot umbla la jiglere deoarece sunt capsulate...  asta pe exterior..iar pe interior am facut treaba cu un spray special de carburatoare si am suflat cu tevusca lui toate gaurile pe care am avut acces...
ce as vrea.. daca este cineva care sa mai fi avut asemenea carburator pe masa de lucru poate ma poate indruma la care gaura sa insist cu suflatul si curatatul...
Si mutumesc pentru interventii

Mihaif99

#6
Schimba si bujiile, nu e nici o nenorocire daca cumperi aletele noi si le tii pe astea de rezerva.

Normal ca jeturile sunt fixate in peretii carburatorului, ce trebuie sa faci, e sa demontezi carburatorul insusi, cat de poade de mult, plutitorul, cuiul pointor, si tot ce se poate demonta, ca sa poti accesa interiorul cat mai bine si sa poti spreya jigloarele. Brija mare la arculete, bilute, etc.
Treaba asta se face  undeva intr-ul loc curat. Daca nu ai un atelier care are o masa GOALA si curata la care sa poti sta si lucra, bine, daca nu, pe masa in bucatarie sau in camera de zi. Spreyatul se face afara, dar munca, dupa ce ai scurs benzina o faci in interior.

Nu te baga la treaba asta daca nu esti indemanatic cat de cat.
Daca te bagi, (eu intotdeauna am avut succes) E ca munca de ceasornicar, cum ziceam, sa faci multe poze, ca sa nu te incurci la remontare, o tavitza compartimentata, sau cateva farfurioare ca sa tii piesele separate, un caietel in care sa notezi vreo observatie, asta ca sa nu te incurci la demontare si sa pierzi vreo piesa.
NU UMBLII LA SURUBURILE DE REGLAJ (probabil unul maximum doua pe carburator)!!!  daca ai umblat deja, atunci iti recomand sa mergi la reprezentanta sau la un specialist pentru sincronizare.
Cum spuneam, carburatoarele de barci sunt extrem de simple. In general 3 (poate patru) jigloare pe carburator: relanti, pompita de spritz si jiglorul principal care in general e mare si nu se prea infunda. Relanti-ul iar pare sa NU aiba probleme, pet ca porneste si merge bine, asa ca probabil pompita de spritz e probabil PARTIAL infundata.

Cum probabil ai doua carburatoare, poti sa te uiti daca merg simetric, dupa ce scoti galeria de plastic care aduce aer, sa te uiti daca pompele de spritz baga simetric. Probabil una e un pic gatuita cu un gunoi.

Succes.

Mihai Irimia

Citat din: adrianpacurici din Aprilie 16, 2012, 10:33:24 PM
Hristos a Inviat
Am un honda de 20 cp si face pe nebunu',, la fel ca si colegul de pe forum cu selva de 20 cp nici asta al ,eu nu se tureaze fara sa faca nebunii: porneste la sfert.., relanti stabil..totul e ok..dar cand urc in turatie..sa aproximez 2000 ture ..peste da sa moara..daca il tin asa...f putin turat.. si ii dau peste jumate acceleratie(intra pompita de sprit) se tureaza fara probleme...necazul este doar in portiunea de acceleratie dinainte de a intra pompita de sprit..
la o pornire dupa cateva zile ma chinui de cateva ori sa il turez,, dar dupa ce reusesc o data pana il opresc trece mai usor peste acel moment. i-am curatat carburatorul desfacut tot ce se poate desface, suflat..spalat ..etc.. nu vrea si pace
Un sfat va rog

Nu ai spus daca e e in 2 sau 4 timpi


Rares Badrea

#9
Citat din: ovidiu66 din Aprilie 17, 2012, 12:59:32 AM
Adevarat, a inviat!
Sunt pe dinafara in ceea ce priveste motoarele, dar iti dau un link cu profilul unui coleg nou, aparut pe barcaholic, pe care ar trebui sa il avem si pe Cap Compas.
Are doar 2 postari pana acum, pe care le-am citit si am ramas impresionat.
http://www.barcaholic.ro/members/rares-badrea/
Poate reusesti sa intri in legatura si succes in rezolvarea problemei.

Atasez  titlurile in care a intervenit
http://www.barcaholic.ro/f27/proceduri-de-repornire-unui-motor-outboard-4-stroke-cazut-4-zile-sub-apa-2851.html#post36478

http://www.barcaholic.ro/f27/yamaha-20-cp-vs-honda-20-cp-2808-2.html#post36455


Multumesc pentru recomandare Ovidiu.

In ceea ce priveste motorul BF20 (motor in 4 timpi ca sa lamurim intrebarea unui coleg de pe forum), pare sa fie o problema a nivelului de benzina din camera de nivel constant. Ca simptom motorul poate da sa moara sau nu se accelereaza la o turatie intre 2000-2500. Acest lucru este cauzat de saracirea temporara a amestecului la nivelul tubului emulsor. Pe romaneste trebuie reglat nivelul in carburator (mai mare cu circa 1-1,5 mm)de catre un specialist. Pe masura ce motorul se uzeaza dinamica gazelor din galeria de admisie se schimba si reglajele de fabrica ale carburatoarelor nu mai functioneaza si de accea se fac sincronizari si reglaje suplimentare. Iti recomand sa te duci la cineva care are un vacumetru de sincronizare si care stie sa il foloseasca.

O zi buna

Rares Badrea

Adaugire:

Problema este sigur legata de tubul emulsor/nivelul de benzina de pe tubul emulsor. Tubul emulsor face legatura dintre venturi si jiclorul principal. In el se creeaza o emulsie de aer si benzina care mai apoi este atomizata in galeria de admisie. Tubul emulsor are niste gaurele mici, mici (arata ca un fluier) care daca se infunda efectul va fi cel descris de tine. Pentru o curatare eficienta si rapida trebuie sa scufunzi tubul emulsor circa 5-10 secunde in apa tare dupa care inspectezi vizual rezultatul. Gaurile trec dintr-o parte intr-alta si ar trebui sa poti vedea clar pana in partea cealalta. Repeti operatiunea pana esti satisfacut de rezultat. In nici un caz nu se folosesc sarme sat "truse de curatat ingectoare"deoarece sunt sanse mari sa se decalibreze. O abatere de la cota de 2 sau 3 sutimi poate influenta in unele cazuri bunul mers al motorului avand ca rezultat functionare proasta sau cresterea consumului. Curatarea si reglarea unul carburator presupune (din pacate pentru buzunarul clientului ) mult mai mult decat decarbusolv si aer comprimat.

O zi buna
Rares Badrea

Founder Sydney Marine

cristeache

Legat tot de motorul bf20 care nu se accelereaza:
In general, motoarele outboard au o protectie electronica sau mecanica in asa fel incat sa nu se tureze mai mult de 2000-2500 rpm fara sa fie in viteza. Acest lucru protejeaza  aparitia vibratiilor necontrolate.
Deci daca se tureaza in "gol", fara sa fie in viteza asta poate fi cauza.

Cristeche

Mihai Irimia

Aia cu turatul in gol e limitata mecanic, cand motorul nu e cuplat, nu incercati sa umblati la sincronizarea carburatoarelor, sau daca ati facut-o deja, cel mai simplu e sa-l montezi(unul cate unul) pe un motor monocilindric, cu cilindreea aprox. egala cu cea a cilindrului deservit( la motorul tau) treaba cu sincronizatul pe banc cu vacuummetre si debit metre e dificila rau, mai ales daca nu e un stand special, calibrat, etc. sincer sa fiu nici nu stiu unde ar fi vreunul, pentru ca la noi nu s-au folosit motoare cu mai mult de un carburator, chiar cu 2 trepte( e altceva), dar simtoma care o ai tu, daca nu e o bujie, poate fi o bobina de aprindere( cea care lucreaza bine, o vezi dupa bujie trebuie sa fie caramizie la culoare, cea care nu, e neagra si/sau uda). Mult succes!!!

ionpescarul

#12
Buna dimineața,acum 2 zile am cumparat o honda sh. de 20 cp  , ieri după vreo 6 ore de teste cu diferite elice de yamaha (de la 9 la 12 ) ,multe reglaje pe înălțime al placi anticavitatie   am văzut că nu trage mai bine decât Yamaha de 15 cp.Concluzia finala a fost ca motorul e de 15 cai dar are colante de 20 cp.
Eu am cumpărat pentru că aveam nevoie de un supliment de putere,dar nu a fost să fie.Stie cineva (bine informat) dacă se poate converti la 20 cp si ce piese implică  operatia?
Am săpat pe diferite forumuri si am dat de informația că trebuie schimbata axa cu came si carburatorul. , Alti spuneau că ,clapeta carburatorului e limitata la deschidere completa la 15 cai ,iar la 20 clapeta deschide complet.
Motorul nu prezintă semne de uzura ,iar aspectul e 10 din 10 ,pare scos din cutie .
Yamaha de 15 chiar urca in furați mai mult .Măsurătorile le-am făcut cu gps de la tel.

Diferențe în mers:
La Yamaha 15cp   cu placa anticavitatie montata 2 cm sub rezultate modeste ( normale )
Am făcut un adaptor si cele mai bune rezultate au fost când placa anticavitatie a fost montata la 4 cm deasupra fundului bărci cu elice de 10.tragea aer puțin dar după ce se așeza nu mai tragea aer si ajungea la max.6100 rotati, împingea în apă fără curent cu 36 km singur în barcă ,cu încă o persoană în barcă de 90 kg împinge la 30 km
Concluzi la Honda :
Motorul nu merge bine decât cu motorul (placa anticavitatie) montat la 2 cm sub fundul (elice în 4 pale) singur în barcă aproximativ 31 km ,cu o persoană de 90 kg 29 km. ( Turometru încă nu l-am montat dar motorul nu suna ca un 6000 de ture.Mai repede în jur de 5000.(Am adăugat concluziile pentru edificare ).Mulțumesc anticipat.

ionpescarul

Am reușit sa îl înțeleg, merge bine și Honda, dar era băgat prea mult sub barca, dacă îl aduc la vertical puțin sub limita de a trage aer elicea? Merge la fel ca yamaha, dar cu un consum mai mic. Cred ca Honda consuma pe ora în blana  aproape 1 litru. mai puțin. Cat despre modificare? (pe Honda colant cu 20 am găsit inscripționat calculatorul cu repere de 15 cp ( sa îl faci de 20! deci trebuie, calculator, carburator și axa cu came. Poate voi vinde unul la iarna și cumpăr un 20 pe verificate, sau nou. Deocamdată stau bine.

cristi80

Am găsit și eu pe net ca ridicarea plăcii antiventilatie deasupra chilei aduce un plus de turație, astfel se poate creste pasul elicei. Cât de sus nu se poate afirma decât in urma unor teste pe apa.