Prop Guard - garda elice

Creat de Mihaif99, Mai 14, 2012, 07:11:40 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: kato din Februarie 28, 2013, 09:29:29 PM
mie cel mai tare mi se pare asta ... ;D inventiv omu !!!

http://s104.beta.photobucket.com/user/BruceS_2006/media/pitchforkpropguard2.jpg.html

Asa e, e tot pe baza de "furculision" :), ca si protectia lui Hannu. Insa furca agricola din poza mai mult ca sigur ca adauga ceva rezistenta hidrodinamica, fiind in imediata apropiere a elicei, unde apa are viteza maxima. Pe cand protectia lui Hannu e la capatul pintenului, iar hidrodinamica ei e mult mai buna, din cauza asezarii si formei. Oricum, proba practica e cea mai importanta, si doar ea valideaza fiecare sistem.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Intersect

Sunt curios cum se comporta furca la maxim inapoi,faci ceva giumbuslucuri :)
As testa sa ceva:)
Born to fish,forced to work!!!

kato

Am mai gasit una interesanta ....nu toti dau bani pe chesti scumpe !!! ;D


dany

M-ar interesa daca prietenul INTERSECT a terminat bijuteria .E pura inginerie ce face el acolo...Am facut rost de inox si ma apuc sa fac si eu una dedicata motorului meu,asemanatoare cu cea a finlandezului.In curand am sa v-o prezint pusa pe motor.Salut.

Intersect

 Salut Dani,din pacate nu am terminat-o din cauza ca nu am avut timp,mai am doar
partea inferioara unde este si cel mai mult de bibilit.
Si mie imi pare rau ca nu apuc sa o termin,sa iau toate componentele acasa este putin cam dificil pentru ca trebuie sa caut pe cineva sa imi sudeze in argon sa imi faca anumite gauri in inox plus filete.
Aici era bine ca le aveam pe toate si imi era mai usor sa mi le fac singur,dar asta este,serviciul inaintea placerii :).
Data viitoare pentru ca facem NordWest Passage si o sa am destul timp sa o termin plus ca o sa facem Europa asa ca am sa o si trimit acasa.
Born to fish,forced to work!!!

dany

Am revenit cu poze de la lucrarea promisa!!!+ ceva poze cu ancora pe care o voi folosi;

adrianpacurici

am fost pe o nava de-a pazei de coasta..si am vazut la un rib de-al lor o protectie de elice..pe care m-am gandit sa vi-o arat

Mihaif99

Citat din: dany din Mai 15, 2013, 11:04:39 AM
Am revenit cu poze de la lucrarea promisa!!!+ ceva poze cu ancora pe care o voi folosi;

Foarte misto!  Sa ne spui cum se comporta cand lovesti ceva. E suficient  de solida?

republicii

Cam cat de groasa era tabla ? si de cat era motorul ? Multumesc!

alinm

Salutari, ati testat furca aia pana la urma? Cum se comporta?

Zodiac

#70
Salut ! Nu am experienta necesara la barci dar am peste 10 ani de experienta cu o barcuta de nadit(navomodel) de viteza .

In primii ani si eu am fost foarte pasionat de protectii la elice :

- am montat vreo 3 feluri de protectii antibradis si protectie fir
- primele au fost de gen plasa/''cusca''
- urmatoarele 2 au fost de genul postat de @adrianpacurici pentru a nu taia firul
- absolut toate influentau in mod negativ si viteza si ingreunau directia...barcuta necesita un ''milion de corectii''
- am renuntat la toate si am montat o elice solida de inox care face praf orice bradis

O chestie interesanta am la motorul electric , exista o setare prin care daca cizma atinge ceva...se ridica motorul , dar nu cred ca e aplicabila la motoarele grele .

In ceea ce priveste modelele de protectie prezentate pe topic :

- pot proteja elicea/cizma doar la viteze foarte mici dar vor exista probleme la viteza si directie
- forta de impact seamana putin cu traficul din Romania , degeaba faci autostrada...daca iesirea de pe ea e pe o straduta cu 2 benzi...de fapt muti blocajul...mai incolo dar nu rezolvi situatia , adica degeaba protejezi pintenul si elicea daca forta impactului iti rupe cizma sau oglinda de la barca
- de fapt o astfel de protectie iti administreaza/transmite socul...mai sus de elice/pinten dar tot in motorul tau sau in oglinda barcii
- si tot din vazute in filmulete , materialul cizmei la motoare mie mi se pare putin...sau mai mult casant deci ''o mie'' de gauri date in cizma , cred ca....nu e ''de bine''
- la fel ca si la masini fabricantii au calculat socurile si protectiile in trepte...la accident mic schimbi doar spoilerul , la cele medii deja vorbim de radiator...aripi@etc. iar la cele mari.... :'(... in paralel cu costurile aferente de la mic la mare , deci nu cred ca cineva ar vrea sa ramana cu o elice in stare perfecta montata pe o cizma rupta sau cu un motor cu tot cu oglinda rupt si cazut in apa

Doar o parere  ;D !

dany

Alinm.Au trecut ceva ani de cand am facut furca aia pt. un yamaha 20.Se pupa perfect fara a gauri cumva cizma.Am vandut motorul inainte de a proba furca ,si noul propietar al motorului a spus ca el nu foloseste asa ceva...parca o dadusem si pe aia cu motorul,nu mai stiu...

timberland0910

Citat din: Zodiac din Septembrie 21, 2019, 01:44:30 PM
Salut ! Nu am experienta necesara la barci dar am peste 10 ani de experienta cu o barcuta de nadit(navomodel) de viteza .

In primii ani si eu am fost foarte pasionat de protectii la elice :

- am montat vreo 3 feluri de protectii antibradis si protectie fir
- primele au fost de gen plasa/''cusca''
- urmatoarele 2 au fost de genul postat de @adrianpacurici pentru a nu taia firul
- absolut toate influentau in mod negativ si viteza si ingreunau directia...barcuta necesita un ''milion de corectii''
- am renuntat la toate si am montat o elice solida de inox care face praf orice bradis

O chestie interesanta am la motorul electric , exista o setare prin care daca cizma atinge ceva...se ridica motorul , dar nu cred ca e aplicabila la motoarele grele .

In ceea ce priveste modelele de protectie prezentate pe topic :

- pot proteja elicea/cizma doar la viteze foarte mici dar vor exista probleme la viteza si directie
- forta de impact seamana putin cu traficul din Romania , degeaba faci autostrada...daca iesirea de pe ea e pe o straduta cu 2 benzi...de fapt muti blocajul...mai incolo dar nu rezolvi situatia , adica degeaba protejezi pintenul si elicea daca forta impactului iti rupe cizma sau oglinda de la barca
- de fapt o astfel de protectie iti administreaza/transmite socul...mai sus de elice/pinten dar tot in motorul tau sau in oglinda barcii
- si tot din vazute in filmulete , materialul cizmei la motoare mie mi se pare putin...sau mai mult casant deci ''o mie'' de gauri date in cizma , cred ca....nu e ''de bine''
- la fel ca si la masini fabricantii au calculat socurile si protectiile in trepte...la accident mic schimbi doar spoilerul , la cele medii deja vorbim de radiator...aripi@etc. iar la cele mari.... :'(... in paralel cu costurile aferente de la mic la mare , deci nu cred ca cineva ar vrea sa ramana cu o elice in stare perfecta montata pe o cizma rupta sau cu un motor cu tot cu oglinda rupt si cazut in apa

Doar o parere  ;D !


am asa ceva montat pe motor si nu afecteaza performantele .Yamaha cand loveste ceva se basculeaza automat , nu stiu alte motoare. pana anul trecut schimbam 2 elici pe sezon *busteni submersati. anul asta am lovit dar nu am rupt elicea...motorul basculeaza la impact

Zodiac


mariusm piesenoi111

Intrebarea este: se bagă careva sa facă?
Ca eu vreau negreșit:)dar fără găuri în talpa ca pierd 9ani și 10luni de garantie :)