Cobra 27 - dublu derivor

Creat de kmbh69, Iunie 04, 2012, 05:46:45 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kmbh69

Mi-am cumpărat în sfârşit un velier cu 6000 euro, Cobra 27, fabricat cam prin 1975, totuşi e în stare bună, e în stare de funcţionare. Lungime 8,2 m, lăţime cam 3 m, pescaj 0,98 m 2 derivoare, motor inboard Yanmar diesel de 8 CP (seria YSE, nu se mai fabrică de mult), WC, chiuvetă, mini-bucătărie, masă pentru hărţi, masă pentru echipaj (se lasă până pe patul în formă de L si devine suportul pentru saltea pentru încă un loc de dormit), 5 locuri de dormit (o cabină mică de 2 locuri cu pat în V, la prova). Instalaţia electrică pare funcţională până acum (luminile de navigaţie şi cele din cabină, pompa de apă pentru chiuvetă). Va trebui să schimb rezervorul de apă (flexibil, 55 l, cam 100 euro) şi unele conducte, că tocmai am citit ce fel de bacterii se pot depune în interior după atâţia ani de folosire (deocamdată n-am curaj să beau din apa asta).
Roll-foc, ghiul e şi el rotativ pentru ca să pot reduce suprafaţa randei (o pot înfăşura pe ghiu), straiul pupa e şi el reglabil, ancoră Danforth (asta e mai potrivită aici în zona asta de Wattenmeer, cu fundul mării nisipos-mocirlos, între flux şi reflux sunt cam 4 m diferenţă, iar zona inundabilă de la ţărm se întinde uneori pe km întregi).
Cabina principală are cam 1,75 m înălţime, deci cu bunăvoinţă încap ca să stau în picioare, eu fiind ceva mai înalt). Am mai postat deja ceva poze cu interiorul acestei bărci pe topicul cu barca pliantă, Delfin 140.

Mihaif99

#1
Felicitari, ma intrebam pe parcursul discutiilor precedente cat de repede se va inatampla asta.
Char ma miram cand am vazut ca intrebi de seria Yanmar cum de am ratat postul cu marele anuntz.

Daca iti place viata si gasca de club e o varianta perfecta de a-ti petrece timpul liber. Eu ramin inca la trailerable.

Iti urez sa te bucuri cat se poate de mult de barcaz :)

Posteaza poze cat mai multe, si din interior

Edit:
Pozele din interior sunt in topicul cu barca Delfin  -  scuze

kmbh69

Multumesc pentru urari.
Club inca nu am gasit, trebuie intai sa caut un alt loc de cheiaj, cel mai probabil in Harlesiel, pe partea de nord, spre insule. Aici in marina din Wilhelmshaven (WHV, portul Nassau, cum ii zice lumea), nu e prea avantajos, iar in rada interioara a portului, nici atat. Ma refer la mine, care am timp cateva ore, maxim 1 zi in fiecare saptamana. Daca vreau sa ies din WHV si tocmai  atunci vine fluxul, atunci curentul de apa spre port are 3 noduri, iar barca merge spre larg cu maxim 5 noduri pe ora. Asa ca mai bine fac 1 ora cu masina pana in Harlesiel (cand va fi gata noua autostrada ce se face acum, va dura si mai putin drumul) si ma dau cu barca mai mult, decat sa fac 30 minute pana in port si apoi sa pierd cateva ore cu barca pana ajung in mare libera.
Voi vedea ce cluburi sunt acolo, sa speram ca imi va placea locul.

buccaneer

Felicitari si sa te bucuri de ea. Pe timpul cand a fost facuta barca se construia solid. In ce stare sunt panzele? La foc ii poti pune ceva dealungul marginii de intinsura sa-l protejeze de UV. Derivor dublu e bun in zone cu flux si reflux mare.
Bafta.

kmbh69

Multumesc !
Velele par destul de acceptabile. Probabil ca au urme de solicitari (de obicei in acest caz se umfla neuniform la vant), dar inca nu le-am intins complet. Trebuie sa caut huse pentru vele. Aici le zice in mod generic "Persening", dar se gasesc cred cel mai probabil in Bremen, acolo au niste supermarketuri pentru ambarcatiuni, www.svb.de, www.awn.de, sau Bauhaus Nautic. Prima data trebuie sa-mi fac o lista cu toate cumparaturile.
Am cautat velier cu derivor dublu pentru ca la reflux se aseaza pe uscat ca pe un trepied, in navigatie e mai stabil, are ruliul mai mic, in plus "iarta" multe greseli de manevrare. Sigur, are si dezavantaje, nu e atat de rapid ca si unul cu un singur derivor, dar nu intentionez sa particip la vreo regata, vreau doar sa ma plimb de placere.

Florio

Felicitari si din partea mea, sa traiesti multe bucurii la bordul Cobrei :)
E barca serioasa, cu chila dubla,  suficient de mare pentru a adaposti o familie, usor de manevrat de unul singur, stabila, spatioasa .
Deja e alta clasa :) .
Iar pretul la care ai gasit-o pare incredibil de bun, pe net sunt asemenea barci din ani similari, la 10-11000 lire !

Captan

Felicitari pentru achizitie. Unde ai gasit-o asa ieftina? Unde o tii in prezent? Pare aratoasa si functionala. S-o stapanesti sanatos

Vali

Salut Bogdan si felicitari pentru achizitie si din partea mea, sa o stapanesti sanatos. Eu primul lucru pe care l-as face ar fi sa schimb numele barcii din "Happy Girl" in "Happy Doc" :D.

Barca arata foarte bine, si cred ca avantajul ei cel mai important e ca este twin-keeler (dublu derivor). Asta inseamna intr-adevar ruliu diminuat, posibilitate de esuaj voluntar la reflux, depozitare usoara pe uscat in extrasezon, intretinere usoara a operei vii, pescaj mai mic decat o barca fin echivalenta. Si eu sunt un mare fan al barcilor twin keel.

Dupa cum bine spuneai, e o barca de incredere, foarte buna pentru cineva care cauta relaxarea si siguranta, si nu neaparat performantele de viteza. Poate fi si o locuinta de vacanta pe ape, mai ales ca multa lume in vest foloseste barcile si in modul asta. Eu cred ca daca ar fi fost a mea, as fi locuit toata vara doar pe ea :).

Mai ramane sa rezolvi cu inmatricularea si seria motorului, sa speram ca va iesi bine treaba. Daca nu, poate e o alternativa inregistrarea barcii in Olanda sau alta tara cu un regim mai permisiv.
Despre rezervorul de apa, am primit mai demult de la nenea Dudley Dix sugestia de a folosi "wine bags", adica pungi in care se ambaleaza vinul, fiindca ocupa orice spatiu, mulandu-se dupa el. Singura problema e ca va trebui sa bei cam mult vin ca sa-ti faci rost de sacii respectivi :D.

Inca o data felicitari, si poate in viitor ne pui si poze de pe ape.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

Felicitari si multe mile pe apa cu ea!
Ganduri bune !

kmbh69

#9
Multumesc foarte mult pentru mesaje !
Azi am reusit sa inmatriculez barca pentru apele interioare (Binnenschiffverkehr).
Cum am gasit barca ? M-am plimbat cu bicicleta, o mica excursie cu familia, toti 3. La un moment dat, am trecut prin Mariensiel (o suburbie a orasului Wilhelmshaven), pe langa un teren care adapostea diferite ambarcatiuni si avea si o hala. Stiam terenul respectiv, stiam si barca aceea ca era de vanzare, dar pana atunci nu intrebasem de pret, pentru ca banuiam ca proprietarul va cere cel putin 10.000 euro pe ea (coincidenta sau nu, la un alt proprietar, din Ruestersiel, cartierul din nordul orasului, era o Cobra 27 pe care cerea 10.000 euro, dar acel exemplar se afla intr-o stare foarte proasta, iar reparatia m-ar fi costat inca 10.000 euro, doar materialele, iar manopera... ce sa mai spun ?). De data asta, cand am trecut cu bicicletele, aparuse si o tabla suplimentara, cu pretul. Am crezut ca nu vad bine: doar 6000 euro ! Repede, mi-am notat numarul de telefon, am fixat o intalnire si am venit sa vad barca. Proprietarul, foarte linistit, a zis ca ma pot uita la barca, la tot ce vreau sa vad, sau daca vreau, pot sa-l intreb orice despre acea barca. A lasat barca la apa dupa cateva saptamani pentru ca sa pot incerca motorul, mi-a schimbat si conducta de esapament, mi-a dat si niste parame, un lant de ancora la ancora Danforth pe care mi-a dat-o.
Momentan o tin tot pe terenul celui care mi-a vandut-o, e un inginer pensionar care vine mai mult de hobby, de plictiseala pe acolo. E si el pasionat de veliere, isi plimba familia pe apa de mai bine de 30 ani. I-am spus care e noua mea problema cu seria motorului si a inceput si el sa caute pe net, iar azi dimineata, cand am iesit de la garda de noapte, am trecut pe la barca si l-am gasit cu o lanterna si cu o oglinda tot cautand seria motorului. Locul e foarte stramt si nu se putea ajunge acolo direct. Dupa ce s-a tot chinuit sa citeasca cu lanterna si cu oglinda, si-a dat seama ca placuta respectiva nu era cu seria, ci era descrierea tipului motorului (am aflat cu ocazia asta ca am motor nu de 8 CP ci de 12 CP, nu stia nici el, de fapt).
Asa ca mi-am facut si eu curaj, mi-am scos hainele groase ca sa incap si m-am bagat pe partea din babord pe langa motor, printr-o deschidere mica in care era un dulapior (pe care l-am tras afara), am ajuns sub locurile de sezut din cockpit, apoi, am trecut de o intaritura si am incaput intre puntea de cockpit si blocul motor si in sfarsit am gasit seria motorului pe partea de deasupra, spre axul elicei (deci, linistit, nu se vede de afara, o vezi doar daca demontezi barca). Era batuta (pardon, poansonata), doar atat, sec: 3300. Mi-am zis ca asta o fi seria si pace buna.
A urmat apoi distractia in ordine inversa, pana am reusit sa ies de acolo in cabina.
A venit din nou proprietarul terenului si mi-a aratat cum sa folosesc GPS-ul (am uitat sa spun ca mi-a vandut-o si cu GPS marin pe ea, e un model foarte vechi, dar totusi functional). La pornire imi da pozitia, asa cum trebuie sa o trec in jurnalul de bord (deci cu latitudine, cate grade Nord si longitudine, cate grade Est, imi afiseaza pe ecran), asa ca nu mai trebuie sa vizez reperele de pe coasta sa intersectez pe harta 2 sau 3 repere si sa-mi aproximez pozitia. Asa ca pot trece pe harta direct cursul fata de fundul marii, nu ma mai doare capul cu diferenta dintre nordul geografic si cel magnetic, sau cu devierea data de magnetismul navei, nu mai trebuie sa calculez nici deriva de vant nici cea data de curentul apei (maree). Mai are ceva smecherii pe el cu puncte favorite, cu destinatii de atins (imi da devierea fata de cursul pe care mi l-am propus). Mi-a zis ca e mai practic GPS-ul aici, pentru ca se lasa ceata cand mi-a lumea mai draga, iar atunci s-a dus vizarea tarmului sau a geamandurilor din larg, ma duc la nimereala, am doar cursul calculat dupa busola, dar nu am loch sa masor viteza (barca a avut pe vremuri asa ceva, dar locul e acoperit cu un dop, voi putea monta usor unul cand voi cumpara, desi, cu GPS-ul nu-mi trebuie nici loch). Undeva mai in fata, sub locasul bateriilor e o alta flansa cu dop unde se poate monta sonarul (a avut si asa ceva dar fostul proprietar l-a demontat si l-a luat). Mi-a dat un manual pentru GPS sa ma distrez cu el.
Am dat o tura deja pe canal, sa vad cum reactioneaza la comenzi. Avantajul motorului inboard e ca are carma in spatele elicei iar barca intoarce aproape pe loc din motor si carma: la lungimea de 8,2 m nu cred ca cercul descris (la curba stransa) depaseste 10 m.
La ora 14 am mers repede la WSA (Wilhelmshavener Schifffahrtsamt). Individul de acolo, foarte relaxat, mi-a trecut in calculator datele de pe contractul de cumparare si din formularul completat de mine, m-a intrebat ca nume ii dau la barca (Vali, imi pare rau, am apucat deja sa ii dau numele Antonia), mi-a atribuit un numar de inmatriculare ca si la masini (adica WHV, ca si indicativul auto al orasului, apoi o litera si 3 cifre) dupa care mi-a tiparit talonul, l-a stampilat, am mai platit 18 euro si gata, am acte.
Tinand cont de timpii de asteptare la prima ecluza (din Mariensiel) si la cele 2 poduri rutiere, comandate de la ecluza marina (a doua, deci), prima iesire pe mare va fi cand duc barca la Harlesiel pe coasta de nord. Aici in WHV mori incet pana vrei ajungi la mare, daca vrei sa faci o iesire de cateva ore pe apa. Ecluza marina se deschide dimineata devreme, trebuie sa fii pregatit. Fixezi o zi cand vrei sa iesi (adica te intelegi telefonic cu cei de la ecluza ca in data de, la ora respectiva). In ziua cand iesi, le dai telefon la cei de la ecluza cand te apropii de primul pod, se uita la tine pe camera video, iar cand esti langa pod lasa barierele contra masinilor si ridica podul. Povestea se repeta la al doilea pod, ajungi acolo, te vede pe video si din nou, lasa barierele si invarte podul (al doilea pod rutier e un pod rotativ). Mai faci 3 km prin rada interioara a portului (sau acvatoriu, cum am vazut ca ii zice mai nou) si ajungi in sfarsit la ecluza de vapoare (300 m lungime, 60 m latime). Asa ca pana ajung in mare libera, imi piere tot cheful de croaziera. E o aventura pe care in anii viitori voi vrea sa o fac doar primavara (cand ies de la locul de iernat) si toamna tarziu, cand revin la iernat.
In rest, daca ma ajuta Dumnezeu, la Harlesiel e doar o ecluza mica (20 m lungime si 8 m latime) si se iese repede. Dezavantajul e ca marea e cu adancime mica, iar senalul navigabil e dragat pe vreo 2 km, e marcat frumos in timpul zilei cu 2 diguri din pietre, are 2 geamanduri luminoase la intrare si atat (adica nu e recomandat noaptea, asa scrie in ghidurile turistice ale portului Harlesiel). Deci vara trebuie sa profit de conditii (in iunie se intuneca la ora 23). Poate ca as risca, daca invat sa dau puncte favorite pe GPS cu traseul prin acest senal si sa risc noaptea printr-un senal fara vizibilitate, dar e prea periculos. Ce mai, e o zona ciudata cu insulele Frisiei de est (Ost Friesische Inseln). La reflux exista zone pe unde se poate merge pe jos prin nisipul mocirlos de pe coasta pana pe insule (desigur, doar cu ghid autorizat care cunoaste zona)

gvincentiu

M-ai innebunit. Bravo, esti un om deosebit. Pe cand o croaziera pana in Delta?
Ganduri bune !

Vali

Frumoasa poveste :). Bine ca ai twin-keeler, nu vei avea treaba cu refluxul. In plus, bine ca ai rezolvat cu seria si inmatricularea. Iar despre nume, era o gluma, cu toate ca nu cred ca numele meu ipotetic (happy doc) nu concorda cu realitatea ;D.
Multe bucurii sa ai cu ea, mai ales ca acum ne-ai starnit si pe noi ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kmbh69

@gvincentiu:
Mi-ar placea. Din pacate, pentru mine Delta e departe, iar barca nu e trailerabila, iar ca sa o aduc pana in Delta imi trebuie mai multe saptamani (pe sens, deci dublu cu intoarcerea). Deocamdata, sunt atatea locuri de vizitat aici ca oricum nu apuc sa le vad pe toate din apropiere.

@Vali:
Multumesc mult pentru urari. Pana la sfarsitul lunii iunie trebuie sa iau o pauza, pentru ca tocmai ne mutam in chirie la casa cu gradina (am ochit din martie casa asta, trebuie sa evacuam vechiul apartament, in luna iunie platesc chiria in doua locuri pana fac mutarea), am stat destul de mult inghesuiti pana acum, si am locuit intr-o zona mai zgomotoasa. Din iulie in schimb sper sa apuc sa fac plimbari cu barca, cu familia.

Don Basilio

are cineva idee de modele de barci twin keeler de 30-40 picioare, am cautat pe net si nu prea am gasit

draken

Felicitari! Iti urez sa ai multe momente fericite si amintiri frumoase la bordul ei. Arata foarte bine.