Veliere costiere

Creat de Vali, Iulie 21, 2012, 01:24:20 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Buna seara tuturor, daca tot a trecut Sf. Ilie - si stim ce-i in palarie :)), am zis sa mai schimb putin registrul, ca banuiesc ca sunt destul de insipid cand decartez sfaturi tehnice pe banda :P.

In  primul rand vreau sa multumesc tuturor forumistilor pentru prezenta constanta in mini-cuibarul de fatza, si sa-i asigur ca voi fi in continuare "prezent la datorie", chiar daca in ultimele zile am cam tras chiulul. Da, Mihai, Serghei, Adrian14052, LucianS, Ciby, imediat am sa purced cu chestiile cu care va sunt dator.

Azi am avut o zi plina, ca dealtfel toate zilele recente si din viitorul apropiat. Am decofrat o barca, am debavurat-o, apoi acelasi lucru cu copastia, dupa care le-am asamblat, am lipit cu fibra si rasina, si spre seara am apucat sa dau si gelcoat pentru inca un exemplar:





Normal ca toti rachierii din zona m-au luat la refec - "băi nebunule, azi i sărbătoari bă", si normal ca le-am raspuns "bă, ăsta i hobby, nu muncî". Oricum, am avut companie selecta, parteneri de pasiuni nautice sau mai spre off-road, iar caldura de afara s-a stins cu sucuri si povestiri despre hobby-urile preferate, de la motociclism si MTB pana la barcaze.

Si uite asa a venit noaptea, si stand eu pe mutrabook ca sa ma mai cocosez de ras despre cum se injura chioru', paiata si copilotu', mi-a cazut sub ochi linkul despre intrunirea de barci "Les Tonnerres de Brest 2012":
http://www.voilesetvoiliers.com/les-videos/tonnerres-de-brest-2012-un-final-a-la-hauteur-de-la-fete/
Daca ne uitam pe filmuletul de acolo cu magnifica defilare finala a velierelor (950 de barci :o), vedem ce inseamna traditia velismului in tarile respective.

Odata in plus, ca si atunci cand vedeam imaginile de la "Semaine du Golfe", intrunirea velierelor din golful Morbihan, mi-a parut rau ca traiesc in Romania. Azi in ziarul local tocmai s-a publicat stirea ca Politia Transporturi si Capitania au inceput in forta controale pe Dunare, fiind vizati cei care "se dau in figuri" cu barcile cu motor, stanjenind traficul naval, nerespectand regulile locale etc.

Odata in plus mi-am dat seama cat de slab stam la capitolul veliere, si nu veliere de regata, ci barci accesibile, bune de tractat cu masina, suficiente pentru mini-vacantele familiale. M-am gandit din nou cat timp va trebui sa treaca si cata apa sa curga pe Dunare pana sa ajungem la macar a suta parte (daca om ajunge vreodata) din ce vedem in filmuletele precum cel din link.

In martie anul trecut ii raspundeam lui Kiru Crocodilu urmatoarele: "...voi avea multe eforturi de făcut, atât pe partea de proiectare şi construcţie, cât şi pe partea de informare şi sprijin al comunităţii, însă e o muncă pe care mi-am dorit-o dintotdeauna, şi o fac cu o deosebită plăcere."

Dupa aproape un an jumate, de unele sunt multumit, de altele nu prea. Sunt multumit ca am reusit sa inchegam o comunitate frumoasa de pasionati (aici eu nu am vreun merit, decat ca m-am bagat si eu in hora), nu sunt multumit fiindca nu m-am implicat mai mult. Au fost insa anumite chestiuni (pe care unii din noi le cunoastem bine), care in timp m-au facut sa-mi pierd din entuziasmul de a scrie online. Insa tot raul spre bine, fiecare si-a gasit cu ocazia asta brigada care-l "coafeaza" cel mai bine.

Azi, in timp ce lucram la barca albastra, am primit o vizita neasteptata: 2 persoane despre care stiam din auzite de cand eram elev, dintre care m-am bucurat sa-l cunosc pe dl. Atanasiu, fostul sef de productie de la Cooperativa Bratesul Galati in anii '80. Intamplator, in brigada mea de barci care urmeaza la renovat si reechipat se afla si un velier "tip 2". E barca despre care am vorbit si cu colegul Bogdan-captan ca vreau sa o modific, in sensul adaptarii mai bune pentru mini-croaziere (amenajarea actuala a barcii e sportiva si destul de spartana):





Vazand d-l Atanasiu barca, am rememorat impreuna povestea ei (e creatia d-lui Dan Ujeuca, un mare entuziast al velelor), iar barca din poze este exact exemplarul nr. 1, facuta de maistrul principal, nea George, de care ne rugam (eu si Andrei) pe vremuri sa ne dea si pe noi cu vele. Dupa care d-l Atanasiu mi-a spus " de ce nu te apuci sa faci in serie barca asta, ca numai eu stiu multi care si-ar dori asa ceva". Eu i-am raspuns ca de obicei "nu-mi place sa copiez munca altuia, ca nu sunt prim-ministru :P, dar tot am sa fac eu ceva". I-am povestit ca oscilez intre conceptul unui power-sailer de tip Macgregor 19 (despre care am avut discutii foarte interesante cu colegul Mihaif99), si un velier pur-sange tractabil, asemanator in conceptie velierului "tip 2", care sa aiba calitati de navigatie cat mai bune inclusiv pe mare (cum are si "tip 2").

Nu stiu de ce, dar in timp, pe toate forumurile de barci de la noi s-a cam pierdut din entuziasmul cu care se dezbateau pe vremuri velierele, si asta tocmai acum, cand suntem din ce in ce mai aproape de "the real thing", fie self-built, fie sh, fie serie. E adevarat ca barcile cu motor sunt mai comode si mai "trendy", dar velierele mici pot fi niste barci accesibile fenomenale pentru cineva care iubeste aventurile nautice.

Asa ca, sub acest generic "a trecut Sfantu Ilie" :), am sa incep povestea a 2 veliere (pe care in prezent le reconditionez): velierul tip 2 de la Cooperativa Bratesul, plus bijuteria englezeasca Alacrity 19, una din cele mai iubite barci twin-keeler. Mi-ar placea sa discutam in detaliu, mai ales ca eu voi descrie fiecare pas facut, si fiecare din calitatile care fac aceste 2 barci tractabile alegeri excelente ca veliere de Delta si maritim costier, fiind alegerea multora (inclusiv Florio sau subsemnatul), fiindca nu toti vrem croaziere indepartate sau locul 1 la regate.



"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99


Florio

Si de aici un big like .
Imi place la nebunie forma velierului pe care il reconditionezi. Pare si spatios si sportiv .

Apropo de veliere si de entuziasm, personal cred ca el, entuziasmul nu a disparut ci e in crestere. Ma sustine in parere numarul de barci cu vele aparute in ultimul an . Si evident, numarul de fericiti proprietari :) .

Ma bucura mult lucrul asta, cu atat mai mult cu cat am pus toti umarul ca sportul si croaziera cu vele sa fie cat mai cunoscute. Si sa iasa din aureola de lux in care gresit le incadrau diverse emisiuni TV .

Eu ma intalnesc in continuare cu oameni care zambesc amar si cu neputinta visatoare, cand le vorbesc despre yachting . Si usor usor, cu exemple concrete ale mele si ale voastre, le arat ca se poate face yachting cu aceiasi bani cu care un pasionat de motociclete, "motoreste" sau un pasionat de pescuit, pescuieste.

pelicanul

Nu stiu  ;) cum e pe forumurile de barci, dar pot sa va spun ca la Pinguin in Mamaia au aparut vreo zece skyjet -uri vara asta, dar si vreo cinci barci cu vele (printre care, in capul listei, Hoezo si Rocky).
Skyjet-urile ocupa locul degeaba pe mal, ies destul de rar pe apa, cred ca e sindromul BMW -istului suparat care nu mai are bani de benzina.
In schimb, barcile cu vele forfotesc toata ziua, ca vorba aia vintul e gratis. Toti proprietarii de vele cu barci mai mici (inclusiv eu) isi doresc o barca mai mare (pe la 7 metri) inspirati de exemplele pe care le au sub nas (Hoezo si Rocky). Toti stiu 2 - 3 site -uri de barci second din Olanda sau Germania.
In schimb, apar tot mai multi gura - casca, clienti de la terasa, care intreaba cit costa, ce acte trebuie, daca e greu de manevrat dracia asta, daca nu pot sa mearga si ei o tura etc.
Semnele sunt bunicele as zice eu, cu toate ca mai avem ceva pina sa devenim o piata adevarata de barci.

gvincentiu

...Azi in ziarul local tocmai s-a publicat stirea ca Politia Transporturi si Capitania au inceput in forta controale pe Dunare, fiind vizati cei care "se dau in figuri" cu barcile cu motor, stanjenind traficul naval, nerespectand regulile locale etc. ...
Poate nu s-or lua tocmai de mine. ;)
Ideea este ca duminica am fost cu barca peste Dunare si am ramas putin cam circumspect fata de ce am vazut: skijeturi, barci de viteza si banana aruncatoare de oameni. In afara faptului ca nu cred ca aveau licenta, autorizatii pentru astfel de activitati se vedea clar ca se aruncau spre plaja doar ca grozavie stropind persoanele din apa. Bine, ca pe canicula aia era frumos, mai ales ca aparuse si unul cu skiul nautic. Sunt activitati de agrement dar care nu se desfasurau in zona stabilita prin avizul de navigatori, adica in aval de bac ci tocmai in amonte, uneori in senalul de navigatie. As zice ca nu sunt ei vinovati ca nu sunt informati. O sa incerc o scrisoare la Primarie, sa vedem un raspuns.
Pe de alta parte, privesc la blogul lui Christian http://nerissak.blogspot.ro/ si imi dau seama ca suntem departe, prea departe de o cultura a apelor, de ceea ce inseamna ele. Si nu ma refer la noi, astia de ne cunoastem ...
Sa mai zic de spalatul cailor si vacilor in apa? Sau de unul cu BMW care facea drifturi cu manelele la maxim pe bucatica de nisip? Nu vreau sa-mi stric amintirile despre duminica trecuta :D
Ganduri bune !

lipan

Nu-i așa că twin-keeler-ul este al lui Bogdan J., coleg cu subsemantul.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Vali

Citat din: lipan din Iulie 21, 2012, 06:08:03 PM
Nu-i așa că twin-keeler-ul este al lui Bogdan J., coleg cu subsemantul.

A fost, Nicule, acum e al galatenilor :).

Citat din: FlorioSi usor usor, cu exemple concrete ale mele si ale voastre, le arat ca se poate face yachting cu aceiasi bani cu care un pasionat de motociclete, "motoreste" sau un pasionat de pescuit, pescuieste.

Asta imi doresc si eu cel mai mult, sa apucam ziua cand vom vedea si la noi o intrunire de veliere, macar o fractiune din ce vedem in alte tari.

Citat din: PelicanulSemnele sunt bunicele as zice eu, cu toate ca mai avem ceva pina sa devenim o piata adevarata de barci.

Asa e, si la noi in GL au mai aparut cateva veliere fata de cele care erau deja, iar lumea e destul de interesata. Singura problema e exact ce spune Florio, adica impresia generala e de hobby inaccesibil. La schimbat ideea asta trebuie muncit, mai ales cu exemple practice.

Citat din: gvincentiuO sa incerc o scrisoare la Primarie, sa vedem un raspuns.

Nu cred ca primaria are vreo treaba, si ar fi chiar contraindicat, mai ales cand stim ce personaje misuna pe acolo. Sigur treaba e reglementata de ANR. De exemplu in iarna, cand am fost acolo si am discutat cu capitanul adjunct sef de port, am fost chiar intrebat daca nu vrem sa concesionam zona malului tulcean in aval de bac, sa-l balizam si sa organizam activitati de agrement nautic.

Revenind la cele 2 veliere mici, am "tumbat" tip 2-ul, pentru a putea lucra la zona fundului, destul de afectata de zgarieturi si abraziuni:





Va urma.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Hai Vali, ca nu mai am rabdare, vreau sa vad ce ai in plan si cap si ce iese din tip Brates. Sper ca-i pui si o oglinda.
Pot sa ma inscriu de pe acum sa fiu eu al doilea care o sa-mi modifici barca? Hai,te rog! Merci ;D

Vali

Salut Bogdan, momentan fac doar reparatii structurale si cosmetice, fiindca vreau sa ne dam cat de repede cu barca in vara asa, iar din toamna incep cu modificarile, avand (sper) mai mult timp liber decat acum. Oricum, am sa-ti trimit un desen despre cum as vrea sa arate barca in varianta finala.
Iar in titlul topicului cam asta am vrut sa spun, ca vara incet-incet trece, si trebuie sa ne apucam de treaba, sa avem ce boboci sa numaram la toamna :). Despre modificat barca ta, oricand cu placere, dar tot asa putin mai spre toamna ...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Da,da chiar te rog sa-mi trimiti o schita,chiar si de mana facuta,la cum ai ideea de modificat tipul asta de barca.. Eu nu am mai dat-o la apa pe a mea anul asta,dar m-am plimbat cu altele. Si ma pregatesc de '' marea schimbare'',dar ...... Posibil sa plec in voiaj intr-o saptamana,doua si vroiam sa iei si barca mea la tine ptr modificarile de rigoare, dar mai vorbim.Eu sunt la niste cursuri acum. 
Merci si astept

adrian_flavius

Nenea braconieru', sa-ti traiasca obiceiu'...ca noi, astilalti, mai greu, cateodata...

Sanatate de otel-beton sa ai, ca vad ca de munca estem, chef ai, barcutele iti misuna prin curte, deci se poate...

Cat despre veliere, iti spun eu ca in orice barcagiu zace un velist...sunt gata sa pariez pe orice vrei tu ca NU SE EGZISTA impatimit de apa sa nu fie gata sa aprecieze asa cum trebuie plutirea cu vele...

Si inca ceva: cu criza asta care nu se mai termina, cu pretul la combustibil care se modifica zilnic, frumos, da' intr-un singur sens, eu prevad un viitor luminos velierelor cu tricolorul la cruceta...ca acolo ii sta bine, nu pe bastonul prins pe oglinda pupa...

PS: tot criza e "de vina" ca m-am "reorientat" profesional, mi-am re-gandit prioritatile, mi-am pus ceva ordine in planurile de viitor, si, sper eu, in vreo cativa ani o sa ajung la situatia de a dispune de MULT mai mult timp liber, din care, imi propun, o mare parte se va duce spre pasiuni solide, VALUL si VANTUL fiind pe locuri fruntase...

M-am tot uitat pe site-ul celor de la Hydroptere, si ma gandeam cum ar fi sa pui pe apa una din variantele lor de inceput...facuta, frumos, pe un sablon cold-molded...din file de stejar romanesc, alese bucata cu bucata si lipite cu epoxy...3 straturi subtiri, milimetrice adica, totul inchegat la marea arta, cu arborada tiuind subtire in vant, cu niste vele enorme, sa-ti inghete sangele-n vine cand te uiti in sus la catarg, cu derivoarele/aripi subacvatice facute in sistem sandwich...cu ala mare au reusit sa bata 51 noduri...cu unul din asta mic, si daca reusesti sa obtii 12-15 noduri, o sa ti se para ca stai cu curu'-ntr-o racheta...si atunci ai destula adrenalina...si placere a vitezei, pura, intr-un singur pachet...deh, unele chestii nu se uita niciodata...inainte de orice, am fost si raman planorist, pe urma au venit alte pasiuni...un trimaran de viteza mare imbina in mod fericit ambele pasiuni, si cea pentru aer, si cea pentru apa...

Rumpi


Tricolorul ar fi bine sa stea pe bastonul pupa, la cruceta il poarta barcile din alte tari. Dar in rest de acord cu tine.

adrian_flavius

De acordeon cu tine....desi, din motive de "marinimie" fiscala romaneasca, parca-parca iesi mai rentabil cu tricolorul la cruceta si cu alt pavilion la pupa...

gvincentiu

Lasă că am avut și eu flamură tricoloră sus pe catarg. Deci, pe undeva există dreptate.
Ganduri bune !

Mihai Irimia

#14
Brako! apuca-te de barca si a mea, ca ma rup astia in Filipine, barca, doua mese, beutura...nu ai cum ca urmeaza, scufundari, costum, doua tuburi, 250 Km, 20  cu barca, taxe de autostrada, total 50 de dolari
Sa vezi ce moatoare sunt pe aici, tot ce-ti poti imagina