Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be

Creat de radasous, August 01, 2012, 11:54:40 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radasous

Salutare,
In urma cu doi ani si doua luni am inceput constructia "lucrului", un proiect obtinut prin modificarea masiva in freeship a unui runabout. Este o barcuta cu chila in V si unghi variabil.
Design length : 4.000 m
Length over all : 3.958 m
Design beam : 1.425 m
Beam over all : 1.371 m
Design draft : 0.184 m
Midship location : 2.000 m
Displaced volume : 0.323 m^3
Displacement : 0.331 tonnes
Total length of submerged body : 3.545 m

Barca este construita stitch and glue, pe osatura longitudinala, cu placaj de 6mm, clasicul trei straturi okume si doua plop. Osatura este din stinghii de lemn startificate, stejar pe chila si tei pentru stringheri. La fel si oglinda, este stratificata, pe o forma din osb am aplicat stinghii de stejar. Nu am folosit suruburi si cuie, toate asamblarile sunt facute cu epoxi, chit si fibra. La interior am aplicat un start de fibra mat de 150g/mp, la exterior este un strat de tesatura de 300, un mat de 150 si suplimentar, pe zona de fund, inca un strat de mat de 300 (de uzura).
Am folosit 4 foi de placaj, cam 30kg de rasina, 40mp fibra.
Motorizarea este asigurata de un evinrude de 25CP din 1979. Din pacate, din 2011 si pana acum nu am reusit sa mai lucrez nimic, toate finantele au intrat in masina ce va tracta barca si medicamente pentru poliartrita si spondiloza  >:(
Trebuie sa finalizez banchetele, sa rotunjesc colturile copastiior, sa ii pun punte (din cauza V-ului si a curburilor compleze) si sa o spoiesc cu ceva lavabila.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

gvincentiu

Ești de admirat: ai plecat de la un desen în Freeship și ai ajuns să cumperi o mașină ce va tracta barca? Eu aici am cedat, de aia m-am orientat către ceva mic, mic, preferând să economisesc pentru altceva.
Aș zice că vrei să mergi în glisare ce ea, de vreme ce o pregătești cu atâtea straturi de fibră pentru cei 25 CP.
Ganduri bune !

radasous

Povestea este putin mai complexa, am pornit de la un desen in freeship, am vandut o masina (Oltcit, alta pasiune...)si am transformat-o in rasina  :o
Barca este clar conceputa pentru glisare, formele provin de la un runabout, are deadrise variabil. Motorul este oarecum mare pentru dimensiunile barcii, in plus, va trebui folosita si la ceva sporturi nautice, din cauza asta incerc sa o fac cat mai solida. Legat de masina de tractare, este un compromis cat se poate de logic, imbina utilul cu trazneala, asa cum se vede din poze.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

Mie-mi place la nebunie titlul barcii :D, imi aminteste de vremea cand eram fan al trupei si cantam cu brigada mea inclusiv piesa din titlu :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

corsarul

Frumoase linii !...Felicitari !
Daca i-mi permiti o sugestie ...pentru unghiurile si curburile complexe ,confectioneaza mai intai sabloane din carton ,in felul acesta nu strici materiale si "mergi" la marele fix  ;)
Spor la treaba !

radasous

Nu am stricat nimic, totul s-a potrivit aproape perfect. Nu am facut sabloane ci am desenat un caroiaj pe placaj dupa caroiajul din freeship. Curbele le-am trasat cu stinghii subtiri. Mai complicat a fost sa reduc cat de mult posibil tensiunile din placaj, la asta m-a ajutat tot freeship-ul, are o rutina la develop plates unde arata deformarile aiuristice, am modificat proiectul pana le-am dus in "verde". Sigurele defectiuni constatate sunt la doua vertebre cervicale si in in articulatiile de la bratul stang  ;)
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Mihaif99

Citat din: radasous din August 03, 2012, 09:41:21 AM
Nu am stricat nimic, totul s-a potrivit aproape perfect. Nu am facut sabloane ci am desenat un caroiaj pe placaj dupa caroiajul din freeship. Curbele le-am trasat cu stinghii subtiri. Mai complicat a fost sa reduc cat de mult posibil tensiunile din placaj, la asta m-a ajutat tot freeship-ul, are o rutina la develop plates unde arata deformarile aiuristice, am modificat proiectul pana le-am dus in "verde". Sigurele defectiuni constatate sunt la doua vertebre cervicale si in in articulatiile de la bratul stang  ;)
Si cand te gandesti ca defectiunile sunt de la fibra prea grea.

radasous

:))
Sunt defectiuni constatate doar, isi au radacinile undeva cu 7-8 ani in urma. Cam asta este perioada dupa care apar vizibile la radiografie.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Am reluat, in sfarsit,  lucrul la scufundac. In 2012 i-am aplicat un strat de lac pe exterior, in ideea ca o sa fac ceva teste pe apa sa vad daca mai sunt necesare ceva modificari. Ieri am inceput sa dau jos lacul cu decapant de la policolor. Operatia este oarecum tembela, dai cu decapant, astepti sa se coscoveasca vopseaua, apoi incepe frecatul cu spaclul si bureti de sarma pentru vase. Suprafata ramane destul de curata, nu va fi nevoie de prea multa smirgheluire. In trei ore am facut cam o treime de barca (suprafata exterioara are in jur de opt metri patrati). La exterior or sa urmeze ceva coafari la redanele longitudinale, la etrava si la oglinda. Oglinda are o grosime de aproximativ 20mm, vreau sa ii mai adaug un strat de placaj prelucrat ca pentru scraf joint, adica o sa aiba 18mm in partea superioara si 0 la intersectia cu chila. Scopul este sa maresc un pic inclinarea oglinzii si grosimea in zona de prindere a motorului. La exterior o sa urmeze inca un strat de fibra, tesatura de 200, ca tot am luat o rola de 50 de metri patrati  8). La interior trebuie sa fac puntea, sa termin capacele spatiilor de depozitare, ceva ramforsari...adica amanunte. Ma bucura foarte tare sa barca nu a avut de suferit pe perioada cat a stat cu cracii in sus, doar a acumulat praf. In poza atasata este o zona de pe care am inlaturat lacul.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Copaia este, in sfarsit, in stadiul de acum doi ani, adica am scapat de lac  ;)
Astazi am smirgheluit exteriorul si, in sfarsit, simt ca traiesc. Adica ma mananca pielea de pe maini  :)
Sper ca maine sa am cutitele montate pe abricht si sa pot prelucra placajul suplimentar pentru oglinda. Intre timp mi s-a pus o mare pata, am senzatia ca  bordul este pra jos. Inaltimea la pupa este 550mm, dupa cum se vede in pictura atasata.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

In ultima saptamana am prestat sclavagistic la barca.  Am modificat etrava ca sa nu topaie pe valuri, am inaltat chila cu 7-8 mm, am modificat oglinda si am inceput lucrul la punte. Cel mai complicat a fost sa modific etrava, din cauza formelor curbe a trebuit sa lucrez cam ca la strip, doar ca pe zone mici si in straturi succesive. Desigur, mai mult de jumatate din timp mi l-am petrecut in scaun, cautand solutii si asteptand sa polimerizeze rasina.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#12
Haha, constructia lucrului a depasit patru ani :o , asta inseamna ca an depasit perfectiunea. Asa cum am promis, revin si cu poze. In rasina aplicata pe chila si etrava am pus un pic de colorant negru, asa scoate in evidenta eventualele defecte de aplicare a chit-ului si bulele de aer de sub fibra. Elementul longitudinal al scheletului de sub punte este din placaj de plop de 18mm,cei 3,7m i-am obtinut  doua bucati imbinate in unghi.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Concediul s-a terminat, de astazi revin la program de lucru la apus si voi incepe manufacturarea elementelor transversale de sub punte (un fel de coaste) si sper sa finalizez oglinda-rotunjire canturi si aplicare fibra.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#14
Ieri seara am finalizat constructia pentru scheletul puntii si ingrosarea oglinzii, activitati destul de migaloase si mancatoare de timp. Astazi urmeaza chituirea si armarea cu fibra. Stie cineva de unde pot lua o cantitate mica de tesatura (sau voal...) de fibra cu greutate de 60...100g/mp ? Am nevoie de 2 metri patrati pentru copastie.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer