Marea Nordului, insulele Wangerooge si Spiekeroog

Creat de kmbh69, August 30, 2012, 03:22:52 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kmbh69

#15
Plaja din Spiekeroog, cu nisip foarte fin (partea de nord a insulei):
In a doua poza, un parc din insula Spiekeroog:
In poza a treia, dune de pe insula, cu vegetatie tipica zonei:
In poza a patra, barca esoata in mod voluntar pe nisip, in timpul refluxului:

mario38

la ce diferenta de nivel pot varia adincimile intre flux si reflux si unde se gasesc date despree aceste cote?

kmbh69

Din cate stiu, aici exista si diferente de 4 m intre punctul minim de la reflux si punctul maxim de la flux. In fiecare zi se decaleaza cam cu o ora mai tarziu. De exemplu, ieri am avut punctul maxim de flux la ora 14 sa zicem, azi va fi la ora 15 (aproximativ, pentru ca nu e fix o ora decalajul).
In orice magazin de articole pentru barci exista de vanzare si almanah al mareelor (Gezeitenkalender, o brosurica mica, pentru o anumita regiune). Eu am cerut pentru Marea Nordului, doar coasta germana, dar exista si pentru Marea Baltica. Pentru fiecare localitate mare sunt alocate cam 6 pagini (2 luni ale anului pentru fiecare pagina). Pentru localitatile mai mici sunt date doar diferentele de timp fata de o localitate-reper. De exemplu, la mine totul era dat fata de Wilhelmshaven - Alter Vorhafen (portul vechi, partea de la intrare), cu + daca venea mai tarziu sau cu - daca venea mai repede fluxul sau refluxul fata de localitatea-reper.

Mihaif99

Cu mareele astea, barcuta potrivita ar fi un "Bay Hen"


kmbh69

#19
Se poate sa fie asa. Totusi aici lungimea medie a unei barci e peste 8 m. Sunt cativa, destul de rar, care vin cu barci de 7 m, dar foarte multi au barci intre 9-12 m, am vazut frecvent si mai mari.
Pe mine ma costa deja sa o pun pe trailer (3,5 tone barca), pot doar pe platforma de camion. Dar, avand 2 derivoare, de fiecare data am cazut in picioare si am asteptat iar sa vina apa sa ma ia.
Pun in continuare o poza cu barca in Horumersiel, in timpul fluxului:
Mai pun o poza cu drumul de pari, tot in timpul fluxului (poza a fost facuta de pe mal, cu zoom optic de 18x, in plan indepartat se afla geamandura luminoasa, rosie, care e reperul pentru intrarea pe drumul parilor):
In poza a treia, facuta deja in timpul refluxului, se vede drumul de pari, iar in rest zona de watt, ca un namol. Pe canal tocmai a intrat o nava de pescuit creveti si crabi, asaltata de pescarrusi veniti la ciordit.
In poza a patra, paza de coasta, dincolo de drumul de pari:
In poza a cincea e aproape de punctul minim de reflux, toate barcile zac in namol:

rexsailor

herr doktor !
mi-a placut povestea, chiar daca e cam scurta ca si timp de desfasurare...
se vad si micile stangacii ale inceputului, care vor fi acoperite de harsaiala timpului...parerea mea ce ca ar trebui sa te dai mai des, nu doar la conced...
nu prea inteleg de ce instalatia electrica e legata la impamantarea barcii...
problema cheii fixe o poti ocoli cu sigurante automate care au si armare manuala, prin care cuplezi bateriile la incarcator cum vrea muschiu tau, si prin folosirea de sigurante adecvate ca si curent, le poti pune si in paralel in sarcina...si putina rusinica, pacani ziua toata cu motoru' si nu incarci acolo un acumulator de la motor...nu mai zic de panou solar si morisca!
un pilot automat e mare energofag pe barca si terbe sa aiba de unde suge...
in rest sa va fie de bine vacanta si multumiri de poze...!
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

kmbh69

#21
Minusul de la baterie e legat la partile metalice ale barcii iar acestea ajung partial si in apa. Cel putin asa am tot vazut scheme desenate, cu coroziunea electrochimica.
Da, cu toata jena, nu am apucat sa spun, alternatorul nu mai incarca, am mers tot pe baterie. Abia am cumparat barca, urmeaza sa fac amenajari, sa verific ce nu merge, sa pun si sigurante din acelea speciale , deocamdata am fost fericit ca merg luminile de pozitie, ca merge pompa de la wc si hidroforul de la chiuveta si mai ales ca porneste motorul.
Panourile solare costa de ordinul sutelor de euro. Sigur ca visez si eu la panouri solare, dar ceva mai in viitor.
Toate firele electrice atarna care pe unde apuca, trebuie sa desenez pe o plansa instalatia electrica, dupa ceea ce am in fata. Abia apoi pot incepe sa o imbunatatesc. Unii velisti recomanda sa fotografiez totul inainte de a demonta ceva. Mai sunt si mici reparatii de genul infiltratii de apa pe la ferestre, unde trebuie sa pun TikaFlex (asta se foloseste pe aici).
As fi vrut eu sa merg la vele dar nu pot fara pilot automat, indiferent de cat consuma: nu ma pot afla simultan si la carma si sa manevrez velele. Ghiul rotativ e o solutie de a strange vela mare, dar nu e cea mai buna. Trebuie sa dau la manivela sa invart ghiul, trebuie sa trag vela spre inapoi, pentru ca altfel incaleca manivela si trebuie sa slabesc si vinciul de la funga velei, asta pe o mare agitata, de unul singur. Macar de carma m-as fi bucurat sa pot conta ca imi tine cursul dar nu a fost sa fie. A fost totusi o experienta din care am invatat ceva si mi-a placut, cu toate dificultatile.
Sistemul de navigatie nu mi-a placut, am avut GPS cuplat la laptop cu programul SeaClear, dar hartile nu sunt actuale pe internet (ce mai, ca de gratis, nu pot spera si calitate daca iau de gratis), situatia era diferita in realitate fata de harta (ma refer la pozitia geamandurilor si a parilor), iar monitorul de laptop lumineaza foarte slab incat in bataia soarelui nu se vede aproape nimic pe el. Tot cu harta clasica am avut noroc si cu faptul ca identificam codul geamandurii din apa cu codul de pe harta. Noroc ca e obligatorie, si sa fie valabila, din anul respectiv (daca ma controleaza paza de coasta si nu o am, amenda e foarte mare)

Capitanul Nemo

Pentru navigatie pe laptop eu am gasit Maxsea foarte util. Am comparat softul cu hartile clasice si mi s-a parut ok. Desigur ca nu e gratis, ci pe multi bani, dar eu unul nu am dat niciun cent pe el.

Multa lume foloseste OpenCPN, dar eu nu am apucat decat sa il instalez si cam atat, deci nu sunt suficient de competent pentru a emite o opinie in privinta sa.

Ca oricui posesor de velier vechi, iti recomand aceasta carte a lui Don Casey - This Old Boat, este excelenta si trebuie sa o ai: http://www.amazon.com/This-Old-Boat-Second-Edition/dp/0071477942.

Daca nu vrei sa o cumperi, o am eu in format .pdf, impreuna cu alta carte a lui Don Casey - Sailboat Refinishing, care este mai subtirica din mai multe puncte de vedere.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

kmbh69

#23
Am povestit ieri cu Elmar (un cunoscut de la care am cumparat barca, are peste 30 ani experienta ca navigator in aceasta zona) si mi-a spus ca geamandurile sunt mutate foarte frecvent, deoarece se modifica constant pozitia bancurilor de nisip din zona si implicit traselul senalelor navigabile, iar asta cam o data pe luna.
Ideea e ca in zona nu se efectueaza lucrari de dragare de nici un fel, totul este lasat natural, aici oamenii sunt obsedati de conservarea mediului inconjurator (e un lucru ce la prima vedere pare incomod pentru un turist, dar daca stai mai apoi sa te gandesti, natura arata cu mult mai bine daca e lasata in pace, aici nu am vazut ambalaje de nici un fel sa zaca aruncate, iar cosurile de gunoi de pe aleile care parcurg insula sunt golite frecvent).
Mie mi s-a intamplat de mai multe ori sa caut o geamandura urmarind pozitia ei pe harta, ce unghi face linia dintre geamandura la care ma aflu cu geamandura cautata fata de linia dintre geamandura curenta cu cea precedenta, apoi m-am uitat pe mare cu busola de vizare, respectand unghiul luat de pe harta cu raportorul iar geamandura cautata nu era acolo, ci cu cateva sute de metri in alta parte. La inceput credeam ca nu mai stiu sa folosesc busola si harta, dar apoi mi-am dat seama ca nu e vina mea. Pe de alta parte, nu ii pot acuza nici pe cei de la institutul federal de hidrografie din Hamburg ca nu reusesc sa faca un set complet de harti in fiecare luna (pentru intreaga suprafata a apelor teritoriale germane), ci doar o data pe an. Asta e situatia, incerc sa ma adaptez.
In conditiile date, un asemenea soft imi este util doar daca vreau sa navighez intr-o zona care nu se modifica atat de frecvent in timp.
Cartea de care spui mi se pare ca a mai fost postata pe transfer.ro anul trecut, era anuntata postarea fisierului aici pe capcompas sau pe alt forum de barci, cred ca am luat-o si eu, am tiparit cateva pagini. Mai comod va fi sa o cumpar, pentru ca e destul de incomod sa citesc si mai ales sa caut intr-o carte in format electronic.