Impozit 2013 la ambarcatiuni

Creat de telefon satelit, Octombrie 30, 2012, 05:52:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pelicanul

#15
S -a publicat OG nr. 16/2013: http://bentaconsult.ro/documents/OG16per2013.pdf.

Ceea ce ne intereseaza pe noi este cap.I, art 207 lit h si art 211 lit d, precum si anexa cu valorile accizei.

Valoarea accizei este de 500 euro/metrul liniar din lungimea navei pentru navele cu vele cu lungime mai mare sau egala cu 8 m (nu precizeaza daca e LOA sau LWL) si 10 euro/CP pentru motoare cu o putere mai mare sau egala cu 100 CP. Acciza pe motor nu se aplica motoarelor instalate la bordul navelor cu vele. Acciza pe lungime nu se aplica yachturilor folosite pentru sport de performanta. Deci, toata lumea la regata! :)

Dovada platii accizei trebuie prezentata la inmatricularea navei. Deci, adio pavilion roman! 8)

Concluzia: inca o data se vede ca ziaristii din Romania sint niste idioti! Acciza se aplica si barcilor cu vele dar si barcilor cu motor! Nu numai celor cu vele, asa cum au scris toate ziarele. Cretini!

Vali

Interesant e cum se va demonstra ca e vorba de o barca de regata: ce facem daca avem un cruiser folosit si la regate, dar care face si croaziere, fiind deci nevoit sa poarte pavilion? Ar mai fi cateva intrebari, insa din ce se vede varianta cea mai avantajoasa pentru viitor ramane tot pavilionul de complezenta.
Tocmai a fost cumnatul meu in tara, si am discutat despre pavilionul olandez. A ramas sa ia el legatura direct cu cei de la http://www.anwbwatersport.nl/vaarinformatie/varen-in-europa/meer-over-internationaal-certificaat-pleziervaartuigen.html . Urmeaza sa-mi spuna ce trebuie sa faca el ca sa putem pune barca sub pavilionul olandez, fiind rezident.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Capitanul Nemo

Presupun ca pavilionul romanesc, atat de rar la vedere pe marile europene (ca sa nu mai vorbesc de oceanele lumii) va deveni la fel de usor de zarit de acum incolo precum cel al Mongoliei sau al Liechtensteinului.

Conform nivelului preconizat al noilor taxe, eu unul ar trebui sa mai scot din buzunar fix dublul sumei pe care am platit-o atunci cand am cumparat barca, pentru privilegiul de a flutura flamura mioritica.

Vali, te-ai gandit bine cu pavilionul olandez; eu unul mi-o (re)inregistrez la Goteborg si singurul loc in care voi arbora tricolorul autohton va fi la cruceta tribord.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Rumpi


Cum Vali traiesti in Romania si nu stii? Pai iti spun eu: zice la textul legii: "cu excepţia celor destinate utilizării în sportul de performanţă". Asta inseamna concret ca nu conteaza cum e barca (racer, cruiser, one-design sau ce mai vrei tu sa achizitionezi) ci ca autoritatea de profil iti da adeverinta ca ambarcatiunea este destinata utilizarii in sport. Autoritatea de profil este in acest caz Federatia Romana de Yachting (www.fry.ro) iar categoria sportiva este "Offshore".

Concret pe romaneste: te faci membru la unul dintre cluburile afiliate (http://www.fry.ro/page.php?41) sau iti faci clubul tau si te afiliezi FRY. Gasesti barca. Ceri de la FRY (prin club sau direct) adeverinta ca ambarcatiunea X, proprietar Y sportiv inregistrat la clubul Z afiliat FRY  e destinata "utilizarii in sportul de performanta". (Platesti eventualele spagi cuvenite detinatorilor de stampila) Cumperi barca. Cu contractul, buletinul, carnetul de membru la club si adeverinta plus copiile aferente mergi la finante si faci cerere scutire acciza conform legii. Iei decizia de scutire (ii faci n-spe mii de copii) si mergi sa inmatriculezi barca in conditiile legii. Pe urma bagi decizia in seif si la urmatoarea vanzare o dai noului proprietar. Asta deoarece citez din lege:

"20. La articolul 208, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2)Pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi f)-k), accizele se datorează o singură dată şi se calculează prin aplicarea sumelor fixe pe unitatea de măsură asupra cantităţilor produse pe teritoriul României, importate sau achiziţionate intracomunitar."
Articolul 209
" (1) Plătitorii de accize pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi lit. f)-k) sunt operatorii economici care produc, achiziţionează din teritoriul comunitar ori importă astfel de produse.
(3) Operatorii economici care achiziţionează din teritoriul comunitar produsele prevăzute la art. 207 au obligaţia ca, înainte de primirea produselor, să se înregistreze la autoritatea competentă, în condiţiile prevăzute în normele metodologice, şi să respecte următoarele cerinţe:a)să garanteze plata accizelor în cuantumul şi în condiţiile stabilite în normele metodologice; b)să ţină evidenţa livrărilor de astfel de produse; c)să prezinte produsele la cererea organelor de control; d)să accepte orice monitorizare sau verificare a stocurilor din partea organelor de control."
"23. La articolul 211, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins: d)pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. h) şi i), momentul exigibilităţii accizei intervine la data efectuării formalităţilor de punere în liberă circulaţie în cazul celor din import, respectiv înainte de efectuarea primei înmatriculări în România, în cazul celor produse în România şi al celor achiziţionate intracomunitar. În scopul înmatriculării vehiculelor prevăzute la art. 207 lit. h) şi i) se vor prezenta organelor competente:1. declaraţia vamală care atestă efectuarea formalităţilor de punere în liberă circulaţie, în cazul vehiculelor din import; 2. certificatul care atestă plata accizelor, în cazul vehiculelor produse în România şi al celor achiziţionate intracomunitar. Modelul şi conţinutul certificatului se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."

Adica orice barca care va fi inmatriculata dupa intrarea in vigoare a ordonantei si care intra sub incidenta ei (peste sau egale cu 8m) va trebui sa fie insotita de certificatul de plata accizelor de la finante (pe langa cel cu plata TVA). Certificatul ramane cu barca cand se schimba proprietarul sa poata face ala dovada ca e accizata si TVA-izata.

Eu ma intreb alte lucruri precum:
taxa de 500 euro se plateste pe fiecare m sau fractiune de m suplimentar fata de cei 8, sau imi calculeaza si aia 8m initiali (adica taxa incepe de la 4000 Euro)?
daca nu sunt "operator economic" care produce (adica imi construiesc singur obiectul de peste 8m) mai trebuie sa platesc acciza?
daca cumpar barca scutita de la un sportiv ea ramane scutita sau ma accizeaza astia ulterior ca eu nu sunt sportiv inregistrat la club?
daca producatorul scrie pe factura in loc de ambarcatiune de agrement "ambarcatiune destinata utilizarii in sportul de performanta" (cumpar un Open 60 de ex.) mai trebe sa trec pe la FRY sa nu ma taxeze astia?

pelicanul

Citat din: Rumpi din August 06, 2013, 04:25:55 PM

Cum Vali traiesti in Romania si nu stii? Pai iti spun eu: zice la textul legii: "cu excepţia celor destinate utilizării în sportul de performanţă". Asta inseamna concret ca nu conteaza cum e barca (racer, cruiser, one-design sau ce mai vrei tu sa achizitionezi) ci ca autoritatea de profil iti da adeverinta ca ambarcatiunea este destinata utilizarii in sport. Autoritatea de profil este in acest caz Federatia Romana de Yachting (www.fry.ro) iar categoria sportiva este "Offshore".

Concret pe romaneste: te faci membru la unul dintre cluburile afiliate (http://www.fry.ro/page.php?41) sau iti faci clubul tau si te afiliezi FRY. Gasesti barca. Ceri de la FRY (prin club sau direct) adeverinta ca ambarcatiunea X, proprietar Y sportiv inregistrat la clubul Z afiliat FRY  e destinata "utilizarii in sportul de performanta". (Platesti eventualele spagi cuvenite detinatorilor de stampila) Cumperi barca. Cu contractul, buletinul, carnetul de membru la club si adeverinta plus copiile aferente mergi la finante si faci cerere scutire acciza conform legii. Iei decizia de scutire (ii faci n-spe mii de copii) si mergi sa inmatriculezi barca in conditiile legii. Pe urma bagi decizia in seif si la urmatoarea vanzare o dai noului proprietar. Asta deoarece citez din lege:

"20. La articolul 208, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2)Pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi f)-k), accizele se datorează o singură dată şi se calculează prin aplicarea sumelor fixe pe unitatea de măsură asupra cantităţilor produse pe teritoriul României, importate sau achiziţionate intracomunitar."
Articolul 209
" (1) Plătitorii de accize pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi lit. f)-k) sunt operatorii economici care produc, achiziţionează din teritoriul comunitar ori importă astfel de produse.
(3) Operatorii economici care achiziţionează din teritoriul comunitar produsele prevăzute la art. 207 au obligaţia ca, înainte de primirea produselor, să se înregistreze la autoritatea competentă, în condiţiile prevăzute în normele metodologice, şi să respecte următoarele cerinţe:a)să garanteze plata accizelor în cuantumul şi în condiţiile stabilite în normele metodologice; b)să ţină evidenţa livrărilor de astfel de produse; c)să prezinte produsele la cererea organelor de control; d)să accepte orice monitorizare sau verificare a stocurilor din partea organelor de control."
"23. La articolul 211, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins: d)pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. h) şi i), momentul exigibilităţii accizei intervine la data efectuării formalităţilor de punere în liberă circulaţie în cazul celor din import, respectiv înainte de efectuarea primei înmatriculări în România, în cazul celor produse în România şi al celor achiziţionate intracomunitar. În scopul înmatriculării vehiculelor prevăzute la art. 207 lit. h) şi i) se vor prezenta organelor competente:1. declaraţia vamală care atestă efectuarea formalităţilor de punere în liberă circulaţie, în cazul vehiculelor din import; 2. certificatul care atestă plata accizelor, în cazul vehiculelor produse în România şi al celor achiziţionate intracomunitar. Modelul şi conţinutul certificatului se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."

Adica orice barca care va fi inmatriculata dupa intrarea in vigoare a ordonantei si care intra sub incidenta ei (peste sau egale cu 8m) va trebui sa fie insotita de certificatul de plata accizelor de la finante (pe langa cel cu plata TVA). Certificatul ramane cu barca cand se schimba proprietarul sa poata face ala dovada ca e accizata si TVA-izata.

Eu ma intreb alte lucruri precum:
taxa de 500 euro se plateste pe fiecare m sau fractiune de m suplimentar fata de cei 8, sau imi calculeaza si aia 8m initiali (adica taxa incepe de la 4000 Euro)?
daca nu sunt "operator economic" care produce (adica imi construiesc singur obiectul de peste 8m) mai trebuie sa platesc acciza?
daca cumpar barca scutita de la un sportiv ea ramane scutita sau ma accizeaza astia ulterior ca eu nu sunt sportiv inregistrat la club?
daca producatorul scrie pe factura in loc de ambarcatiune de agrement "ambarcatiune destinata utilizarii in sportul de performanta" (cumpar un Open 60 de ex.) mai trebe sa trec pe la FRY sa nu ma taxeze astia?
Scuze, dar la toata chestia asta nu pot raspunde decit: "Las -o dracu', bai!" Toata povestea asta cu acciza este doar bomboana de pe coliva (sau, "sa pardonati", motul c... acatului). Pe linga asta mai sint o girla de taxe si marafeturi care trebuie platite pentru un pavilion romanesc. Pai nu mai bine te duci pe site -ul indicat de Vali mai sus si platesti 10 euro/an pentru un pavilion olandez? Sau, daca n -ai cumnat in Olanda dai si 300 euro o data la un broker si tot iesi mai ieftin! Parerea mea!

Florio

Citat din: Capitanul Nemo din August 06, 2013, 11:33:28 AM
Conform nivelului preconizat al noilor taxe, eu unul ar trebui sa mai scot din buzunar fix dublul sumei pe care am platit-o atunci cand am cumparat barca, pentru privilegiul de a flutura flamura mioritica.

Vali, te-ai gandit bine cu pavilionul olandez; eu unul mi-o (re)inregistrez la Goteborg si singurul loc in care voi arbora tricolorul autohton va fi la cruceta tribord.

Inca e bine la cruceta, Mircea. Gratie politicului, oamenii vor fi tentati sa foloseasca tricolorul la despicatura pupa a fiecaruia, in scopuri igienice. 

Si e pacat, ca e un simbol. Dar cand bataia de joc devine prea mare, si simbolurile au de suferit.
Am senzatia ca e cineva care doreste cu ardoare sa nu existe barci in tara asta. Nu se face diferenta intre yacht si yacht de lux, desi intre masini si masini de lux exista opinii clare.
Pentru astia orice barca e un mare lux, chiar daca ea costa cat un scuter.

Chiar daca in general noi ne adresam barcilor de pana la 8m, mie mi se pare o siluire nemotivata aceasta suprataxare intr-un domeniu atat de slab reprezentat.
Cati bani spera astia sa scoata de la cele cateva yachturi din Romania ?!? Mai nimic.  Si pentru acest "nimic" considera necesar sa opreasca dezvoltarea si asa firava a fenomenului nautic, in special al celui cu vele.

kmbh69

Cand ma gandesc ca aici la mine in Wilhelmshaven nu trebuie sa platesc nici macar un euro ca impozit, pentru ca barca e veche din 1975, ce sa mai zic ? In schimb trebuie sa platesc locul de acostare, cel mai ieftin fiind 600 euro anual (socotit impreuna locul pe teren iarna si locul la debarcader, vara, cu taxa de macara cu tot). Cand ajungi sa ai barca, esti nevoit oricum sa platesti. In Romania incepe cu impozitele, aici in Germania cu alte taxe.
Dar, oricum, e trist ca in Romania yachtingul nu e incurajat de catre autoritati...

pelicanul

Citat din: kmbh69 din August 07, 2013, 07:23:45 PM
Cand ma gandesc ca aici la mine in Wilhelmshaven nu trebuie sa platesc nici macar un euro ca impozit, pentru ca barca e veche din 1975, ce sa mai zic ? In schimb trebuie sa platesc locul de acostare, cel mai ieftin fiind 600 euro anual (socotit impreuna locul pe teren iarna si locul la debarcader, vara, cu taxa de macara cu tot). Cand ajungi sa ai barca, esti nevoit oricum sa platesti. In Romania incepe cu impozitele, aici in Germania cu alte taxe.
Dar, oricum, e trist ca in Romania yachtingul nu e incurajat de catre autoritati...

Ar fi foarte interesant daca ai putea sa detaliezi cheltuielile facute cu o barca in Germania. Si, daca poti sa ne readuci aminte si ce lungime are barca. :)
In Marina Eforie trebuie sa platesc aproape 900 Euro pe an pentru o barca de 6,60 m si pentru peridoc. Si asta e ieftin pentru litoralul romanesc, in Tomis sau Mangalia trebuie sa platesti separat inca un loc pentru parcarea peridocului pe timpul verii. Ca facilitati, ai doar apa si curent, macaraua se plateste separat.  Asa ca 600 euro pe an e foarte bine. :)

kmbh69

Lungime 8,2 m, latime circa 2,8 m, proprietarul terenului si al locului de acostare zice ca ma taxeaza la metru patrat (inmultind pur si simplu lungimea cu latimea barcii). Macaraua costa 60 euro pentru o lasare la apa sau pentru o scoatere din apa (deci 120 pe an). Imi mai baga ceva suma pentru spalarea barcii toamna cu un Karcher (sa o curete grosier de alge si eventualele scoici), imediat dupa ce mi-o ridica cu macaraua din apa.
Sigur, acest loc foarte ieftin e la un debarcader pe un canal navigabil, de unde am nevoie de aproape 2 ore ca sa ies la mare libera (am de trecut 2 ecluze si 3 poduri pana la mare). Daca platesc marina direct la mare libera, ma costa de fapt 600 euro pentru 6 luni, deci atunci as ajunge cu totalul pe an pe la 900 euro.
Particularul acesta ma taxeaza si pentru curent cu 0,3 euro pe kilowatt, are contoare individuale pentru fiecare client.
Acum, depinde ce vrea fiecare cu barca. Daca ai timp mult sa mergi cu barca prin zona, e mai ieftin sa o lasi la un asemenea particular, dupa care faci cateva ture de cate 2-3 saptamani in imprejurimi. Daca ai foarte putin timp liber (cum e din pacate cazul meu), adica doar seara dupa serviciu (in iunie aici se intuneca la ora 23) e mai convenabil sa platesti o marina de club direct la mare libera, pentru ca atunci cand iesi de la serviciu, poti planifica imediat o tura scurta prin golf, de doar 1-2 ore (timp care altfel ar fi timp pierdut cu deplasarea din canal la mare si inapoi). E varianta la care m-am gandit pentru anul viitor. Altfel, la mare libera, in marina turistica a orasului, locul la debarcader costa 10-12 euro pe noapte (daca as plati taxa de 600 euro, rezulta circa 3 euro pe noapte). Nu ma plang, pentru ca la Mediterana taxele sunt cel putin duble, cel putin asa scrie in revistele nautice de aici.
Era sa uit problema cu inregistarea: toate barcile cu deplasament de cel putin 10 tone trebuie inmatriculate obligatoriu in registrul nautic la Hamburg. Daca tii neaparat, poti inmatricula si o barca mai mica, dar nu te obliga nimeni. Eu am inmatriculat-o in Wilhelmshaven, pentru ape interioare (desi am voie si pe mare cu ea), doar pentru ca sa am un fel de talon la barca, cu numar de inmatriculare si nume al barcii, asemanator cu cel de masina.
In rest, au tot felul de reglementari privind dotarea minima obligatorie a barcii, in functie de zona unde vrei sa navighezi (costier sau nelimitat), iar acestea deja costa, daca faci totalul. Deocamdata am dotare doar pentru regim costier. Costuri iti apar astfel cu revizia tehnica obligatorie a echipamentului (vestele gonflabile si plutele de salvare, plus extinctoarele de incendiu au termen de valabilitate si trebuie din nou verificate, respectiv inlocuite), cel mai aproape se face la Bremen.

pelicanul

Deci, cam aceleasi cheltuieli ca si la noi, in ce priveste porturile, facilitatile si "exploatarea". Mai putin in ceea ce priveste partea de impozite, taxe, accize si alte magarii.

kmbh69

Era sa uit, mai e si asigurarea barcii de platit, cam 250 euro pe an pentru barca mea. Nu e obligatoriu sa o faci, dar totusi e intelept sa o ai. Proprietarul terenului unde tin barca in timpul iernii m-a sfatuit sa am totusi asigurare. In plus, am citit prin reviste de iahting despre cazuri de coliziuni intre veliere, au urmat procese lungi prin tribunale, iar cel vinovat a ajuns brusc sa datoreze zeci de mii de euro catre partea vatamata. Asta daca se lasa doar cu daune materiale. Asigurarea mea imi despagubeste barca mea pana la suma de 8500 euro, iar in regim de raspundere civila, daca lovesc o alta barca, asigurarea plateste pentru cealalta barca pana la 2,5 milioane euro. Asa ca trebuie sa stau la distanta de vreun iaht care e mai scump de 2,5 milioane, pe care nu l-as mai putea plati din asigurare. Asta pentru ca nu mi-as dori sa lucrez de acum inainte toata viata ca sa platesc barca cuiva si sa mai las si fiicei mele mostenire datorii de platit dupa mine.

ionpescarul

Citat din: kmbh69 din August 10, 2013, 01:31:49 AM
Era sa uit, mai e si asigurarea barcii de platit, cam 250 euro pe an pentru barca mea. Nu e obligatoriu sa o faci, dar totusi e intelept sa o ai. Proprietarul terenului unde tin barca in timpul iernii m-a sfatuit sa am totusi asigurare. In plus, am citit prin reviste de iahting despre cazuri de coliziuni intre veliere, au urmat procese lungi prin tribunale, iar cel vinovat a ajuns brusc sa datoreze zeci de mii de euro catre partea vatamata. Asta daca se lasa doar cu daune materiale. Asigurarea mea imi despagubeste barca mea pana la suma de 8500 euro, iar in regim de raspundere civila, daca lovesc o alta barca, asigurarea plateste pentru cealalta barca pana la 2,5 milioane euro. Asa ca trebuie sa stau la distanta de vreun iaht care e mai scump de 2,5 milioane, pe care nu l-as mai putea plati din asigurare. Asta pentru ca nu mi-as dori sa lucrez de acum inainte toata viata ca sa platesc barca cuiva si sa mai las si fiicei mele mostenire datorii de platit dupa mine.
...........................................
Am o intrebare ,de cand platesc  copii  datoriile parintilor ?
Va referiti la exemplul urmator ? : in urma decesului parintilor ,  mostenirea averi nu trece in patrimoniu copiilor  ,pentru ca parinti au datorii. 

kmbh69

#27
Ei, poate ca intr-adevar nu va mosteni fiica mea datorii de la mine (desi statul german stie foarte bine sa recupereze datoriile de la oameni), dar in orice caz e o situatie fara iesire daca se intampla sa am o coliziune cu o alta barca din vina mea si sa nu fiu asigurat. Adica iesirea e ca daca nu pot plati asa o suma, se esaloneaza; eventual, daca e mai grav (ca si marime a sumei), se declara falimentul personal (in Romania inca nu exista asa ceva, din alte motive pe care nu are rost sa le discut aici, pentru ca nu vreau sa fac politica) iar atunci ma obliga statul sa-mi vand barca, autoturismele si ce mai am cat de cat de valoare, ma obliga sa ma mut intr-o chirie mai ieftina (acum stau in chirie in casa cu gradina), iar apoi mi se pune retinere pe salariu pana la pensie. Deci eu, personal, sunt convins de utilitatea unei asemenea asigurari si am asa ceva.
Am citit de ceva timp in revista Segeln (navigatie cu vele) numarul de august 2013, ca la americani, cine are barca, isi face si o asigurare de remorcare, in afara de cea de coliziune (casco). Aceasta pentru ca in apele teritoriale ale SUA, daca ramai in pana de motor sau daca te-ai impotmolit cu barca pe undeva, chiar daca trec alte barci prin zona, nici una nu se opreste sa te remorcheze. Un yachtman american mai in varsta se plangea in acest reportaj ca pe vremuri nu era asa, oamenii se ajutau unii pe altii cu remorcarea, acum isi fac asigurare de remorcare. In Germania inca se mai obisnuieste sa remorchezi pe cate unul care are nevoie. Foarte important: in momentul in care soliciti remorcarea, trebuie sa il intrebi pe cel care remorcheaza: "domnule, e gratis sau ma costa ceva, iar daca ma costa, cat intentionati sa-mi cereti ?" pentru ca daca cere prea mult sa pot spune, "nu, domnule, stau mai departe aici, poate ma remorcheaza altul mai ieftin !".

solpet

#28
Citat din: pelicanul din August 06, 2013, 05:55:44 PM
Cu contractul, buletinul, carnetul de membru la club si adeverinta plus copiile aferente mergi la finante si faci cerere scutire acciza conform legii. Iei decizia de scutire (ii faci n-spe mii de copii) si mergi sa inmatriculezi barca in conditiile legii. Pe urma bagi decizia in seif si la urmatoarea vanzare o dai noului proprietar.
_______

Scuze, dar la toata chestia asta nu pot raspunde decit: "Las -o dracu', bai!" Toata povestea asta cu acciza este doar bomboana de pe coliva (sau, "sa pardonati", motul c... acatului). Pe linga asta mai sint o girla de taxe si marafeturi care trebuie platite pentru un pavilion romanesc. Pai nu mai bine te duci pe site -ul indicat de Vali mai sus si platesti 10 euro/an pentru un pavilion olandez? Sau, daca n -ai cumnat in Olanda dai si 300 euro o data la un broker si tot iesi mai ieftin! Parerea mea!

Din pacate aplicarea unor doctrine de populism ieftin si accizare demagogica+excesiva  nu va promova
- nici turismul (si in particular serviciile de boat/ yacht charter)
- nici veniturile nu vor fi din cale afara de mari (intrucat  fiecare , care is permite o barcuta de 12-18 metri este capabil sa calculeze
"o alternativa optimizata dpdv a costurilor" , sau poate obtine un pachet de sfaturi , simplu ca pe orice serviciu de consultanta

Radacinile impozitarii excesive, la limita jafului sunt adanci, daca vreti istorice.

a) este vorba de traditia levanto-fanariota practiata (cu succces) cateva secole.
    Adica
           - Dragii mei, eu am dat destui galbeni pentru ca Sultanul printr-un ferman sa ma numeasca dregatorul provinciei X,
              si trebuie sa intelegeti ca vreau sa-mi recuperez investitia intreit sau inzecit si cat de repede.
             (Oricum nu se stie daca concurenta nu va supralicita, iar pe Sultan nimic nu il impiedica sa mai vanda dregatoria de 2-3 ori, si altor   
              ofertanti.) Cel mai bun platnic ramane , restul (care oricum au decartat deja) vor fi maziliti.
              Asa sau asa am sa scot 3-4 piei de pe voi, rog sa fiti blanzi,  rabdatori si tineti capul aplecat.

b) Dispretul (total) fata de munca a guvernantilor actuali
Nu conteaza ce efort a depus proprietarul barcii respective pana sa  agoniseasca  sau economiseasca  pretul de cumparare a unei barci.
Guvernul vrea bani (nonperformanta trebuie finantata din ceva) ca atare recurge la santaj
(-Nu platesti, nu iti inscriem barca. Neinregistrata nu o poti utiliza !)

Cvantumul de accizare nu ia in considerare faptul ca pentru pretul de cumparare statul a incasat deja (in afara de TvA) impozit pe venit/profit (daca - in temeiul prezumtiei de nevinovatie
se accepta ca nu chiar toate veniturile romanilor provin din contrabanda cu alcohol, tutun, furt de carburanti  si comert cu carne vie....)


c) Lungimea de 8 metri este cam la limita inferioara a navigabilitatii costiere, cu o marja rezonabila de siguranta.
Yachturile de lux incep pe undeva  la 14 metri+ sau deplasament peste 12..15 tone.
Impunerea accizarii incepand de la lungimea de 8 metri releva

- incompetenta profesionala  crasa a celor care au redactat legea respectiva
  (in materie de definitie pentru  "lux", ar trebui sa se aplice  cam de la valori (facturate) similare
  autoturismeleor de lux.
  Sub 70..80k euro pentru o barca noua nu prea poate fi vorba de lux, ci doarde efectele invidiei gen
  - Sa moara si capra vecinului!

- desprinderea totala de realitatea pietei (veti gasi, procentual vorbind, la producatorii consacrati foarte putine barci,
  calificate pentru navigatie neconditionata A/B sub 30 picioare sau 9 metri)

d) si in fine de ce atata "dragoste" din partea guvernantilior fata de moneda euro ?
Mai ales ca moneda oficiala a Romaniei este (tot ) RON-ul?!
De ce nu  sunt exprimate cuantele de accize in RON?!

Sau de ce nu se exprima accizele de ex. in salarii minime (si garantate de lege) pe economie?

Sau in echivalentul la pretul (de achizitie) a tonei de grau?
Sau raportate la venitul mediu pe economie?
Toate cele de mai sus tin de date oficiale  (sau doar praf in ochii prostimii?)

Formularea corecta ar fi ceva de genul
"pentru fiecare metru de lungime inceput peste limita de  12 metri (12 metri - propunerea mea) se plateste o acciza
echivalenta cu suma    salarului  minim pe o luna, iar incasarile din  accizele respective  intra in bugetul Ministerului Educatiei
".

Sau a Ministerului Sanatatii....

Este interesant ca regimurile patrunse de un grad ridicat al coruptiei socotesc
- intr-o valuta "forte" cand este vorba de jecmanit proprii cetateni
- in mondea nationala cand e vorba de datoriile /garantiile Statului respectiv fata de cetateni
  (nu am auzit despre pensii sau ajutor de somaj cuantizate in Euro)

Evident inflatia este - in cazul din urma un mijloc excelent pentru a fraieri masele, sub deviza
-Voi munciti pentru bunastarea noastra,  iar noi punem in miscare tiparnita de hartie pentru voi! :-)

_______
Am atasat cateva fotografii de pe Attersee (facute la apus si dupa ploaie...)

Attersee este una din cele trei lacuri mari din regiunea Salzburg/Austria (Mondsee, Attersee si Wolfgangsee).

Marine mai maricele ( ca cel vizibil in spatele campingului cu autocaravane si rulote, Foto#8 ) sunt pe Attersee vreo 4 sau 5.
Pe Mondsee 3, iar pe Wolfgangsee nu tin socoteala exacta dar tot  3 sau 4).

In orice caz, asumand 10 marine a 300 barci (pe apa) si inca 1/2 din acel numar pe uscat, cu marinele mai mici face doar in regiunea Salzburg peste  5000 de barci, majoritatea veliere.

Va dati seama ce ar urma daca guvernul (local) ahtiat dupa bani, ar incepe o campanie de impozitare, peste masura rezonabilului?
Majoritatea proprietarilor si-ar muta barcile in alta regiune (de ex Wörthersee in Carinthia sau pe coasta dalmata in Croatia)
iar regiunea , golita de turism, ar intra intr-o stare echivalenta cu saracia...

Dar la impozitare excesiva - indiferent de culoarea politica - nu se gandeste mai nimeni... in orice caz nu exista asemenea voci in mass media.

Respectul fata de munca si de valoarea realizata /obtinuta prin munca este comun mai tuturor,
cam  indiferent de culoarea politica.



ionpescarul

Citat din: solpet din August 12, 2013, 03:42:59 PM
Citat din: pelicanul din August 06, 2013, 05:55:44 PM
Cu contractul, buletinul, carnetul de membru la club si adeverinta plus copiile aferente mergi la finante si faci cerere scutire acciza conform legii. Iei decizia de scutire (ii faci n-spe mii de copii) si mergi sa inmatriculezi barca in conditiile legii. Pe urma bagi decizia in seif si la urmatoarea vanzare o dai noului proprietar.
_______

Scuze, dar la toata chestia asta nu pot raspunde decit: "Las -o dracu', bai!" Toata povestea asta cu acciza este doar bomboana de pe coliva (sau, "sa pardonati", motul c... acatului). Pe linga asta mai sint o girla de taxe si marafeturi care trebuie platite pentru un pavilion romanesc. Pai nu mai bine te duci pe site -ul indicat de Vali mai sus si platesti 10 euro/an pentru un pavilion olandez? Sau, daca n -ai cumnat in Olanda dai si 300 euro o data la un broker si tot iesi mai ieftin! Parerea mea!

Din pacate aplicarea unor doctrine de populism ieftin si accizare demagogica+excesiva  nu va promova
- nici turismul (si in particular serviciile de boat/ yacht charter)
- nici veniturile nu vor fi din cale afara de mari (intrucat  fiecare , care is permite o barcuta de 12-18 metri este capabil sa calculeze
"o alternativa optimizata dpdv a costurilor" , sau poate obtine un pachet de sfaturi , simplu ca pe orice serviciu de consultanta

Radacinile impozitarii excesive, la limita jafului sunt adanci, daca vreti istorice.

a) este vorba de traditia levanto-fanariota practiata (cu succces) cateva secole.
    Adica
           - Dragii mei, eu am dat destui galbeni pentru ca Sultanul printr-un ferman sa ma numeasca dregatorul provinciei X,
              si trebuie sa intelegeti ca vreau sa-mi recuperez investitia intreit sau inzecit si cat de repede.
             (Oricum nu se stie daca concurenta nu va supralicita, iar pe Sultan nimic nu il impiedica sa mai vanda dregatoria de 2-3 ori, si altor   
              ofertanti.) Cel mai bun platnic ramane , restul (care oricum au decartat deja) vor fi maziliti.
              Asa sau asa am sa scot 3-4 piei de pe voi, rog sa fiti blanzi,  rabdatori si tineti capul aplecat.

b) Dispretul (total) fata de munca a guvernantilor actuali
Nu conteaza ce efort a depus proprietarul barcii respective pana sa  agoniseasca  sau economiseasca  pretul de cumparare a unei barci.
Guvernul vrea bani (nonperformanta trebuie finantata din ceva) ca atare recurge la santaj
(-Nu platesti, nu iti inscriem barca. Neinregistrata nu o poti utiliza !)

Cvantumul de accizare nu ia in considerare faptul ca pentru pretul de cumparare statul a incasat deja (in afara de TvA) impozit pe venit/profit (daca - in temeiul prezumtiei de nevinovatie
se accepta ca nu chiar toate veniturile romanilor provin din contrabanda cu alcohol, tutun, furt de carburanti  si comert cu carne vie....)


c) Lungimea de 8 metri este cam la limita inferioara a navigabilitatii costiere, cu o marja rezonabila de siguranta.
Yachturile de lux incep pe undeva  la 14 metri+ sau deplasament peste 12..15 tone.
Impunerea accizarii incepand de la lungimea de 8 metri releva

- incompetenta profesionala  crasa a celor care au redactat legea respectiva
  (in materie de definitie pentru  "lux", ar trebui sa se aplice  cam de la valori (facturate) similare
  autoturismeleor de lux.
  Sub 70..80k euro pentru o barca noua nu prea poate fi vorba de lux, ci doarde efectele invidiei gen
  - Sa moara si capra vecinului!

- desprinderea totala de realitatea pietei (veti gasi, procentual vorbind, la producatorii consacrati foarte putine barci,
  calificate pentru navigatie neconditionata A/B sub 30 picioare sau 9 metri)

d) si in fine de ce atata "dragoste" din partea guvernantilior fata de moneda euro ?
Mai ales ca moneda oficiala a Romaniei este (tot ) RON-ul?!
De ce nu  sunt exprimate cuantele de accize in RON?!

Sau de ce nu se exprima accizele de ex. in salarii minime (si garantate de lege) pe economie?

Sau in echivalentul la pretul (de achizitie) a tonei de grau?
Sau raportate la venitul mediu pe economie?
Toate cele de mai sus tin de date oficiale  (sau doar praf in ochii prostimii?)

Formularea corecta ar fi ceva de genul
"pentru fiecare metru de lungime inceput peste limita de  12 metri (12 metri - propunerea mea) se plateste o acciza
echivalenta cu suma    salarului  minim pe o luna, iar incasarile din  accizele respective  intra in bugetul Ministerului Educatiei
".

Sau a Ministerului Sanatatii....

Este interesant ca regimurile patrunse de un grad ridicat al coruptiei socotesc
- intr-o valuta "forte" cand este vorba de jecmanit proprii cetateni
- in mondea nationala cand e vorba de datoriile /garantiile Statului respectiv fata de cetateni
  (nu am auzit despre pensii sau ajutor de somaj cuantizate in Euro)

Evident inflatia este - in cazul din urma un mijloc excelent pentru a fraieri masele, sub deviza
-Voi munciti pentru bunastarea noastra,  iar noi punem in miscare tiparnita de hartie pentru voi! :-)

_______
Am atasat cateva fotografii de pe Attersee (facute la apus si dupa ploaie...)

Attersee este una din cele trei lacuri mari din regiunea Salzburg/Austria (Mondsee, Attersee si Wolfgangsee).

Marine mai maricele ( ca cel vizibil in spatele campingului cu autocaravane si rulote, Foto#8 ) sunt pe Attersee vreo 4 sau 5.
Pe Mondsee 3, iar pe Wolfgangsee nu tin socoteala exacta dar tot  3 sau 4).

In orice caz, asumand 10 marine a 300 barci (pe apa) si inca 1/2 din acel numar pe uscat, cu marinele mai mici face doar in regiunea Salzburg peste  5000 de barci, majoritatea veliere.

Va dati seama ce ar urma daca guvernul (local) ahtiat dupa bani, ar incepe o campanie de impozitare, peste masura rezonabilului?
Majoritatea proprietarilor si-ar muta barcile in alta regiune (de ex Wörthersee in Carinthia sau pe coasta dalmata in Croatia)
iar regiunea , golita de turism, ar intra intr-o stare echivalenta cu saracia...

Dar la impozitare excesiva - indiferent de culoarea politica - nu se gandeste mai nimeni... in orice caz nu exista asemenea voci in mass media.

Respectul fata de munca si de valoarea realizata /obtinuta prin munca este comun mai tuturor,
cam  indiferent de culoarea politica.


Domnule stateam si ma gandeam asa ca prostul ,si deodata m-am luminat , dupa 90 s-au pus bazele uui alt sistem de guvernare ,sa trecut de la economia centralizata ,la economia prin colectare . Colectare a impozitelor de la tot ce misca in tara asta ,cine colecteaza?    partidul aflat la putere. Sau partidul ales de prosti  Deci avem 2 clase ,uni produc ,adica privati ,iar alti cheltuiesc ce au adunat de la privati ,adica politicieni. Nu dezvolt pentru ca stim toti unde sa ajuns . Problema e ca ,oameni mai prosti ca in tara asta ? nu cred ca mai exista pe planeta asta. Nu am vederi comuniste ,dar cand vad jaful care sa facut in tara asta ? ma uit cu mila si neputinta la copilul meu ,stiind ca nu are nici un viitor .