Cel mai bun ulei pentru motor de barca in doi timpi

Creat de kistler, Decembrie 17, 2012, 06:33:38 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusbrecea

#30
Citat din: mandache din Iulie 18, 2015, 02:42:23 PM
Eu folosesc Motul Sinth 2T si sunt foarte multumit!
salut
eu incerc sa va dau un alt sfat din punct de vedere al unui fost utilizator de motor in 2 timpi, motor care uneori sincer ii duc dorul (si aici ma refer la cuplu). multe persoane pun pe primul loc compresia. parerea mea este ca principalul lucru care trebuie sa l faci cand inspectezi un motor este sa vizualizezi cap piston. acest lucru poti sa l faci cu un borescop ordinar de pe ebay care nu costa mai mult de 10 $. dupa ce identifici ca pe camasi mai sunt semne de honuire si ca , capul pistonului nu are depuneri masive pe el atunci poti trece la pasul urmator insemnand compresie. Acelasi lucru poti sa l faci si dupa 50- 100 de litri de combustibil consumat cu un ulei de amestec nou. Ce pot spune din experienta este faptul ca uleiul sintetic depune pe cap piston mai mult decat cel semisintetic,( am cautat ceva foto mai vechi dar nu le gasesc acum) sa nu credeti ca daca bujiile dupa ce le inspectati sunt ok acelasi lucru se intampla si cu pistonul (aici ma refer strict la 2 timpi). daca exista depunere pe cap piston acelasi lucru exista si pe segentul de foc cat si in carterul segmentului.de foc. distrugere segmentului de foc duce implicit la distrugerea motorului. daca sunt depuneri pe capul pistonului puteti folosi un sampon de curatate. eu am folosit seafoam cu succes si acum mai nou .........de la metabond (am uitat cum se numeste dar cred ca megalene ). de la metabond nu l-am folosit in combustibil ci pur si simplu am turnat in capul pistoanelor am lasat 10 min si apoi am pornit motorul. metabondul in comparatie cu seafoam nu scoate fum. seafoam scoate un fum de te sperii.
https://www.youtube.com/watch?v=u6UeJXkzDW8
deci in concluzie : parerea mea este ca se poate folosi si un ulei mai ieftin cu o mica atentie la ce se intampla in camera de aredere.

PS: eu  am spus cum am facut de-a lungul timpului cu motorul in 2 timpi si o fac si acum cu motorul actual dar mult mai rar pentru ca la cel in 4 timpi ma intereseaza mai mult situatia supapelor dupa un sezon de "forja".
Cred ca pentru 10 $ se merita  un borescop care va spune mult mai mult decat o simpla compresie.

Am considerat ca aprinderea este  in parametri cand am scris acest post.
Wellcraft excel V18 140 hp sx drive

mariusbrecea

Am reusit sa extrag cateva cadre  de la vechiul meu motor 70b pentru exemplificare la postul de mai sus
Wellcraft excel V18 140 hp sx drive

Thor

Citat din: Nakasone din Septembrie 02, 2013, 04:05:13 AM
Pe motor apare  indicatia de amestec  1:100 ( ex. Yamaha 2T/5HP). Pe eticheta uleiului , 1:50. Cat pui ?

Rascolind pe Forum, am crezut ca gasesc pe undeva raspunsul la întrebarea de mai sus dar n-am gasit decat întrebarea. Deci respect indicatia producatorului motorului sau pe cea a producatorului uleiului? Multumesc.

momaul

Salut. Dupa stiinta mea poti sa pui1% daca folosesti uleiul recomandat de producatorul motorului.Daca pe sticla de ulei scrie 1% si pe motor 2% este indicat sa respecti indicatia de pe motor.Daca pe sticla de ulei scrie2% si pe motor 1% musai sa pui 2% pentru ca uleiul nu este de calitatea celui cu care a fost testat motorul.Un pic de ulei in plus este mult mai putin nociv pentru motor decat sa pui ulei mai putin.Ideia este ca la motoarele racite cu apa sa folosesti daca se poate ulei pentru aceste motoare care are punctul de aprindere in jur de 110 grade fata de uleiul pentru motoarele racite cu aer care au punctul de aprindere peste150grade.

Thor

Multumesc.
Am inteles ca: daca nu folosesc uleiul recomandat de producatorul motorului, cel mai mare continut de ulei dintre cele doua indicatii producator -motor, ulei - este cel mai recomandabil.

mario38

Citat din: Thor din Aprilie 30, 2016, 12:05:43 AM
Multumesc.
Am inteles ca: daca nu folosesc uleiul recomandat de producatorul motorului, cel mai mare continut de ulei dintre cele doua indicatii producator -motor, ulei - este cel mai recomandabil.
pune 2% dupa indicatiile motorului

Thor

Citat din: mario38 din Mai 02, 2016, 08:08:30 AM
pune 2% dupa indicatiile motorului
"Daca pe sticla de ulei scrie2% si pe motor 1% musai sa pui 2% pentru ca uleiul nu este de calitatea celui cu care a fost testat motorul."

??????????

mario38

Citat din: Thor din Mai 02, 2016, 05:17:17 PM
"Daca pe sticla de ulei scrie2% si pe motor 1% musai sa pui 2% pentru ca uleiul nu este de calitatea celui cu care a fost testat motorul."

??????????
se presupune ulei TCW 3 , NMMA

Thor

@ mario38   

"Daca pe sticla de ulei scrie2% si pe motor 1% musai sa pui 2% pentru ca uleiul nu este de calitatea celui cu care a fost testat motorul."

pune 2% dupa indicatiile motorului

Am vrut sa-ti spun ca "indicatiile motorului" sunt 1% iar "indicatiile sticlei" sunt 2%, asa ca nu am cum sa pun "2% dupa indicatiile motorului".
Oricum, multumesc.
Acum m-am lamurit pentru ca am citit si postarea (absolut profi) facuta de @H in "Subiect: Utilizare motoare outboard 2T/4T". 

H

Ma bucur ca am putut sa fac un pic de lumina in acest caz.
Daca vrei sfatul meu, atunci foloseste un amestec de 2% dintr-un ulei certificat NMMA ca tcw3 si nu ai sa ai probleme.
"De putoare nu a murit niciodata Nimeni" este o vorba pe la noi......... ;D
Recomandarea mea ca ulei este:
http://www.epixmarine.ro/uleiuri-si-aditivi/ulei-motor/ulei-sierra-2t-premium-tc-w3-946-ml
este unul dintre cele mai bune uleiuri din lume pentru aplicatii Light Duty si Continouus Duty,greu de falsficat si comercializat de o firma de incredere,adevarat ca este si putin cunoscut in Romania, este de calitate premium fata de uleiurile Europene.
Este una dintre marcile de uleiuri cu care facem teste si nu am avut nici un fel de surprize
Succes


Sosoktm

nu vad logica utilizarii (exceptand situatiile de  "criza" ) unui ulei  intr-o proportie mai mare decat cea recomandata de producatorul motorului. Da, ungerea va fi mai buna (teoretic, pt ca un ulei pe care ratia minima e 2% nu unge neaparat mai bine decat unul cu 1%) insa uleiul in exces probabil va genera depuneri mai mari. In situatia descrisa de Thor mai sus, as merge insa pe ratia minima data de producatorul de ulei (1:50), pentru a nu risca o ungere insuficienta, dar doar pana cand as putea sa procur un ulei potrivit.
Nu contest calitatile uleiului din link ul de mai jos, insa este la pret identic celui "branduit" de producatorul motorului pe care il detin. Inca am incredere sa cumpar la acelasi pret uleiul recomandat de producator ;)

valyxman

Salutare!
Cu toate că e mai vechi topicul postez aici decât unul nou.
După 3 ieșiri cu bărcuță am constatat că pentru o deplasare pe placul inimii trebuie să țin motorul intre 4600 și 5000 de ture din cele 5500 disponibile. Am avut un litru de ulei de la Mercury din cel clasic mineral. Acum as vrea sa iau un bidon mai mare și dat fiind regimul de utilizare mai spre maximul plajei de turație întreb și eu care dintre cele 3 tipuri de ulei 2t de la Sierra să îl iau? Dat fiind că nici cel mai scump dintre ele adică cel syntetic nu are un preț exorbitant mă roade să îl iau. Întrebarea și ce nu as vrea e sa uzez motorul datorita uleiului lui nepotrivit. Deci acest Sierra synth are ce sa strice sau din contra ar face bine. Motorul e un mercury 2t de 20 din 2003 in 2 pistoane cu amestec în rezervor. Proporția e de 2 la 100 pentru acest motor. Nu știu dacă dl H mai vizitează dar el spunea că nu recomanda synth însă nu am înțeles de ce. Deci care din cele 3 Sierra fara a tine cont de preț dar să îl pot tine la 5000 ture cate 2 - 3 ore pe weekend fara să îl omor din motive de ulei.
Mulțumesc!

valyxman


pilu

din ce stiu eu ,domnul H a pus aici pe forum o lista cu uleiuri avizate si din ce am retinut un ulei bun ar trebui sa fie "no ash " sau  cenusa foarte redusa..