Ne ,,aliniem "si noii ?

Creat de Nakasone, Ianuarie 15, 2013, 08:29:29 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Nakasone

It's time!
license freedom to 15 hp

, the new rules under which boats up to an output of 15 hp (11.03 kW)
may be used without official boating license is, with effect
from 17 October 2012 entered into force. A speed limit
is not provided.

This regulation applies to all federal waterways (such as within-seaward) with the exception
of the Rhine. Which waterways are among the federal waterways, which
refer to Federal Waterways Act. If in doubt give the competent regional
water and shipping offices information. applies in inland areas generally be at least 16 years. In the maritime domain, which is at least 16 years until an engine of more than 3.68 KW/5PS. It remains so in the settlement, according to the sea area in children and adolescents also boats to 5 HP may lead under supervision.
NOTA : preluare de pe http://www.inflatableboats-discount.com
carpe diem

corsarul

Noi ..?!  :-\ 
Pe care din legiuitori intereseaza asa ceva ??
Ca sa grabesti cum-va lucrurile ,ar trebuii ca noi (cei de aici ...de pe "capcompas"...par example) sa ne infiintam intr-o asociatie ,cu hartii in regula si abia atunci cu un reprezentant al asociatiei cu hartiile si stampila in mana ,sa incerce sa impuna pc. de vedere al asociatiei ...
Pana atunci....Dumnezeu cu mila !!

Vali

Putin probabil sa se aplice si la noi masura asta. Motivul e ca examenele de certificat de conducator ambarcatiune sunt o sursa importanta de venituri pentru ANR. In conditiile in care din flota romaneasca de nave stim bine ce a mai ramas, orientarea lor e spre taxarea maxima a proprietarilor de ambarcatiuni, deci nu cred ca vor renunta la aceasta sursa de venit. Ma tem sa nu se introduca in plus si alte obligativitati. Din experienta, ma astept doar la lucruri neplacute din partea institutiilor noastre.
Iar despre asociatia de care spune corsarul, nu mai e mult pana acolo.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

Citat din: Vali din Ianuarie 16, 2013, 09:33:39 AM

Iar despre asociatia de care spune corsarul, nu mai e mult pana acolo.

O veste buna !!  ;)...va fi benefic pentru toti barcagii !

Florio

#4
Citat din: corsarul din Ianuarie 16, 2013, 12:27:48 PM
Citat din: Vali din Ianuarie 16, 2013, 09:33:39 AM

Iar despre asociatia de care spune corsarul, nu mai e mult pana acolo.

O veste buna !!  ;)...va fi benefic pentru toti barcagii !

Vali, Corsare, e finuta discutia si complicate lucrurile.

Noi ne-am format un grup in care informatiile si ajutorul sunt date altruist, din pasiune, din bunavointa . Nu exista obligatii, dar iata, oamenii fraternizeaza.
Ne-am adunat dupa regulile astea nescrise si ne este bine asa .

O asociatie inseamna pentru cei ce o fondeaza si sustin, cheltuiala de timp si evident bani. Inseamna macar cateva functii de baza . Inseamna actiuni . Sper si eu ca si voi, ca intr-un viitor sa existe aceasta posibilitate. Ea poate fi creata numai in momentul in care numarul detinatorilor de ambarcatiuni creste , iar activitatea poate sustine o organizatie cu tot ce implica ea.
Altfel, fondatorii unei astfel de organizatii se gasesc in pozitia de a-i sustine singuri cheltuielile si actiunile, iar asta e nefiresc. Se intampla cu doua astfel de organizatii pe care le cunosc. E un lant al slabiciunilor care trebuie invins: cand apar actiuni sau functii, apar cheltuieli;  cand apar cheltuielile , trebuie sa apara banii. Cand apar banii, apar interese contrare sau suspiciuni.
   
Asadar pana acum  forma noastra de organizare este   forumul :) . Sunt ele 3 forumuri, dar noi suntem aceiasi oameni.  Daca o parte dintre noi doresc o actiune, isi strang fonduri si o realizeaza. Ceilalti nu sunt implicati, daca nu doresc.
Intr-o organizatie e altfel. Se voteaza, iar votul majoritar decide . Chiar si cei ce nu doresc, vor trebui sa contribuie, daca sunt membri :) .
 
Cu toate astea, o organizatie este de preferat, fiindca este puternica. O organizatie de 30 de membri e mai  puternica decat      1000 de forumisti entuziasti !


Vali

Citat din: Florio din Ianuarie 16, 2013, 01:12:37 PM
Cu toate astea, o organizatie este de preferat, fiindca este puternica. O organizatie de 30 de membri e mai  puternica decat      1000 de forumisti entuziasti !

Q.E.D. :). Sau vorba cealalta, o barca face cat 1000 de posturi ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

Categoric ca cei care v-or sa faca parte dintr-o asociatie ,trebuie sa plateasca o suma care de obicei nu este foarte substantiala . Facand acest pas ,atunci cei care au platit v-or avea sansa sa se aseze la "masa cu bunatati".

Insa ,pentru asta presedintele ales trebuie sa se implice direct in negocierea tuturor actiunilor intreprinse de asociatie...si foarte important SA FIE SUSTINUT de catre toti membrii asociatiei.

Insasi problema ridicata de "nakasone" este un exemplu !
Pana atunci ..sa traim si mai vedem !  ;)

Nakasone

Am postat acest subiect din 2 motive :
1. cred ca e bine sa fim informatii
2. mi-am, zis : hai sa vedem ce grad de interes starneste subiectul, pe un forum dedicat.
Rezultatul(cel putin pana la aceasta ora); din 466 de membrii, doar pentru 3 a prezentat interes :  Vali,Florio si Corsarul, care a sesizat imediat "interesul" ptr. subiect. Sincer ma asteptam la 6 sau 7 feedback-uri. Bineinteles ca Florio a ,,intrat'' putin mai analitic in subiect si a facut-o foarte realist.
OK ! Lucrurile sunt cum sunt si nu cum am vrea noi sa fie.Dar, oare cum am reactiona, daca ne-am trezi intr-o zi cu o zapisca oficiala, in care sa se spuna, nu stiu ce tampenie : spre ex. ca pe Snagov nu au voie ambarcatiuni peste 2 m decat lunea si vinerea intre orele 8-12 ,iar ptr. Delta,in weekend, sa faci dovada ca ai retiunta camera la hotel de 3* ptr.5 zile. Ce am face intr-un astfel de caz ? Probabil ne-am supune,adica nimic.Vorba lui Vali : Q.E.D.
Inca ceva. Nu vreau sa plictisesc dar va intreb pe voi ptr. ca eu nu gasesc raspuns,incepator fiind. Am citit destule subiecte pe forumuri,  legate de traseele din Delta. Am constat ca daca nu sti ,,mersul"(topografia traseului,respectiv unde este senalul navigabil) ,esti pierdut,risti accidente grave,se poate sparge/rupe chila, pale de elice, etc.,etc. Vezi ca acolo e un stalp de inalta tesiune cazut, dincolo e o locomotiva scufundata,etc. Intreb : e normal, ar trebuit facut ceva in acest sens ?
Mai corect  ,cine ar putea face ceva ?
Zic si eu : 466 x 100 ron/an ...cum suna ?
E iarna inca si pana la primavara mai  discutam de una ,de alta....
carpe diem

x_petrolist

Exista o asociatie care are urmatoarele obiective si care mi se par in concordanta cu ce se discuta aici:

Art. 3 SCOPUL PROPUS si OBIECTIVELE ASOCIATIEI
3.1. Scopul asociatiei
Asociatia are ca scop :
-Reprezentarea proprietarilor de ambarcatiuni in fata autoritatilor nationale si internationale.
-Spijinirea tuturor proprietarilor de ambaractiuni de a obtine conditii mai bune de utilizare, stationare si reparare a ambarcatiunilor.
-Sprijinirea proprietarilor de ambarcatiuni pentru a putea realiza calatoriile pe care si le propun cu ambarcatiunile proprii.
-Sprijinirea climatului, corectitudinea si respect reciproc in sporturile nautice.
-Sprijinirea dezvoltarii sporturilor nautice, efectuarea de masuratori I.R.C si O.R.C pentru clasificarea ambarcatiunilor in scopul participarii la regate; efectuarea de scufundari de agrement si de cercetare a faunei si a florei subacvatice, precum si stimularea activitatilor de prevenire si de combatre a poluarii apelor.
3.2. Obiectivele Asociatiei
Pentru realizarea scopului propus, Asociatia are urmatoarele obiective:
3.2.0 Efectuarea de masuratori pentru clasificarea navelor in vederea participarilor la competitii interne si internationale conform statutului I.R.C si O.R.C
3.2.1Calificarea personalului pentru efectuarea masuratorilor I.R.C conform standartelor.
3.2.2. Conservarea/ameliorarea ecologica a sistemelor propice desfasurarii activitatilor nautice.
3.2.3. Promovarea si dezvoltarea activitatilor nautice in scop sportiv si recreativ, prin:
a) Organizarea si participarea la conferinte, simpozioane, expozitii si alte manifestari sportive nautice;
b) Contactarea altor asociatii si cluburi din domeniu nautic.
c) Editarea si difuzarea de carti si de publicatii in domeniul sporturilor nautice si al navigatiei, precum si belletristica in domeniu;
d) Formularea de propuneri pentru elaborarea, completarea sau modificarea actelor
2
normative si a reglementarilor legate de practicarea sporturilor nautice si de agrement nautic;
e) Desfasurarea si stimularea activitatilor de prevenire si combatere a poluarii apelor de
suprafata, apte de a fi folosite in scopul practicarii sporturilor nautice si de agrement;
f) Dezvoltarea si exploatarea eficienta a bazelor si a dotarii – proprii, inchiriate sau
concesionate – in scopul dezvoltarii practicarii sporturilor nautice si de agrement;
g) Stimularea dezvoltarii productiei de ambarcatiuni sportive si de agrement si activitatilor de intretinere a ambarcatiunilor.
3.2.4. Realizarea de cursuri de instruire pentru conducerea navelor si ambarcatiunilor cu vele, motor, rame, precum si pentru circulatia pe ape interioare si maritime.
3.2.5. Realizarea de cursuri de instruire pentru scufundarea autonoma si efectuarea unor scufundari de cercetare a faunei si florei marine.
3.2.6. Asigurarea si sustinerea de examene pentru obtinerea de certificate pentru activitatile propuse de Asociatie.
3.2.7. Organizarea si dezvoltarea participarii la concursuri nautice in tara si strainatate.
3.2.8. Realizarea de cooperari interne si internationale cu organizatii similare din tara si strainatate in vederea transferului de cunostinte, organizarii de seminarii si conferinte, acordarii de burse sau sponsorizari pentru dezvoltarea sporturilor nautice.
3.2.9. Elaborarea de studii de consideratie asupra pozitiei, geografiei si factorilor meteorologici carecaracterizeaza diferite zone propice dezvoltarii sporturilor nautice.
3.3 Elaborarea de studii cu privire la flora si fauna acvatica si efectuarea de scufundari autonome.
3.3.1. Asociatia va dezvolta si activitati economice directe cu caracter accesoriu si in stransa legatura cu scopul Asociatiei.

Intrebarea mea este de ce sa nu adaugam cele 466 de voci posibile celor care s-au organizat deja?

Nakasone

x_petrolist :" Intrebarea mea este de ce sa nu adaugam cele 466 de voci posibile celor care s-au organizat deja?"
Te rog sa iei in calcul ca sunt ,,guvide" in ale navigatiei, dar pe la regulamente , acte statutare, ma mai pricep ,cat de cat.
Iti raspund sincer: mi se pare ca cele prezentate de tine , in art.3(OBIECTIVELE ASOCIATIEI) se potrivesc de minune ptr. statutul unei Federatii de specialitate  ori unei asociatii sportive. de profil.Ori cei 466 la care faci referire sunt cei pentru care barca reprezinta un hobby,ori un auxiliar pentru ptr. hobby-uri conexe (pescari,scufundatori,etc.) si nu un sport ,care presupune competitie ,invinsi si invingatori,etc. Nu am observat pe acest forum ca x sa ceara lui Y sa se intalneasca la Sulina la o cursa de 500 m cu Yamaha 40 CP, ci doar poate pentru cinspe' mici ,o ciorba si un merlot,sau la o partida de pescuit. Nu  federatia de ciclism  a determinat oficialitatile sa traseze piste pentru biciclisti pe sosele,parcuri ,etc. Cred ca actul cu pricina ar trebuie sa "sune" altfel,ptr. cei ce au acest hobby,intr-o tara membra UE.Cred ! Nu vreau sa fac prea multe valuri , asa ca daca forumistii cred de cuviinta ca subiectul n-are perspectiva, punem punct.
carpe diem

Florio

#10
Nu e deloc rau sa discutam tema asta.
Fac acum doar niste mici precizari, pentru ca este foarte mult de vorbit, problema este stufoasa rau :) .

Asociatiile de care aminteam sunt Raid Romania si Asociatia proprietarilor de ambarcatiuni "Black Sea Sailing" .
In ambele cazuri, fondatorii sustin financiar activitatile si initiativele asociatiilor, dar altruismul are si el o limita .

Black Sea Sailing are multi membri, in general oameni importanti din fenomenul nautic, proprietari de barci mari si mici, presedinti ai unor alte asociatii si cluburi de velism...etc. V-ati facut o idee.
   Scopurile acesteia sunt aceleasi cu cele mentionate de X_Petrolist . Si e firesc, pentru ca asta doresc proprietarii de ambarcatiuni .
   Am participat la cateva sedinte ale acestei asociatii si am vazut cat de greu se gasesc directiile de a lupta impotriva birocratiei, a hegemoniei unei federatii si a impunerilor legale abuzive . Am vazut si cat de greu se pot gasi idei comune si sustinere de grup . Nu intru in detalii ca as scrie pagini intregi.

Opinia proprie este cea formulata anterior : nu avem inca maturitatea functionarii normale a unei asociatii. Dar avem  multa nevoie de asociatii !

La Raid Romania lucrurile stau in general la fel, desi asociatia e intr-un stadiu mai incipient .  Adica se face voluntariat iar asociatia exista din bunavointa fondatorilor. 

Acum inca o precizare, ca sa ating si aceasta parte a subiectului. Organizarea unor intreceri, regate  mici sau mari, este foarte posibil sa fie dorita si intre detinatorii de ambarcatiuni mici. Poate nu acum, dar intr-un viitor foarte apropiat va exista aceasta cerere  .  Atunci se va pune problema standardelor ORC si IRC , se va pune problema clasificarii si masurarii ambarcatiunilor, pentru ca noi nu avem "one class design", ci barci de toate felurile.
La o astfel de intrecere oricat de amicala ar fi ea, nu poti da premii, trofee ( ce s-o da ca sa punctezi locurile fruntase) fiindca intri sub incidenta unor legi care te limiteaza . Vedeti ce inseamna "intrecere sportiva" pentru FRY .
   Ca sa organizezi asa ceva va trebui sa ai arbitri, asistenta medicala, barci de interventie si o multitudine de lucruri costisitoare, la care te obliga legea, chiar daca ai organizat o intrecere de "Optimist" pe malul marii .   
    Iar termenul de "organizator" aduce cu el atat foarte mari responsabilitati cat si foarte mari cheltuieli. 

Jos palaria pentru cei ce gasesc energia in aceste momente sa fondeze sa sustina si sa organizeze o asociatie  !


P.S.
Termenul legal pentru aceste asociatii, este "Asociatie Sportiva" . De aici si interferenta cu legislatia sportiva, cu federatiile .

Vali

Stimati colegi, sa nu credeti ca nu ma implic, dar zilele astea programul la mine e infernal. Promit sa scriu imediat ce-mi fac putin timp. Salutare la barcagii :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

x_petrolist

Dati-mi voie sa fac urmatoarele precizari:
- precum multi de-aici stiu, sint implicat in activitatile asociatiei Raid Romania
- scopurile asociatiei Raid nu sint cele postate mai sus, acestea sint scopurile asociatiei Black Sea Sailing.
- nu am vrut sa dezvalui de la inceput numele asociatiei in cauza pentru a va da posibilitatea sa vedeti ceea ce-si propun si sa decideti daca se potriveste cu dorintele exprimate in acest topic si daca merita sa va implicati direct
- am si subliniat scopurile care, cred eu, acopera pe toti cei care participa la fenomenul nautic din Romania
- parerea mea este ca mai usor vom fi auziti de autoritati daca strigam cu o singura voce si corul este mai numeros
- inscrierea in asociatia Black Sea Sailing nu ne impiedica sa ne grupam si in alte asociatii, dupa dorinta fiecaruia dintre noi
- daca Black Sea Sailing nu dovedeste ca macar incearca sa-si atinga scopurile pe care si le-a propus, nu ne opreste absolut nimic sa ne retragem din aceasta asociatie.
Nakasone, iti multumesc pentru postare, mi-ai adus aminte de o promisiune facuta mai demult si uitata

Vali

Despre subiectul cu care a inceput topicul, anume scutirea de examen pentru motorizarile pana in 15 cai, parerea mea e ca e mai bine asa cum e acum. Ce ar trebui sa ne intereseze e sa ia lumea plasticul "pe bune", pe baza de examen riguros, nu pe spaga. Asta deoarece sunt din ce in ce mai multe accidente, pe masura ce numarul de barci creste. Era s-o patesc si eu de vreo 2 ori, din cauza unor inconstienti. Cred ca actuala limita de 3,68 Kw (se tolereaza inclusiv 5 cai) e suficienta pentru a se permite condusul barcii fara permis, mai ales cand stim ce concetateni avem.

Haideti sa va spun cum se vede treaba din zona mea geografica, vizavi de asociere: suntem un grup de barcagii pasionati in Galati, care colaboram, ne ajutam, ne dam impreuna pe apa etc. Cel mai mare castig al nostru e ca ne intalnim "live" destul de des. Din fericire, pana acum ne-am rezolvat (aproape) toate problemele, si in relatia cu autoritatile, si in usurarea accesului la apa etc. Poate si din cauza ca fenomenul barcilor in zona Galati-Braila are vechime si impact la nivel local.

In schimb, inca se intampla tot felul de abuzuri, cum avem exemple chiar pe forum, la "legislatie". Chiar si la Galati, unde lumea se da cu barcile dintotdeauna. Cea mai mare problema de care ne lovim acum e incadrarea eronata a barcilor la categoriile de impozitare la fisc. Aici e cel mai mult de luptat, mai ales ca cei de acolo sunt super-obtuzi si nu stau la discutie.

In afara de asta, ne dorim sa avem propriul nostru debarcader la Dunare, sa nu mai dam bani grei primariei ca sa fim tratati cu marlanie de administratorul portului de barci. Ne dorim spatiul nostru unde sa ne tinem barcile pe uscat, ne dorim reduceri la achizitia in comun de materiale, accesorii, intr-un cuvant vrem sa ne inlesnim participarea la hobby-ul preferat.

Totusi, din cauza ca obiectivele de mai sus se pot realiza doar la nivel local, intre cei interesati, nu vad cum ne poate ajuta o asociatie cu sediul in Bucuresti de exemplu. Fiecare dintre barcagiii locali are cate o relatie, conexiune pe plan local, sau cate o posibilitate, calificare, competenta etc, pe care le poate pune la dispozitia grupului. Asta nu exclude bineinteles si participarea barcagiilor din alte zone, totul e sa se simta omul motivat sa participe la grup.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Nakasone

Vali :"...nu vad cum ne poate ajuta o asociatie cu sediul in Bucuresti de exemplu".
Subscriu in totalitate acestui argument extrem de important. Parerea mea este ca aceste forme de organizare,oricum s-ar numi ele, ar trebui sa fiinteze in zonele de traditie  precum Galati,Tulcea,Braila,Constanta,etc.
carpe diem