barca mea papuc

Creat de dany, Ianuarie 21, 2013, 02:14:22 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ceachy2003

Salut dany am o barca identica cu a ta o stie si valy a vazuto la mine din pacate barca are spuma in ea si daca se uda este foarte grea eu am scoso chiar am refacut tot dublul fund la barca mea din cauza ca e facut prost cu sipca imbracata in fibra de sticla si era putreda.

dany

#16
Salut,si ma bucur sa cunosc pe cineva care detine o asemenea barca .Eu cand am luat-o ,am urcat-o pe platforma cu troliu[se vede]si nu prea  mi-am dat seama cat e de grea .Saracuta a stat in aer liber mult timp si a fost acoperita partial cu o prelata de masina si presupun ca a absorbit multa apa la fundul dublu .Abia am intors-o cu fundu-n sus de grea ce era.Daca tot e intoarsa ,am zis sa o fac la exterior mai intai dupa care sa-mi suflec manecele pt.interior.La o adica o mai intorc o data si o fac la interior intai dupa care exteriorul .Cum ma sfatuiti?Ma gandeam sa-i fac mai intai o decupare la dublu fund,cam pe unde e bancheta spate  in asa fel incat sa-i pot face un capac de vizitare in caz ca nu este necesar sa scot tot,dar cred ca-l ascult pe vali si scot tot si refac tot fundul .O sa mai usurez barca sigur ,cu cat nu stiu....dar am sa cantaresc tot ce scot[nu stiu daca o sa intereseze pe cineva ],dar  dupa cat am citit in ultimele saptamani fiecare kg. conteaza[mai ales ca trebuie ajutat motorul sa-si faca treaba] Materialele imbibate cu apa sau lemnul putrezit[kilogramele]mai degraba le inlocuiesc  cu bateria ,benzina ,ancora...Stima,DANY    PS pune si tu poze te rog ,poate chiar din timpul lucrarilor[mai am de ''lamurit ''niste prieteni]

Vali

Dany, poate nu e nevoie de taiat tot paiolul. Daca faci o taietura mica undeva, iti dai seama daca va trebui scos tot.
Cu acea ocazie ai sa vezi daca ai cumva spuma expandata in santina, si daca e imbibata cu apa (e posibil, la cat de grea e barca). Asteptam noutati :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Sa ma apuc de interior intai,sau sa fac exteriorul???

Vali

Intai interiorul, fiindca va fi mult de lucru si va rezulta mizerie (praf de fibra, apa murdara si resturi din santina etc). La exterior e munca de finisaj, care se face dupa ce s-au terminat lucrarile structurale.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Asa am gandit initial,dar cand esti grabit ,si prost sfatuit le faci pe dos .De regula sunt minutios ,nu prea fac lucru de mantuiala[in fier lucrez mai mult, sau combinatii fier-lemn,pt amenajari case, terase ,gradini],cu barcile in afara de cele doua ''tigai''pe care le-am facut pt .uzul meu personal,nu stiu mare lucru...Cand am citit pe forum ''CUM SE NASTE O BARCA ''topicul  cu ribul construit de corsarul si ALTE MARI EXEMPLE de navigatie cu motoare fel de fel , vele , caiace,si altele si altele ....,imi dau seama de micimea mea [daca a-ti citit SVEN HASSEL ,parca sunt un racan cazut nevinovat in mijlocul unui batalion disciplinar cu niste tipi unsi cu toate alifiile,care a-ti citit stiti despre ce vorbesc]Daca  puneti de vreo intalnire cu berule,vinoase si alte cele tamaduitoare as fi onorat sa ma invitati sa va torn in pahare macar,deoarece cota mea am terminat-o de vreo 6 -7 ani .Tin neaparat sa va cunosc gasca de .......[nu-mi vine nici un epitet in minte ,alegeti-va voi].stima DANY

Vali

Dany, nu uita ca esti intre prieteni, si intre prieteni nu exista ierarhii, ci doar sprijin reciproc si voie buna :D. Abia astept sa ne vedem la culoare ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

Haide Dany , hai la treaba , ce atata vorbaraie . Da-i drumul la film sa avem si noi ce vedea ( poze cu taiat , smirgheruit etc ) pai :( mai este putin si vine primavara unde tre sa etalam bijuteriile , dupa parada hai la pescuit.
    Baga pe 2 fronturi : cand ii frumos lucrii la barca , cand ii frig lucrii la batranel .
Pai .......... SA TRECEM LA ... TREABA

dany

#23
Am taiat din paiol in dreptul banchetei o bucata de 30 cm patrati si are 370 grame insemnand 10 mm grosime placaj imbibat cu apa si 2mm fibra turnata peste ,fara nici o priza,aderenta intre ele .placajul este asezat pe o structura de lemn stratificat gros de 25 mm umflat si el de apa . Nu am vazut in portiunea asta alte materiale. La suprafata paiolului de aprox. 2500cm patrati[poate 3000cmdac scot toooooot] inseamna ca are numai el 30kg.+structura de dedesupt[varange  sau cum se numesc]ajunge la 50 kg.CUM SA TAI ?,CAT de aproape de corpul barcii ,si inspre pupa pana in imediata apropiere a locului unde se aduna apa si era montata pompa de santina ?,sau tot ce inseamna dublu fund[mai bine asa ,cred] Salut ,la treaba....Am revenit dupa cateva ore [nu m-am ocupat numai de barca].Mai baieti ,m-am crucit...DUBLU fund este impartit in 4compartimente  pe lungime ,cele doua de la mijloc [st.+dr.de  chila]sunt goale ,au ceva mizerie ,dar compartimentele laterale au spuma IMBIBATA CU APA  .Nu am crezut,ca poate fi asa ceva,si ma bucur ca am facut pasul asta.Maine fac poze sa vedeti si voi .Structura  long.si transversala de lemn stratificat este plina de apa ,mai continui maine cu decopertatul si va tin la curent...

ionitzady

nici nu stiu ce sa zic , daca eu am avut noroc sau nu , dar a mea nu are lemnaraie in dublu fund . Am bagat leduri prin orificiile de vizitare din barca si am tras cu ochiul meu de lunetist prin gura golire apa dublufund din oglinda unde am observat un perete despartitor intre prova si restul barci (cam in dreptul parbrizului ) care am banuit ca ar fi din fibra , in rest paianjeni si murdarie .
Am vazut pe net un capac rotund si etans cu D=210mm pe care la-s monta sub bancheta spate (in lada de bagaj din fibra) , pt a avea acces la dublufund ca un om gospodar ( sa bag mana , sa scot apa , sa spal ...)
In poza se vede lada din fata .......   este o zona in care nu ajunge apa .
Dany spor la treaba si pana in iunie cand se deschide pescuitul mai este

dany

#25
Salut.Acum am strans sculele,si am curatat de resturi interiorul barcii .Sunt rupt..Am scos paiolul din pupa pana in prova ,lasand 1-2cm pe langa corpul barcii[am lasat la urma caci trebuie atentie mare sa nu bag flexul prea tare] care a avut 37 kg[placaj 10mm+2mm fibra] .Dupa cum am spus comp.din st ,si dr. chilei sunt goale dar din celelalte doua din babord si tribord pe toata lungimea lor au avut 30 kg spuma plina cu apa .Am scos o mana buna de cuie si holsuruburi de inox si am taiat fibra dintre stratificatul longitudinal si cel transversal[5 buc.] .Am scos transversalele toate si sipcile de 4x4 cm de lungimi diferite puse ca si coltare si aveau 15 kg , deci pana acum 82 kg!!!! Mai am  de scos longitudinalele care vor avea sigur peste  20 kg .Sa zicem ca la sfarsitul lucrarii vor fi minim 100kg ....La refacerea dublului fund poate aveti ceva  idei inovatoare ,nu ezitati sa le impartasiti,va rog .Am scos bucatile de lemn intregi ,pt. a avea sabloane pt. urmatoarele.Cu ce materiale voi folosi cred ca barca va fi mai usoara cu vreo 60 kg.... ,oare asa???Oricum se merita fiecare efort ,fizic si financiar .,chiar pt 60 kg scoase ,dar nu e numai asta   ,putregaiul putea sa-mi faca bucata intr-un an -doi[frumos la exterior si putred pe dinauntru ,deseori o vorba valabila in viata de zi cu zi] Poze am facut ,dar le pun maine.V-am povestit toate astea cu gandul ca v-a ajuta poate pe cineva,posesor al unei barci cu dublu fund.Cand vad poze cu barci pline de zapada,fara prelate,lasate in ploaie ma gandesc ca se poate intampla la fel .Aveti grija,apa isi face imediat loc si de acolo numai asa o scoateti definitiv.Salutari si wekend placut.

ionitzady

job well done DANY  , fara frica inainte

Vali

Da, e ceea ce am gasit si eu cam de fiecare data cand am desfacut paioluri la barci de glisare. Cele mai urate chestii le-am gasit bineinteles tot la barcile romanesti.

De multe ori, dupa eliminarea lemnului si a resturilor de fibra cu care lemnul era prins de fund, a fost nevoie de polizarea fibrei pe interiorul corpului si apoi laminarea de fibra noua. Asta pentru ca erau multe mici crapaturi, de la tot felul de lovituri de-a lungul timpului. La barca ta nu cred totusi ca e nevoie, avand fibra groasa.

Pentru o reparatie cat mai calitativa, e bine de folosit pentru varange, longitudinale si paiol un placaj rezistent la apa (WBP), plus rasina epoxidica. Aceasta e singura rasina care nu permite infiltrarea apei in lemn. Am mai scris pe alte topicuri despre modul de lucru la inlocuirea paiolului, am sa caut si pun link.

Parerea mea e ca ai facut foarte bine ca ai scos paiolul vechi putrezit. Daca noul paiol va fi facut bine, te va tine vreme indelungata. Spor la treaba, si voi reveni cu linkul despre metode.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Dupa cum v-am promis atasez ceva poze:

ionitzady

Uau.....  fara cuvinte .....  Mi se pare cam multa lemnarae  , sunt curios dar sigur master Vali v-a concepe o schita de intarituri mult mai siple si usoare.Asa , nu poti incorpora rezervor nimic , nu te poti folosi de dublufund deloc. SPOR LA TREABA DANY