barca mea papuc

Creat de dany, Ianuarie 21, 2013, 02:14:22 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ciby

Sa discutat mult si pe acest forum si pe altele despre sursa de placaj pentru ambarcatiuni. Vali stie probabil cel mai bine si iti poate da informatii actualizate despre preturi si furnizori. Totusi, unul dintre acesti furnizori este Holver Romania, placajul indicat este Placaj Okoume Combi / Twin, BFU100 E1 si il gasesti aici http://www.holver.ro/placaj/placaj-pentru-industria-mobilei-placaj-furniruit/.

dany

#46
Am vorbit la telefon cu holver brasov[bacaul apartine de ei],pretul la placaj de 18mmeste de 102euro coala2500x1220:pt.paiol 10mm 59 euro .+transport  cca.45lei.......cam groasa cheltuiala .Mai vedem...[au spus si ceva de discount]  Astept si alte variante

Ciby

Foarte bine. Te misti repede!
Fa-ti socotelile si o incadrare a pieselor pe placa de placaj. Daca ai nevoie de o jumatate de foaie de placaj de 18, mai bine cumperi una de 10 si lipesti 2 jumatati cu epoxidica. te mai scoti la pret, ca daca te dadeau banii afara din casa, erai cu barca la service, nu cu ea demontata in curte. Suntem multi in situatia ta.
Succes si spor la treaba!

Vali

Salut Dany. Eu as folosi pentru paiol si structura de fund placaj BFU 100 de mesteacan de la Welde Romania. Grosimea de 10 mm e suficienta, avand 7 straturi de furnir de cate 1,4 mm fiecare, deci 9,8 mm (in oferta e figurat ca fiind de 9 mm, dar el e de 9,8 mm grosime). Avantajul acestui placaj e ca e semnificativ mai dur decat okoumele de la Holver, si in acelasi timp la jumatate de pret.
Dimensiunea unei foi e cea standard de 2500x1250 mm. Orientarea fibrelor lemnului pe straturile exterioare e paralela cu latura scurta. Pretul pe foaie e de 131 lei, inclusiv tva. Daca vei lucra cu acest placaj, trebuie sa folosesti neaparat epoxy. Recomand in acest caz rasina "Top epoxy amorsa" de la Europlastic, la kit de 4 kg rasina + 2 kg intaritor. Fibra optima pentru acoperit paiolul (pe ambele parti) este tesatura woven-roving de 300 g/m2.

Se poate folosi cu succes si osb, care are avantajul ca face priza foarte buna cu rasina poliesterica, deci se iese mult mai bine la bani, iar osb-ul se gaseste cam peste tot, nemaifiind nevoie de transportul placajului de la Bucuresti. In industria de barci din tara toata lumea foloseste osb, dar pentru comportament optim paiolul trebuie imbracat in fibra pe ambele parti (unii fabricanti il imbraca doar pe extrados). Alt avantaj e ca se poate lucra in stratimat, si la varange+longitudinale, si la paiol, stratimatul se aseaza usor, deci se scapa de chinul asezarii woven-rovingului in zonele in unghiuri de la imbinarile varangelor si longitudinalelor cu fundul barcii.

E foarte important sa lasi gauri de scurgere a apei in varange si longitudinale, care apa se va aduna la pupa, de unde o poti scoate la ispol sau pompa de santina. La partea superioara a varangelor trebuie fixate cu holzsuruburi sipci de lemn, eventual pensulate cu epoxy, de care se prinde cu holzsuruburi paiolul. Imbinarea dintre paiol si corpul barcii se va face apoi prin chituire cu chit din rasina si rumegus foarte fin, peste care se aplica fibra, aceasta facand si legatura mecanica, si etansarea imbinarii dintre paiol si corpul barcii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

#49
Tot respectul pt. CIBY ,dar voi alege metoda a-2-a ,a lui VALI ,care este mult sub pretul celor doua metode anterioare .OSB-ul este pe toate drumurile,sursa de stratimat si de rasina poliesterica este acceptabila .Daca fac o acoperire maxima a osb-ului ,cu multa grija,o sa aiba rezistenta la solicitarile mecanice si hidro.Am lucrat cu osb la mansarda casei si-i stiu calitatile .Scule pt lemn am,  chef de treaba am,ninsoarea trebuie sa stea.....Va multumesc pt. sfaturi ,sanatate si spor.  Mai pun cateva poze din timpul lucrarii

cristi_pescar

CitatRecomand in acest caz rasina "Top epoxy amorsa" de la Europlastic, la kit de 4 kg rasina + 2 kg intaritor.

Vali, stii cumva si un pret pentru acest kit de rasina? Se poate folosi si pentru o barca in sistem stitch and glue? Caut o alternativa mai ieftina la Epiphen.

Vali

Salut Cristi, ultima oara cand am luat era cam 230 lei kitul. Asta inseamna un pret sub 40 lei/kg de amestec (rasina + intaritor), deci cam la jumate fata de pretul Epiphen-ului.
Rasina se comporta foarte bine, am folosit-o printre altele la lotca Raid, plus la barci din placaj, s&g sau pe coaste. E putin mai greu de lucrat cu ea la batut fibra, fiindca e ceva mai vascoasa decat Epiphen. Oricum, e o rasina buna, si au folosit-o si vecinii mei care au reconstruit barca asta: http://imageshack.us/g/703/dsc00740s.jpg/ , iar povestea e aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,503.msg6596.html#msg6596 . Dupa un an de folosire intensa la pescuit profesionist, barca e in aceeasi forma ca in prima zi, ceea ce spune multe despre calitatea rasinii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

Dany m-am speriat ce-i in fundul barcii la tine , asa groase sunt intariturile alea cred si eu ca barca era grea.
Am vizionat clipuri pe youtube cu reconditionare barci si tu te incadrezi perfect in ele , spor la treaba



dany

#55
Salut ,multumesc de filme ,pacat ca le-am vazut naspa[nu stiu care -i cauza],oricum am prins ceva idei de la vorba lunga americaneasca.Se poate face orice handmade,in fundu' curtii si intr-un mic atelier,vointa sa fie ...Materialele le am maine[osb de 18mm 1 buc,si de 10 mm1 buc ,stratimat de400 g/m2= 6m2, rasina 6 kg, intaritor,tot cam la 300 lei],dar trebuie sa ma apuc de o comanda [structura de fier pt. o scara interioara:o sa fie o scara, combinatie fier-lemn],trebuie sa mai castig niscaiva creitari .Sa vad ,cand  si cum sa le fac pe amandoua....Duminica placuta!        Am reusit sa le vad pana la urma[filmele]

dany

Azi am facut stringherii si zilele urmatoare sa fac varangele din osb de 18 .Inainte de a-i aseza pe pozitie sa le dau o mana de rasina epoxi? ,dupa care sa pun stratimat si rasina poliesterica pt. a le prinde intre ele si de corpul barcii ,dupa care,cadru de sipca 4x4 de care se prinde paiolul [si cadrul dat cu epoxi in prealabil]. Asta e ordinea ,am inteles bine????.Un kit de 4+2 de epoxi ajunge?Mai bine intreb inca o data sa nu fie cu suparare .Face priza buna rasina poliesterica cu stratimatul peste epoxi?

Vali

Rasina poliesterica nu se aplica peste epoxy. Asta din cauza ca se produce o inmuiere superficiala a epoxy-ului, din cauza stirenului din rasina poliesterica, slabindu-se mult priza.

Intr-o singura situatie am aplicat poliesterica peste epoxy: am schimbat lemnul putrezit din chila la cateva lotci pescaresti de fibra, iar lemnul nou l-am acoperit cu epoxy, pentru rezistenta buna la umezeala. Dupa care am acoperit totul cu mai multe straturi de fibra si rasina poliesterica, lemnul oferindu-mi doar forma, "matrita" dupa care s-a alcatuit noul profil al chilei. Legatura s-a facut deci cu corpul barcii, si nu cu lemnul chilei, care a dat doar forma.

Asa ca mai bine ori lipesti varangele cu stratimat si rasina poliesterica, ori cu tesatura si epoxy. Personal la osb prefer prima varianta, iar epoxy folosesc doar la placaj, si doar epoxy de top (Epiphen), care e scump.
Celelalte epoxy-uri sunt foarte bune la acoperit paiolul cu fibra (tesatura). Stratimatul se imbiba foarte greu cu epoxy, din cauza ancolantului (fie pudra, fie emulsie), care se dizolva doar in rasina poliesterica. Asa ca la epoxy solutia e tesatura, care trebuie sa fie subtire (ideal tesatura in coada de randunica), pentru a se mula cat mai bine pe unghiurile drepte dintre osatura si fundul barcii.

Cadrul din sipca pe care se prinde paiolul e bine sa fie si el dat cu epoxy. Se prinde cu holzsuruburi la partea superioara a varangelor. Dupa care se prinde paiolul tot cu holzsuruburi, iar la sfarsit se da fibra peste paiol, facandu-se si legatura cu barca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Multumesc!!!Am uitat o chestie[era sa zic ultima dar nu se stie]Ultimul compartiment al dublului fund de la pupa colecta apa printr-un tub de plastic de trecere  montat prin ultima varanga la capatul stingherului din mijloc din toata barca[cica] si se golea prin dopul de la pupa si prin tribord aproape de copastie cu pompa de santina .Sa fac un bazin cu capac de vizitare sub  bancheta din spate pt. a putea sa scot pe acolo apa si sa anulez dopul din pupa[lasand tubul din ultima varanga]?Am inteles ca varangele si stringherii sa aiba orificii de colectare a apei sa fie ''condusa'' pt. a fi evacuata.Sa-ti dea D-ZEU sanatate si rabdare cu cei nepriceputi....

Vali

E mai bine sa se colecteze apa in barca la pupa, se scoate la ispol sau pompa. Deci nu mai e nevoie de dopul de pe oglinda (se pune pe ultima varanga), si in plus e mai bine sa fie barca etansa la exterior.
Nu e nevoie neaparat de capac, sub bancheta pupa se poate lasa o zona goala pe mijloc pana la fund, insa trebuie prelungit pe laterale paiolul pana in oglinda, pentru a prelua din impingerea motorului.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau