Mansa ori Control Box

Creat de Catalin, Martie 12, 2013, 11:14:58 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Catalin

Salut,
Am achizitionat o mansa noua Mercury...noua pt mine ...ea e folosita...fata de ce aveam are un cablu in plus despre care unii spun ca este "Includes a short Accessory Harness with a 5-Pin Plug" Intreabarea este Ce pot alimenta pe aceasta mufa cu 5 pini ??? Atasez si o poza pentru a fi cat mai explicit . Si inca o intrebare ...daca poate sa-mi spuna pe codul culorilor ce alimentez cu fiecare cablu din cele 5 la un cablu smartcraft. Are negru, rosu, alb, violet, albastru...parca asa sunt...sper sa nu gresesc.  Deci povestea  e ca din motor ies cu mufa originala dar in bord alimentez un ceas de la KUS care are si el la randul lui 5 cabluri dar alte culori. Ceasul i-mi va arata temperatura la apa , presiunea la ulei si numarul de rotatii.

Catalin

Chiar nu are nimeni mansa ca a mea???

ionitzady

Salut Catalin , tot ce-ti spun nu lua de buna dar ca si comentariu as face o comparatie cu mansa YAMAHA  asa ca : de la motor la manse ar trebui sa ai urmatoarele fire :- comun
                                                                                                   + (in)
                                                                                                   soc 
                                                                                                   semnal de avarie
                                                                                                    turometru
                                                                                                   kill
Cam atata i-mi vine in minte ,asa ca de la comanda am avea nevoie de 3 fire pana la turometru  si tot cam atat i-mi vine in minte .
   Nu stiu daca am fost de ajutor dar cam astea ar fi principalele trasee , cat despre culori nu te pot ajuta deloc , dar cred ca gasesti pe net codul culorilor eu l-am gasit la yamaha

Catalin

Azi am butonat....si am dat de alimentare ceasuri plus si minus..apoi am dat de semnalul pentru turatii.
am ramas acum sa aflu care dintre ele scoate  temperatura la apa si presiunea la ulei...mai sunt libere firul maro simplu, firul maro cu alb si firul maro cu albastru. Nu stiu ce semnal dau astea. Mai am si cablul care pleaca din mufa de smartcraft care are si ea 5 fire...dar sunt pe drumul cel bun.Din Canada o sa vina un alt ceas care o sa arate multe alte..dar mai este pana atunci. 

bogdanbuciu

Care stiu cum trebuie sa caut comanda pentru motor dar din aia subtire, faina ca la inbordurile de pe yachturi?
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Vali

Daca e vorba de tipul din poza, se gaseste la TNG sau la altii care vand accesorii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanbuciu

De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Catalin


Catalin

#8
Dragilor...daca are cineva mansa ca a mea poate sa se uite ce alimenteaza cele trei fire de culoare maron...1 maron simplu, 2 maron cu alb, 3 maron cu albastru???
Ieri am montat un ceas de imprumut facut de VDO siemens Smartcraft. Super tare prostu naibi...i-ti poti regla turatii minime(adica poti seta sa functioneze cu minim 800 de turatii si cred ca implicit un maxim) mai ales cand este in rodaj motorul e superbenefic, alarme(daca ceva ajunge la o limita superioara incepe sa te atentioneze ), vezi ore de functionare, temperatura apa , presiune ulei si multe altele. Si eu ma chinui sa il fac pe al meu sa recunoasca turatiile, apa si uleiul ...si nu reusesc apa si uleiul. Dar al meu e KUS. 

Mihai Irimia

Salve, eu iti recomand sa pleci de la motor spre aparat, daca n-ai schema, pe codul culorilor nu m-as baza ca astia le cam schimba de la o serie la alta, daca am inteles bine e un aparat multi functional, in general toate sunt legate in paralel la + si -, trebuie sa existe un al treilea fir care preia semnalul de la sonda, (temperatura, presiune, turatie voltaj etc) pe spatele aparatului trebuie sa fie specificat clar gen wi, op, ot ma rog water input, oil press etc adica nu prea poti sa le balmajesti, dar important este ca aparatul sa fie al motorului altfel da erori, iar daca zici ca poti sa reglezi turatia minim maxim....ce motor ai injectie asistata electronic?? numai asa poti modifica astfel de parametri, oricum putem sa mai discutam, mai vedem niste poze, da-mi mai multe detalii.

Catalin

#10
 Mihai al doilea motor este tot un Mercury efi 4t.  Am montat pe cablul Smart craft acel ceas de la VDO Siemens facut practic pentru Mercury. Este o copie fidela a cs1000 a celor de le Mercury. Si intrand in meniu am putut seta un minim de turatie si dupa "ok" motorul reactiona conform. Am setat la un moment dat 650 de ture ...dupa ok..dadea sa moara....apoi am setat in 800 si mergea rotund ca un motan. Cred ca are cam acelas comportament...din unele puncte de vedere..... ca un crusecontrol la autoturisme. Din nefericire la momentul in care le-am primit...ca erau doua ...nu aveam nimic listat despre ele. Dar am listat si daca vremea o sa permita si mai pot pune mana pe ceasuri...am sa fac setarii conform manualului. Dupa ...va spun exact ce si cum. Dar problema mea este cum duc informatia la ceasul meu...care este un KUS care afiseaza digital trei chestioare...si anume rotatii, temparatura la apa, presiune ulei. Pentru rotatii am rezolvat ca vad turatiile dar nu stiu celelalte doua. Ceasul are pe spatele lui care cablu face si ce face. Dar la mansa nu stiu pe care sa il leg dintre cele trei ramase libere. Ca la naiba din ceas ies niste culori, la mansa am alte culori.   

Mihai Irimia

Ok, fa-le niste poze sa le vad si eu, si chiar daca ai mai multe culori de cabluri, iei aparatul de masura pus pe "dioda" si le "suni".Daca sunt diferente schimbi de la sondele motorului ca sa nu umbli prin mufele originale.

Catalin

ok Mihai asa am sa fac... Apropos de lapatop am gasit cateva dar sa  vad ce lipsuri sunt prin ele...si i-ti spun ce si cum.

Mihai Irimia

Ok man, tnx sa-mi spui cu electrica tine-ma la curent

Catalin

http://www.mercurymercruiser.com/mercury-mercruiser/en/media/videos.aspx         Despre ceasurile astea i-ti povesteam...sunt niste mici bestii tehnologice. Am licitat pe ebay pt unul sh si de la 10 dolari au ajuns la 116 plus 15 transport....dar au stat precum lupii la panda.