Sfat alegere elice 6 cp

Creat de iulian_cioclin, Iulie 16, 2013, 10:21:12 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

iulian_cioclin

Buna ziua dragi colegi,

          Vreau sa schimb elicea actuala la motor cu pasul de 7.  Pe elice scrie asa
L7P
48-828152-7

Motorul este de 6 cp in 2 cilindrii din 2008.

Singur in barca cu elicea existenta ajung la turatie maxina si merg cu 24 km/ora.
In acelasi timp am un coleg ce are acelasi motor dar cu pas de 8,  se deplaseaza cu 28 km/ora (singur) si suporta o greutate mai mare in barca si se ridica in planaj. (el cu 2 persoane mergea in paralel cu mine ce eram singur in barca cu acceleratie la blana)

Ce ma sfatuiti? Sa aleg un pas de 8 la fel ca al colegului meu? sau cu pas de 9 sperand ca voi inbunatati si mai mult randamentul.


iulian_cioclin

#1
Cred ca am facut o gresela. Am cuparat o elice dar banuiesc ca este de tractiune. Are palele prea mari cu toate ca are pasul de 9. Va rog sa imi spuneti daca asa este.
Atasez si 2 poze.




modi

Parerea mea este ca ai facut cel mai bun lucru . Eu , la un Mercury de 6HP ( 1 cilindru , 4T ) am pus o asemenea elice . Prin comparatie , raportat la elicea cu care era echipat acesta inainte ( nu-mi cere codul ca nu-l mai stiu ) , am castigat 1 - 2 HP in plus , la care adauga si timpul redus pana la momentul glisajului .

Este foarte adevarat , este o elice de forta , de tractiune . Insa nu cred ca la aceasta clasa de motor mai poate fi incadrata pe bune la cum presupune statutul acesteia .

Atata doar , daca as numi un singur dezavantaj ( cu toate ca nu este ) , as spune ca-ti va ridica consumul cu 5 - 10 %. Nesemnificativ insa la un consum ce-l presupune un motor de 6 HP .

Concret , parerea mea , ..... PASTREAZA ELICEA !  ;)

iulian_cioclin

#3
Eu ma asteptam cu noua elice sa ajung undeva la 30 km pe ora, dar nu apuc decat 26. Cu cea veche care avea pas de 7 aveam 24km/ora. Pentru 2 km in plus am cam aruncat cu banii. Ma gandesc ca din cauza palelor late motorul nu poate ajunge la turatia maxima.

Plus de asta cand ajung la maxim cu acceleratia apare un fluierat la motor.

modi

Citat din: iulian_cioclin din Iulie 20, 2013, 03:36:46 PM

Plus de asta cand ajung la maxim cu acceleratia apare un fluierat la motor.

Off topic : NICIODATA nu rula cu motorul la blana !

1 - il uzezi prematur . Este suficient sa atingi glisajul dupa care sa reduci undeva la 70 75 % din potential . Este echivalent cu o masina pe care-o duci de la Buc. la Pitesti intr-a doua , turata la maxim . Futizezi motorul !

2 - acei 25 - 30 % nefolositi iti sunt de real folos la momentul la care realmente ai nevoie de-un "zvac" pe apa ...

3 - nu-ti bubuie creierii in cap turand motorul la maxim in mars sustinut ?

mbro

Pentru motorul tau poti pune o elice cu pasul intre 7 (tractiune) si 11 (viteza) insa viteza barcii in sine nu tine doar de elice/motor, conteaza si ce incarcatura ai, cum e pusa pe barca si cat de "sanatos" e motorul.

Vezi aici ceva [ur=http://motoarebarci.ro/alegerea-elicei.htmll]mai multe informatii despre pasul elice[/url]i.

Si daca ai probleme cu intrarea in glisaj arunca un ochi peste ce poate sa faca un stabilizator hidrodinamic si daca se justifica in cazul tau.
Distribuitor national de elice barca si piese pentru motoarele de barca.

iulian_cioclin

   
Am dat elicea cu pricina si urmeaza sa achizionez una de 7.8X8 o elice standard.
In acelasi timp ma gandesc sa iau una cu pas de 9 (7.8x9)

Am 3 intrebari

1- Oare ma va ajuta sa merg mai repede singur in barca elicea 7.8x9?
2- Dar cu 2 persoane aceasi elice?
3- Daca aleg elicea cu pasul de 9 nu risc sa nu ma mai ridic in glisaj cu 2 persoane?

Mentionez ca in configuratia actuala cu o elice cu pas de 7 glisajul il ating imediat singur in barca, iar cu inca o persoana ating glisajul mai greu dar il ating.

Multumesc de raspunsuri!