Lobster Boat 15'

Creat de byteworks, August 05, 2013, 11:41:20 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

byteworks

Remorca e cea de 5 m cu stinghii in loc de role, am luat-o prin Dedeman care este distribuitor local, dupa ce am tras de ei si producator sa-mi vanda marfa si sa-mi ia banii, cam 1000 euro. Au fost ceva aventuri si la inmatriculare din cauza unei facturi incomplete, dar toate partile, deja incalzite de evenimente, au rezolvat in cateva ore si cu vreo 3 drumuri intre oficiul de inmatriculare si Dedeman. Totul e bine cand se termina cu bine.

Vizual remorca nu pare atat de solida ca celelalte pe care le-am vazut, care sunt din profile patrat, aceasta are profile U doar, in afara axei centrale (protap) care nici aceasta nu merge decat pana la jumatatea lungimii.
Dar e data pentru sarcina utila de 550kg, omologata etc. deci probabil ca trebuie sa avem incredere. Este ultra configurabila, a trebuit sa mut axa in fata doua pozitii ca sa echilibrez ansamblul longitudinal. A si troliul, piciorul cu roata sunt optionale, de care nu mi-a zis nimeni nimic ...

Pe distanta scurta pe care am fost ieri s-a comportat foarte bine, si au fost ceva gropi si denivelari. E mai greu de manuit barca caci nu luneca asa de usor ca pe role, dar avantajul major al suprafetei mai mari de sustinere cu stinghii e de preferat mai ales cu bagaj mult si catre Grecia :)



radasous

Citat din: byteworks din Octombrie 08, 2013, 10:14:59 AM
...e data pentru sarcina utila de 550kg, omologata etc. deci probabil ca trebuie sa avem incredere. Este ultra configurabila, a trebuit sa mut axa in fata doua pozitii ca sa echilibrez ansamblul longitudinal. A si troliul, piciorul cu roata sunt optionale, de care nu mi-a zis nimeni nimic ...

Pe distanta scurta pe care am fost ieri s-a comportat foarte bine, si au fost ceva gropi si denivelari. E mai greu de manuit barca caci nu luneca asa de usor ca pe role, dar avantajul major al suprafetei mai mari de sustinere cu stinghii e de preferat mai ales cu bagaj mult si catre Grecia :)


Testeaz-o bine inainte de a pleca in Grecia, in special daca o sa ai si bagaje in barca, nu conteaza doar sarcina pentru care este omologata ci si distributia greutatii pe punctele de sustinere (punte si carlig), modul de ancorare, vibratii, topaieli pe gropi. Daca este varianta realizata din profile zincate, este asamblata in special cu nituri si suruburi, deci testeaz-o. Stingiile te obliga sa o duci mai mult in apa, dar asta poate fi distractiv  :)
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

byteworks

Am timp suficient pana la vara!

Ciby

Daca profilele U ti se par firave le poti dubla pe interior cu teava rectangulara.
Un profil de 40/20, cat cred ca-ti trebuie tie acolo ar avea in jur de 7-8 kg. Sau le poti inlocui, la fel de bine.
Diferenta de greutate suplimentara este nesemnificativa.

Fritz

      Uite ce-am ratat !!!! :) Barca noua , motor nou !!! peridoc nou !!
  Lansare la apa cu sampanie !!! Si rezultate pe masura.
Felicitari ! si sunt convins ca nu te opresti aici !
...Ceva impresii despre noul 20 cu injectie ??? Pentru noi astia cu carburatoare??? :D
Un consum ? Zgomot ? 

 

byteworks


byteworks

In primul rand ii multumesc lui Ciby, sunt bucuros ca ne-am intalnit in persoana, doar timpul a fost prea scurt si au fost prea multe de facut si n-am stat la taclale destul. E bine asa caci vom avea ce face data viitoare, mai pe indelete.

Prima excursie  cu Bouboulaki a iesit foarte bine, de vineri pana duminica am cutreierat cam asa, in parte in baza descrierilor lui Ciby de aici pe forum si in direct la fata locului, inclusiv de ajutor la alegerea locurilor de campare: Tulcea bratul Sulina, Maliuc, Cranjala, ocolitor Fortuna, Sontea - campare; lacul Fortuna, schimbat locul de campare la apa cu multi pesti, bibani amatori de tweester verde, rosioare si babusti amatori de Bonduelle la feeder (de la Ciby :)), imbracati bine (pestii), canalul Olguta, Dunarea Veche si Mila23; lacul Baclanestii Mari cu sute de lebede si multa multa stiuca luata doar in 2-3 ore frecate pe o linie de stuf de doar 100m.
Iesirea din Delta a fost pe Sontea inspre vest, canalul Mila36, Tulcea.

Cred ca m-am dus cu un microb si m-am intors cu doi :)

Barca s-a comportat impecabil, n-am avut de facut nici cea mai mica interventie (cu exceptia unei mufe de la motor, decuplata de bagaje in bancheta), am fost 4 persoane din care 2 destul de solide, bagaje de campat, pescuit etc. pe masura, si inca mai era loc mult in barca. Viteza de croziera 16-17 km/h la 2/3-3/4 din putere, cu consum estimat sub 5l/ora.  Cu motorul in plin urca la putin peste 20 km/h.

Iata si cateva poze.

Muzeul Lotcii la Mila23.


Tot acolo, Bouboulaki in fata magazinului.


Pe canalul Olguta.




Erau destul de multe corturi, majoritatea organizate bine si curate. Doar in cateva locuri am vazut gunoaie laste in urma taberelor.


La tabara 2, apa cu multi pesti.


Lacul Baclanestii Mari.


Stiuci.


Canalul Sontea.


La gura canalului Mila 36, oprire pentru completarea rezervorului inainte de iesire pe Tulcea.

Fritz

Frumoase poze ! si informatiile foarte utile !!!
  Deci barca merge bine, a luat si miros de peste  :) ...motorul deasemenea !! S-o conduci sanatos ...si fir intins !

pelicanul

 Bouboulaki!  :) Excelent! Sa -ti traiasca si sa fie intr -un ceas bun!

Ciby

Citat din: Fritz din Octombrie 14, 2013, 06:07:44 PM
Frumoase poze ! si informatiile foarte utile !!!
  Deci barca merge bine, a luat si miros de peste  :) ...motorul deasemenea !! S-o conduci sanatos ...si fir intins !

Adriane, gandeste-te ca la un moment dat, din barca ancorata pescuiau la spining trei persoane in picioare, iar barca abia schita ceva stanga - dreapta!
Stabilitatea de forma este destul de ridicata, in glisaj nu se afunda pupa. Mie mi-a placut.
Sambata dimineata am vorbit cu prietenii cu care eram la Maliuc sa mergem sa-i luam la pescuit pe Biteworks si pe prietenii lui.
Cand am ajuns acolo, stupoare! Cateva lansete lasate in apa, locul unde ancorau barca era gol, cort intins nema, in schimb erau trei perechi de ghete pe mal. Mister total! Am oprit, am coborat si am gasit pe unul din ei dormind in sac sub o salcie.
L-am sunat pe Cosmin si am aflat ca erau pe Fortuna si a ramas sa ne intalnim in Baclanesti. Ne-am intalnit in S24 unde oprisem la o bibaneala si am elucidat misterul ghetelor de pe mal. Cosmin tine la barca si la curatenie, asa ca cine vrea onboard, sa-si puna incaltarile de barca. Am apreciat lucrul asta. Nu pot compara noroiul pana la genunchi de pe pantalonii nostri de pescari cu ce am vazut pe Bouboulaki!

modi

Byteworks , spune-mi , te rog , sipcile din care-ai construit Lobsterul :

- ce lemn sunt ? Brad , sau pin ? Sau altceva ?
- ce sectiune au ? Din ce pot vedea in poze , sunt cumva 30 x 15 mm ?

Ai idee , "sursa" proiectului , a planurilor , are cumva si-un plan pentru un 3,5 - 4,0 m ?

byteworks

Sipcile sunt brad sau molid mai degraba, 10x20 asa cum spune proiectantul ca trebuie.

Motorizatele pana in 16' ale Selway Fisher Design sunt aici, ma gasesti si pe mine pe pagina aceea cu Little Harrier 9'6" Motor Dory (aka Broscuta pe aici) si e si sor'sa mai mare Harrier 13 acolo. Gasesti cam ce vrei la SFD.

cristi80

domnule byteworks felicitari pentru constructia minunatei barcute!
aveti si o estimare a costurilor de productie?am vazut costul planurilor, as fi interesat si de un cost al materialelor.
multumesc

byteworks

Sincer sa fiu am cam pierdut sirul, sipcile le gasesti ieftin, costurile mari sunt la rasina, placaj si fibra de sticla.

Placaj Okoume Combi:
    6 foi de 6 mm
    1 foaie de 18 mm
    1537 lei
Mi-au ramas 2 foi de 6 mm si parti mari din cea de 18.

Rasina Epoxi de la Polydis, 30 kg + intaritorul echivalent 10 kg, 12,95 eur rasina + 14,85 catalizatorul, per kg
Fibra de sticla 300gr/mp, 3,2 eur/kg, scrie pe aici pe undeva suprafata necesara.
Preturile la Polydis sunt fara TVA.

Multisor costa si placile de OSB pentru suportul de constructie si forme, vreo 8-10 placi de 10 sau 12.

Diversele sipci, rigle alte cherestele, dupa cum te descurci.

Adeziv, vreo 4 flacoane de aracet, unul de poliuretanic.

Sculele ... daca nu le ai costa si astea ceva.

Timpul nu costa, daca o faci din pasiune.

Rezulta o barca ... de nepretuit!




byteworks

Vela pentru Lobster, imi trebuie o dreuca, un ghionder, un parus, franghiute si elemente de cuplare si fixare.

Primele barci de pescuit homari erau propulsate bineinteles cu vele si rame, asa ca aveau pupa ascutita.



Iata un Peapod cu o vela foarte asemanatoare unui parus.



Cu introducerea din ce in ce mai masiva a motoarelor pupa s-a latit si a coborat pentru facilitarea operatiunilor de manuire a capcanelor custi, dar tot se mai vede cate un catarg pe ici pe colo.



Mai multe despre istoria barcilor Maine Lobsterboat, pozele de mai sus sunt preluate de pe acest site.