Despre pilotine

Creat de Vali, August 19, 2013, 11:31:44 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

In speranta ca nu stric cursivitatea relatarilor colegului Blue Marlin :), atasez cateva poze si filmulete facute ieri, la iesirea cu o pilotina Cranchi 480 pe Dunare, de la Galati pana dincolo de Braila, la capatul din amonte al insulei Fundul Mare.

Scopul meu a fost sa simt cum se misca pilotina cu motorul de 25 de cai, in urma unor lucrari de renovare a barcii, care i-au crescut semnificativ greutatea. Concluziile le voi scrie mai tarziu la topicul lui Adi Pacurici despre pilotina de 500 de euro.

Dunarea intre Galati si Braila (1)

Dunarea intre Galati si Braila (2)
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Fritz

Merge foarte bine ! E barca pentru mare ..si e destul de grea .  Vad ca sunteti 3 persoane ...Doi in cabina si unul deasupra ...iar motorul e pe la 3 sferturi...adica sub 20 de cai.
Merci Vali pentru postare . 
Am dat-o si eu pe mare pe a mea ...Merge incredibil pe valuri ...Cred ca un 15 cai (ca sa folosesc 10) pentru mare e suficient.
mare putin montata
20 cai la 2500 ture
  si in glisaj (fortat ) ...
pilotina pe mare calma
dar cel mai bine merge in deplasament.  Deja ma uit de un 4 timpi ..cizma scurta ...15 cai .

Vali

Se vede ca e nevoie de un topic special despre pilotine :). Cred ca o sa separ postarile despre pilotine, urmand sa povestim intr-un loc dedicat. Multumesc pe aceasta cale din nou colegului nostru Mihai doctoras pentru plimbarea de ieri cu pilotina pe Dunare.

Impresia mea despre pilotina (desi nu e prima oara cand ma dau) este foarte buna, cu toate ca nu e 100% ceea ce-mi doresc de la o barca. Pe scurt, e o barca de incredere, economica, nitel cam puturoasa, dar asta arata ca e pentru oameni molcomi. Cu toate ca Fritz ne-a aratat ca se poate misca si mai "nervos".

Stiu ca ne-a intrebat colegul Mustatza odata despre niste pilotine facute la greci, si mai stiu ca ne-a povestit si colegul Cristeache despre barca lui, tot o pilotina. In plus, Adi Pacurici vrea si el sa-si ia pilotina din topicul deschis recent. Asa ca, daca sunteti de acord, poate pornim un topic special despre pilotine, unde sa povestim pe indelete.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Fritz

#3
Ai dreptate Vali. Pilotinele sunt greoaie...Pentru ca sunt construite pentru mare ...Merg in deplasament 9 cai  la 12 km/ora ...E o barca copiata dupa un velier ...Crescent Skiper 510....Inca se mai fabrica in Elvetia, Germania, Croatia. Italienii le-au copiat si au pus pe ele motoare de 25 d cai. La mare e altceva. Iesi 1 mila sau doua, ancorezi si dai la peste...Mai schimbi locul...dar nu faci 100 km/zi.
  Am mers pe mare si in glisare...Daca marea e un pic montata ...si asa e in larg mai mereu e buna barca de deplasament. Mergi incet si sigur. Eu am usurat barca cu vreo 200 de kg. Nu mai are paioul...banchetele sunt din fibra ...ARE 440 KG TOTAL...CU MOTOR SI REZERVORUL PLIN.
  Motorul e un pic vitaminizat...adica am o rezerva de putere ...dar barca e de deplasament...Am stiut ce cumpar. In prima faza am fost dezamagit...cand am constatat ce lenesa e...Dar pe mare...te duce acasa .Incet si sigur.
Pe Dunare e alta poveste...Daca mergi in deplasament cu 8 cai... mergi cu 10-11 km/ora...Daca ai si vant din prova...si mergi in amonte ...deja ai o problema. Constati ca stai pe loc...
Cu 20 de cai ,,,mergi cu 15 km/ora ( ca nu-l poti tine in 5000 de ture)... Eu am schimbat un rotor de pompa de apa la mare...Cauciuc chinezesc ...
  Vali...poti deschide tu un alt topic ...despre pilotine...barci de orice fel..sau ozn-uri !!!  Ma bag si eu... cand gasesc timp :)

Vali

Eu ma mai gandesc la ceva care ar putea fi foarte potrivit la Cranchi 480: un Yammy High Thrust de 9,9. Datorita diametrului mare al elicei, plus demultiplicarii mai mari, cred ca propulsia in deplasament ar fi mai eficienta si economica decat in cazul unui motor cu elice normala (diametru de disc mic si turatie mai mare). Bineinteles ca acest lucru ar fi valabil in cazul cuiva care-si doreste exclusiv regim de deplasament (merge la pescuit pe distante mici, deci local, precum italienii de care spuneai).

Pentru distante mai mari si o glisare "fortata" (cum se intampla si la alte barci cu clinuri), cred ca 30 de cai e puterea minima. Chiar imi amintesc de un coleg de-al nostru care-mi spunea ca-si cauta un 30 de cai tocmai pentru ca diferenta de 5 cai de la 25 la 30 il ajuta sa treaca de "hump"- ul regimului de tranzitie la glisare, la pilotina lui.

Ce nu mai stiu despre barca ta (nu urmaream celalalt forum cand i-ai scris povestea), e daca ai renuntat sau nu la derivorul lung din planul diametral (banuiesc totusi ca l-ai pastrat, face parte din structura barcii). Cu alte cuvinte: barca se misca precum in filmulete cu sau fara derivor? Daca are si derivorul, deci suprafata udata mai mare, atunci se misca fenomenal cu cei 30 de cai, bineinteles fiind mult usurata.

Cer scuze lui Blue Marlin ca discutam de pilotine pe topicul excursiei lui, o sa facem imediat si separarea topicurilor :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Fritz

#5
Salut Vali.  Barca mea are derivorul intreg. E carena ne modificata . Doar oglinda e pentru cizma scurta.
Derivorul o face stabila pe valuri...Tine cursul si nu prea are ruliu.  M-am gandit eu la un moment dat  sa-i pun ...un catarg .  Derivorul e gol acum. Nu mai am paiolul. Pot sa-i fac vreo 3 lingouri de plumb cu manere sa le bag in canalul derivorului ...Dar nu acum....
Barca merge greu cam pana la 20 km/ora. Adica pe la 20 de cai.  Italienii puneau pe ele Johnson 521 cm3.
Astea au 2.25/1 raport la pinioane ...si cam 30 de cai.
  A mea gliseaza cu 25 la ora cu 20 de cai ...cu 3 persoane ( 80 kg). dar iti trebuie un pic mai mult de 25 s-o scoti din apa si sa reduci dupa. Dar ti-am zis .Am usurat-o . Barca a avut 430 kg ...fara motor. Acum are 440 cu motor si tot ce mai e pe acolo,,,Rezervor plin, 2 ancore, saule, cutie cu ceva scule, 2 elici de rezerva ...vasle si alte cele pt pescuit.. Biminitopul ...pe care-l car dupa mine ,dar nu l-am monta niciodata pe apa...Am ajuns la 33.6 km/ora la blana ...masurati pe gps. Dar nu poti tine motorul in 5500 ...Reduc si merg cu 25/ora. 
La mare era sa calez motorul. Ai mei dormeau in cabina si eu ii dadeam cocs ...Mai aveam vreo 2 km pana la intrarea in port la Mangalia . Am vazut delfinii si am redus ...sa-i scot pe ai mei afara.  Motorul , la relanti...a mai mers un pic si-a stat. Am incercat eu sa-l pornesc ...fara succes.  Nu mai aveam scanteie. Era supraincalzit si aprinderea ,,se taie" pe la 90 de grade. Am sunat un prieten care m-a remorcat . :)
Am schimbat rotorul de pompa de apa care nu era foarte vechi (2 ani) ..dar cauciucul era fisurat si rigid si doua pale erau aproape rupte.. Cauciuc chinezesc...


Vali

Pilotina cu care am fost eu duminica (a lui Mihai doctoras) e serios mai grea, dar are si tot confortul pe ea. Are paiol nou, e refacuta integral la exterior in gelcoat, si are si bimini permanent cu parbriz, scaun de timonier etc. S-a investit masiv in ea la renovare, dar acum arata ca o barca nou-nouta, de showroom.

Cunosc comportamentul nautic al pilotinei Cranchi 480, si eram curios cum s-au modificat viteza, asieta, ruliul etc in urma ingreunarii barcii. Mihai a montat pe Yamaha 25 CP - 2 cilindri si un hydrofoil triunghiular (delta), care se lauda ca accentueaza efectul trimului la motor comparativ cu un hydrofoil tip aripa de avion. In fine, eu stiam ca la viteze medii portanta creste odata cu cresterea "aspect ratio", adica cresterea anvergurii si scaderea corzii hydrofoil-ului. Ceea ce am sesizat si in realitate, anume ca acel hydrofoil nu a adus imbunatatiri notabile asietei. Bineinteles ca nici puterea nu e adecvata greutatii barcii, echipajului si restului de bagaje, insa la deplasament barca se misca bine, la limita inferioara a regimului de tranzitie.

Daca ar fi fost barca mea, as fi usurat-o la maxim, cum ai facut tu sau poate si mai mult, as fi redus suprafata udata, reducand inaltimea derivorului si implicit pescajul, si as fi gandit un sistem de bimini top care sa permita aerisirea completa (la barca lui Mihai la vant de pupa gazele de esapament se mai aduna uneori in incinta cockpitului). Dar nefiind barca mea, ramane sa-mi "dau corigenta" pe altceva, intentia fiind de o cabinata mai rapida si mai economica.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Fritz

Azi dimineata m-am urcat in barca ...sa vad ce as mai putea da jos...sa o mai usurez.
Daca stau sa adun toate obiectele de care nu m-am folosit pana acum...scule, ulei...binoclu, bidoane,instinctor....masa din spate...,prelata de stationare...cred ca 25 de kg le dau jos lejer. Atat cat sa gliseze ...pe la 26 km/ora cu motorul pe la 4000-4500.  In rest sunt multumit de ea.
Motorul e cam zgomotos. Nu are amortizorul de zgomot si suna cam strident. E zgomotos. Dar trage.
As lua un 4 timpi ...dar la o pilotina iti trebuie 40 de cai ...ca sa folosesti 30-32 ...Motorul in 4 timpi are 75 de kile. ...M-am uitat si la preturi...si m-am linistit.  Prefer sa merg cu ce am  ;)
O s-o testez cu un 15 cai....sa vad cum merge in deplasament...
Trebuie sa-i imbrac buretii din interior ...ca nu am mai avut timp de asa ceva. Un material...sintetic...ceva fas peliculizat, ceva rezistent la apa ...Nu stiu unde sa ma duc sa le imbrac.




iliviu

#8
Asta-i tipul de barca pe care m-il doresc.Acum ceva timp era un Cranchi de vanzare la 1500 euro si asa rau imi pare ca nu l-am luat...
Am fost dispus sa dau la schimb barca mea cu motor dar nu a fost de acord proprietarul.
Si daca-mi construiesc din lemn, tot ceva-n genul asta vreau sa fie.

Citat din: Vali din August 22, 2013, 08:02:31 AM
Dar nefiind barca mea, ramane sa-mi "dau corigenta" pe altceva, intentia fiind de o cabinata mai rapida si mai economica.



Vali, exista asa ceva? Adica si mai rapida si mai economica?
Schulze Surfrider 15-115hp

Fritz

Inca mai exista .
Este ,,Crescent Skipper 510" ... Velier .
Yacht sailboat Crescent Skipper

Uite si unul transformat ...( usurat ) care alearga cu 24 de noduri cu un Yamaha de 25-30.

http://www.baadgalleri.dk/galleri/7389-crescent_skipper_510
Første tur men min ombyggede Crescent SKIPPER 510

Fritz

Si in completare...
A fost copiat si de polonezi. Se numeste Kormoran 485 .
Uite unul de vanzare in Germania.

http://www.ferienwohnung-sietow.de/privatverkaeufe/kormoran.htm

Vali

Citat din: iliviu din August 22, 2013, 09:01:59 AM
Vali, exista asa ceva? Adica si mai rapida si mai economica?

Salut Liviu, exista, dar nu la noi. Pentru ape interioare nu e neaparat nevoie de un corp de barca marina, precum Cranchi 480.
Cea mai usoara cale de a obtine o cabinata mica, economica si fasneata, e sa se puna o cabina usoara pe o salupa care gliseaza cu motor mic.
Daca gliseaza cu 25-30 de cai Cranchi, care e o barca grea si burduhanoasa, o salupa mai zvelta se va misca chiar mai bine.
Eu vreau sa pun cabina pe barcuta mea de fibra, am facut deja modelul si am inceput matrita, iar cand va fi gata treaba, am sa arat si pe forum.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

doua exemple gasite in trei minute .adusul costa cam 500 euro in bucuresti

Fritz

#13
Cine are chef de munca ...cea de 100 face toti banii !!!
Uite ca se mmai fabrica ...Toata lumea le-a copiat ...

ARBA NAUTIKA - ZAGREBAČKI SAJAM NAUTIKE 2011
Gurges 545
Sau Adria 500 ...asta are cred ca 10 cai ..
adria 500 M

Si aici Adria 500 cu 6 cai ...
Adria 500 MŠport Yamaha 6ks 4t

Vali

Citat din: mario38 din August 23, 2013, 03:57:50 PM
doua exemple gasite in trei minute .adusul costa cam 500 euro in bucuresti

Intr-adevar pretul e atractiv, dar ca unul care lucreaza permanent in fibra, pot spune ca renovarea unei asemenea barci e crima si pedeapsa. Sa ti-o faci singur iti trebuie experienta si "chiele groasa", sa ti-o faca altul te cocoseaza de bani.

Fritz sau colegul Dany pot confirma, e teroare sa polizezi atata suprafata, sa dai jos ce e rau, sa degresezi si sa faci reparatiile cu fibra si rasina, sa umbli sub paiol, sa refaci interiorul, sa schimbi echipamentele de punte etc, si sa obtii si un finisaj de calitate.

Poate ar fi o solutie mai buna sa se cumpere una ceva mai scumpa, dar care nu are nevoie de lucrari de renovare. Daca insa proprietarul ipotetic va intentiona sa si-o renoveze singur, trebuie sa se inarmeze cu rabdare, anduranta, urmand ca la nevoie sa primeasca sfaturi utile pe forum, din partea celor care au mai trecut prin asa ceva.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau