starter electric Evinrude 35 cp

Creat de bustanson, August 29, 2013, 03:59:44 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bustanson

Intentionez sa montez pe motorul meu (Evinrude 35 cp, 2T, 1982) un starter. Am cautat dupa cod reper (39139) si am gasit, din pacate numai in US, diverse variante intre 50 si 115 usedei.
Intrebarea este: oare la capetele plajei de preturi se afla cel mai bun si cel mai rau? Care poate fi diferenta de la simplu la dublu?

Si partea anecdotica: fara sa deschid sau solict un caz, imi "raspunde" go2marine.com, imi da ceva detalii si un pret:

Update for Case #CASE39139 - "electric starter".
It is not as easy as bolting on a starter you will need a special bracket relay starter etc. That being said the kit cost is 583.13 and I wll need to special order it from OMC. The link below will take you to that item. If you need further assistance please let me know.
http://www.go2marine.com/product/362857F/johnson-evinrude-elec-st-kit-25-35.html

Asta ma face sa cred ca net-ul a inceput sa citeasca gindurile!!!

radasous

Interesant subiect, imi face si mie cu ochiul asa ceva, dar nu mi se pare distractiv scorul de 583$...pe motor (25cp, 2t, "79) am dat cam tot atat. Ma gandesc de ceva vreme la o improvizatie cu ceva piese sh, oricum nu am nici cele necesare incarcarii bateriei, doar priza de pe motor ce livreaza curent pentru eventuale  lumini de semnalizare - nu prea stiu exaact ce parametrii are tensiunea de pe priza aia.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ionitzady

incarcarea nu cred ca ar fi o problema , cred ca se rezolva cu 100 ron ( legi la cele 2 fire de 12v alternativ un '' patratel adica releu de incarcare si rezolva el tot, cat despre electromotor tre sa se pupe dintii de pe volanta cu dantura de pe elctromotor , cat despre costuri ......   :))   , cauta unul pt piese care are star electric si te costa ieftin si mai raman si piese . Spor la treaba

Vali

Depinde de tipul si valoarea tensiunii pe care o scoate blocul ala de bobine din capul motorului. La motoarele care au deja electromotor de pornire, tensiunea scoasa e continua (au puntea si releul regulator incorporate), pentru a se putea incarca bateria pe timpul functionarii motorului. Cel mai bine e de cautat detaliile despre tensiunea la borne in cartea tehnica a motorului.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

vali nu te contrazic , dar la motorul meu yamaha 25 hp 3 cilindrii sunt cu pornire electrica si manuala :
   1 cel cu pornire manuala are langa maner o priza de 12 v alternativ pt iluminat , alimentata de 2 fire de culoare verde ce vin de sub volanta .....
   2 cel cu pornire electrica are aceleasi fire , dar ele nu mai duc la priza pt ca ea nici nu exista ci duc la releul de incarcare , care si redreseaza din alternativ in cc si probabil il si filtreaza etc ....


dupa parerea mea cam toate mot scot 12 v  toate bobinele produc ca  ( curent alternativ ) si cu un releu cred ca se rezolva treaba .

ex dat este personal si asta este parerea mea.

Vali

Asta inseamna ca tensiunea alternativa e aceeasi la ambele tipuri de motor (pornire manuala sau electrica), asa e si logic. N-am folosit deloc pana acum tensiune alternativa la outboarduri, ci doar tensiunea continua din circuitul generator - releu - baterie. Ultima oara am avut acelasi motor ca al tau - Yammy 25 cp/2T/3 cil. - Autolube, pornire electrica.
Eu am ramas cu un stres vizavi de iesirile alea de tensiune alternativa de pe vremea motoarelor rusesti: aveam tot timpul probleme electrice, si din cauza aia nici nu m-am mai legat la borna aia.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

din cunostintele mele , inclusiv yamaha din exemplu dat , pana la releul de incarcare scoate alternativ

Fritz

#7
Alternativul il produce o bobina de sub volanta care scoate in jur de 12V ...5A ( depinde de motor). La turatie maxima ajunge pe la 18 V ...si frecventa ...daca bobina are 3 infasurari ...300 hz la 6000rot/min.
Regulatorul pe langa redresare face si limitarea tensiunii intre 13.8 si 14.1 V . La o tensiune mai mare distrugi bateria.  Deci din regulator iese continuu dar in impulsuri (nu e stabilizat). Nu este nevoie de ,,filtraj" pentru ca bateria este un capacitor foarte mare.
Nu merge sa folosesti in locul regulatorului o punte redresoare ...ca bagi 18v in baterie si o distrugi.
Ca sa-i puna electromotor ii trebuie
1.  Regulatorul 
2 starterul (solenoidul)   am unul nou cred ca de Johnson ( L-am luat pt selva) dar merge la orice motor.
3. Electromotorul ,care trebuie sa se potriveasca la prindere, diametru exterior si dantura.
    Ar mai fi si socul actionat electric... Ce faci cand e motorul rece ? Te duci in spate, tragi socul, te duci in fata si-i dai cheie,  o ia ..., si fugi in spate sa-i bagi socul inapoi pana nu se ineaca.   :o
 

radasous

Citat din: Vali din August 30, 2013, 11:32:37 AM
... Cel mai bine e de cautat detaliile despre tensiunea la borne in cartea tehnica a motorului.
Pe asta chiar nu o am, am strans o tona de documentaii, dr nu si pe asta. In cele ce le am nu se specifica ce tensiune este, doar ca este pentru iluminat. Regulator de incarcare si redresor nu exista pe motor, nu a avut instalata optiunea de start electric. Stiu ca ideal ar fi sa masor ce "scoate" in mufa, doar ca momentan este cam imposibil, motorisca este la conservare de doi ani si se pare ca mai ramane in starea asta pana se duce dracu criza si termin ligheanul. Pot cotrobai mecanic prin el, dar nu il pot porni. Ma descurc cu manufacturarea redresorului, regulatorului de incarcare, circuitului de start, doar sa am date exacte despre ce e in mufa, adica tensiune, forma de unda, curent maxim debitat. Am chiar si o baterie de 35A pregatita pentru manevrele astea.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer