Despre impozite

Creat de lipan, Mai 29, 2011, 11:56:29 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ghrt

Citat din: bluenote din Februarie 23, 2017, 10:01:56 PM
ghrt: am vizitat toate locurile pe care le invoci in pledoaria ta pt necesitatea impozitarii barcilor de agrement.

Scuze, dar cred că m-ai înţeles greşit. Eu m-am referit la impozitul pe apă, respectiv vinieta fluvială din zona flamandă din Belgia.

Vali

@bluenote: articolul din adevarul.ro e din 1 iunie 2015, deci nu e valabil ce scrie acolo, fiindca din 2016 avem alt cod fiscal.

Daca Laguna ta e inmatriculata sau inscrisa. n-ai ce face, esti obligat sa platesti impozit. Daca nu e inmatriculata sau incrisa, faci cerere scrisa de radiere de la fisc, si ceri raspuns scris, unde trebuie sa ti se comunice temeiul legal confirm caruia iti impoziteaza in prezent barca.

Posibil sa iti fie ei datori cu bani, daca ai platit impozit de la 1 ianuarie 2016 pentru o barca neinmatriculata. Repet, vei avea castig de cauza doar daca barca e neinmatriculata sau neinscrisa in registru.

Daca nu vor sa o radieze, desi e neinmatriculata, ii dai in judecata pentru abuz in serviciu.
Cam asta e modul de a-ti rezolva problema, fara sa te certi cu diversi functionari obtuzi si habarnisti.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bluenote

Vali: Grila de impozitare a ambarcatiunilor motorizate pt locuitorii municipiului "California", asa cum numim noi urbea Calarasilor, nu s-a modificat nici pt anul 2017. Vaai, dar cum iti perimiti sa ma insulti, tragand concluzia ca mi-am cumparat o barca Laguna? Pai inseamna ca degeaba sunt membru al forumului capcompas, ca nu pricep nimic din ce citesc aici :)) Sunt in cautarea unei barci cabinate, de aceea am vorbit, intr-un alt topic, despre problemele unui Shetland vizionat de mine in ideea de a-l cumpara. Exemplul cu Laguna l-am dat pt ca e o barca foarte intalnita, e pe ape precum Loganul sau Octavia la semafor.
ghrt: Stimate coleg de forum, eu inteleg mai mult decat las impresia. Vignieta fluviala se plateste nu doar in Belgia, ci si pe unele canale amenajate pt navigatie in Germania. Probabil mai sunt si alte state care utilizeaza sistemul asta de taxare. Dar eu vorbeam despre ratiunea impozitarii unui mijloc de locomotie pe apa, utilizat in scop recreational, la mine in Calarasi, unde proprietarii de barci nu beneficiaza de nicio infrastructura care sa le faciliteze accesul spre apa. Ba chiar trebuie sa se incalte cu cizme si pazeasca de caini cand se duc sa-si lase/scoata barca din apa, pt ca malul ala noroios se afla in vecinatatea unei paduri sau in vecinatatea fostului siloz de la Borcea. Iar sa-mi spui ca impozitul pe barca e impozit pe avere, e o exagerare. Stiu ciclisti calaraseni, care participa la tot  felul de concursuri de profil, care detin biciclete Connondale sau Scott de peste 3000 de euro, deci mai scumpe sau cel putin la fel de scumpe precum majoritatea barcilor de tip Laguna cu motorizari de 20 cai. Iar ciclistii folosesc pt antrenament infrastrucura rutiera a orasului. Urmand logica propusa de tine, cred ca e mai indreptatita impozitarea bicicletelor :))

pelicanul

@bluenote & ghrt

Cred ca ghrt a folosit termenul "avere" in acceptiunea sa primara, ca derivat al verbului "a avea". In mai toate tarile din lume bunurile mobile si imobile pentru care este obligatorie inmatricularea sint supuse unei impozitari. Valoarea acesteia este influentata de foarte multi factori, dar peste tot exista o anumita forma de impozitare bazata exclusiv pe faptul ca cineva "are" (de la "a avea, avere") in proprietate anumite bunuri. Se impoziteaza si casele cu pereti de chirpici, dar si vilele din caramida, beton si marmura.
Nu are legatura cu "averea" in sens de bogatie peste medie, exagerata, etc Ala este impozitul pe lux si exista alte forme de aplicare a lui. De exemplu, la noi exista acciza pe produse de lux (bauturi fine, parfumuri, cafea, tigari, blanuri, bijuterii etc) dar care se aplica si la benzina (dracu'stie de ce :) ) si chiar si la barci  >:( ( https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,630.15.html ) desi s-a revenit asupra deciziei respective.
In concluzie, daca ar fi obligatorie inmatricularea bicicletelor, s-ar plati impozit si pentru ele. Doamne apara si pazeste!   :) Vorba lui Vali, mai bine sa-i lasam sa doarma pe banii nostri, ca cine stie ce idei le mai vin.  :)

pelicanul

In privinta intrebarii "Ce face statul / primaria pentru mine, ca sa ma oblige sa platesc acel impozit?" trebuie aplicata replica lui Kennedy: "My fellow Americans, ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country." si cu asta basta! :)

https://www.youtube.com/watch?v=MbQiVQuiu04

bluenote

In primul rand ca afirmatia respectiva nu-i apartine lui Kennedy, ci lui Khalil Gibran, iar eu nu ma lamentam acolo, ci faceam un calcul pragmatic: daca mi se cer  bani pt ca detin o barca, ce imi ofera primaria in schimb pt banii platiti ?

ghrt

Mersi Pelicanul, ai sesizat foarte bine nuanţa. E impozit pe avere nu pe lux, iar averea e şi cu căţel nu numai cu purcel.

Taxele sunt pe bunurile ce trebuiesc înregistrate pt a ieşi cu ele din curte deoarece numai aşa te pot obliga să le plăteşti. Dacă s-ar înregistra bicicletele, ca în Coreea de Nord, sunt sigur că am plăti şi pe alea.

Bluenote, sunt un simplu cetăţean, nu îţi iau eu banii, nu îi cheltui eu şi în general nu am nimic de a face cu banii tăi sau cu infrastructura pt ambarcaţiunile de agrement. Eu am reprodus cu ce m-au spălat pe creier în materia taxelor pe proprietate.

Nici la maşini nu ai scutire de taxe pt maşinile foarte ieftine.

Cu malul din Călăraşi, părerea mea că cel mai bine e să mai puneţi nişte bani câţiva oameni interesaţi, vă faceţi o asociaţie şi vedeţi ce puteţi face cu malul, câinii şi Primăria.

Vali

@bluenote: si eu am raspuns tot la modul general, nu dedicat tie. Adica daca se regaseste cineva in situatia cu Laguna cu 20 CP la care plateste impozit, are specificata calea de urmat ca sa scape de impozit.

Iar despre impozitele pe barci, e foarte simplu: unde-i lege, nu-i tocmeala. Daca in codul fiscal spune ca la cutare barca se plateste cutare impozit, asta e, n-ai ce face. Daca vrei sa nu platesti impozit, iti iei  barca sub 7 metri cu motor de maxim 20 CP. Din cauza ca nu o inmatriculezi, nu platesti nici impozit.

Orice alta discutie vizavi de impozite e contraproductiva, fiindca nu depinde de noi in vreun fel schimbarea legislatiei. Cel putin asta e parerea mea, strict personala. Daca se doreste cu adevarat evitarea platii impozitului, sunt si alte solutii - pavilion strain, barca omologata pentru competitii etc etc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Citat din: bluenote din Februarie 24, 2017, 01:48:23 PM
In primul rand ca afirmatia respectiva nu-i apartine lui Kennedy, ci lui Khalil Gibran, iar eu nu ma lamentam acolo, ci faceam un calcul pragmatic: daca mi se cer  bani pt ca detin o barca, ce imi ofera primaria in schimb pt banii platiti ?
Multumesc mult pentru ca mi-ai facut aceasta observatie, am mai aflat citeva lucruri interesante. Se pare ca ideea respectiva plutea mai demult in aer si Kennedy, ca orice politician, nu a facut altceva decit sa se foloseasca de ea fara scrupule. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2056020/JFK-stole-ask-country-speech-old-headmaster.html

In ceea ce priveste partea a doua a interpelarii nu pot sa-ti spun decit ca problema e inca in dezbatere, chiar si in tari mult mai bine organizate (ca sa nu zic mai avansate) decit Romania. Despre asta e cam toata zbaterea noastra din ultimii 27 de ani. Pe cine alegem "in fruntea bucatelor" si de ce, cine are voie sa cheltuiasca banul public si in ce conditii, care e rolul Justitiei (si al DNA), dar al politiei si al SRI-ului, de ce sa nu se mai incrimineze abuzul in serviciu si de ce sa aiba voie guvernantii sa fure orice pina la 200.000 de lei? Vorba lui Vali, nu le putem rezolva noi aici pe toate, dar ne straduim, macar cind vine vorba despre barci...  ;)

bluenote

Ok, domnilor, ma dau batut ! O sa-mi inregistrez cabinata pe care o sa mi-o cumpar si promit ca nu pun un sticker cu cifra 20, pe motorul de 50, asa cum fac unii din concitadinii mei.
Pelicanul: cauta sa citesti cartea lui William Manchester, "Moartea unui presedinte" si vei intelege mitul Kennedy, era un politician cum sunt si in ziua de azi...

Vali

Doru, inainte de a hotari sa dai bani degeaba statului roman, poate incerci si varianta asta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1465.0.html .
Sunt mai multi forumisti care au mers pe aceasta cale, si avantajele sunt destule: nu platesti impozit, nu trebuie sa faci inspectie barcii, iar toata cheltuiala e simbolica. Poate e solutia pentru necesitatile tale.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bluenote

Multumesc, Vali! Citisem si topicul ala, nu e vorba ca nu mi-as permite sa platesc un impozit, discutia era una de principiu. Primaria Calarasi are multe resurse finanaciare, nu doar SIDERCA,  in ultimii ani in oras au aparut Saint Gobain, SIAD, Yazaki, urmeaza, am citit, o firma de parbrize care-si va transfera toata activitatea din Polonia in Calarasi si alte multinationale care aduc venituri considerabile. Ideea e ca macar din bun simt cineva din primarie sa aiba initiativa de a amenaja un spatiu destinat proprietarilor de barci din oras. Daca ar face ponton, paza la ponton, mal cimentuit pt lasarea/ridicarea barcilor la apa etc eu sunt dispus sa platesc pt toate astea separat, nu doar impozit. Despre asta e vorba, despre bunul simt al edililor sirespectul lor fata de cei carora le percep taxe.

Vali

Eu cred ca problema pleaca de la lipsa de traditie si pasiune a majoritatii romanilor vizavi de barci. Politicienii, de la cei mai marunti trepadusi locali pana la maharii de Bucuresti, vad in barci doar un apanaj al imbogatitilor. Si din cauza asta si impozitele sunt mari, iar infrastructura aproape zero.

Pe de alta parte, odata ce codul fiscal le da dreptul absolutist de a incasa impozite pe barci, la ce sa-si mai bata capul cu oferirea de facilitati barcagiilor. Adica " tu esti obligat sa-ti platesti impozitul, iar noi n-avem vreo treaba sa justificam la ce-ti folosim banii". Ca la Romania.

Din cauza asta si din atatea altele, eu personal nu voi mai inmatricula in viata asa vreo barca in Romania. Am inghitit destule nasolii cata vreme am avut barca inmatriculata, asa ca daca exista solutii alternative, cel mai bine ne folosim de ele.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ghrt

Dacă aştepţi după cei de la Primărie să facă vfeun ponton din proprie iniţiativă ce să zic... Soluţia este să vă strângeţi cei interesaţi şi să discutaţi cu Primăria această chestiune. Dacă o faceţi sub forma unei asociaţii aveţi mai multe variante de acţiune.

Thor

... iar primariile vor spune intotdeauna ca sunt alte prioritați pentru ca impozitele adunate de la o mana de barcagii, nu pot acoperi, niciodata, investitia pentru amenajarile portuare iar tarifele portuare nu pot acoperi, niciodata, cheltuielile de intreținere. Altfel se pune problema intr-o zona cu mare potential turistic, nautic etc. Poate sectorul privat ar putea fi interesat in conditiile unor facilitati de la primarie (chirie mica, scutiri de taxe...) si/sau daca ar putea organiza si alte activitati in portul pentru barcagii (cârciumă, ștrand, standuri de pescuit, camping ș.a.).