ruder mit klappläufern

Creat de cristiantutuianu, Noiembrie 05, 2013, 12:26:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

cristiantutuianu

O imagine care face cat o mie de cuvinte.Am scanat-o din revista DIE YACHT pentru membri forumului care sunt fani "chesti" homemade.

Florio

Citat din: cristiantutuianu din Noiembrie 05, 2013, 12:26:51 PM
O imagine care face cat o mie de cuvinte.Am scanat-o din revista DIE YACHT pentru membri forumului care sunt fani "chesti" homemade.

Lucruri solide si usor de facut. Insa pentru un yacht clasic . Trebuiesc prinsi scripetii ficsi in corpul barcii. Cu siguranta e de preferat un corp solid din lemn imbracat in fibra.
Cele moderne au alte sisteme. Multe prefera simplitatea sistemului hidraulic, fiindca inseamna doar un furtunas si un piston in vecinatatea carmei.  Iar pentru siguranta (in caz de defectiune), se monteaza la pupa o prindere directa pentru echea de rezerva.

Alte barci au un alt sistem simplu, cu un cablu otelit, care culiseaza in mansonul lui. Cablul poate fi tras simplu pe orice traseu catre carma, iar partea de la timona se termina cu o spirala care intra intr-o roata dintata.
   Nici un sistem nu e infailibil, dar vad ca acesta din urma rezista de ani de zile la barca mea, fara probleme. Probabil e cel mai uzitat pentru barcile de sub 10m care sunt dotate cu timona.
  Am avut ocazia sa montez sistemul cu pistonas hidraulic, dar m-a retinut ceva. Am mai multa incredere in sistemele mecanice directe si cred ca "simt la mana" mult mai bine tensiunile din valuri. N-am incercat, dar cred ca reductia din piston mi-ar altera perceptiile si risc sa rup carma sau sa fortez ceva.

cristiantutuianu

Citat din: Florio din Noiembrie 08, 2013, 06:35:01 PM

Alte barci au un alt sistem simplu, cu un cablu otelit, care culiseaza in mansonul lui. Cablul poate fi tras simplu pe orice traseu catre carma, iar partea de la timona se termina cu o spirala care intra intr-o roata dintata.
   Nici un sistem nu e infailibil, dar vad ca acesta din urma rezista de ani de zile la barca mea, fara probleme.
Sunt sigur ca pe sistemul care il ai exista si un intinzator pentru cablu

byteworks

Nu cred, probabil e cablu Bowden cu miez rigid, ceva de genul asta care se foloseste cu o caseta de directie de genul asta.  Asa am si eu pe barca :)

cristiantutuianu

Citat din: byteworks din Noiembrie 09, 2013, 06:24:24 PM
Nu cred, probabil e cablu Bowden cu miez rigid, ceva de genul asta care se foloseste cu o caseta de directie de genul asta.  Asa am si eu pe barca :)
Da ai dreptate am uitat ca "hitech"se folosete si in domeniul nautic ( e poate cineva o sa foloseasca modelul lowcost postat de mine) ;D