barca motocraft sl 410 pentru dunare?

Creat de bica77, Decembrie 13, 2013, 01:29:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Mihaif99

#90
Citat din: Sosoktm din Februarie 10, 2014, 11:23:09 PM
@gabos.....cam pe acolo, imi pare fulg. Motorul meu are 37 kile iar cand voi fi solo vreau sa foloses un prelungitor de eche daca e cazul pentru o asieta perfecta
@bradutzu......vroiam sa intreb pe Romica privind vopsirea barci (culoare/lac transparent) , daca e si el de acord continuam aici, poate va fi o informatie utila. La fel si cea  privind izolarea "preventiva" cu epoxi a zonellor cu nituri submerse(nu.toti ne dam cu linder sau lund).

1- prelungitorul de eche in cazul deplasarii in glisare este foarte periculos. Asieta o corectezi fie plasand greutate in prova (rezervor/baterie/partener de pescuit, etc) fie cu trim tabs.
2- vopsirea aluminiului este o operatiune dificila. Nu e la indemana orcui. La fel si "izolarea preventiva"

O astfel de barca de AL arata cel mai bine ne-vopsita.

romica

#91
Citat din: Ciby din Februarie 10, 2014, 08:13:18 PM
Atentie cu hidroizolatia la anodul de sacrificiu. Ca sa-si faca treaba, este obligatoriu sa aiba contact electric. Aici este secretul protejarii!

Ai dreptate, am omis sa specific ca-i e obligatoriu ca anodul sa fie in contact cu barca. Am banuit ca asta se subintelege si oricum suprafata de contact a anodului este mai mare decat cea din jurul gaurii.
Ca sa fie mai bine, as recomanda ca siliconul sa fie aplicat doar pe partea interioara a barcii si evident aici se va pune si o saiba inainte de a strange surubul care fixeaza anodul.

Vopsirea nu este necesaara, dar daca se vrea, se face simplu folosit un grund pentru aluminiu si apoi vopsea auto.

Bradutzu, era vorba de o discutie mai larga care probabil care probabil nu interesa pe toata lumea. Port astfel de discutii aproape zilnic cu diversi clienti, actuali sau potentiali, pentru ca fiecare are propriile idei despre barca ideala. Pe forum incerc in masura in care pot sa dau cat mai multe sfaturi tehnice si sa intervin cat mai putin cu pareri personale, pentru ca se vor gasi totdeauna binevoitori care sa ma acuze de subiectivism.

Mihaif99

#92
Un prieten care a lucrat cu aluminiu toata viata lui, mi-a spus ca singura metoda fiabila de a vopsi aluminiul este sa ii faci un sandblasting chiar inainte de vopsire si apoi primer epoxy. Primer cred ca se traduce prin amorsa sau grund pe romaneste
Primer-ul (grund-ul ) pentru aluminiu ca de exemplu "Etch" nu face o treaba atat de buna.

Acum in Romania altele sunt produsele si asteptarile. Succes la vopsire. In fine, e vorba de o barcuta de moda veche. Arata bine in culori de camuflaj :)

Anodul de sacrificiu e OK in apa sarata. Mai ales daca tii barca la doc. Dar pentru o barca pe peridoc folosita mai ales in apa dulce nu prea are sens.
Mai important e sa NU lasi alte metale in barca, ancore, plumbi, banuti, etc.

In fine... Barca mea de AL Smokercraft Alaskan e cumparata noua in  2007. O folosesc toata vara cel putin odata pe saptamina. Cand o spal arata la fel ca in prima zi. Nu am instalat anod, si nici nu am vazut barci cu anod instalat aici in Ontario. Eu sunt orientat pe folosire, si inbunatatiri cand e nevoie dar inteleg nevoia de a customiza un lucru nou. Doar am trait printre motociclisti.
Primul lucru pe care l-as instala la o asemenea barca ar fi o podea, si o pompa electrica de scos apa. Iar in cazul unei barci pentru pescuitul de rapitor, un motor electric in prova.

Sosoktm

@mihai99....folosesc un prelungitor pe o gonflabila de 260+8 cai, care e mult mai nervoasa(nu are chila) decat o rigida de 14 picioare. Teoretic desi ai parghie mai mare in cazul folosirii extensiei , si miscarea fizica a bratului pt a roti acelasi numar de grade (sa zicem 30) este de asemeni mult mai ampla, astfel incat logic in glisaj, fara viraje bruste, ar trebui sa fie mai "fin" controlul cu prelungitor.
Ideal desigur este sa pun trim tabs, ori macar bagajul in prova, dar pentru cand voi merge singur daca ma "lungesc" cu extensia si stau pe bancheta din mijloc probabil ca va fi ok. Experimentez si revin cu impresii.
Privind vopsirea barcii, cu siguranta daca o fac voi curata suprafata si vopseaua actuala dupa care voi folosi un primer. Lumea pe forumul tinboats spune ca merge f bine rust-oleum aluminium primer sau alte self-etching primers, dupa o curatare a suprafetei , nu neaparat prin sablare. Peste astea merge orice vopsea, inclusiv auto, daca barca nu sta pe apa (a mea va sta pe peridoc cand nu e folosita), nu e nevoie de antialga. Am mai vazut un lac incolor pentru partea submersa care avea o flexibilitate si aderenta incredibile, macelarea un nene o bucata tratata cu un ciocan, fara sa reuseasca sa desprinda sau sa strapunca tratamentul respectiv. Nu mai stiu cum se numeste dar pot sa caut si sa revin, daca e de interes.
Gandindu-ma ca de fapt nu o sa adun prea multe ore de folosire iar alea vor fi doar pe apa dulce, renunt deocamdata la anod.
Am gasit la un magazin de bricolaj(leroy merlin, daca intereseaza pe cineva) epoxy rust-oleum  pentru "izolare", potrivit la aluminiu.Vreau sa dau pe interior si sa bag in el granule astfel incat suprafata finala sa nu fie alunecoasa.
Vreau sa fac si podea, insa nu vreau sa ma ridic prea mult de la chila, deci latimea sipcilor sa nu fie mai mult de 80 cm. Nu am de gand sa folosesc barca pe post de bibelou, asa ca decking in genull bassboats nu e ce vreau, tin mult la o greutate minimala.
Pentru ca imi propun ca barca asta sa o pastrez, vreau sa ii dau si un aspect placut ochiului meu, precum si configurare potrivita utilizarii.
Macar un scaun pliabil pt postul de conducere si eventual inca unul pentru pescarul din prova. Ulterior si biminitop pliabil pentur plimbari cu familia.
@romica...e oare deranj mare pentru rigiditatea barcii daca fac un decupaj in bancheta centrala pentru a avea si un compartiment de depozitare? Nu voi sectiona bancheta ci doar voi scoape un  "capac" , astfel incat peretii verticali de metal raman intacti iar din latimea sezultului (aprox 40 cm, vreau sa las cam 5 cm pe fiecare parte.

romica

Nu ar trebui sa afecteze structura barcii, dar banuiesc ca vei scoate o parte din spuma si vei afecta flotabilitatea. Fa si tu un calcul sa nu scazi sub o limita la care pot aparea probleme (sa-ti asigure macar flotabilitatea pentru barca, motor, rezervor si o marja de siguranta)

Mihaif99

#95
@sosoktm

Te inteleg cu bibeloul, dar idea ar fi sa ai o scula cu amenajari practice confortabila si usor de folosit.

Uite ce imbunatatiri as face eu. De fapt asa este dotata barca mea.

Ai dreptate cu podeaua. Doua podele mici, din placaj, intre banchete, cat mai jos posibil, pentru centru de greutate scazut si greutate adaugata barcii mica. Probabil  cu latimea indicata de tine este perfecta pentru o barca ingusta ca SL410.
Asta ar fi primul lucru pe care l-as face. Am pescuit in barci fara podele, si imi dsplace teribil din mai multe puncte de vedere. Cel mai mult imi displace cand se face baltoaca in barca.
Vara, cand e cald stau frumos in sandale sau descult, pe podeaua de placaj plasticat fara nici o grija.
Se poate monta si suportul de scaun tot in podea, cu acces cat mai confortabil la eche.

Pentru inceput, as rezerva zona din fata bancutei prova pentru bagaje. As acoperi-o tot cu placaj si as instala un capac. E foarte misto sa nu ai bagaje/ancore/etc prin barca. Ideal ar fi sa poti instala rezervorul de benzina, care e etans, in bancuta, prova sau centrala, sub un capac. Dar asa cum zice Romica, calculeaza astfel incat sa se pastreaze flotabilitatea.
Daca poti instaleaza sau construieste cutii in spatiul dintre banca spate si oglinda, pe stanga si pe drepta. Niciodata nu ai indeajuns spatiu de depozitare. Eu am instalat doua cutii etanse marca DeWalt care au rol de bagaj dar si flotabilitate. Flotabilitatea e chiar acolo unde trebuie, langa motorul de 100kg. Cutiile sunt montate solidar in barca.

gabos

Se pot face multe multe amenajari la barca, dar stiti cum e, orice pui pe ea sunt Kg in plus, iar mie unu imi place sa o tin cat mai usoara. O imbunatatire interesanta mi se pare inchiderea spatiului dupa banca din fata, lasand un capac, care sa fie in acelasi timp suficient de rezistent pentru a te putea sui in picioare pe el. Ai avea un confort mai mare atunci cand scoti oblet cu un chipcel pentru a pescui la rapitor.
De prelungitor la eche nu stiu daca ai avea nevoie la barca asta pentru ca nu am facut probe singur in barca, in schimb am mers cu al doilea ocupant pe banca din mijloc si trimul la motor in a 3-a gaura din 5, numarand de la oglinda, avand o asieta buna si aceiasi viteza.
Daca sunt singur si aduc motorul in prima pozitie a trimului banuiesc ca ar merge foarte bine fara prelungitor.

O alta intrebare am pentru cei mai experimentati.
Motorul meu de 15 Cp are o elice cu pas de 9, si am observat ca ajunge la turatie maxima aproape instantaneu (3-4 secunde) iar barca deasemeni gliseaza instantaneu. Asta ma face sa gandesc ca motorul are mai mult decat suficienta putere pentru a invarti aceasta elice, deci ar merge si una cu pas mai mare.
Intrebarea mea este cam care ar fi maximul pasului elicei cu care motorul va continua sa ajunga la turatie maxima.
Nu de alta dar a inceput sa imi placa viteza  ;D. Nu vreau sa cumpar acum alta elice dar e bine de stiut pe viitor cand aceasta se uza

@romica, la primavara vreau sa facem o mica modificare la barcuta. Vreau sa mai pun un suport de strapazane in prova (sau un inlocuitor), pentru ca este mult mai eficient sa vaslesti din prova atunci cand sunt doua persoane in barca.

romica

Vezi ca sunt niste turometre digitale pentru motoarele mici si asa poti verifica daca la schimbarea elicei motorul mai ajunge la turatia indicata de producator.

Da-mi un telefon cand se mai incalzeste si aducem barca la atelier sa montam suportii. Oricum trebuie schimbata si placuta de la motor cu aia mai mare care te asteapta la atelier.

Sosoktm

@gabos.....eu am facut deja "dublarea" strapazanelor, la pescuit in 2 e obligatoriu sa ai ramele la botul barcii. Legst de pasul elicei, cel mai bine e sa faci cum zice romica, sa vezi REAL la ce turatie auungi, mi e greu sa cred ca in 4 sec esti in limitator. Daca totusi in 2 pers barca are acelasi comportament si gliseaza instant, atunci cel mai bine iei un pas 11-12 si pastrezi de rezerva elica de acum, sanatos e sa ai o elica in caz de necaz. Totusi, la 15 cai nu am auzit de pas doar de 9.
@romica....multumesc pt sugestie, voi face calculul sa vad cat pos scoate din bancheta din mijloc(la aia de spate nu umblu din motiv de flotabilitate in zona motorului) si vad ce mesteresc.
@ mihai99......o sa revin cu poze, barca am luat-o cu un compartiment din tabla de alu nituita cu nituri oarbe, inchuietoare,balama cu aruncatoare, spuma izolanta, chedere, tot dichisul. Lucratura e eleganta, garantat a fost facuta de profesionist in italia, de unde am luat copaia. Oricum, era pana la nivelul copastiei si lipita de bancheta din fata, am dat o jos ca ma enerva, vreau barca ultralight. Daca ma apuca voiajele ,cu 6 suruburi si un silicon e la loc in 20 min tigania.
Totusi, tot la concuzia asta am ajuns si eu, cum ca voi mesteri un compartiment de /rezervor in prova, insa la nivelul actual al banchetei. In mars pe perioade mai mari o persoana sta f comod acolo lungita pe spate, nu te bate vantul asa tare. Am comandat deja si furtunul de benzina de 5 m , vreau sa fac un fel de bypass si sa pot pune rezervorul aproape, la motor, sau in prova, in functie de situatie.
Copaia de o am eu e putin ma lata/lunga decat sl410,, dar garantat fac podina, pt pescuit e oribil daca podeaua nu e orizontala.am deja in cap schita, mai mult de 5 kile nu ar trebui sa adaug la greutatea actuala.
Spune mi cum e cu utilizarea mochetei marinizate pe la capitonaje, as pune pe bow deck ca sa fie mai confortabila, dar imime frica de mizeria permanenta. Daca maimgasesti, mi ar fi util un link la cutiile dewalt, pentru inspiratie. Azi am cumparat teava de alu pentru vasle si mi au venit ideei multe cand am vazut ca au tabla de alu de toate tipurile, eram ca un copil in cofetarie:)) nu e prea ieftin dar iese barca exact cum vreau.

Azi am finalizat si modificarile(aproape toate) pe care le am facut remorcii de motoreta pentru a avea si rol de peridoc, revin cu poze cand pun barca pe ea si cu respunsuri daca sunt alti forumisti interesati. E am fost oripilat de devizele de modificare primite asa inca am facut in regie proprie la sfert de pret.


Va multumesc f mult pentru rapsunsurile prompte si informate, cred ca voi face un topic dedicat restaurarii barcii, documentand cat mai bine toata povestea.

Mihaif99

#99
Pai eu am avut norocul ca a mea sa vina cu podina, iar podina e placaj marin de  10 mm si acoperita cu plastic. Asa ca curatarea e parfum.  Sugestia mea ar fi sa dai placajul cu epoxy si o vopsesti apoi cu o vopsea poliuretanica antiderapanta, va fi mult mai misto decat cu mocheta.
La fel si podina din varf. Daca vrea cineva sa stea acolo lungit poate sa foloseasca o pernuta/prosop/etc
Nu imi place mocheta in barcile de pescuit. Uita-te la Lund Alaskan 1600 pentru inspiratie. Este o barca FOARTE misto.
Cutia DeWalt e cea mai mare (baza) din setul DeWalght Tough System cu valve de purjare si toate cele.

DeWalt Tough System case

Incap doua cutii perfect, in stanga si in dreapta motorului cu spatiu intre ele, asa ca pot deschide capacele fara probleme. Pun acolo o groaza de chestii asa ca la mine in barca gasesti doar sculele cu care pescuiesc atunci + momeli. Pestele merge si el frumos intr-un live well amenajat intr-un cooler. si legat de bancheta, dar il voi monta in una din cutiile laterale de la Smokercraft Alaskan 15 DLX. Pe stanga rezervorul (e instalat acolo de 3 ani) si pe dreapta voi pune "leve well-ul" cu pompa si tot ce trebuie. Imi place ca pestele prins sa fie vioi, nu sa moara in baltoaca de pe fundul barcazului, si sa stea acolo mort cu orele si strivit cu bocancii.
Mai vreau sa imi amenajez o cutie atasata de bancheta din fata, in care sa tin 3-4 lansetele (2 bucati) incuiate. De obicei plec la pescuit dupa serviciu, uneori zilnic in plin sezon. Ies doar 2-3 ore, si nu am timp de bibilit barca, selectat echipament etc Cu cat mai multe din cele necesare sunt deja pe ea, cu atat mai bine.  Doar imi iau trusa  si  momelile adecvate sezonului, dau husa de pe barca jos o agat de masina si plec.
In proiect este si un cort, dar este ultimul pe lista prioritatilor.

Sosoktm

Mihai,
livewell, bilgepump si alte imbunatatiri presupun o instalatie electrica, eventual si ceva limini de navigatie, daca tot tragi fire si panou, dar mai ales, o baterie. Nu am motor electric si nici nu cred ca voi avea prea curand, prefer sa mai trag de cateva ori la rame pentru o pozitionare pe locul de pescuit. Asa cum spuneam, tin f mult la portabilitate si la masa minima a agregatului, astfel incat deocamdata ma limitez la  de 15 cai 2t si 37 kile, motorul nu va sta pe barca la lansare. Vreau sa merg in 2 la spining cu macar 30 km/h fara sa schimb motorul actual, sa trag barca peste plaur usor daca e nevoie.Interesante cutiile, vad ce dimensiuni sunt disponibile pe aici.  Placaj marin pe aici mai greu, sau eu nu stiu unde sa caut Pentru podea ma bate gandul sa folosesc placa perforata de alu asezata pe profil de alu prins de coastele barcii.. Pentru spatiul de depozitare din bot mai studiez alternativele, nici eu nu sunt fan mocheta la o barca de tavaleala si cu intretinere minima.
Locuiesc in bucuresti, astfel incat iesirile pe apa cu barca asta nu vor fi nici pe departe atat de frecvente ca ale tale, destinatiile fiind  dunarea si delta. Drum de minim 200 km dus intors, etc etc.
Alaskan 16 e super, mare, lata, adanca, dar.....motor de minim 40. Deja vorbim de alti bani, peridoc dedicat, inmatriculare barca, deranj prea mare.

mustatza

Citat din: romica din Februarie 11, 2014, 10:05:31 PM
Vezi ca sunt niste turometre digitale pentru motoarele mici si asa poti verifica daca la schimbarea elicei motorul mai ajunge la turatia indicata de producator.

te referi la turomeru/hourmertru inductiv? pana la cati cp se poate monta? functioneaza si la motoare 2t?
montajul este complicat?

merci

Sosoktm

nu are treaba cu puterea motorului.da, merge si pe 2t. e banal de montat, dai minim 5 spire ale firului "cititor" peste o fisa de la bujie, setezi in meniu aparatul in functie de motor si aia e. Daca stie cineva o sursa la max 100 lei sunt interesat si eu

mustatza

Citat din: Sosoktm din Februarie 12, 2014, 01:10:07 PM
nu are treaba cu puterea motorului.da, merge si pe 2t. e banal de montat, dai minim 5 spire ale firului "cititor" peste o fisa de la bujie, setezi in meniu aparatul in functie de motor si aia e. Daca stie cineva o sursa la max 100 lei sunt interesat si eu

eu am vazut doar aici dar costa 147lei+taxe livrare
http://www.hydro-tech.ro/magazin/ro/electrice/374-turometru-hourmetru-inductiv.html

sieu sunt interesat daca gasim mai ieftim


Mihaif99

#104
Citat din: Sosoktm din Februarie 12, 2014, 10:45:03 AM
Mihai,
livewell, bilgepump si alte imbunatatiri presupun o instalatie electrica, eventual si ceva limini de navigatie, daca tot tragi fire si panou, dar mai ales, o baterie. Nu am motor electric si nici nu cred ca voi avea prea curand, prefer sa mai trag de cateva ori la rame pentru o pozitionare pe locul de pescuit. Asa cum spuneam, tin f mult la portabilitate si la masa minima a agregatului, astfel incat deocamdata ma limitez la  de 15 cai 2t si 37 kile, motorul nu va sta pe barca la lansare. Vreau sa merg in 2 la spining cu macar 30 km/h fara sa schimb motorul actual, sa trag barca peste plaur usor daca e nevoie.Interesante cutiile, vad ce dimensiuni sunt disponibile pe aici.  Placaj marin pe aici mai greu, sau eu nu stiu unde sa caut Pentru podea ma bate gandul sa folosesc placa perforata de alu asezata pe profil de alu prins de coastele barcii.. Pentru spatiul de depozitare din bot mai studiez alternativele, nici eu nu sunt fan mocheta la o barca de tavaleala si cu intretinere minima.
Locuiesc in bucuresti, astfel incat iesirile pe apa cu barca asta nu vor fi nici pe departe atat de frecvente ca ale tale, destinatiile fiind  dunarea si delta. Drum de minim 200 km dus intors, etc etc.
Alaskan 16 e super, mare, lata, adanca, dar.....motor de minim 40. Deja vorbim de alti bani, peridoc dedicat, inmatriculare barca, deranj prea mare.

Lund-ul Alaskan modelul tiller, era dat doar ca exemplu de barca amenajata fara compromis (mochete si alte cele) cu tot ce iti trebuie pentru pescuit. Parerea mea e ca e barca de pescuit perfecta. E o barca grea si mare
Smokercraft Alaskan al meu e o barca foarte usoara, la vreo 120-140 kg  Este amenajata extrem de spartan, doar cu podea. Restul amenajarilor ti le faci singur.

Inafara de podea un cooler in care sa pui pestele si care sa tina loc de livewell e un lucru foarte util la bord.

Ai dreptate cu podeaua de aluminiu. Daca poti sa o faci sa arate bine e excelenta alegerea materialului. Daca pui podea vei avea nevoie macar de un bilge pump manual. Alternativa este sa dai afara apa din parca  scotand dopul in timpul marsului (barca in glisare)  Si ce ramine poate fi scos cu un burete.
Chiar daca tii barca ultra-usoara cutiile sunt foarte bune, pentru ca altfel catrafusele vor fi raspandite peste tot in barca. E mai usor sa manevrezi doua cutii decat doua brate de maruntisuri  ;)

Sa pui si tu niste poze.  Nimeni nu a discutat inca de amenajarea unei barci de AL pentru pescuit.  Poate deschizi un topic nou.  Instalatul podelei este foarte interesant.