Barca open

Creat de kimi, Decembrie 30, 2013, 02:05:30 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kimi

O sa urmăresc schema cu atenție sa vad unde duce firul ala. Poate comanda o electrovalva ceva.
De impeller ce zici?

peb5

De ce nu folosesti un contact de Dacie, sau de la o alta masina.
Faci rost de schema contactului si vedem cum incropim o schema de folosinta si functie de schema electrica a motorului.
Mai trebui sa te gandesti si sa nu poata fi pornit motorul decat atunci cand e in neutral.
Si eu m-am gandit cum as face daca ar fi sa fac pornire electrica (visez si eu, ce sa-i faci).
Poate o sa-ti desenez o schema, dar sa consult si eu schema motorului tau.

ionitzady

kimi i-ti dau eu un contact de saviem sa-mi dai adresa si ti-l trimit eu .

mansa are un excentric in ea care actioneaza un limitator ( microintrerupator cu 3 contacti ) . in pozitia neutral apasa pe limitator , iar in fata sau in spate nu apasa . din punct de vedere electric :                                              1  in neutral + trece prin limitator  , trece pri contactul cu cheie ( care este rasucita ) si ajunge la electromotor
2  in inainte sau inapoi  + nu mai trece de limitator  , nu mai ajunge la contactul cheii  asa ca ciuciu la electromotor ca prin urmare  NU PORNESTE IN VITEZA  >:(

peb5

La mansa lui sigur nu are asa ceva. Trebuie sa monteze un astfel de micro-intrerupator care pe pozitia neutral sa aiba "contact normal inchis" si in rest sa desfaca contactul.
Acest contact va fi in serie intre "+" si contactul de la cheie apoi catre demaror.

Se poate duce la dezmembrari (masini, motociclete...) si cauta un contact de pornire.
Aflam care este configuratia pinilor (cablurilor) contactului, luam si schema electrica a motorului si apoi desenam o schema de functionare.

peb5

Sa-mi prezint si eu barca: Open Azzurra 4.60m/1.80m.
Probabil o cosmetizare cum a facut "kimi" o voi face la anul. Anul acesta sa reusesc sa o scot la apa. Am cumparat un motor de 15 CP Sail din 2010 care este identic Yamaha de 15 CP modelul pana in 2007. Are starterul defect, dar am comandat piesele. Atat mi-am permis in acest moment.
Acum incerc sa fac poridocul achizitionat impreuna cu barca. L-am desfacut bucatele, vreu sa inlocuiesc cateva componente si sa zinchez restul. Urmeaza apoi reasamblare , si sper inmatriculare.

dflorin

Felicitari pentru achizitie si multa bafta in contiunare la bricolaj. Sa ne vedem cit mai curind pe ape! Florin.

peb5

Multumesc, dar sa vad cum o scot la capat cu peridocul. Am fost astazi la RAR sa intreb una, alta, si e complicat rau cu inmatricularea (si cu costuri mari).

kimi

Citat din: ionitzady din Martie 25, 2015, 10:17:30 PM
kimi i-ti dau eu un contact de saviem sa-mi dai adresa si ti-l trimit eu .

mansa are un excentric in ea care actioneaza un limitator ( microintrerupator cu 3 contacti ) . in pozitia neutral apasa pe limitator , iar in fata sau in spate nu apasa . din punct de vedere electric :                                              1  in neutral + trece prin limitator  , trece pri contactul cu cheie ( care este rasucita ) si ajunge la electromotor
2  in inainte sau inapoi  + nu mai trece de limitator  , nu mai ajunge la contactul cheii  asa ca ciuciu la electromotor ca prin urmare  NU PORNESTE IN VITEZA  >:(

Merci de oferta , am si eu vreo 2 , dar cand le-am vazut cum arata le-am si aruncat .  ;D Am defectul asta , nu ma pot stapani , sunt cam perfectionist .
Intr-adevar mansa nu are switch , dar o sa casc ochii de fiecare data cand pornesc .
Azi leg instalatia dupa schema care am pus-o pe pagina ant. , sa vad ce iese .
Faza aiurea e ca am pornit motorul intr-un bidon , dar a avut apa doar pana la 2/3 din inaltimea prizelor de apa . A mers doar 2 min , 2 a scos deloc apa pe la orificiul de verificare ( era si in ralanti ) , dar cred ca am bulit impellerul .
O sa comand unul original de Honda , vad ca nu e o avere , daca il pornesc cu castile si scoate apa o sa-l tin de rezerva .
@peb5 Arata frumos barcuta , cu o mica restaurare o sa arate criminal .

byteworks

Daca ai dubii mai degraba desfaci si verifici rotorul, daca a inceput sa se ciupeasca deja iti imprastie resturi prin instalatie, iti da de lucru, si mai si risti sa se obtureze cand ti-e lumea mai draga prin vreun mijloc de apa.

kimi

L-am comandat deja pe original la Lacramioara . Vorba dvs. , nu merita riscul .

peb5

Am mai studiat manualul din link-ul care l-am pus doua pagini mai devreme.
Ai un "Neutral switch" in motor care nu-ti permite sa pornesti motorul in viteza (vezi pag 187 si 195). Deci ai scapat de aceasta problema.

mariusbig

Salut kimi. Da-mi si mie te rog nr. Dnei. Lacramioara ( si de unde este - firma ) . Vreau si eu un impeller si ceva ulei pt. amestec 2t yamaha autolube. Multumesc mult. Raman dator cand ajungi in Piatra berea o dau eu.

kimi

Citat din: peb5 din Martie 26, 2015, 04:08:08 PM
Am mai studiat manualul din link-ul care l-am pus doua pagini mai devreme.
Ai un "Neutral switch" in motor care nu-ti permite sa pornesti motorul in viteza (vezi pag 187 si 195). Deci ai scapat de aceasta problema.

Merci .
Cred ca aveti dreptate , in principiu nu ar trebui sa am un + pe oprirea motor . O sa ma uit mai atent in wiring diagram ( pe monitorul de la serviciu se vede groaznic ) si sa caut firelele de la switchul de siguranta .
Daca dispune cineva de alta schema mai inteligibila decat aia din link as fi recunoscator .

Ciby

Kimi, acel switch ar trebui sa fie legat in circuitul bobinei bendix-ului de pe electromotor, prin cablarea initiala a instalatiei electrice a motorului. In mod normal, tu nu ai avea ce fire sa mai tragi la mansa pentru montarea unui eventual switch de neutral.
La motoarele mai noi, asa este instalatia electrica, iar la cele ce au si pornire la sfoara, sistemul este dublat de blocarea mecanica a demarorului manual, cand schimbatorul nu este in neutral.

Iar despre intrerupatorul cu cheie, inteleg ca este de fapt un comutator cu separare galvanica intre trasee. Sunt doua circuite, unul este inchis cand cheia este pe ON, iar celalalt pe OFF. In cazul acesta, pe unul din contactele ce se inchid la actionarea cheii pe ON, trebuie sa ai un +, iar de la celalalt sa mearga la butonul de pornire si apoi din acesta, la releul de pornire de pe electromotor. Cealalta pereche de contacte, este folosita pentru oprirea motorului. Cand rasucesti cheia pe OFF, inchide acele contacte si, in functie de schema motorului, da la masa CDI-ul, opreste functionarea motorului si nu permite pornirea manuala. La actionarea cheii pe ON, acest contact se deschide si deblocheaza CDI-ul, permitand pornirea fie prin electromotor, fie manual.

kimi

Exact asta am vrut sa fac Ciby , m-ai inteles perfect .
Faza aiurea e ca acum la ce am gandit pana acum , ii dadeam un + CDI-ului  ceea ce nu mi se pare corect .
Si  mie mi se pare OK sa dau un minus in CDI , trebuie sa gasesc schema electrica a motorului ca sa fiu sigur .