probleme oglinda

Creat de bbl81, Martie 24, 2014, 04:30:08 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bbl81

placa metalica pe care se pune motorul pe oglinda, se poate aplica in alt mod decat sa gauresc iar oglinda??? :-\   dupa aceasta patanie nu prea mai imi place sa aud de gauri in fibra-placaj.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

ionitzady

placa metalica ???? ce placa metalica ???   , dupa ce ai finalizat oglinda cum vrei tu zeci de mii de straturi si pe afara si pe inauntru prinzi ori in cuie ori in suruburi o sipca de esenta TARE pe interior in zona ciupercilor de strangere a motorului. La timea sipcii v-a fi de la  oglinda pana vreo 3-4 cm sub ciupercile sau farfuriile de strangere ( cum le zice fiecare ) . rolul ei este de a proteja fibra sa nu fie sparta de buzele ciupercilor si de a fixa si mai bine motorul printr-o strangere de om sanatos. Pe afara nimic pur si simplu cele zece mii de straturi :))

bbl81

Citat din: ionitzady din Aprilie 02, 2014, 04:12:39 PM
placa metalica ???? ce placa metalica ???   , dupa ce ai finalizat oglinda cum vrei tu zeci de mii de straturi si pe afara si pe inauntru prinzi ori in cuie ori in suruburi o sipca de esenta TARE pe interior in zona ciupercilor de strangere a motorului. La timea sipcii v-a fi de la  oglinda pana vreo 3-4 cm sub ciupercile sau farfuriile de strangere ( cum le zice fiecare ) . rolul ei este de a proteja fibra sa nu fie sparta de buzele ciupercilor si de a fixa si mai bine motorul printr-o strangere de om sanatos. Pe afara nimic pur si simplu cele zece mii de straturi :))
poai io am vazut la barci(adevarat ca unele mai vechi) ca pe suportul motor aveau o tabla de aluminiu insurubata.... care nu ma incanta. motorul se strange direct pe placajul imbracat in fibra???
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bbl81

"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

ionitzady

ce vrei nu toti au talent la desen , sper sa intelegi ideea . Eu am avut la barca veche asa la oglinda si s-a pastrat foarte bine timp de  20 si ceva de ani si nu a avut deloc uzura zona de prindere a motorului , mai ingroasa si oglinda si nu dai mult la filetata  ??? , dar era stejar .

Rumpi


Procedura corecta pentru instalarea oricarui surub intr-un element din compozit sandwich (indiferent ca e cu spuma, placaj, lemn, etc.) la o barca este urmatoarea:
1. se gaureste supradimensionat elementul.
2. se umple gaura cu chit de epoxi.
3. se gaureste dimensiunea finala.
4. se instaleaza surubul folosind un poliuretan sau un polisulfid pentru etansare.

In cazul de fata, daca suruburile cu care fixezi placa au de exemplu 8mm tu dai o gaura de 12mm in oglinda, umpli bine gaura cu epoxi amestecat cu fibra tocata si lasi sa se intareasca putin, dupa care pui eventual si un petec de fibra cu epoxi peste toata povestea. Dupa ce se intareste dai gaura de 8 (centrat bineinteles in rondela de epoxi) si instalezi suruburile cu un pic de etansant. Astfel si daca surubul ajunge sa se miste apa nu are cum sa patrunda in miez (adica in placajul oglinzii).
Pentru conversie ulterioara unde nu se doreste distrugerea stratului de gelcoat (pe punti de ex.) se scoate surubul, se introduce un instrument adecvat in gaura ca sa produci un spatiu gol intre cele doua piei de fibra (de ex. o cheie inbus prinsa in bormasina si bagata cu capatul scurt in gaura, sau similare dupa dimensiune) se baga chitul prin gaura existenta dupa care se regaureste. Nu prea functioneaza daca miezul e placaj si e sanatos, dar la un miez deja afectat de apa (si de obicei de aia se fac reparatiile), sau la spuma merge perfect si nu lasa urme. 

Mihaif99

#126
Rumpi are ca de obicei dreptate. Probabil ca e procedura conform cu vreun standard serios, pentru uz marin serios.

Iata cum se face in Canada si USA:
Cand ti se instaleaza motorul la dealership pe barci de zeci de mii de $, dau baietii gaura, baga silicon, apoi suruburile, si cu asta basta.
Nu zic ca e bine, dar asa fac dealerii.

Eu, cand instalez un motor, pentru barci care isi petrec timpul pe peridoc, dau gaura, inmoi bine cu un expoxy de reparatii, ca de exp JB Weld, de jur imtrejur, ca se se absoarba in placaj, iar dupa  intarire bag silicon.
Daca nu ai JB Weld, poi folosi epoxy amestecat cu praf de grafit.  Se intareste ca metalul.



modi

Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2014, 09:35:56 PM

Eu, cand instalez un motor, pentru barci care isi petrec timpul pe peridoc, dau gaura, inmoi bine cu un expoxy de reparati, ca de exp JB Weld, de jur imtrejur, ca se se absoarba in placaj, iar dupa  intarire bag silicon.

Asta e ! Si daca vorbiram despre silicoane , ei bine , "tata lor" e Sikaflexul !
Nu am stiut de siliconul asta pana nu mi-a adus Tudor barca la reparat si mi-a adus si un asemenea tub . Sunt fascinat si de-a dreptul indragostit de acest silicon ......

Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2014, 09:35:56 PM..... epoxy amestecat cu praf de grafit.  Se intareste ca metalul.

Danke , bro !!! Maine neaparat ma "joc" cu amestecul asta . Tre' sa vaza ochiu' meu despre ce vorbesti . Revin cu poze si impresii .

........................................................

De maine intru la treaba pe barca lui Gsteph. Printre altele are de modificat oglinda , inclusiv atasarea unei table de aluminiu striat pe aceasta in dreptul menghinei motorului . Cand sunt gata cu treaba vin cu poze si cu alte alea .

iulian_cioclin

Pai si cu sikaflexul asta care este mai indicat? vad ca este de o sumedenie de feluri. Eu am folosit tubul din imagine, este maro siliconul si se face ca un cauciuc elastic dupa intarire. pe tub scrie ca se foloseste pe la acoperisuri. O fi bun?




modi

E bun si ala .... De fapt cam tot ce-i de la Sika e bun . Insa fiecare tip este destinat unui tip de aplicatie .
In mediul nautic il recomand pe asta ( mama , da' ce "scor" are !  :o )
http://www.lexan-windows.com/sikaflex291-adhesive.html

modi

#130

Rumpi

#131
 Intr-adevar 291 si 291i sunt cele mai folosite produse de la sikaflex in mediul yachturi. Si nu sunt "silicoane" sunt poliuretani. Distinctia e importanta, incercati sa vopsiti sau sa lipiti ceva pe care a fost silicon si pe urma discutam.
Pentru detalii tehnice consultati http://rou.sika.com/ro/solutions_products/01/01a006/01a006sa02.html

Cat despre "scor" poate va faceti timpul sa va uitati si voi la magazinele din tara inainte sa va apuce groaza la preturile de pe net in lire sterline:
39,30 RON cartusul de 300ml de Sikaflex 291i alb, negru sau gri si 50,63 RON la 600ml. 292 e la 42,10 RON.  Preturi cu TVA. http://www.doradiceramic.ro/industry/adezivi-industria-navala  au si magazin fizic in bucuresti.
Preturi asemanatoare dar putin mai mari (5-10 RON) au dendriz, sikamagazin si yacht-tng

Amestecul de epoxi cu grafit se foloseste in principal ca si lubrifiant uscat. Bagati grafit pana e negru amestecul. De preferat in aceasta aplicatie din cel industrial cu granulatie nano, da merge si ala de la magazinul de pictura.

Mihaif99

#132
Citat din: modi din Aprilie 02, 2014, 09:44:45 PM


Asta e ! Si daca vorbiram despre silicoane , ei bine , "tata lor" e Sikaflexul !
Nu am stiut de siliconul asta pana nu mi-a adus Tudor barca la reparat si mi-a adus si un asemenea tub . Sunt fascinat si de-a dreptul indragostit de acest silicon ......


Ala e silicon sau adeziv industrial?  Sikaflex 292. Il testase unu' care facea barci (Hannu Hvartiala parca) L-a fiert, ce nu i-a facut, iar placile lipite se rupeau tot in alta parte decat pe lipitura.  In plus cica nici nu prea pierde volum la uscare. Noi nu avem asa ceva pe aici.


Rumpi

#133
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 03, 2014, 02:49:05 AM
.... Noi nu avem asa ceva pe aici.

Hai ca m-ai facut sa rad. Bineinteles ca Sika e reprezentata in Canada. Ca poate produsele similare de la 3M sau Bostik sau Pantera sunt mai populare e altceva. Intreaba tu pe nenea gogu si o sa vezi ca varianta pentru case se vinde si la homedepot.ca si variantele marine exista la magazinele specializate si pe amazon.
Echivalentul lui Sikaflex 291 de la 3M este 5200, care probabil ca iti este mai familiar.

  In romania "silicon" a devenit o denumire generica pentru toate produsele de etansare care vin la tub, indiferent ce e in ele si romanii nu folosesc denumirea "corecta" de "mastic siliconic" sau "mastic poliuretanic" pentru aceste produse spre deosebire de vorbitorii de engleza ca fac in mod curent diferenta si zic "silicone sealant" sau "poliurethane sealant". Practic produsul poate fi pe baza de cauciuc siliconic, pe baza polisulfidica sau pe baza poliuretanica. Toti etansantii astia sunt si adezivi si se lipesc de materialele pe care le pui altfel nu ar putea etansa. Singura diferenta dintre ele si un adeziv "clasic" e cat de bine adera la respectivul material si faptul ca dupa ce au reactivat complet (de obicei cu umezeala din aer) ele raman flexibile si pot compensa miscarile dintre doua piese rigide. De aia parbrizele se lipesc cu poliuretani si nu cu superglue sau epoxy (de altfel ai mari sanse ca parbrizul masinii tale sa fie lipit cu un produs sika). Pe barci nu se folosesc produse pe baza de silicon (doar la motoare din cauza rezistentei la temperatura) din simplul motiv ca nimic nu adera ulterior la ele, adica nu pot fi vopsite si orice piesa contaminata cu silicon trebuie ori slefuita ori stearsa cu diluanti speciali (care nu functioneaza intotdeauna) inainte sa incerci orice fel de reparatie (inclusiv etansarea cu silicon nou).

Mihaif99

#134
Citat din: Rumpi din Aprilie 03, 2014, 05:06:15 AM

Hai ca m-ai facut sa rad. Bineinteles ca Sika e reprezentata in Canada. Ca poate produsele similare de la 3M sau Bostik sau Pantera sunt mai populare e altceva. Intreaba tu pe nenea gogu si o sa vezi ca varianta pentru case se vinde si la homedepot.ca si variantele marine exista la magazinele specializate si pe amazon.
Echivalentul lui Sikaflex 291 de la 3M este 5200, care probabil ca iti este mai familiar.

.......................

Sa stii ca m-am uitat acum vreun an un an jumate si Sikaflex nu se gasea la marii furnizori. Iti dai seama ca prima data am cautat la Home Depot si la Lowes.  Acum il vad, asa ca este disponibil. Au o gama intreaga de "sealants" probabil similari cu siliconul. Nu au adezivii industriali, in special 292-ul.

Testele lui Hvartiala:
http://koti.kapsi.fi/hvartial/glue/glue.htm

Pe 3M 5200 il stiu bine. E excelent, dar trebuie folosit tot tubul in termen destul de scurt de la deschidere.  De ce crezi ca e similar cu Sikaflex 291?  Ce ar fi similar cu 292?