Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...

Creat de Robby, Iunie 30, 2011, 10:55:34 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Ca si concluzie preliminara, putem face distinctie intre 2 clase de barci de Dunare:

- Clasa "entry level", unde putem include:
1. lotcile, facute la Galati de Bratesul SCCA, la Brasov de Aeromar Plast, si la Tulcea de Signum Delta si de pitorescul Vanea Ivanov.
2. barcile tip Laguna, facute la Spat Galati si Plasma Galati (Laguna 480), plus Naval Service Galati si Convert Galati (Lotus 5 metri), apoi Signum Delta (Delta 500) si Cirus Plast Constanta (B5 - lotca in clinuri de 5 metri).
Acestea sunt barcile minimale pentru navigatia in confort si siguranta pe Dunare si in Delta, iar diferenta intre ele si barcile mai pretentioase este ca pot fi propulsate si la vasle, pot fi trase pe uscat fara probleme, si in general sunt suferitoare, economice, cam spartane, dar de incredere.

-Clasa "upper level", unde putem include:
1. barcile sandwich, adica majoritatea barcilor din oferta Romcraft, barcile Black Sea, si unele barci de import.
2. barcile mai mari cu bordaj in clin, unde putem include Laguna 535 si 610 de la Spat Galati, Laguna 565 de la Plasma Galati, Nufarul de la Naval Service Galati, Mahona de 6 metri de la Cirus Plast Constanta, si Delfinul de la Vanea Ivanov (care totusi nu e chiar curat in clinuri).
Acestea sunt barci mai mari, se propulseaza aproape exclusiv la motor, in (semi)glisare, necesita motoare puternice, se pot dota cu comenzi la distanta, parbrize, balustrade etc, sunt gurmande la combustibil, dar au si un comportament bun la vant si valuri.

Mai inainte s-a adus vorba de Forward, Merry Fisher, Quicksilver, Shetland, insa sa nu uitam ca acestea nu sunt barci, ci ori salupe, ori fisher-e, ori motocruisere, despre care putem discuta la categoriile respective pe indelete. Mai ales ca subiectul e foarte interesant, fiindca de cand s-a interzis campatul, solutia barcagiului sau pescarului pasionat este sa doarma pe propriul barcaz. Momentan nu exista o oferta de tranzitie de la barci la salupe, fisher-e sau motocruisere, insa sunt incercari timide (precum Laguna 565 cabinata) de a oferi confort suplimentar la o barca de pescuit economica. In acelasi trend ma inscriu si eu, lucrand in prezent la o barca pentru folosinta proprie, care sa se poata customiza dupa dorinta cu post central de conducere, sau o semicabina, sau chiar cabina integrala tip fisher. Despre asta insa in viitorul apropiat, dupa ce voi face proba cu barca pe apa ;).



"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Robby

Vali,...multumim!

Informatii ff utile si cred ca pana la urma nu numai ca voi fi in masura sa-mi cumpar o barca , ci cred ca ma apuc si eu sa le fac   :)....sambata trecand prin Galati am fost sa vad si eu pentru prima data  pe viu cum se face o barca, si am avut noroc cu cei de la Spat,tocmai lucrau la o salupa... ceva acolo...Vreau sa va zic ca cei de acolo mi-au lasat o impresie buna, aratau ca stiu ce fac si fac bine.
Urmarind informatiile unui tip de acolo...care mi s-au parut sincere si nepartinitoare ,m-au facut sa ma gandesc serios la o Laguna 535...insa am o mare problema cu fragilitatea barcii...apasand mai serios cu pumnul in peretele barcii, fibra destul de subtire, fambla usor sub actiunea apasarii ...... si atunci ma gandeam eu...mai novice...oare ce s-ar intampla cand sub forta unui 20 CP izbesti o cioata pe sub apa sau vreun bolovan de piatra,etc. ???
Acum imi dau seama ca  plimbarile mele prin Delta  au fost facute exclusiv cu barci ,ale localnicilor, de tip lotca ,de lemn sau de fibra dar foarte groasa,de alta constructie....la nici unul dintre ei nu am vazut laguna sau nufarul sau lotus.
Am amintit de cele doua pentru ca de la Spat am ajuns si la "Dima si Fii" ...unde am vazut ambele modele si care mi-au placut si mai mult...Lotus Major(care se apropia ca pret) oferea un confort mai bun si cred si o stabilitate mai buna fiind mai lat cu vreo 15 cm,...insa aceasi problema ,senzatia de fragilitate....senzatie care ma facut sa-mi para rau ca la Bratesul era totul inchis, doar un portar care  nu prea avea habar de ce se intampla pe acolo.
Insa cu siguranta saptamana aceasta mai fac un drum la Galati de data aceasta la Plasma si Brates...unde vreau sa vad laguna 480 care din ce-am vazut la specificatii e mai lata decat cea de la Spat ,si 565 e interesanta dar parca e cam prea mare, iar de la Brates m-ar interesa lotca de 17 sau chiar de 18 dar cu aceiasi rezerva asupra marimii.Am aceasta retinere cand e vorba de barci mai mari de 535 ..pentru ca am vazut modelul celor de la Spat de 610 si mi s-a parut o imensitate de barca :o...determinandu-ma sa-mi restrang optiunile!
O nedumerire o am, in lumina celor scrise de Vali despre istoricul Lotcii, daca lotca de 17 crv. pastreaza  lungimea celor doua chile de ruliu ca la cea de 18,adica pana la "fundul" barcii ?
Ca o concluzie..mi-a placut Laguna 535 si Lotus-ul (parca un pic mai mult) insa ...cum se zice?!....."subtirimea in carne" a barcilor m-a lasat un pic dezamagit!
O seara frumoasa tuturor!
P.S. Cu cat aflu mai multe despre barci, cu atat mai mult imi dau seama de ignoranta mea !...exact ca in viata!!! ;D

Vali

Salut robby, pana la urma nu ne-ai spus daca vreunul dintre ofertanti a fost de acord sa te lase sa te dai cu barca dorita :D. Despre subtirimea in carne a barcilor, ei nu fac altceva decat respecta niste normative, care intotdeauna vor fi respectate la limita minima, adica minimul de investitie si maximul de profit ;). Oricum, barcile sunt sigure, chiar daca ai senzatia de flambare a corpului, fiindca in prezent agrementul tehnic la toate barcile de serie se acorda doar daca respecta standardele CE armonizate, cuprinse in Directiva 94/25/EC din 1994.
Despre lungimea chilelor de ruliu la lotca de Bratesul nu stiu decat ce am vazut in poza din linkul lui dan dragos (cea cu chile de ruliu lungite), in realitate inca n-am vazut vreuna.
Iar daca mai vii prin Galati, poate imi faci o mica vizita, sa vezi si barca pe care am facut-o (am inceput s-o descriu in topicul "Cum se naste o barca", la rubrica "Salupe"). Are aceeasi destinatie ca in "caietul de sarcini" formulat mai inainte :). Si iti spun asta fara vreo intentie publicitara, poate ne nimerim exact cand ma dau cu ea pe Dunare ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Robby

Nu ,nu am incercat nici-o barca, eram in "viteza" prin Galati, ....adevarat e ca doar mergand cu o barca ii descoperi atat calitatile cat si defectele, am mers de multe ori in Delta cu barci ale localnicilor (niciodata nu am condus eu), dar chiar nu am dat deloc importanta barcii in sine, modului de constructie ,materiale,etc, eram absorbit total de peisaj si de mirajul capturii capitale (imi place pescuitul)....acum insa , un pic mai informat, realizez aspecte  pe care le treceam foarte usor cu vederea inainte,...pentru mine nu exista nici o diferenta intre barci, toate erau la fel...un mijloc de deplasare si atat....Acum imi amintesc cum izbiturile de vreun bustean sau mai stiu eu ce.. starneau doar un eventual amuzament ,sau cum mai sarea cate unul dintre noi ca bolovanul in barca ,sub privirea incruntata a proprietarului, toate acestea pentru ca eram ignoranti si in acelasi timp ,involuntar ,apreciam soliditatea lotcilor masive cu care mergeam . De aceea acum privind atent barcile  amintite in celalat post, mi s-au parut ceva mai firave....dar cum zici si tu Vali, stie ANR-ul ce stie!
Multumesc pentru invitatie si in mod sigur am sa trec, numai sa vad cand mai vin pe la Galati ...eu sper cat mai devreme...poate imi lasi pe privat niste date de cotact...Si vreau neaparat sa vad barcile de la Brates, din poze aduc cu cele pe care  le-am vazut prin Delta

bogdanalex

Salut tuturor!
Bine v-am gasit!

Din modelele enumerate mai sus de Vali mi-au atras atentia Signum Delta si Lotus. As dori sa-mi achizitionez o barca de pescuit pentru Dunare si Delta si ... pt a ma simti in siguranta as dori ceva cu bord liber mai inalt ( cel putin mai inalt decat laguna 480 :) ) . De glisare nu se pune problema dat fiind ca va fi propulsata initial de un mercureanu' de 5 cai urmand ca dupa acumularea de finante sa ma orientez la ceva mai mare.

Dintre cele Entry Level enumerate de vali care mi le-ati recomanda tinand cont de ce am scris mai sus ?

Va multumesc!

Vali

Salut bogdanalex si bun venit :). In ultima vreme, din cauza caldurii naucitoare de afara, mi-am schimbat bioritmul, ziua dorm si noaptea polizez  ;D, asa ca am raspuns mai rar pe forum (mai ales ca am de continuat serialul "cum se naste o barca"). Acum insa polizez, asa ca revin putin mai tarziu cu raspunsul :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanalex

multumesc si spor la treaba.

chiar am sa urmaresc si acel "serial" , inca n-am apucat.

suna interesant....

bradutzu

Salutare tuturor
am cont de ceva timp dar este prima postare!
Sunt un pescar impatimit de DELTA fapt pentru care m-am decis sa imi iau barca(m-am saturat sa dau chirie 100 lei/zi pentru diverse barci inchiriate) asa ca am gasit informatiile de aici foarte folositoare si bine structurate
In principiu barca mea va fi Laguna 480 sau Lotusul de la Dima si fii pe care o voi testa sapt viitoare si motorizare de 25 cai
Pentru cei care aveti planuri similare notati ca m-am intors saptamana trecuta din delta unde am plecat cu un Romcraft 460 si am pescuit in zona Ivancea, pe Sfantu

plusuri:
Barca foarte frumos finisata - inchiriata de la o pensiune inca arata exceptional dupa cativa ani de folosire(intentsiva banuiesc)
stabilitate excelenta

Minusuri
Nu gliseaza cu un motor Mercury 15 cp, 4 timpi decat cu o persoana la bord
Cu 3 percoane plus bagajele aferente unei deplasari a fost un dezastru: Dunavat - km 15 am facut 3.5 h cu gzul deschis la maxim

Este clar ca pentru iesiri in delta nu se poate merge decent cu motoare sub 25 cp in conditii de confort atat la deplasare pe apa cat si confortul de pe mal (noi avem de la corturi, butelie, 2 ceaunuri, tigai la alcool si multe alte nimicuri care umplu barca pana la refuz)
Fir intins si orice barca ati alege .........sa o faceti cu inima pentru ca va va duce acolo unde inima va cere, adk la pescuit

sa auzim numai de bine!
Sa auzim numai de bine!

Vali

Multumim pentru informatii, si distractie placuta la pescuit pe viitor, cu barca proprie :).
Daca Romcraftul 460 cu care ati fost la Ivancea are pe el si optionale, greutatea barcii e superioara celor 150 de kg din fisa tehnica. Daca se mai pun si oamenii si bagajele, 15 cai e cam putin pentru o barca exclusiv de glisare.

Eu am mers mai mult cu Lagune si Lotusuri, si parerea mea e ca Laguna se misca optim cu 15 cai, iar Lotusul, din cauza ca e mai inalta, mai vantoasa si incarca mai mult, se impaca mai bine cu 20 de cai. Cel mai bine ar fi sa puteti face cate o proba cu barca dorita, cu motorul pe care il aveti disponibil.

Daca nu deranjez, poate ne spuneti si noua cum mai e treaba cu campatul pe malul apei, daca v-a intrebat cineva de sanatate. Anul asta am vazut destula lume la cort pe bratul Sf. Gheorghe, chiar daca e interzis campatul de catre ARBDD. Tocmai pentru a nu avea treaba cu controalele, mi-am facut barcaz cu cabina, sa nu mai fie nevoie sa pun cortul :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

love delta

salut.va urmaresc cu mare interes si ca toti ceilalti am avut o mare dilema ce barca sa aleg? am cumparat o iola 480 sportiva ,am pus dublu fund ,am modificat oglinda pupa pt motorizare si surpriza merg in semiglisaj cu motor de 4cp 2t 2cilindri ,bagaje caci e frig, 2 persoane ,gaz etc,conteaza f mult pozitionarea motorului adaptata stilului de mers. forma barcii mele este apropiata de cea pe care ati construit-o dvs.am vrut sa-mi iau o laguna dar din ce am vazut iti trebuie 20 cai sa mergi cum trebuie cu ea,iar laguna e sora cu lotus si altele deci cam aceeasi branza .eu personal as cumpara modelul de la dvs. pt ca merge si cu 5 cai deci fara permis si merge cu un 15 in glisaj garantez pt asta. si am facut si liniute cu lotca de 18c iar eu am 1,80 latime si aveam aceeasi viteza cu lotca cu 5 cai 2t cu un om la bord.

bradutzu

#25
Citat din: Vali din Noiembrie 01, 2011, 08:45:21 AM
Multumim pentru informatii, si distractie placuta la pescuit pe viitor, cu barca proprie :).
Daca Romcraftul 460 cu care ati fost la Ivancea are pe el si optionale, greutatea barcii e superioara celor 150 de kg din fisa tehnica. Daca se mai pun si oamenii si bagajele, 15 cai e cam putin pentru o barca exclusiv de glisare.

Eu am mers mai mult cu Lagune si Lotusuri, si parerea mea e ca Laguna se misca optim cu 15 cai, iar Lotusul, din cauza ca e mai inalta, mai vantoasa si incarca mai mult, se impaca mai bine cu 20 de cai. Cel mai bine ar fi sa puteti face cate o proba cu barca dorita, cu motorul pe care il aveti disponibil.

Daca nu deranjez, poate ne spuneti si noua cum mai e treaba cu campatul pe malul apei, daca v-a intrebat cineva de sanatate. Anul asta am vazut destula lume la cort pe bratul Sf. Gheorghe, chiar daca e interzis campatul de catre ARBDD. Tocmai pentru a nu avea treaba cu controalele, mi-am facut barcaz cu cabina, sa nu mai fie nevoie sa pun cortul :).
Din pacate anul asta nu am ajuns decat de 2 ori in delta la cort si odata in primavara dar am stat la peniune!
Controale nu au fost si nici nu m-a intrebat nimeni de sanatate cu privire la campare
- prima iesire: Sf Gheorghe, km 38 - 39 pe bucla - pescuit la Erenciuc, in gura canalului noaptea si la km 11 - 14 pentru crap
a-II - a iesire-campare pe ultima bucla(cea care incepe cam la km 15) si pescuit in zona
De otat este ca ambele dati am gasit cu greu loc de pus cortul pentru ca malurile erau pline de corturi
De asemenea de notat este ca din pacate a trebuit sa ardem gunoaie gasite pe mal timp de jumatate de noapte pentru a curata locurile de gunoaie!
Este oare atat de greu sa vii cu un sac la tine pe care sa il arunci in barca cand pleci acasa? La fel de adevaratt este din pacate ca atunci cand ajungi la mal(Murighiol sau Dunavat - din punctul meu de vedere) nu gasesti un loc civilizat de arucat gunoaiele!
Sa auzim numai de bine!
Sa auzim numai de bine!

bradutzu

Episodul II
Lotca pescareasca - de lemn!
dupa cum ati vazul am scris mai sus de experienta cu un Romcraft acum urmeaza impresii despre Lotca pescareasca - de lemn

Notati deasemenea ca am permis de condus ambarcatiuni de agrement doar de anul acesta asa ca este posibil ca parerea sa nu fie cea mai "avizata" dar dupa cateva zile de plimbat prin delta cu barca mi-am format o parere fie ea si subiectiva

Barca: Lotca pescareasca de lemn
Motor: Honda, 15 cp, 2t
Echipaj: 3 persoane - cam la 100 kg fiecare (chiar si peste 100 kg)::)

Plusuri:
spatiu de incarcare urias mult peste necesitati (noi avem cam 500 kg de bagaje))
Stabilitate incredibila - mult peste Romcraft, lagune, etc
Pastreaza aceeasi viteza si incarcata si doar cu o persoana la bord  - deci nu ii trebuie motor mare

Minusuri:

Confort: dat fiind ca era din lemn si izolata cu (smoala, gudron sau mai stiu eu ce...) si cald afara ne-am cam murdarit pe picioare  dup ce am scapat niste benzina in barca atunci cand am reumplut rezervorul
Ca orice barca de lemn respectabila ia apa, nu multa, dar destul ca din cand in cand sa trebuiasca scoasa din barca desi cald fiind nu e cal mai rau lucru dar in acelasi timp necesar si enervant la pescuit - cu conditia sa ai activitate
Merge incet desi nu cred ca are cineva pretentii sa zboare
Chiar daca are o stabilitate foarte mare in mars si stationare are un tangaj accepntuat care poate fi deranjant la pescuit

Concluzii
Daca nu esti in contratimp merita facuta o iesire de cateva zile cu o astfel de barca, care iti iarta greselile de incepator, iti ofera timp in timpul marsului sa admiri peisaje si sa te bucuri de tot ceea ce este in jurul tau(delta iti ofera intotdeauna mau mult decat ai crezut ca vei gasi acolo si intotdeauna te va surprinde pozitiv atata timp cat o tratezi cu respect) si nu in ultimul rand sa nu uitam ca face parte din traditia nnoastra si probabil in ceva timp le vom vedea doar in muzeu asa ca nu ezitati la o astfel de experienta
Sa auzim numai de bine!

PS
Inca ma chinui sa decid ce barca vreau si imi schimb parerea de la o zi la alta dar asta in alt episod!




Sa auzim numai de bine!

Vali

Salutare si multumim pentru postari :). Voi continua si eu putin mai tarziu, zilele astea sunt pline la mine, si gasesc mai greu timp pentru postari detaliate, dar gasesc :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

George

Buna ziua, sunt un nou membru care soarbe de ceva timp informatiile tuturor despre barci. prin urmare am gasit aleasa inimii, Nufaru ! dar am o dilema: este facuta de doi producatori ? unul din Galati si unul din Braila ? Pun doua link-uri pentru a fii ma clar:
http://www.probarca.ro/anunt/5920/101/1/101/Vand-barca-Dima-si-Fii-NUFAR-.htm#
http://www.probarca.ro/anunt/22020/101/1/101/Vand-barca-Nufarul-.htm#

Intrebari ar ma fi de exemplu la ce sa fiu atent cand cumpar barca: imbinari, crapaturi in anumite zone, carpeli ..etc
Multumesc pentru scoatere din ignoranta :-)

Vali

Salut si bun venit pe forum. Intr-adevar, Nufarul e facuta de 2 producatori, dar ambii sunt din Galati - 1. Dima si fiii, si 2. Naval Service. Ceea ce apare in anunt despre Marina Braila sunt barcile de la Dima si Fiii, iar in celalalt anunt e vorb de Naval Service.
Pentru mai multe detalii, avem un proaspat posesor de Nufar de la Dima si fiii pe forum, poate ne spune el mai multe.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau