Influentabil, caut barca (si sfaturi)

Creat de draken, Februarie 06, 2012, 10:22:58 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Scuze de micul off-topic, dar daca tot l-am prins pe "Ursulet" pe forum, as vrea sa-l pun putin la treaba ;D. Deci:
@Andrei: uite ce spuneam acum o luna jumate:

CitatCu ocazia asta, daca Andrei citeste pe aici, poate mai completeaza el din ceea ce mie mi-a scapat.

E vorba de postul de aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,256.msg3174.html#msg3174

Ce zici, te bagi ;)?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

draken

Imi poate cineva explica ce este piesa( bara, vangul, boom-ul sau ce-o fi) atasata focului asa cum arata in desenele de mai jos si la ce si cum foloseste?

Rumpi


Hoyt jib boom: http://www.garryhoyt.com/id38.html

Pe romaneste foc autovoltant, adica are si focul ghiul lui si la volta se comporta ca si randa. Parerile sunt impartite asupra obiectului, insa cert e ca apar tot mai multe sisteme de autovoltare a focului (cu sau fara ghiu, cu traveller hard sau soft). Are de-a face si cu trendul nou de a mari suprafata velica a randei si a micsora focul. Totul o moda, astazi se pune accentul pe manevrarea cat mai usoara de catre un echipaj redus (echipajul statistic normal el si ea peste 40 ani), mai demult moda era influentata de regulile de curse care favorizau focuri uriase deoarece partea suprapusa nu se contabiliza.

Vali

Piesa se numeste jib-boom, sau pe romaneste tangon pivotant. Se foloseste pentru intinderea coltului de scota al focului, acesta fiind in acelasi timp autovoltant. Avantajul e ca asigura focului o forma optima pentru majoritatea alurilor, si mai ales la vant portant. Dezavantajul e ca, impreuna cu manevrele lui mobile, tangonul pivotant "matura" toata puntea prova, facand incomod sau chiar periculos accesul la prova in timpul marsului.

La Alerion Express 28 se foloseste din cauza ca barca e mai mult daysailer sau weekender decat cruiser pur-sange. Astfel, caracteristicile ei sunt:
- lipsa genovezului sau spinnakerului, gennakerului etc, fiind folosit doar focul autovoltant standard.
- barca nu are vinci de ancora la prova, fiind conceputa sa stea in marine.
- focul la nevoie se infasoara pe roller, pentru reducere sau strangere completa.
Deci nu mai e nevoie de accesul la prova in timpul marsului, fapt care lasa spatiul necesar miscarii tangonului.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

draken

S-a facut lumina :) Multumesc frumos, foarte descriptiv link-ul. Prima barca pe  care-am vazut instalat un jib-boom e un J-100. Cu sau fara jib-boom, mi-e din ce in ce mai clar ca, pentru moment, asta e genul de barca pe care-o vreau.

mario38


stefanmunteanu

#21
Salutare,

Ia sa ma bag si eu ca musca-n lapte :)
Cateva sfaturi bune sau rele. Asta tu trebuie sa decizi.
Daca te intereseaza ceva rapid, cauti ceva de genul:
Etrava dreapta - linie de plutire maxima posibila.
O barca, care sa nu fie beamy. Adica latimea max sa nu o faca sa para o minge vazuta de sus. (asta e tipic pt barci charter)
Deplasament mic.(evident)
Suprafata velica mare - hell yes!
Beaver tail bulb :D (daca se poate...)
Sa calce coca cat mai putin in apa.(linia de plutire sa nu fie foarte sus)
Etrava sa nu intre in apa - adica sa aiba flotabilitate prova pt a nu fi scufundata pe alura portanta (cu spinul sus)+ mai putina frecare + surfing:)
Fundul spre pupa aplatizat si nu in v.

Astea venite asa, de la un urechist, nu un inginer. Si nu, nu e vorba de figaro sau classe 950. Poti gasi un cruiser-racer cu asemenea specificatii care chiar daca nu vrei regate iti poate micsora considerabil timpul pentru o croaziera pana la Balcic (sa zicem). Si daca vrei regate ramane sa te pricepi tu pt ca o barca cu asemenea forme o sa se priceapa si nu o sa te lase sa cazi in groapa...
Barca pe care o urmaresti, sunt absolut sigur ca e o barca fantastica - nu o cunosc, nu am studiat-o - dar pare mai degraba un cruiser costier pt o familie micuta  sau un cuplu. Nu pare genul de barca care sa "excite" (iti imprumut si eu termenul).
Toate sfaturile de mai sus sunt de fapt furt intelectual:) Adica m-am uitat cu jind dupa barcute rapide si am observat ca in 2012 barcile de la cruiser-racer in sus pot fi reperate urmarind aceste semnalmente. Mi-ar placea sa-ti spun mai in clar, dar nu ma stiu deloc cu piata sh...
Si eu sunt din Ct, sunt chiar blocat aici ocazie cu care ma plictisesc ingrozitor (stau deja de vreo 8 ani in Buc dar am venit pt vreo 5 zile acasa si acasa am ramas...). Ocazie cu care imi permit si eu sa intru (abuziv bineinteles) in liga baietilor cu cunostinte temeinice intr-ale barcilor (arhitectura etc). Sigur nu o sa dureze mult pana ma dau afara:)
Poate ne vedem zilele astea si o vorbim fata in fata daca vrei. Si eu am facut nitel rya si ce-as mai face, bani sa am:) (atentie! nu la noi...).Altfel spus, bei o bere?

Spor si inspiratie in a-ti alege barcuta, sunt sigur ca nu are cum sa fie decat un vis frumos,
Stefan

Later edit: am revazut eu bavaria pe acel aspect.

draken

Multumesc, Stefan. In cazul in care nick-ul e si numele tau si te mai pricepi si la scrima, e foarte probabil ca ne stim deja, real-life. Lem'me know that ... si berea-i gata.

stefanmunteanu

#23
Hahaha!Nu mi-am vazut niciodata numele ca o pe o porecla. Cum ar fi sa ma cheme altfel?!?:]]
La scrima nu cred ca ma pricep, nu cred ca am sa ma pricep vreodata, desi pt un scurt moment a putut sa para altceva. Dar da, erau marfa rau cantonamentele. :)
Nici la barci nu ma pricep cine stie ce, poate doar la dragoste de barci si dor de duca.
Trimit nr pe private.

Stefan

draken



Vali

Incredibil de frumoase barci, dar nu stiu de ce, ma ia cu frisoane cand ma gandesc ce presupune mentenanta sau cheltuielile curente la o asemenea bijuterie...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

telefon satelit

 Cum anume s-a ajuns de la Albin Express (velier cu SA/disp peste 20 ) la un full keel? :D

draken

Ar fi fost bine sa se fi ajuns (eventual de la sine).
Oricum, cu titlu de exceptie. Pana nici macar mie nu mi se pare o varianta "sanatoasa la cap" ( combinatie de mare, veche si de lemn) dar....are prea mult farmec sa-i pot rezista. Deja am wetdreams despre cum ar arata despuiata de cotetz, cockpit marit si arborada schimbata.
De banii pe care am de gand sa-i aloc pentru "prima barca", incerc sa gasec compromisul de suficient de mare, suficient de seaworthy, suficient de rapida si suficient de "X". Stiu, niciodata nu-i suficient...
Nu ma atrag barcile mici si usoare - chestie de optiune personala: nu imi place senzatia de "kart". Am deja un caiac de 5,1m (LWL). Exista windsurf-uri. Nu-mi plac chestiile bortoase si "ugly bubble boats". Ma lasa complet rece chestiile gospodaresti si provocatoare de satisfactii domestice, oricat de "practice' ar parea. Mi-am luat deja portia de sport, viteza, chicks si lucruri stupide cu garnitura de adrenalina.
In cazul norocos, vreau un lucru cu care sa pot invata "jocul" pe Neagra in 12MM fara sa ma faca sa mor de plictiseala, fara sa fac pishu' la galeata, fara sa ridic/cobor/trag de sfoara o partzaitoare agatata in pupa si fara sa ma dau cu apartamentu' cu tot cu boxa pe mare desi ies pentru o zi (sau nici macar).
In cazul mai putin norocos, cred ca pot reamenaja un Express (pana acum, am gasit unul singur modificat cu inboard), desi nu-mi doresc cu adevarat. H-Boot a iesit de pe lista.
Daca n-ar exista limite financiare, alegerea ar arata asa:



s/y Lindor

Vino la primavara pe Lindor si poate ma convingi sa o vand, ai tot confortul si siguranta in 11,4 m, si am mers cu 9 Nd cu motor, cu vele functie de vant si de cat te tin curelele, are aprox 110mp vele :)