Regata Regele Ferdinand I si Cupa Marsuinul

Creat de n.adrian, Iunie 03, 2011, 09:24:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

n.adrian


n.adrian

Sa vedem comentariile celor 2 care au participat la regata :) Unu a iesit pe primul loc, desi in viata lui nu a calcat pe un velier :))

bogdanbuciu

ceauarela pasarela,
hai la min' la carnavela
securica nema

Deci, am participat la invitatia lui Adrian la regatele astea doua, pe mine ma interesa in primul rand sa vad cum e pe un velier, sa vad daca am rau de mare si sa cunosc si eu ce fel de oameni sunt cei din zona yachtingului pe barci mari.
2. n-am rau de mare
3. oamenii sunt ca peste tot, si primitivi si oameni frumosi, dar aici aia de sunt frumosi sunt chiar foarte foarte frumosi(nu la aspect ma refer). Am cunoscut un nene din Constanta, il cheama Vali, se vede dupa fata ca e aprig si il cred pe Adrian ca e in stare sa fie in 2 secunde la varful catargului de 24m, m-a invatat "hard way" pericolele si greselile la bordul unui velier in cursa. Alex Mihaita, skipperul de pe Incognito(barca de pe primul loc), vezi la el ca are vantul, vela si apa in sange, numai cu ochii in vele si urechile in aer ne-a condus print-un vant de cca. 40noduri(75km/h) si valuri de 6m, in conditiile in care comisariatul de cursa chemase toate barcile in port, inchisese concursul si le tzatzaiau chilotii pana nu au vazut toate barcile la chei. Nu ii enumar pe toti, dar am avut ocazia la il cunosc ma bine pe Haralamb(oceanya), e super tare omu, dar nu arata fatza tot ce stie el(azi ne-am dat pe snagov cu Oceanya, sa traim noi). Si m-a mai impresionat proprietarul barcilor pe care ne-am dat noi, Bogdan, cat de normal, atent si cat bun-simt are. Si Irina, doamna cu care am mers in si din Bucuresti, e o persoana foarte interesanta.

Multumim Adi de invitatie si Nicoletei de ajutoare.
As mai povesti dar sunt prea multe idei in capul meu, si sunt inca "la cald"

PS: aaaaa, si ca sa reintru in registrul meu, e plin de femei bune, dar maritate.

1. Pe un velier e fain, si la mal si in mars.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?


gvincentiu

Excelent, se pare ca lucrurile se misca in directia cea buna.
Ganduri bune !

Vali

Ce mi-a placut sa-l vad pe chelu la televizor :). Din pacate, ca de obicei cand discutia devenea mai interesanta, jurnalistul habarnist i-a intrerupt cursul, din ratiuni de "RATB si B'est Fest"  ;D.
Mesajul si continutul discutiei au avut ca de obicei ca "target" necunoscatorii, oamenii din afara pasiunii barcilor, care in majoritate formeaza publicul telespectator. Pentru oameni nitel mai informati, cum suntem cei care mai bantuim pe forumuri si pe ape, ar mai fi cateva intrebari ceva mai punctuale:

- Prin ce se diferentiaza ratingul IRC de cel ORC, si de ce a fost ales ORC-ul de voi, cei din YCRR? Stiu ca ambele sisteme de rating sunt bazate pe handicapul aplicat barcii, calculat in functie de parametrii tehnici (cum spuneai si tu la televizor, conteaza care o are mai lunga :D). Mai stiu ca IRC se bazeaza pe declaratia personala a concurentului privind caracteristicile barcii, care se prezuma ca e de buna credinta, si ca IRC se aplica barcilor apropiate dpdv dimensional si constructiv. La noi in Ro insa, flota e foarte eterogena, si banuiesc ca asta e motivul pentru care s-a ales ORC.

- Mai demult mi-ai spus de departajarea in cadrul claselor intre barci production, one-off, home-made, de asemenea cruisere, racere etc. Pe parte de barci production mi se pare ok ca acestea sa concureze exclusiv intre ele, majoritatea fiind cruisere, deci optimizate pentru respectiva destinatie. Insa la one-off, one-design, barci home made, cred ca ar fi mai interesant ca barcile sa concureze laolalta, fiindca nu doar maiestria echipajului este cea care conteaza in regata, ci si designul si constructia barcii, care pot fi optimizate chiar din timpul constructiei de proprietar. Neparticipand pana acum la vreo regata, nu cunosc (inca) regulamentele claselor si modul de aplicare a coeficientilor de rating, asa ca ar fi bune niste lamuriri, eventual prin postarea unor linkuri.

Intreb aceste lucruri fiindca unul dintre oamenii pe care ii respect cel mai mult, Mihai Patrascu din Cluj, concureaza la regate in Marea Egee cu Allegro, barca facuta acasa de el si regretatul sau parinte nea Sandu, obtinand locuri fruntase in intrecerea cu mai modernele si mai dotatele barci de firma. Mai ales ca exista o categorie de baieti care nu-si vor cumpara vreodata velier, ci prefera sa-l construiasca la fel cu propriile maini, si ar fi bine sa stie de la inceput care sunt conditiile ca barca sa poata concura in viitor si la regate.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

n.adrian

vali, e mai putin poetic ddecat mi-as dori si eu si tu, Yacht Club Regal roman, a fost primul organizator care a introdus un coeficient de rating. La inceputuri a fost o formula ruseasca...deh....apartenetza :)), apoi ORC, de ce ORc...dintr-un motiv "mioritic" era mai ieftin :)))
Dar apoi incercand sa ma uit si in stanga si in dreapta, eu consider ORC mai aproape de o flota atat de diversa cum e la noi. Ca vb de Alegro, ala niciodata nu o sa aiba IRC, dar ORC da :) Ca el castiga.....eu habar nu am de clasamentele de la clasele in care nu concurez, deh, carentze in educatie. E clar ca pe Alegro merge Alex, care stieeeeeeeeeeeeeee :)
Dar sa revenim la oile noastre, cu IRC vs ORC. Mie mi se pare de bun simt ca o barca de 26 de To fata de una de 1 To e dezavantajata pe vant slab si avantajata pe vant tare. ORC tine cont de viteza vantului, IRC nu. Cum zicea X-Petrolist, mai multi proprietari de barci s-au orientat catre IRC decat catre ORC in ultima vreme. Poate din considerente de marketing, poate ca ORC e mai dificil pentru organizatori....habar nu am. Eu merg la ambele :)

x_petrolist

Citat din: n.adrian din Iulie 05, 2011, 12:09:26 AM..... Cum zicea X-Petrolist, mai multi proprietari de barci s-au orientat catre IRC decat catre ORC in ultima vreme. Poate din considerente de marketing, poate ca ORC e mai dificil pentru organizatori....habar nu am. Eu merg la ambele :)
Scuze Adi. Eu am citat doar din wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/International_Measurement_System. Nu pot sa-mi dau cu presupusul in lucruri pe care nu le cunosc. Referitor la handicapul care tine cont de taria vintului, pare mai echitabil. Din pacate conteaza si cit dureaza calmul sau vremea defavorabila deoare handicapul nu poate acoperi o perioada de zile. Dezavantaje cred ca exista in ambele tipuri de rating. La fel si avantaje. One class design racing pare a fi metoda cea mai apropiata de a oferi competitie numai intre echipaje. Zic eu. Probabil si acolo apar unele carente.

n.adrian

Dap, one class design e super, dar...la noi nu stiu daca sunt 3 barci la fel:) ma refer la vele mari.