Vise...deocamdata vise...

Creat de Blebeanu Lorin, Ianuarie 19, 2014, 07:05:11 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: Blebeanu Lorin din Ianuarie 20, 2014, 03:42:31 PM
Prin 2000 era prin portul Tomis, nu? De ce intreb?
Parca pe langa ea era un velier din lemn (cam de talia lui Hai-Hui) ajuns la stadiul de semi-epava. Pe acela ne gandeam noi, trei prieteni, sa-l resuscitam...chiar daca nici unul n-avea habar ce-nseamna asta.

Da, atunci am si discutat cu dl. Gheorghiu, cerea vreo 700 usd pe ea, si cred ca merita. Iar velierul de pe cavalet care era langa ea, era exact Hai Hui 2 :). A stat Hai-Hui 2 pe cavaletul ala continuu de prin 1990 si pana au venit "sagetile" lui Mazare si au evacuat tot ce era vechi din zona. E vorba de zona rampei de lansare a peridocurilor, langa care e acum cladirea albastra unde are biroul si dl. Constantin Lascu.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

acig

#16
Salut Lorin,
Interesant la ce visezi;important insa este de ce dispui ca baza materiala(loc,scule,etc) si ce capital esti dipus sa aloci impliniri acestui vis; Eu am trecut prin faza asta si in final mi-am luat un sh de 7.5m bine echipat. Probleme personale mi-au redus veniturile si atunci cand am constatat ca imi erau necesari cca 2200-2500Eu/an numai pentru cheiaj,scos-pus la apa, +cheltuieli minime de intretinere, am renuntat. Visul tau cred ca iti poate secatui resursele mai ales ca inca nu ai castigat la LOTO;Pana atunci si sfatul meu este de a te orienta spre un sh, si cu mainile tale de aur sa ii redai stralucirea si calitatile avute. Apoi,dupa ce navigi prin fata tarmurilor Marii Negre si iti faci mana ,dai si tu o fuga la bulgari sau turci. Atunci cred ca poti hotara in cunostinta de cauza; Vezi ca s-ar putea pana atunci sa gasesti proprietari interesati de colaborari de la care ai multe de invatat. Hai pe la brigada Constanta unde colegi cu barci iti pot da mai multe informatii.Nu vreau sa iti tai elanul ci numai sa o iei sistematic. Sorin Drugan un greu al velelor zice ca avem doua tipuri de barcagii:unii care construiesc si altii care naviga!!! Sunt si care il contrazic,nu multi,unul dintre ei fiind Marius Albu un constructor si navgator de exceptie,acum aflat in a 3-a, cred, circumterra. Un altul care aconstruit toata viata si cam numai atat,Gica Rosu.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

cristizz

#17
Citat din: Florio din Ianuarie 20, 2014, 01:29:27 PM
Dupa anii 2010 (ca reper) am observat inca o tendinta in proiectarea yachturilor. Una care imbina generozitatea si utilitatea interiorului, cu o forma a barcii intalnita pana atunci doar la cele de performanta. Prova ascutita, taiata vertical, pupa foarte lata, coca aplatizata la pupa.
  Ca exemplificare dau Jeanneau Sun Oddisey 32' . Priviti si spuneti daca ma minunez degeaba. Atat spatiu la o barca de 32 de picioare....! 

De acord cu tine.
Arhitectul naval Marc Lobard are proiecte pentru barci in regie proprie care se incadreaza fix in cele de mai sus.

http://www.marclombard.com/en/croisiere-topmenu-14/constructions-amateur

Mai jos sunt 2 exemple de realizare si utilizare a unuia dintre proiectele lui Lombard, Randonneur 980. Cred ca este o barca exceptionala, cu un design actual, pretabila unor croaziere lungi cu un echipaj mic si posibil a fi realizata in curtea din spate.

http://randonneur980.over-blog.com/categorie-1251638.html
http://www.remi2.net/ - Astia s-au si plimbat cu ea cativa ani, cam pe unde visez si eu.

Destul de usor de modificat partiul interior fara a umbla la structura, cam pe modelul urmator:

http://www.blur.se/2009/07/18/fox-1020/

Si mai jos varianta de 12m. Pentru pretentiosi.
http://chloro.phil.free.fr/

Florio

Citat din: cristizz din Ianuarie 20, 2014, 06:34:52 PM
Citat din: Florio din Ianuarie 20, 2014, 01:29:27 PM
Dupa anii 2010 (ca reper) am observat inca o tendinta in proiectarea yachturilor. Una care imbina generozitatea si utilitatea interiorului, cu o forma a barcii intalnita pana atunci doar la cele de performanta. Prova ascutita, taiata vertical, pupa foarte lata, coca aplatizata la pupa.
  Ca exemplificare dau Jeanneau Sun Oddisey 32' . Priviti si spuneti daca ma minunez degeaba. Atat spatiu la o barca de 32 de picioare....! 

De acord cu tine.
Arhitectul naval Marc Lobard are proiecte pentru barci in regie proprie care se incadreaza fix in celel de mai sus.

http://www.marclombard.com/en/croisiere-topmenu-14/constructions-amateur

Mai jos sunt 2 exemple de realizare si utilizare a unuia dintre proiectele lui Lombard, Randonneur 980. Cred ca este o barca exceptionala, cu un design actual, pretabila unor croaziere lungi cu un echipaj mic si posibil a fi realizata in curtea din spate.

http://randonneur980.over-blog.com/categorie-1251638.html
http://www.remi2.net/ - Astia sau si plimbat cu ea cativa ani, cam pe unde visez si eu.

Si mai jos varianta de 12m. Pentru pretentiosi.
http://chloro.phil.free.fr/

Superbe barci, oricare dintre ele pot servi scopurilor noului coleg de forum.
Din fericire pentru Juillet, ea a fost construita in Franta. Unde exista si traditie si modalitati si oameni specializati si magazine de profil.
Eu unul, roman fiind, si un mecanic auto bun gasesc mai greu. Dar un atelier si niste constructori de ambarcatiuni mari ! De aceea merg pe varianta second hand, avand alaturi de pretul scazut si accesorizari pe care efectiv nu le platesc.
  Dar nu pot sa nu incurajez un impatimit al velelor, sa urmeze calea constructiei in regie proprie. Avem cateva cazuri reusite in ultimii ani. Home-Made este una dintre barcile de 40' care dupa ce s-a nascut intr-o curte in Baragan, a si navigat. Si va mai naviga. 

P.S.
  De avut intotdeauna in vedere zicala romaneasca : lenesul mai mult alearga si scumpul mai mult pagubeste. Ma refer la ultima parte, aceea cu economia. Mare atentie, ca din multa economie sa nu se nasca o mare risipa. Vreau sa spun ca oricine se apuca de construit, trebuie sa aiba in vedere un proiect si sa respecte intocmai specificatiile, materialele si metodele. Chiar daca noi romanii suntem foarte isteti, in domeniul asta e bine sa-i ascultam pe altii, macar la ambarcatiunile mari. 

Blebeanu Lorin

#19
Multumesc tuturor pentru sfaturi... link-uri...
Si putin mai punctual:
- Vali, "epava" de care am mentionat eu era dupa rampa de lansare. S-o luam in linie: Hai-Hui2- "Vara"- rampa- "epava"
- acig, toaaata ziua era Nea Gica Rosu pe/pe langa "Daniella III"
- Florio, se vede tendinta de maximizare a confortului de ceva ani, se observa deasemeni adoptarea formelor de viteza si la cruisere in ultima perioada.

Aveti dreptate la faza cu barca SH, vorba lui Florio si acig...numai electronica/dotarile cat costa...

Vali

Treaba cu regia proprie era specifica ori perioadei comuniste, cand n-aveai alta sansa, ori perioadei de tranzitie, din acelasi motiv, ori perioadei pre-criza, cand toate scorurile sarisera in aer. Acum, la ce scoruri sunt, e si pacat sa nu-ti iei ceva la gata daca vrei sa te dai pe ape intr-un orizont apropiat de timp.

Mai exista un motiv pentru care regia proprie poate fi o alternativa buna: cand gasesti placere si relaxare in munca la barca viselor. Pentru asta insa e nevoie de experienta practica semnificativa, intr-o gama larga de domenii.

Din ce am observat, in prezent "afara" se construiesc putine barci in regie proprie, si de obicei barci care altfel ar costa o avere - multicoci, monococi clasice, sau chestii mai high-tech, precum barcile amintite de cristizz.

Cu toate astea, regia proprie ramane o chestie foarte valida, mai ales fiindca se cheltuie esalonat, si se obtine ceva perfect adaptat la nevoile omului. Pentru mine exemplul cel mai solid este al colegului home made, al carui fan am fost, sunt si voi fi continuu. Sa traiesti nea Nicu :).

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

acig

#21
De acord cu Vali desi nu este transant si  il felicit pentru arta de a administra.
Daca vrei ACUM sa navigi cumpara si eventual modeleaza.Nu ai experienta, (poate ne-am intalnit pe langa PM 271;am fost sef mec. pe 274 din 84 pana in 91) incepe frate,iti dau un pont daca contactezi brigada;Totul cere insa ceva timp si sacrificii,aici trebuie sa ai si sustinerea familiei;
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten