Vise...deocamdata vise...

Creat de Blebeanu Lorin, Ianuarie 19, 2014, 07:05:11 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Blebeanu Lorin

Va salut inca o data pe toti si va urez pe aceasta cale implinirea tuturor viselor pe care le aveti!
O sa incep prezentandu-ma mai bine ca sa va faceti o idee despre persoana cu care aveti de-a face.
Sunt un tip care in copilarie, adolescenta, a citit mult (cat am gasit pe-atunci) in acest domeniu, atat "reale" (ex. manuale) cat si fantezii de genul J. Verne...si care treptat am ajuns sa visez cu ochii deschisi la momentul cand o sa ma indepartez de cheul portului Tomis la bordul propriei ambarcatiuni, spre alte tarmuri.
Desi mi-am dorit tare mult sa intru la Lic. de Marina...n-am avut ocazia, in schimb acolo unde am ajuns s-a intamplat sa-l am ca maistru de atelier pe D-l Nicolcioiu (un adevarat velist) despre care pot spune ca mi-a influentat alegerea dintre motor si...normal, vele.
A urmat o perioada in care "m-am apropiat putin de apa" :cativa ani petrecuti in SNC, armata...cum altfel... la cerere la marina, un curs de motoristi acum vreo 15 ani (nici acum nu m-am dus macar sa-mi iau diploma) dar... a trecut!
Si-am ramas doar la "proiecte"!
Actualmente sunt muncitor de intretinere si interventii (cei carora li se cere multa imaginatie ca sa faca din orice... bici) deci n-am doua maini stangi. La schitat insa un iaht e mai greu, stiu ca nu se poate realiza chiar orice fara cunostinte in domeniu... iar asta ma depaseste.
(Si-asa am ajuns si la subiectul acestui topic)

Stiu si inteleg perfect ca pentru modul meu/nostru de viata e perfect si un Kompromiss 8.6 (care si-asa se apropie mult de ceea ce-mi doresc) cu care te poti plimba oricand chiar si prin Egee insa... visul meu (Parca-i numai al meu...) e o barca cu mari capabilitati de traversade, de croaziera lunga poate pentru... viitor.
Cerintele (de navigatie am spus) de confort:
- doua cabine duble
- cabina simpla (de-asta nu-mi iese baia in Pp)
- 1-2 paturi suplimentare
- baie inchisa
- bucatarie "buna si dotata"
- careu (si masa) incapator pentru 5-7 persoane
- capacitati cat mai mari de incarcare
Si-asa am ajuns (ca de... vreau si spatios) la o lungime de aprox. 10,7 m si o latime max. de 3,45.
Mai stiti... poate la batranete chiar o sa fie folosit la "adevarata valoare".

Inchei aici acest post pentru ca iar am pierdut sirul... nu-mi amintesc ce-am scris...ce nu...(pacat ca s-a "terminat" calculatorul, aveam scanate schitele "visului")

radu_d

#1
Salut Lorin,

Sa incerc sa comentez eu pt ca nici eu nu am depasit problemele ridicate de tine pentru barca mea.

Mi se par in neregula dimensiunile pe care le vrei in raport de spatiul util cerut (nr. de camere, bai, etc>)

S-ar potrivi cu lungimea ta daca faci barca pe doua nivele. La un singur nivel de monococa un dormitor nu poate fi mai "scurt" de 2 metri si lat de ..sa zicem 1, 6 m.

Din lungimea totala de 10 m, parerea mea, este ca ai util(latime maxima) cam 6-7 m.  Chiar daca pui dormitoarele pe lat este greu de crezut ca te incadrezi si cu locul de masa, loc de depozitare, etc.

Poate mai reduci cerintele, adica numarul de dormitoare, sau le faci mai mici sau faci o constructie multicoca-catamaran, si atunci faci bucataria deasupra si dormitoarele, dusurile in flotoare.
Daca gasesti alta metoda de impartire ma intereseaza si pe mine personal.

Bafta!


PS: a pus Florio link-ul asta pe site: 

http://www.ebay.de/itm/Sail-Catamaran-Iroquois-MK-II-Fahrten-Katamaran/231124391021?_trksid=p2047675.m2109&_trkparms=aid%3D555012%26algo%3DPW.MBE%26ao%3D1%26asc%3D19446%26meid%3D4118846929555994739%26pid%3D100010%26prg%3D8802%26rk%3D4%26rkt%3D15%26sd%3D301060633192%26

La poze are si un plan cu modul de amenajare al interiorului.

Blebeanu Lorin

#2
Ba uite ca totusi se poate.
(O sa incerc sa postez doua link-uri, chiar spre iahturile mentionate de mine. Priveste FS-ul 33 in primul rand.)
http://www.sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4604
http://www.mariner.net/sailing_yacht_design_8_6m.html

Vali

Cred ca al 2-lea link este acesta: http://www.amariner.net/sailing_yacht_design_8_6m.html
Apropo, amenajarile d-lui Serghei Svistula sunt printre cele mai ingenioase pe care le-am vazut pana acum.
Dl. Svistula este membru al forumului nostru, cu toate ca n-a mai postat de mult.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu_d

Cred ca am fost de acord cu tine ca daca micsorezi suprafetele utile cerute te incadrezi; din link eu asa vad, ca sunt micute..dar poate avem alta definitie pentru suprafata ceruta unui dormitor..fara suparare.! :-*

Vali

Dimensiunile si dispunerea amenajarilor de obicei se proiecteaza dupa niste normative. Bineinteles ca daca avem suficient spatiu, putem sa ne desfasuram mai in voie. Personal sunt adeptul unei ergonomii maxime intr-un spatiu minimal, exact ceea ce gasim pe amariner.net.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu_d

#6
Pai, cam dispare notiunea de spatiu depozitare + ca ai nevoie de storage depots-apa de baut, spalat, food- pt atatea persoane: 5+ cele doua din paturile suplimentare...asa ca, personal, prefer o multicoca...

pelicanul

#7
Chiar si cu un catamaran de 15 m, sailingul este cea mai buna metoda de a calatori in conditii de clasa a III-a platind un pret ca pentru clasa lux. :) Nu mai stiu cine a spus chestia asta, dar are mare dreptate.
Cred ca 5 - 6 oameni pe o barca de 10 m (chiar si catamaran) s-ar putea plimba citeva zile prin Egee (de exemplu), dar n-as pleca pe o asemenea barca  impreuna cu inca 4 - 5 oameni intr-o traversada de 2 - 3 saptamini. Cred ca un echipaj de 2 - 3 oameni pentru o asemenea isprava ar fi mult mai potrivit. Si in cazul asta ai loc destul pentru tot ce vrei sa depozitezi tu pe acolo.

Blebeanu Lorin

#8
Multumesc pentru interventie @pelicanul, chiar vroiam sa elimin o confuzie creeata de mine in primul post...
Trebuie sa specific urmatoarele pentru "a naviga toti pe aceleasi ape":
- cabina single n-am gandit-o ocupata permanent. Doar in croaziere intradevar mai scurte.
- Familia-mi e formata din 4 persoane si in cele mai frumoase vise o sa devina "echipaj permanent". (De aceea acea cuseta nr. 5 poate sa fie foarte bine si magazie daca avem nevoie.)
- Acel pat "mare" suplimentar din careu mie-mi pare foarte usor de facut, rabatabil. Si oricum e optional ca si cel de copil din Tb.
- Cabinele (sau corect spus spatiul unde poti sta in picioare in adevarata cabina) mi-a "iesit" cam de 100x85 cm si dupa mine e satisfacator.

Ca folosinta, m-am gandit cam asa:
- Marea Neagra, pe-aproape, poate toate "locurile" ocupate
- Ceva de genul Turcia,Grecia- 5 persoane
- Mai departe... corect, am scazut si eu nr. de persoane... la 2-3 max. 4, in functie de distanta.

Vali

Lorin, sa intelegem deci ca iti doresti o barca de tipul urmator:

- monococa de croaziera, cu amenajarile interioare descrise mai sus
- opera vie "canoe body", chila fin atasata, am inteles si ceva despre niste aripioare
- greement conventional de sloop sau cutter fara bompres
- propulsie cu inboard diesel
- construibila in regie proprie

Avand in vedere cerintele de habitabilitate descrise mai sus, cred ca ai procedat foarte bine schitand intai amenajarile, urmand ca acestea sa fie "imbracate" cu forma finala a barcii, adica un plan de forme potrivit. In afara de Van de Stadt si Serghei Svistula, cred ca se mai pot gasi si alte planuri de amenajari interioare inteligente, de exemplu Barros, Dix, Whisstock, Brewer, Smaalders etc etc.

Mai sunt destule de povestit, insa primul lucru pe care as vrea sa-l intreb ar fi vizavi de experienta ta nautica. Spune-ne deci, daca nu deranjam, cam unde te situezi din acest pdv. Asta deoarece inainte de a te lansa in aventura barcii viselor, sa cunosti bine ce inseamna o barca mai mare, precum cea pe care ti-o doresti. Si nu e vorba numai de manevra sau intretinere, ci si de cheltuielile de cheiaj, lansare, impozite, acciza, plus noile taxe pe care le cer de exemplu grecii etc.

Ar urma apoi experienta practica in constructia de barci, dar mai e destul pana acolo. Nu uita ca tot ce scriu aici pleaca din aceeasi pasiune maxima pe care o am pentru subiectul de fata, care pasiune intuiesc ca o ai si tu :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Blebeanu Lorin

Salut!
O sa sar direct la partea a doua pentru ca la prima nu pot spune decat, da!
Ca experienta in domeniile astea doua (navigatie si constructie)... foarte...dar foarte putin mai mult de 0!
Am doar cateva iesiri pe Siutghiol cu cel mai mic iaht pe care l-am vazut vreodata ("Vara") la sfarsitul deceniului 8 (ce mandru eram ca m-au pus si pe mine un pic la "treaba"- a se citi putina manevra de vele apoi eche) si in armata parca doar o iesire cu PM 271 la inceputul anilor '90.
Si-atat!

Costurile (sa zicem, finale) pe care le presupune o astfel de investitie le cunosc. Ma depasesc! (De aceea totul se rezuma la visare.) Acum cativa ani probabil ca mi-as fi permis (nu numai cumpararea ci tot ce rezulta) a vreo 3 Hoezo de exemplu... acum (dau exact aceeasi barca) dupa cumparare... cu restul mai greu...

Chiar...nu stie nimeni macar patru din numerele castigatoare la loto?

Florio

#11
Din punct de vedere al ergonomiei spatiului interior, avand in vedere ca barca e necesara croazierelor, sunt de preferat proiecte mai actuale.
Barcile de conceptie mai veche, desi foarte robuste, nu exceleaza deloc in generozitate la capitolul "spatiu interior" .
Am observat asta pe zeci de modele de ambarcatiuni.
In schimb am vazut barci fabricate dupa anii 2000-2002, care m-au uimit cu proportiile si compartimentarile destinate vietuirii la bord.
Dupa anii 2010 (ca reper) am observat inca o tendinta in proiectarea yachturilor. Una care imbina generozitatea si utilitatea interiorului, cu o forma a barcii intalnita pana atunci doar la cele de performanta. Prova ascutita, taiata vertical, pupa foarte lata, coca aplatizata la pupa.
  Ca exemplificare dau Jeanneau Sun Oddisey 32' . Priviti si spuneti daca ma minunez degeaba. Atat spatiu la o barca de 32 de picioare....! 

Am dat si eu un exemplu care ar putea fi visul propriu. Exista un model (30 i ) cu derivor retractabil :) . Pretul insa e dur.

Vali

Lorin, in cazul asta mai bine o iei invers: intai te dai cu cat mai multe veliere, ca sa simti si barcile, sa simti si cum reactionezi tu. Apoi sa incepi sa intrebi barcagiii despre ce inseamna dpdv financiar, temporal si familial detinerea unui velier mare, raportat la satisfactiile aduse.

Uite, eu pot spune ca am ceva experienta de navigatie cu vele, am si destula pricepere zic eu la construit, echipat etc (am avut si am barci cu vele, dar mai mici), am si spatiu, si scule, si resurse, dar sincer nu m-as apuca acum sa-mi construiesc o monococa mare de croaziera. Motivele sunt locatia (locuiesc la Dunare, nu la mare), lipsa timpului, dar mai ales faptul ca azi piata sh este la un nivel foarte coborat al preturilor - gasesti barci mai vechi, in jur de 8 metri, bine echipate, la preturi foarte bune.

Cred totusi ca m-as apuca sa-mi fac o barca mai mare doar daca as gasi suficient timp liber pentru "leisure", si daca ar fi vorba de o barca clasica din lemn. Din pacate, timpul parca se subtie din ce in ce mai mult. Asta bineinteles ca e valabil doar in cazul meu, si sincer m-as bucura tare daca as cunoaste barcagii care s-ar apuca in ziua de azi de construit ceva serios. Poate ne faci tu o surpriza :).

Apropo, vizavi de "Vara" profesorului Gheorghiu, am vrut s-o cumpar prin 2000 parca :). Era simpatica tare barcuta aia, asa minuscula cum era, si se comporta bine pe mare. Nu am apucat atunci sa ma dau cu ea, si n-am mai cumparat-o fiindca mi-a zburat gandul la alt hobby - motociclismul.

Sper sa ajungem sa ne cunoastem personal odata pe la Constanta, si sa povestim "live". Eu am fost la randul meu "adoptat" de baietii din brigada Constanta, si cand mai fac ei o serbare, poate ne gasim pe acolo si detaliem.



"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Blebeanu Lorin

Asta-i ordinea fireasca, Vali, stiu! Si e ilogic sa sari peste acesti pasi.Nu poti sa te faci ca nu-i bagi in seama atata timp cand oricare dintre ei poate sa fie un motiv serios de a spune...pas.
Pe "Vara" am ajuns printr-o intamplare, D-l Gheorghiu (si el profesorul meu) tocmai achizitionase un catarg de la o barca mai mare iar D-l Nicolcioiu l-a "preparat" la atelier pentru mica barcuta. Plimbarile cu ea au fost o recompensa pentru noi, cei cativa elevi ce-am participat la "operatiune".
Prin 2000 era prin portul Tomis, nu? De ce intreb?
Parca pe langa ea era un velier din lemn (cam de talia lui Hai-Hui) ajuns la stadiul de semi-epava. Pe acela ne gandeam noi, trei prieteni, sa-l resuscitam...chiar daca nici unul n-avea habar ce-nseamna asta.

home made

'Vara' e pe lacul mamaia acum,mai bine zis pe mal,in curtea unui club;asteapta .....vara!