Tango Skiff XL

Creat de silvian2009, Ianuarie 22, 2014, 11:01:53 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Salut Silviu si felicitari pentru lucrare, e ca la carte :).

Despre aripioara tip skeg, byteworks are dreptate, nu-si are rostul. Asemenea apendici se monteaza de obicei la barci cu fund plat sau curb, pentru diminuarea derivei la giratie. Pe cand Tango are fund in V, care-i ofera suficienta stabilitate de drum.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

silvian2009

Citat din: cristiantutuianu din Aprilie 23, 2014, 08:57:43 AM
Citat din: silvian2009 din Aprilie 22, 2014, 09:48:24 PM

N-am terminat de lucrat interiorul pt ca, la sfatul colegului de forum, Cristian Tutuianu si al prietenului dansului, al carui nume, spre marea mea rusine, nu l-am retinut, am intors barca pt a-i lucra exteriorul.

Salut silvian2009
Prietenul meu ....corect , e colegul nostru  ;) Moshu . (nu se supara el din chesti asa marunte) Ne-a placut skiffu' ! Tot drumul am vorbit despre barcile vazute la Braila si la Galati ,a fost subiectul principal  . 
Iti multumim frumos pentru timpul acordat ....vizitei noastre. @ionitzady @Mihai99 daca il vedeti "LIVE" o sa va placa , mai mult!
Spor la treaba!

Multumesc de vizita si apreciere!
Cand mai ai drum, cu mare placere te astept sa vezi produsul finit...Si poate am si eu mai mult timp atunci.

Multumesc pt lămuriri, Biteworks si Vali.
Daca spuneti voi ca nu-si are rostul, atunci nu-i pun nimic.
O sa întăresc totusi suplimentar zona chilei, in special pe curbura de la prova. O mai tragi pe plaja, lovesti vreun prag, bustean submers, prundis pietros si n-are rost sa risc zgarierea profunda a cocii.
O sa vedeti cum M-am gandit sa fac.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

ionitzady

Asta este marea problema la barcile imbracate in fibra ,  si anume zona etravei . Cred ca este imposibil ca dupa o lunga utilizare sa nu pui fibra pe etrava  . Zona este oricum mai intarita pt ca ai venit cu tesatura parte peste parte asa ca lasa timpul sa hotarasca ...
   

silvian2009

Sa continuam!
In urma comenzii facute ieri, azi am primit cele doua kit-uri de epoxi si intaritor, de care aveam nevoie. Sper sa imi ajunga pana la capat, ca mi s-au terminat fondurile:)
Mai mult decat atat, am primit si o mostra de vopsea poliureica, impreuna cu intaritor, ce se amesteca in raport 3:1. Urmeaza sa-i fac o proba cand am timp.
Daca ati folosit careva asa ceva, v-as fi recunoscator sa-mi spuneti parerea voastra despre ea.
Mi-a fost recomandata ca fiind vopseaua cu cel mai mare grad de rezistenta mecanica si uv pe care o au.
Asadar, dupa primirea rasinii, m-am apucat de treaba.
Cum tesatura de fibra era deja intinsa si asezata pe pozitie, restul a venit de la sine.
O suta, doua, trei si tot asa pana s-au adunat 2625g rasina(combinata cu intaritor) in cinci ore de lucru.
Mai o tigara, mai o barfa cu prietenii, atat cei prezenti cat si cei de la distanta,  si-a trecut timpul si-am facut si treaba.
Rezultatul il puteti vedea in pozele de mai jos.
Maine urmeaza mana a doua de rasina, care sper sa nu ajunga tot la 2625 g ca azi, iar sambata sau de luni incolo va urma chituirea in vederea slefuirii finale de dinaintea vopsitului.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

http://m.youtube.com/watch?v=iP8auYFStjs

http://m.youtube.com/watch?v=gGxQlT5VYsM

Din lipsa de timp, momentan puteti vedea mai sus stadiul actual.
Vor urma si poze si comentarii.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

byteworks

"Acest videoclip este privat."

silvian2009

Scuze, nu mi-am dat seama, dar am rezolvat, e public acum.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

#67
Salutare!
Pana la noi poze, vreau sa va expun o alta problema legata de barcă.
Din entuziasm, grabă sau cine stie din ce alt motiv, am decupat oglinda barcii, stabilindu-i înăltimea de 51 cm, pt motoarele cu cizmă lunga( sau medie, cum mai sunt catalogate cele ce 20'), desi initial am zis s-o tai in functie de motorul pe care il gasesc.
Problema e ca am gasit un motor fffff bun, pe care e posibil sa-l cumpăr daca se gaseste cumpărător pt barca pe care
a fost folosit( Laguna 480), insa are cizmă de 58 cm lungime.
Motorul este un Mercury Efi 25 aproape nou.
Stiu ca distanta dintre placa de cavitatie(parca asa se cheamă) a motoarelor si punctul de îmbinare a filelor de bordaj la pupa poate fi de pana la 2 cm sub acesta, ceea ce ar insemna un rest de 6 cm care ar trebui compensat cumva pt buna functionare a intregului ansamblu.
Acum va intreb, as putea monta motorul pe barca, prins în 4 suruburi de oglinda , astfel incat pozitionarea acestuia sa se faca la un nivel cu pana la 6 cm mai sus, fara a se mai sustine si cu acei fluturași?
Va intreb asta, cu toate ca nu am probat inca motorul si nu stiu cum se comporta la acest moment.
Saptamana viitoare termin cu vopsitul barcii, cel putin la exterior si atunci vom face o proba.
Planul prevede un motor de pana la 20 cp dar barca e ceva mai lunga, mult mai lată si sigur mai grea decât în originalul, astfel incat iau in calcul si varianta unui motor de 25 cp, mai ales ca e al uni prieten, cumparat anul trecut, nou si M-am vrea sa se piardă totusi...sa ramă in familie, cum s-ar zice.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

byteworks

Legal nu poti pune motor de 25 pe barca neinmatriculata. Cat despre montaj, cel mai bine trebuie sa gasesti o cale sa reconstruiesti oglinda pana la inaltimea necesara, sau sa pui un "jack plate" - placa de inaltare dar parerea mea e ca arata urat.
Totusi - 25 CP pe neinmatriculata = nu.

silvian2009

Multumesc, stiu povestea cu înmatricularea. De reconstruit oglinga nu cred că ma apuc iar cealalta varianta nu stiu cat de bine s-ar potrivi, tinand cont de formele barcii la pupa.
Vad io...
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

gvincentiu

Frumusica foc. Dar de ce ai folosit OSB la interior?
Ganduri bune !

silvian2009

Pt ca ...din seria osb-urilor si pt ca barcă!

De idiot, ce crezi...
Am zis io ca fac economie pt doua foi de placaj, care m-ar fi costat cu 500 lei in plus la pretul total pt tot placajul, bani pe care nu ii aveam la momentul respectiv, insa tot am pierdut banii aia "economisiti" pe fibra si rasina consumate pt uniformizarea suprafetei osb-ului.
De rezistat, rezista, ca-i osb3 de 1,5, laminat pe ambele fete cu cate trei straturi de rasina, la exterior avand si un strat de fibra, peste care va mai veni si vopseaua, cel mai probabil, incepand de saptamana viitoare, cand termin n vopsirea exterioară a barcii.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

#72
Munca grea cu pozele astea..

Asadar, de la ultima postare s-au mai petrecut cateva episoade prin garaj, in care barca a fost laminata si la interior, slefuita usor, apoi intoarsa din nou cu burta la soare( a se citi neon..), pentru chituit, slefuit, vopsit.

Totul a mers bine, pana la punctul la care i-am dat prima mana de vopsea.
Dupa slefuirea initiala, exteriorul barcii arata f bine, mi-am zis, asa incat am spalat-o, am degresat-o si m-am apucat de vopsit.
Imediat ce a prins culoare, a prins si textura, iar toate imperfectiunile existente mi-au iesit in relief. Ma refer la zonele unde fibra a fost suprapusa ori cele care in care exista aplicat chit, acestea fiind perfect drepte, pe cand restul prezentand textura fibrei.
Ma asteptam sa se vada mai bine, insa nu mi-a placut, asa ca am pus mana din nou pe slefuitor si am curatat tot ce-am putut, cu atentie sa nu rup fibra, apoi am chituit din nou, inclusiv ceva spritchit pe borburile provei si apoi din nou vopsire. O mana alba si una crem, pentru acoperirea initiala si delimitare.
E ceva mai bine acum, insa nu arata ca o barca scoasa din matrita, asa cum mi-as fi dorit, cu toate ca dupa aceea am aflat ca se poate face asta, cu rabdare si materialele necesare. La urmatoarea nu ma mai grabesc deloc.
Asta e, invatatura de minte.
Acum nici nu stiu ce culoare sa-i dau.
As face-o rosie...acum ma gandesc ca o singura culoare va scoate in evidenta orice detaliu imprefect, mai mult decat daca, sa spunem, as incerca o vopsire camuflaj, in genul https://www.youtube.com/watch?v=emkyZSvSrl0
Zic totusi ca voi compensa cu detaliile de la interior, daca-mi vor iesi asa cum imi doresc.

Mai jos, poze.
Imi pare rau ca nu reusesc sa le asez in ordine.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto