Sfat Barca RIB Lomac 2000 - 4 m

Creat de iulian_cioclin, Ianuarie 22, 2014, 11:15:19 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

@bradutzu: din cauza ca experienta mea pe RIB-uri e limitata, prefer sa ma abtin cand se discuta despre ele. Cel mai bun rezultat il poate oferi o proba practica, instaland acelasi motor pe o rigida si un RIB, de dimensiuni si greutate similare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

Citat din: Vali din Februarie 10, 2014, 02:18:57 PM
Cel mai bun rezultat il poate oferi o proba practica, instaland acelasi motor pe o rigida si un RIB, de dimensiuni si greutate similare.

Daca pe un Lotus(120kg), cu un 15 hp,4t fugi bine...pe un RIB cam de aceeasi greutate, i-ti trebuie putere aproape dubla  !

bradutzu

eu amn o cunostinta care are un RIB ca barca de salvare/serviciu care gliseaza normal ca orice barca pe un Printess de vreo 12 m ! RIB-ul are vreo 3.5 m si motor de 25 CP! dkpui pe barca lui Dany un motor de 25 CP se scufunda  ::)?
Exemplul asta coroborat cu formele barcii ma duce cu gandul ca un RIB necesita totusi un motor serios sa o scoti in glisaj!
Sa auzim numai de bine!

Mihaif99

#18
Nimic nu este absolut :)  asa ca exista si exceptii, dar in cvasi-totalitatea situatiilor.....

1- Nimic nu gliseaza mai usor decat o barca cu chila gonflabila.
2- Exista  rib-uri care gliseaza frumos si merg repede cu motoare mici (10-15-20CP) Jur ca am vazut un RIB cu motor pe care "scria" 9.9. O fi fost de 15CP dar tragea un copil la schi nautic  !!  In RIB tata, si alti doi copii.

Principalul avantaj al rib-ului este
a) comportament mult mai bun pe valuri decat chila gonflabila
b)Posibilitatea de a instala motoare mari-implicit viteze mari. Datorita corpului din fibra se elimina  efectul de deformare PRONUNTATA a tuburilor (valuri in tuburi) la viteze de peste 35-40 km/h.

Eu am instalat 50CP pe o barca cu chila gonflabila si stiu ;)  Efectul de mai sus dispare pe la 45-50 km/h cand barca este "dezlipita" de apa. Concluzia ar fi sa nu se puna motoare prea mari pe o barca cu chila gonflabila, pentru ca NU are sens. Ideea ar fi sa gliseze la 30-35 km/h cu incarcatura maxima pe care o dorim. Adica nu ai de ce sa depasesti 20 CP la o barca de 4.20m (14 picioare) chiar daca barca are rating mai mare

La viteze mari se comporta bine si barcile pneumatice ponton cu hijackers, gen Zodiac Futura, Gemini, Duxx, etc. Zboaaaaara  si merge ca pe sine, cu mentiunea ca in Futura cand lovesti un val, simti!  Iar in Duxx, treci prin el, adica il iei in pieptul propriu  :) si se scurge prin oglinda construita din bare.

O barca rigida in general gliseaza mai greu decat pneumaticele. Trim tabs rezolva partial problema. Exceptie fac barcile proiectate pentru a glisa cu usurinta cu motoare mici. Am deschis mai mult un topic despre astfel de barci si tot materialul e acolo.

bradutzu

eu nu sunt inpotriva RIB-rilor ci chiar am fost realmente incantat de idee cand am vazut pentru prima data una dar in acelasi timp trebuie sa inteleaga cei care vor mai intra pe aici ca trebuie atentie cand iti alegi barca! orice barca trebuie aleasa cu grija in functie de ce vrei sa faci cu ea si un plus pentru neprevazut si chestii la care nu te-ai gandit!
Sa auzim numai de bine!

ulise70@

salutari tuturor!! Iulian ma numesc si am reusit mai tirziu sa intru pe acest forum creat de Vali,si imi pare rau ca nu am intrat pe el inca de la inceputuri!motivul principal sunt deplasarile dese cu anumite servicii in strainatate
       referitor la acest subiect: am gasit eu pe net aceasta barca si am achizitionat o instant!materialul este bun,nu este copt,problemele erau la chila de fibra,fusese roasa din cauza tractarii pe pietris sau pamint,oricum s a rezolvat cu un stratimat si niste rasina,iar oglinda a necesitat doar schimbarea placajului de protectie
   mai am de inlocuit 2 petece care nu imi convin cum au fost reparate  ,si barca merge la apa!! :)o voi alerga cu un motor evinrude de 25 de caluti,si sper sa mearga destul de bine
   voi reveni si cu ceva poze,pt a se vedea ce probleme si ce reparatii am facut la ea!!!!
   oricum,tizul meu,Iulian,a ratat o barca ieftina si buna!!ca si la loto,daca nu joci,nu cistigi :)barca a costat 600,curieratul 150,barca are 65 de kg si din orice pozitie,nu era o pierdere  de bani!dar aici am observat si sfaturi foarte naspa,de la persoane care nu au construit nici o barca in viata lor,si cred ca un sfat dat in necunostinta de cauza,nu ajuta un novice cu nimic!
   salutari tuturor :D
nu ma lasati pe uscat,ma impiedec des!!!lasati=ma pe apa,sunt in elementul meu!!

iulian_cioclin

Bravo, sa o stapanesti sanatos. Asteptam niste poze sa vedem ce a iesit din barcuta asta.

ulise70@

am facut ceva poze la reparatia chilei,mai am de dat un ultim strat de rasina epoxi peste tot fundul barcii,si apoi top coatul
     apoi schimbam petecele care respira,nu ca nu ar tine,dar daca nu fac eu ceva personal,nu imi place,e greu sa fiu multumit cu ce fac altii,sunt mai rau ca un neamtz::)))
nu ma lasati pe uscat,ma impiedec des!!!lasati=ma pe apa,sunt in elementul meu!!

huniad

Citat din: Mihaif99 din Februarie 11, 2014, 12:21:56 AM
Nimic nu este absolut :)  asa ca exista si exceptii, dar in cvasi-totalitatea situatiilor.....

1- Nimic nu gliseaza mai usor decat o barca cu chila gonflabila.
2- Exista  rib-uri care gliseaza frumos si merg repede cu motoare mici (10-15-20CP) Jur ca am vazut un RIB cu motor pe care "scria" 9.9. O fi fost de 15CP dar tragea un copil la schi nautic  !!  In RIB tata, si alti doi copii.




.
Va salut si bine v-am gasit pe toti
Tot mai mult ma atrage ideea pentru achizitionarea unui catamaran gonflabil de 3m sau 3,3m
Ce parere aveti despre ele ?

ulise70@

salutari!  depinde ce vrei sa faci cu catamaranul,pe ce ape vrei sa te dai
   de regula sunt foarte stabile,raportat la monococi,dar mai dezavantajoase la transport
    varianta gonflabila probabil ca se pliaza in pachete convenabile,usor de transportat
    pune si ceva poze curespectiva jucarie,asa ne putem da mai multe pareri
nu ma lasati pe uscat,ma impiedec des!!!lasati=ma pe apa,sunt in elementul meu!!

huniad

#25
Uite ceva de genul asta

Greutate 50-55 kg din pvc de 9-11mm  Vreau sa o folosesc la pescuit si vanatoare pe Mures ,Cincis si ocazional in Delta
Din ce am citit motorul de 5 cai care-l am este suficient pt o deplasre a ansamblului +subsemnatul cu 20-25 km/h

modi

Citat din: ulise70@ din Iulie 11, 2014, 09:07:51 PM
salutari!  depinde ce vrei sa faci cu catamaranul,pe ce ape vrei sa te dai
   de regula sunt foarte stabile,raportat la monococi,dar mai dezavantajoase la transport
    varianta gonflabila probabil ca se pliaza in pachete convenabile,usor de transportat
    pune si ceva poze curespectiva jucarie,asa ne putem da mai multe pareri

Prezinta avantaje si dezavantaje ........

- Nu se pot plia la fel de ergonomic ca o pneumatica . Au podina putin mai generoasa . Insa , absolut categoric , si mult mai incapatoare ( ca spatiu util )
- sunt dificil de echilibrat motoarele pe oglinda . Vorbesc despre pastrarea directiei in mars .
- Compartimentele gonflabile nu sunt vecine . Asadar presiunea scazuta dintr-unul se va resimti imediat , neputand compensa prin peretele separator vecinului acestuia .
- Stropesc flagrant in mars cu vantul din fata . Indiferent de cat de elegant este construita partea din prova ce le leaga intre ele .
- Au stabilitate net superioara unei gonflabile clasice de aceeasi clasa de gabarit .
- La pescuit sunt deja "sport extrem" ! Un drill serios in care sa controlezi un peste evitand atingerea firului cu DOUA varfuri de prova chiar este dificil .

Si-ar mai fi multe de spus .........
- Insa nu sunt la fel de docile in guvernarea de sub motor . Virajele bruste vor lasa de dorit

ulise70@

 cred ca e destul de stabil,dar pt prscuit ,o sa vezi la un drill mai nervos!!
asa ,pe apa sta destul de binedar pare cam greu pt ce ai scris mai sus,la 3,3 m
   jucaria asta pe care a ratat o Iulian de mai sus, are 4,2 m si o manevram lejer 2 oameni,deja o mutam prin garaj fara carucior,abia zilele astea o sa o dotez si cu roti,are cam 70 kg
  dar,am promis ceva poze cu barcuta,asa cum a ajuns ea in prezent
nu ma lasati pe uscat,ma impiedec des!!!lasati=ma pe apa,sunt in elementul meu!!

huniad

Nu stiu daca motorul de 5 cp care-l am  face fata la fel de bine pe un RIB de aceleasi dimensiuni, cum face fata pe catamaran Oricum nu ete batut in cuie modelul de barca care-l cumpar .Acum ma documentez ,incerc sa probez motorul pe cit mai multe barci si dupa aceea cumpar.Ideea cu catamaranul mi-a placut pt ca  opune mult mai putina rezistenta la inaintarea pri apa  decit o barca cu chila gonflabila
Ar mai fi si asta dar nu stiu ce sa spun http://olx.ro/oferta/barca-gonflabila-import-germania-ads-320-ID1OEFW.html#7e6d3927e2

kmbh69

Am vazut asa ceva la o expozitie in Bremen (BoatFit 2014), pe la sfarsitul lunii februarie, le zice ThunderCat, sunt catamarane gonflabile cu flotoarele umflate cu presiune ceva mai mare, un fel de RIB (au podeaua rigida). Unele au motor de 70 CP si ating si 100 km/h (desigur, daca nu sunt valuri si daca nu e vant, pentru ca atunci apare deja pericolul de rasturnare, cand incepe sa se ridice prova necontrolat, pana la verticala). La second-hand incep de pe la 4500 euro (cu motor cu tot). In Africa de Sud sunt folosite de salvamari si parca tot de acolo au inceput si concursurile de ThunderCat. Parca si prin Australia sunt folosite. Ideea e ca in concurs are un echipaj de 2 oameni, iar in timpul unei curbe, ambii incearca sa se aseze in bordul din interiorul curbei, ca sa nu se rastoarne barca, asemanator cu pozitia motociclistilor la cursele de motociclete cu atas. Un alt avantaj e pescajul mult mai mic la asemenea catamarane.