*

Autor Subiect: motorul la iernat  (Citit de 4359 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionitzady

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 904
  • Karma: 49
    • Vezi Profilul
Re: motorul la iernat
« Răspuns #15 : Ianuarie 28, 2014, 12:42:59 pm »
Apropo RECOMAND pe perioada sezonului rece ca bateria sa stea ori pe o masina care merge ori pe un redresor, model de la LIDL 70 ron ( pe pro barca e vreo 50 e :))   ) care-si face treaba foarte bine

Rumpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 462
  • Karma: 119
    • Vezi Profilul
Re: motorul la iernat
« Răspuns #16 : Ianuarie 28, 2014, 04:44:19 pm »

 1) Conservarea motorului pe termen scurt in mediu ambiant uscat si cald:
 Se consuma toata benzina din rezervor si carburator (sau se scurge) si se pune motorul la locul de depozitare in picioare sau culcat. Motoarele in 4T trebuie culcate pe partea indicata de producator ca sa nu se scurga uleiul din ele, iar inainte de pornire vor fi lasate un timp in pozitia de lucru.
 2) Conservarea motorului pe termen scurt in mediu ambiant rece si umed:
 In plus fata de punctul anterior se va goli complet circuitul de racire pentru a preveni un posibil inghet. Optional pentru a preveni coroziunea suprafetelor exterioare ele se vor acoperi cu o pelicula de ulei (spray WD40 sau similar)
 3) Conservarea motorului pe termen lung in mediu ambiant uscat si cald:
 Vezi punctul doi.
 4) Conservarea motorului pe termen lung in mediu ambiant rece si umed:
 Se golesc toate fluidele din motor. Tot motorul (interior/exterior) se acopera cu ulei sau vaselina intr-un strat suficient. Asta inseamna ca se umple motorul si cutia de ulei pana dau pe dinafara (nu ca in indicatiile producatorului), se spreyaza ulei pe  restul (cilindrii, carburator, carcasa filtru) si se unge cu pensula pe dinafara. Toate orificiile (admisie/evacuare apa, aer, esapament) se vor astupa cu dopuri sau carpe imbibate cu ulei. La sfarsit tot motorul se inveleste cu carpe sau hartie imbibate in ulei sau vaselina.

 Benzina se scoate din carburator deoarece se evapora si lasa in urma un reziduu ca o gelatina care infunda jiglerele (sau tot circuitul plecand de la rezervor). In plus benzina veche nu mai are aceeasi cifra octanica si poate crea probleme. Alternativa e sa folositi o substanta de stabilizare. De ruginit nu rugineste nimic ca tot circuitul e din aluminiu si plastic. La un motor vechi ar putea eventual rugini rezervorul daca e de tabla.
 
 Pe vremuri se baga ulei in cilindrii ca sa nu rugineasca segmentii de fonta de camasa de fonta. Asta se facea la motoarele 2T care erau deschise aerului ambiant. Astazi motoarele 2T au cilindrii tratati cu nicasil. Motoarele 4T au supape care inchid cilindrii. Oricum pasul e necesar doar daca ati stoca motorul in mediu umed. Pentru stocarea pe termen scurt in mediu umed a motoarelor vechi ar ajunge si daca puneti o carpa imbibata cu ulei pe admisia de aer si una pe evacuare. 

 Filtrele, uleiul, furtunele, bujiile, membrana de la pompa de benzina, impellerul sunt toate consumabile si se schimba la intervalele date de producator sau dupa necesitate. Un filtru de benzina nou pe sezon (5RON) e o asigurare ieftina impotriva a tot felul de probleme.

 Bateriile sunt un capitol separat si complex dar caracteristicile de baza sunt:
 1. Orice baterie are o anumita autodescarcare.
 2. Bateriile descarcate care ingheata se distrug iremediabil (Pb/acid).

 De aici deducem ca bateriile nu trebuie sa fie lasate singure in frig pe perioade lungi. Puneti bateria in casa si mai incarcati ocazional la ea.

rover.marius

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 179
  • Karma: 10
    • Vezi Profilul
Re: motorul la iernat
« Răspuns #17 : Februarie 02, 2014, 11:06:27 am »
Am fost la dunare sa vad daca barca mai este intreaga( ma duc de 2 ori pe zi  pentru a sparge gheta de langa barca ), vorba vine ca o vad din balcon, si iernneaza bine cu multa zapada si gheta.

byteworks

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 667
  • Karma: 62
    • Vezi Profilul
Re: motorul la iernat
« Răspuns #18 : Februarie 02, 2014, 11:55:57 am »
Si eu vad barcile mele de pe balcon   ;D

ionpescarul

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 637
  • Karma: 31
    • Vezi Profilul
    • Un blog pentru iubitorii Dunarii
Re: motorul la iernat
« Răspuns #19 : Decembrie 08, 2018, 09:40:59 pm »
Bună la colegi, am o rugăminte, știe cineva dacă iarna se folosește același ulei, ca vara, la cizma barci? Sau trebuie unul mai subțire? Multumesc

toni tl

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Karma: 3
    • Vezi Profilul
Re: motorul la iernat
« Răspuns #20 : Decembrie 09, 2018, 07:06:39 am »
La cizma se foloseste acelasi ulei si vara si iarna.

ionpescarul

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 637
  • Karma: 31
    • Vezi Profilul
    • Un blog pentru iubitorii Dunarii
Re: motorul la iernat
« Răspuns #21 : Decembrie 09, 2018, 07:01:39 pm »
La cizma se foloseste acelasi ulei si vara si iarna.
Multumesc mult

 

Recent

Last 5 Shouts:

 

Vali

Octombrie 24, 2018, 07:19:46 pm
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:32:41 pm
cica functioneaza
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:31:19 pm
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
 

Vali

August 07, 2018, 09:49:52 pm
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
 

bobinuta

August 07, 2018, 05:47:51 pm
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new

Show 50 latest
Membri
  • Total Membri: 1816
  • Latest: Iuly
Stats
  • Total Mesaje Postate: 47813
  • Total Subiecte: 2470
  • Online Today: 63
  • Online Ever: 218
  • (Octombrie 28, 2018, 03:29:22 pm)
Utilizatori Online
Users: 1
Guests: 46
Total: 47
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud