Suzuki DT 25

Creat de kimi, Ianuarie 29, 2014, 09:12:32 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kimi

Stie cineva daca motoarele autolube DT 25 fara pornire electrica , de la Suzuki sunt dotate cu alternator sau cu magnetou ?
Si cam care ar fi curentul maxim de incarcare generat de acestea ?
Am de gand sa-mi iau un motor din asta , si sunt curios daca reuseste sa imi incarce o barerie de 90 AH pe care intentionez sa o folosesc pt. motorul electric .

kimi

Chiar nu are nimeni un Suzuki in 2 timpi ?  :-\
Sunt in negocieri cu cineva care vinde unul , dar imi iau o mare teapa daca nu reuseste sa imi incarce bateria .

bradutzu

pai masori bateria inainte de pornirea motorului si dupa 5 min de funtionare si vezi diferenta! dk nu e diferenta.........atunci nu incarca!
Sa auzim numai de bine!

ionitzady

''in principiu'' motoarele care nu au electromotor nu au si incarcare baterie ( pt ca nu ar avea de ce ) . Alimentarea separata care o ofera motorul este de 12 v alternativ pt iluminat de navigatie pt BECURI si nu leduri , deci ALTERNATIV .

PT incarcare baterie se monteaza ceva la '' firelea astea de 12 v alternativ si transforma in 12 v continu si de putere mai mare .


ceva de genul asta din poza , dar nu cea din poza

kimi

La concluzia asta am ajuns si eu studiind niste scheme , era si normal sa nu poti incarca o baterie prin jack-ul ala subtirel .
Ma apuc de cautat piesa aia pe la furnizorii locali , daca nu costa foarte mult , motorul arata binisor .

ionitzady


bradutzu

ady
cum de scrii tu la un topic cu suzi?
credeam ca tu reactionezi doar la pianinele tale(yamaha am vazut pe la nunti si botezuri)
on topic:
acea piesa se chema releu de incarcare si in prinsipiu trebuie corelat ci cu puterea motorului daca nu ma insel!
unde este master Fritz? ca el de obicei este o enciclopedie a glisarii si implicit a motoarelor ce fac glisarea posibila!
Sa auzim numai de bine!

ionitzady

Ceea ce urmeaza este un pamflet si trebuie luat ca atare :
    Dragul meu prieten ,, bradutzu''  cand s-a inventata curentul alternativ si continu nu era vorba de motoare de barca , iar din cate i-mi amintesc eu cand Japonezu facea baie in piscina americanii bagau capul alaturi de unde se adapa vacile .

Ciby

Eu n-am inteles prea bine gluma, dar adevarul istoric trebuie respectat! Prima data a fost "descoperit" si nu "inventat", curentul continuu!
Curentul alternativ este o gaselnita a lui Faraday, cel ce a umblat o viata cu bobina si magnetul in buzunar pana sa-si dea seama ca daca introduci magnetul in bobina apare un curent la bornele bobinei. Un curent "alternativ"!
Ce-ti trebuie tie, pe langa bobina de curent auxiliar (pentru proiector sau pentru alte aplicatii pe barca) ca sa-ti incarce acumulatorul, este un releu de incarcare pentru magnetou. Adica, acesta trebuie sa aiba si punte redresoare si circuitul de reglare a curentului de incarcare. Atentie, nu merg cele auto!

Dbr

Ahaaaa...Aceeasi dilema o am si eu !
Am doua fire care ies din motor ( amandoua rosii care ies dintr-o mufa cu fire verzi !!) si l-a masurare rezulta ca scoate 13.8 V peste putin turatia de relanti. Le-am identificat + si - si dau tensiune. Aceste fire nu erau conectate nicaieri, erau izolate lasate in carcasa motorului. Am un motor Yamaha 20 A 2 timpi, tip 653, cu pornire manuala( dar cu coroana pusa pe volanta.) Am luat legatura la Yamaha in Ro cu un specialist ,, face to face'' ( nu telefonic) si l-am intrebat ce e cu acele doua fire... Raspuns: sunt pentru incarcarea bateriei ! Chiar daca nu au electromotor, multe tipuri de motoare au fost prevazute din fabrica direct cu coroana pe volanta(  chiar daca sunt doar cu pornire manuala) si cu incarcarea bateriei. Mi-a spus de asemenea ca daca leg firele direct la baterie am incarcarea asigurata. Dar pe site-urile de specialitate spun ca imi trebuie acel regulator de care se face vorbire mai sus, in functie de puterea motorului si capacitate bateriei. Deci ce sa mai cred?
Stima, Bogdan D.

Ciby

Rste foarte posibil ca bobina din madnetou sa aiba si puntea redresoare prevazuta din constructie. La fel de bine, este posibil sa aiba si regulatorul. Dar asta nu este o regula! Inainte de a face experimente pe propria piele (a se citi propriul buzunar) este bine de a verifica! Un aparat de masura electronic costa intre 10 si 15 lei in bazar si decat o paguba de cateva milioane cu bateria distrusa, mai bine o cheltuiala de 10-15 lei!
@Dbr, poti pune direct bateria, dar nu vei avea niciun control asupra incarcarii acesteia si risti sa-ti fiarba bateria. Ce inseamna asta, degajare de hidrogen la celule cu riscul de explozie! Atentie mare!
Un acumulator, conform specificatiilor, se incarca cu 1/10 din capacitatea lui. De ce? Intre placile din celule au loc reactii chimice. Datorita curentului de incarcare apare o reactie de electroliza, ce descompune acidul sulfuric in ioni. Acesti ioni reactioneaza chimic cu substantele din placi. Daca prima reactie este mai rapida decat cea de a doua, o parte din acesti ioni, respectiv cei de hidrogen sunt eliminati din solutie. Prin combinare intre ei rezulta H2, adica molecule de hidrogen gazos, ce iese la suprafata si este eliminat prin orificiile din dopuri. Reactia este ireversibila, cu efecte permanente asupra duratei de viata a acumulatorului. Daca, curentul de incarcare este mai mic, nu este nicio problema! Doar ca timpul de incarcare este mai mare!
Alegerea acumulatorului o faci in functie de posibilitatile bobinei de curent auxiliar. Si ar fi bine sa existe totusi un regulator pentru incarcare!

Dbr

#11
Multumesc Ciby,
In nici un caz nu pun baterie in circuit pana nu elucidez chestiunea cu regulatorul de tensiune. L-am gasit in NL de vanzare second hand dar nu am cum sa imi dau seama daca este functional sau o fi prajit. Il iau la risc si Doamne ajuta sa fie ok!
Va multumesc pentru sfaturi care totodata sper sa fie utile si celorlalti cititori.
Stima,Bogdan D.

Dbr

Citat din: kimi din Ianuarie 29, 2014, 09:12:32 PM
Stie cineva daca motoarele autolube DT 25 fara pornire electrica , de la Suzuki sunt dotate cu alternator sau cu magnetou ?
Si cam care ar fi curentul maxim de incarcare generat de acestea ?
Am de gand sa-mi iau un motor din asta , si sunt curios daca reuseste sa imi incarce o barerie de 90 AH pe care intentionez sa o folosesc pt. motorul electric .
Salut din nou ! Exista si pentru colegul cu Suzuki aceeasi componenta...Nu am gasit deocamdata decat pt DT20( foto) dar sigur exista si pt DT 25.
Stima, Bogdan D.

kimi

Multumesc tuturor pt. raspunsuri .
Azi am avut o prima vizualizare ( prin semiintuneric a motorului Suzuki DT25AC 012248 ) , si sigur nu are incarcare , are doar o mufa cu simbolul unui beculet , prin urmare doar pt lumini .
M-a cam dezumflat colegul cu Yamaha , doar 7 amperi ?
Citat din: Dbr din Februarie 02, 2014, 07:31:38 PM
Salut din nou ! Exista si pentru colegul cu Suzuki aceeasi componenta...Nu am gasit deocamdata decat pt DT20( foto) dar sigur exista si pt DT 25.
Stima, Bogdan D.
Imi poti spune unde l-ai gasit ? Eu am gasit pe net doar pt. motoare in 4 timpi !
Am cerut o oferta la furnizorii romani de piese ( Epix , motoarebarci , Nautica , Yacht TNG , etc ) , dar nici un raspuns .

Dbr

Salut Kimi,
L-am gasit pe un site de anunturi olandez. De vreo 2-3 ore stau in fata calculatorului si ma documentez. Eu am si cartea tehnica de la motorul meu Yamaha cu indexul de componente, lucru care ma ajuta foarte mult sa imi gasesc componentele de care am nevoie fara sa bajbai. Gasisem si o diagrama foarte explicita in care erau reprezentate tensiunea si amperajul  al unui asemenea regulator, care este mult mai ,,destept'' decat o simpla punte de diode.
Deci....daca tu ai acea mufa cu semnificatia ,,bec'' inseamna ca ai acea bobina care genereaza curent alternativ. Acest modul tocmai asta face, tine tensiunea cat mai constanta si intensitatea o limiteaza la un maxim tocmai sa nu sarim in sus cu bateria , asa cum explica si colegul Ciby!
6-7 Ah( aprox 80W) nu inseamna chiar putin ,raportand la faptul ca un alternator auto de pe un motor intre 1.4 -3.0 litri( 50-200CP) genereaza intre 300 -600 W.
In motoarele noastre e montata o amarata de bobina care genereaza destul de mult comparativ cu marimea unui alternator auto.