trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta

Creat de Shotgun, Februarie 03, 2014, 12:02:58 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Shotgun

Dupa vreo 4 ani in care am avut pe lista de preferinte catamaran , dar m-am ocupat de cu totul alte constructii , m-am resetat si am luat in calcul un trimaran .
Motivele
- vreau doar ceva spartan la nivel confort , iar un catamaran nu prea ofera asa ceva fara punte si atunci devine prea lat pentru transport , sau daca se amenajeaza in corpurile catamaranului trebuie sa-mi fac stagiu de dormit in canalizare intai , ca sa scap de claustrofobie .
- vreau ceva usor si aici pica monococa , mai usor inseamna mai ieftin
- vreau ceva care sa stea cat de cat la orizontala .
Ce parere aveti de
http://www.teamscarab.com.au/scarab670/design.html
http://smalltridesign.com/Trimaran-Articles/Buccaneer-24-Trimaran.html

Vali

Salut Catalin, cel mai simplu si ieftin tri pe care-l stiu, si care se preteaza la ce ai scris in titlu, este Strike 18 de la Richard Woods:
http://sailingcatamarans.com/index.php/designs/27-trimarans-under-25/168-strike-18

Iar la linkul urmator e si un study plan:
http://www.sailingcatamarans.com/freedownloads/Strike18_studyplan.zip

Barca e cam patratoasa, dar se misca bine, dupa cum se vede in filmari, si e si foarte simplu de construit.

De la teamscarab, tot ceva mai mic cred ca ar fi potrivit, precum Scarab 18 - e mai ieftin, mai usor de tractat, si mai marin decat Strike 18.

Dintre barcile intre 6,5-6,8 metri de la teamscarab, cea mai buna mi se pare Scarab 650, din cauza ca e mult mai simpla constructia decat la Scarab 670 sau Scarab 22.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Shotgun

cred ca Scarab 650 e mai convenabil .
Estimativ cam cat ar costa materialele pentru corpuri , finisate ? Nu prea am gasit ceva estimari de la careva care sa fi construit .   Asta ar insemna doua lucruri , ori nu a terminat nimeni , ori nu a supravietuit nimeni constructiei sau testului . :))

Vali

Am eu un plan de studiu la Scarab 22, ti-l trimit pe mail. Contine si lista de materiale, care e foarte apropiata de a lui Scarab 650 (au cam aceleasi dimensiuni si deplasament). Spre deosebire de Scarab 22 sau 670, 650 e mult mai simplu de facut, are mai putine desfasurate, si suportii traverselor basculante sunt conceputi mai simplu.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Shotgun

ok , merci .
si o oferta de la holver daca ai mai noua , si cam ce discount mai dau , ca ultima data era vb de vreo 30% la placaj , si inseamna destul .

Vali

Salut, am trimis mail pe adresa cu care te-ai inscris pe forum (sper ca ai primit, daca nu, da-mi te rog alta adresa).
Nu am inca o oferta noua de la Holver, ultima e de acum vreo 2 ani. Nu cred totusi ca s-au modificat mult preturile.
Nici nu cred ca am sa cumpar prea curand de la ei, in ultima vreme folosesc mesteacanul ucrainean, care e mai ieftin si mai calitativ (desi ceva mai greu).

PS: initial postasem din greseala la alt topic, cel cu fanioanele :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

Citat din: Vali din Februarie 03, 2014, 04:48:45 PM
Salut, am trimis mail pe adresa cu care te-ai inscris pe forum (sper ca ai primit, daca nu, da-mi te rog alta adresa).
Nu am inca o oferta noua de la Holver, ultima e de acum vreo 2 ani. Nu cred totusi ca s-au modificat mult preturile.
Nici nu cred ca am sa cumpar prea curand de la ei, in ultima vreme folosesc mesteacanul ucrainean, care e mai ieftin si mai calitativ (desi ceva mai greu).

PS: initial postasem din greseala la alt topic, cel cu fanioanele :).
te rog maestre mai da din casa...! cum e joaca mesteacanului ucrainean , ce incleiere are , ce dimensiuni la coala , ,ce calitate la miez ... si bineinteles cat costa... multumim conasule

Vali

Cu placere, dar am sa scriu in alt topic, nu aici pe topicul despre trimaran al lui Catalin. Asta deoarece mesteacanul nu prea merge la trimaran, unde avem nevoie de o greutate minima, pentru performante optime.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristiantutuianu


Shotgun

la o prima vedere , fara vreo discutie cu distribuitorii si dupa niste oferte mai vechi , cu ceva aproximari pentru unele produse , costul ar arata cam asa :
- placaj 1500 euro+ tva pentru fag B/C sau 2400euro+tva pentru okoume (aveau discounturi destul de mari fata de lista 20-30% , dar oferta e mai veche)
- rasina + glue 3000 euro+tva
- tesatura fibra 1720 euro+tva (nu am gasit peel ply si am pus o tesatura de 300g/mp , nu am gasit triax )

Costuri aproximative pentru materiale corp , ar fi undeva pe la 7000 euro + tva .
Am vazut undeva o estimare de 12000 $ , americani sau aus , nu stiu , dar cam acolo ar fi pretul . pe langa astea mai vin si consumabilele .

Rumpi

 Buccaneer 24 e probabil cel mai ieftin trimaran "mare" dar flotoarele nu sunt pliante, doar demontabile, cu care ocazie se da jos si catargul.

Intrebarea e cat spatiu de dormit vrei.
Ai avea de exemplu optiunea Tremolino (in cateva variante constructive, inclusiv strip plank) desi cred ca e un pic calaustrofob:

TREMOLINO - Trimaran Newick -

mai este si W22 http://smalltridesign.com/W22/W22-Trimaran.html

Orice trimaran mic ai alege tot ca in canal te simti inauntru, eventual un canal de lux. Mie imi place cum e facut W22, cabina mica pentru tinut lucrurile uscate si eventual dormit cand ploua si cokpit mare si lung peste care sa pot pune seara cortul (sau plasa de tantari in delta) si sa dorm pe banchete.
Ar mai fi varianta cu un beach-cat mare cu trape pentru tinut lucruri si cort pus seara pe punte (trambulina). Ar fi mai ieftin la constructie decat trimaranul, dar mai dificil de folosit (montaj, demontaj, etc.)

Shotgun

Spatiu intern vroiam mai mult sa ai unde sa te adapostesti de ploaie , dar pana la urma cred ca tot varianta de beach-catamaran + cort ramane . Poate ceva mai greu (oricum indemanarea mea in navigatie tinde la 0 , negativ )  , dar nu acesta o sa fie factorul care o sa influenteze performantele cel mai mult . Dar o greutate mai mare probabil il face putin mai solid , mai ieftin si poate mai usor de montat/demontat .

Rumpi


Cu cat e mai usor in kg, cu atat e mai simplu de montat-demontat. Pentru mai ieftin ar fi de studiat varianta sa il faci din placaj de mesteacan sau strip plank.

Shotgun

eu ma refeream la partea metalica , sa nu inlocuiesc aluminiu cu fier . e mai greu dar mai ieftin , mai usor de prelucrat , mai rezistent .

Rumpi