hidrofoil-pro si contra

Creat de coldea radu ioan, Februarie 06, 2014, 09:07:42 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

coldea radu ioan

salut tuturor! sunt nou pe site,si m-ar interesa de la cineva care si-a montat pe motor placute hidrofoil,pe placa anticavitatie, cate ceva despre eficienta lor! merita investitia sau nu! mentioneyz faptul ca am un motor selva ray-8 hp,4 t.cu mine gliseaza barca pe care e montat,dar cu 2 persoane nu! oare m-ar ajuta respectivele placute in probleme asta? Va multumesc anticipat!!!! incerc sa postez imaginile cu barca si motoru!-

Gabytzu

salut,

eu am pe un yamaha de 8 cai 2 timpi si se comporta bine cu placute , il ajuta mult.
La mine era aceeasi situatie cu mine iesea in glisaj dar cu 2 persoane nu si m-am hotarat sa pun si am ramas uimit  s-a schimbat mersul . consumul a ramas la fel dar iese mai repede in glisaj  si cu 2 persoane merge bine . acum depiunde si de barca .

bradutzu

salut
mi-am cumparat si eu dar inca nu am apucat sa le montez pe motor sa vad dacasunt diferente!
Sa auzim numai de bine!

Cristy

daca barca sta apupata in mars, ajuta; daca nu...

coldea radu ioan

#4
eu am avut barca tip catamaran care am vanduto lui dany,si motorul pe care l-am postat alaturi de barca 8 hp,s-a dovedit a fi prea mare s-au prea greu,pentru ea,asa ca am cumparat barca postata model trimaran,care merge brici cu o persoana(gliseaza la 3/4 din turatia motorului,dupa glisaj mentinand_o la 1/2 din turatie).cand sunt singur ar fi ok,dar cu doua persoane nu mai gliseaza nici la turatie maxima! de asta nu stiu sa iau placutele respective sau sa incerc sa iau un moror de cap. mai mare! de actualul sincer nu m-as desparti,e la mine de nou are 10 iesiri la pescuit pe belis,imi ia 1,6 l la ora de functionare... ar fi ok! Barca iar e f stabila,imi place mult nu m-as putea desparti de ea! va dau si caracteristicile ei:L-3,60; l-1,55;I-0,58; pescaj-0,12; M-100 kg; M motor-27 kg .

dany

As indrazni eu pt. inceput:  100kg barca+27motor+80 1persoana+12 benzina+20scule,apa,momeala,etc.=239kg.......deci239:8cp=30kg/cal.Daca mai pui100kg[persoana+bagajul s-ar putea sa fie prea mult[42kg/cal] pt. motor si degeaba pui aripioare hidrofoil.Alea le pui cand se ridica barca de prova[apupare].Am scris si eu ce am invatat de pe la baieti .Salut.

mustatza

eu nu cred in aceasta "inventie" din simplul motiv ca daca intradevar ar ajuta,motoarele s-ar fabrica cu placa anticavitatie mai mare. pt mine este un fake comercial. daca orice ambarcatiune ar fi dotata cu motorul necesar nu ar aparea probleme legate de glisare,apupare etc.
90% dintre posesorii de ambarcatiuni motorizate sunt pescari si de aici rezulta un nr de kg de bagaj,prieteni......care trebuiesc transportate cu sarmana ambarcatiune,care cu un motor mic nu mai sare cum sarea,nu mai intra cum intra  ;)......... 

bradutzu

mai e si problema pe care o am eu!
barca e veche si proiectata ptr un motor in 2 timpi care are 50kg si eu am pus un motor in 4 timpi care are 112kg si din cauza asta barca bate dk nu merg cu mororul mai sub barca si daca il bag sub barca stropeste la spate!
deci eu sper sa iau efectul ala de tzopait pe care il are prova!
Sa auzim numai de bine!

byteworks

Daca producatorul pune placa anticavitatie mai mare/hidrofoil te multumesti cu aia 30 de cai in loc sa dai mult mai multi bani pe acela de 40 sau 50.

Eu votez pentru, hidrofoil-ul ajuta, depinde bineinteles si de la caz la caz, e foarte posibil sa fie vax albina daca barca e mult prea grea. Cum ajuta orice alta suprafata portanta la pupa, tab-uri, aripioare etc., tine de legile elementare ale fizicii.



moneytehnik

Mai trebuie tinut cont si de caracteristicile elicei!
Problema glisajului nu se rezuma doar la acele aripi... este mult mai complexa.

La barca mea am pus motor de 25 cp cu elice pas 14 si nu glisa deloc, apoi am schimbat elica cu una cu pas mai mic( de 11) si barca gliseaza cu doua persoane si ceva bagaj... dar daca vreau sa ambarc trei-patru persoane atunci am nevoie de motor mai mare. Pot sa-i pun si redbull ca tot n-o ridic( am incercat). Deci problema tine in mare de forma barcii, de putere si de elice  si daca nu se poate ajusta una dintre acestea atunci se recurge la folosirea aripilor care vor ajuta putin = compromis, parerea mea.
  Eu cred ca aceste aripi ajuta sa intri intr-un timp mai scurt in glisaj si ofera barcii mai multa stabilitate in mars( uneori enervant de stabila) si cam atat. Producatorii de aripi le ridica in slavi dar producatorii de motoare se cam abtin sa le promoveze( niste tzarani?).

bradutzu

adevarul e intotdeauna undeva la mijloc! ;)
Sa auzim numai de bine!

mustatza

devine interesant topicul.
@byteworks
nu cred ca la o barca care necesita un motor de 40cp,prin folosirea hidrofoil sau a trim/tabs-urilor poti cobori puterea cu 10cp la aceeasi capacitate de incarcare a ambarcatiunii.
poate sunt utile motoarelor sub 20cp.
exact cum spune si moneytehnik problema este muuuult mai complexa si implica mai multi factori.

@bradutzu
cred ca undeva gresesti, pt ca un 4 timpi cu greutatea de 112kg are intre 50 si 60cp(depinde de marca) iar un 2timpi de 50kg nu sare de 35 cp si asta daca are trim electric.
eu am un jhonson/evinrude 2cilindri din "98 40cp cu trim electric si cantareste 88kg.
la motoarele pana in 60cp diferenta de greutate in 4t si 2t este de 30/35kg.
problema se schimba la peste 60cp:
suzuki 75cp 2t din 95 - 116 kg
yamaha 80cp 4t din 2008 - 182 kg.
am facut comparatie cu cele doua pt ca le-am "calarit"

bradutzu

pai eu am avut un envirude de 55 cp 3 cilindri si avea 54 de kg!
acum am un mercury din 2011 de 40 cp si are 112 kg!
Sa auzim numai de bine!

republicii

#13
Salut!Ma bag in discutie ca am cumparat si montat personal hidrofoil la motorul meu de 65cp care dupa publicitatea care se face ar fi trebuit sa-i scada consumul cu 30% sa intre in glisaj mult mai usor dar nu este nici pe departe asa consumul nu a scazut deloc sau insesizabil iar in glisaj intra acum la 3200 ture si inainte intra la 3800 ture aceiasi greutate in barca si doua persoane bineinteles ,parca ceva mai multa stabilitate mai ales in viraje.Specific ca motorul este pus pe barca din fabrica .

Vali

Hydrofoil-ul e (inca) o scula laudata mult mai mult decat merita. Are intr-adevar efect la barci mai usoare, accentuand efectul unghiului trimului.

Principiul lui e simplu - creeaza o portanta (de obicei pozitiva), care ridica pupa si corecteaza asieta, si in plus ajuta la depasirea "holeshot" la tranzitia la glisare. Pretul platit e insa o suprafata udata inutila si o rezistenta suplimentara de apendice intr-o zona sensibila - curentul din apropierea elicei.

Nu stiu cat de eficient s-ar comporta la un trim mai ridicat, anume cand se doreste sa se mai ridice o prova grea, apupandu-se barca. In orice caz, orice deviere a directiei placii antiventilatie de la cea paralela cu fundul barcii inseamna energie irosita inutil, in ambele directii de actionare a trimului.

O problema posibila ar putea fi la giratie, in cazul unui unghi de trim extrem: in cazul asta poate aparea o combinatie a momentului de giratie cu portanta hydrofoil-ului, care poate da barcii un comportament neasteptat.

Sunt si barcagii care pretind ca hydrofoil-ul diminueaza tangajul sau porpoising-ul (instabilitatea dinamica longitudinala). Oricum, o barca bine conceputa si cu masele corect amplasate la bord nu are asemenea probleme, deci scula e teoretic inutila.

Cea mai mare gogorita e cea cu scaderea consumului cu pana la 50%. Cand se vine cu o asemenea afirmatie, ar trebui sa se prezinte si faptele. E adevarat ca in unele cazuri, cand aripa hydrofoil-ului e montata mai spre pupa placii antiventilatie, se produce o recuperare a componentelor tangentiale ale vitezei curentului din zona superioara a siajului elicei. Dar asta nu inseamna ca se reduce consumul cu pana la 50%.

Intr-adevar, prin modificarea trimului se poate imbunatati regimul de mars al unei barci neechilibrate, scazand consumul, dar acest lucru ar trebui facut in primul rand prin interventia asupra barcii. Deci trebuie umblat la cauza, nu la efect.

Iar o barca echilibrata, care se misca optim la trim neutru (placa antiventilatie paralela cu fundul barcii), nu are nimic de castigat de pe urma hydrofoil-ului. Mai utile cred ca sunt taburile, cand se doreste modificarea fina a asietei. Acestea nici nu interfereaza cu zona curentului elicei, si pot fi actionate si diferentiat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau