Metoda merita atentie

Creat de OldRat, Iunie 13, 2011, 10:41:34 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Nu, le voi folosi la altceva, tot la constructia de barci.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

nicabogdan1

A ,OK.
Poate nu am citit destul de atent, dar am inteles ca acest mod de constructie nu presupune  fixare cu suruburi a clinurilor intre ele, si nici fibra interior/exterior.Asa este?
Apă sub chilă și vânt bun din pupa.

Vali

Salut, revin ceva mai tarziu, acum fug cu ocupatia ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

nicabogdan1

Apă sub chilă și vânt bun din pupa.

monica.lidia

N-a patit nimic,
Sau mai bine spus a patit intamplat o plecare la Jurilofca si poate si la Sfantu cu niste oameni speciali...
O sa fie "back to work" de luni incolo.
O toamna frumoasa si blanda sa avem!
Nu plange pentru ca s-a terminat, bucura-te pentru ca s-a intamplat.

nicabogdan1

Salutare,mestere Vali.
Cu toată invidia :) , nu pot sa nu te felicit pentru aventură.Deşi am văzut numai începutul. Acum pricep unde-ai dispărut. Asta-i, cine poate....
Apă sub chilă și vânt bun din pupa.

nicabogdan1

Citat din: nicabogdan1 din Septembrie 18, 2012, 01:11:50 PM

Poate nu am citit destul de atent, dar am inteles ca acest mod de constructie nu presupune  fixare cu suruburi a clinurilor intre ele, si nici fibra interior/exterior.Asa este?

Are cineva un raspuns?
Apă sub chilă și vânt bun din pupa.

radasous

Necesitatea fixarii clinurilor cu suruburi/cuie si imbracarea cu fibra depind de mai multi factori, interdependenti, desigur:
-dimensiunile barcii
-intentia de utilizare (va sta tot timpul pe apa, va fi predispusa la trozneala, etc)
-materiale folosite (placaj marin, lemn tratat impotriva deteriorarii la apa, adeziv oligarhic)
Daca te intristeaza suruburile si fibra, poti sa optezi pentru un proiect facut de un specialist ce nu impune fibra si cuie si respecti intocmai instructiunile si materialele de constructie. Daca este un proiect propriu sau "adaptat", atunci nu ai decat sa te bazezi pe propria inspiratie si pe sfaturi de la cunoscatori. Spre exemplu, la barca mea nu am folosit suruburi la coca pentru ca nu imi plac si recunosc ca am (uneori) probleme cu nervii, dar este facuta in alt sistem de constructie, S&G, si este imbracata in 1...3 starturi de fibra si rasina epoxidica pe toate partile.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

OldRat

#53
George Whisstock (whisstock.com) a porrnit o campanie de strangere de fonduri, ca sa-si sustina proiectul numit Easy Build.

Din cate am inteles eu, este vorba de o serie de ambarcatiuni intre 9' si 30', pe care le va comercializa ca si kit-uri, cu toate componentele din kit proiectate pentru si executate in comanda numerica. Vor fi disponibile si planuri "clasice", dupa care omu' isi taie si-si asambleaza acasa componentele.

Partea care ne-ar putea interesa eventual pe noi este ca, cu aceasta ocazie, la "Open Boat Plans", Sir George ofera cu un discount substantial proiecte de-ale sale, care, nici la pret intreg nu sunt scumpe. Pentru 10$ contributie la campania lui, se poate achizitiona, de exemplu, unul dintre planurile #035, #038, #073 sau #037, care, in varianta descarcabila ca .pdf-uri, ar costa 16$. Ultimele 3 sunt ambarcatiuni "Lapstrake construction" si au pe langa desenele de rigoare si un manual in care este descrisa amanuntit una dintre metodele de constructie in clinuri. Planurile sunt "pe cifre" si nu "pe forme", eu intelegand prin asta ca-mi fac treaba cu ele altfel decat decupand orbeste, in speranta ca proiectantul nu a gresit, hartia de pe care extrag formele nu e deformata, nu am gresit nici eu cu taiatu' si totul, poate, se va asambla bine.

Cei interesati, contribuie la sectiunea care-i intereseaza (sunt mai multe "nivele" - sectiuni - de contributie). Apoi, primesc un e-mail prin care-s intrebati ce anume din cadrul sectiunii respective vor sa aiba si aia li se trimite. Sunt date si niste termrne in care se va face expedierea, functie de modul de plata.

Nu-i fac reclama lui Sir George. Dar, va spun ca e uluitor de prompt in a oferi asistenta si in a raspunde la orice este intrebat.

Campania lui de strangere de fonduri se desfasoara aici: EasyBuild: Boats That Almost Build Themselves | Indiegogo.

Bafta tuturor celor interesati de metoda si da Doamne sa vedem de-aproape realizari si in stilul acesta.

iliviu

De ceva timp cochetez cu ideea de a construi ceva gen Whitehall 17 (http://www.whitehallrow.com/rowboats/wh_17_sail.php). Momentan nu-mi permit sa cumpar planurile, dar, cautand ceva asemanator (free), am gasit modelul Blackfly si, sunt aproape hotarat sa incep sa cumpar materiale.
Mi-ar prinde bine putin schimb de experienta cu cineva care a construit deja una.

Detalii despre ce si cum se face, am gasit pe un site japonez (http://www012.upp.so-net.ne.jp/kane-toku/Acorn-framepage.html). Chiar daca e in japoneza, dati click pe meniul numerotat din stanga. Merita vazut.

offtopic:Daca e cineva interesat de o canoe, ii pot oferi planurile pentru Hiawatha. (http://bearmountainboats.com/plans/canoe-plans/#!/~/product/category=2192040&id=8201242).

Schulze Surfrider 15-115hp

gvincentiu

#55
Asa frate, intri in ligă. M-am tot răsucit și eu în jurul uneia mai mari, tot din lemn insă am renuntat (estimasem la minim 2500 de euro barcă+peridoc) pentru una de 400 ce o urc pe mașină.
Ganduri bune !

iliviu

#56
Citat din: gvincentiu din Decembrie 10, 2012, 06:54:56 PM
Ma-m tot răsucit și eu în jurul uneia mai mari, tot din lemn insă am renuntat (estimasem la minim 2500 de euro barcă+peridoc)

Eu n-as merge asa departe cu costurile.
Daca doresti, si cadem de acord cu un model, putem cumpara planul impreuna. Chiar si costurile cu formele, care sunt destul de mari, le putem imparti, si facem barca pe rand (bine'nteles, tu primul).

Nu stiu daca ai vazut asta: http://gia-inc.ca/boats/offsets.php. Planurile sunt free, insa offset.
Schulze Surfrider 15-115hp

gvincentiu

#57
Whitehall-ul are 144 kg, deci exclus sa o pui pe masina, iar Blackfly 36 kg. Sunt doua categorii de barci diferite. Prima o estimez la cel mai ieftin la 2500 (barca+peridoc), pentru a doua: sunt sceptic in privinta greutatii (36kg poate doar stripurile si copastia), neimbibate cu rasina/vopsea, iar placajul de 4,75mm nu e la noi deci or sa fie probleme. Ori 4mm ori 6mm, adica ori 120 lei coala ori 170 lei si cum intra 3 coli ai deja 100 E, plus cel putin doua kituri de rasina alte 150 euro, plus lemnaria pentru: banchete, paiol, copastie, carma, catarg etc 100 euro cel putin. Cu tot cu vele SH (100 euro) ajungi la 450 euro. Sunt optimist si daca o faci sub pretul (cu finisaje etc.) ăsta poti sa o vinzi in profit la 700-1000 de euro. Poate, insa un pret mai apreoape de adevar ar fi 800 de euro la constructie si as cadea pe cei 2600 CAN.
Ganduri bune !

iliviu

Chiar si asa, modelul Whitehall merita toti banii. Ma gandesc daca pot sa scot ceva genul asta din formele de la canoe (nut miner). Adica sa sa micsorez inaltimea formelor de la jumatate spre pupa. Nu stiu, zic si eu...
Schulze Surfrider 15-115hp

Vali

Am un plan complet de la Whisstock, pentru o barca putin mai mica - bordaj in clin, foarte asemanatoare cu Whitehall. Daca crezi ca te intereseaza, imediat ti-l trimit  8).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau