Placi Compozite WPC de la lemn-online.ro

Creat de Ciby, Ianuarie 18, 2014, 07:59:32 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Rumpi

Citat din: Ciby din Ianuarie 18, 2014, 07:59:32 PM
.... si pentru noi, astia de vrem sa ne facem o barcuta mai ieftina in ton cu criza economica?

In Romania cea mai ieftina constructie e cea clasica din lemn. Chila si coastele din lemn de salcam sau stejar si bordajul din molid. Totul prins in cuie galvanizate si calafatuit. Cu materiale cumparate nu poti face barca mai ieftina. Necesita insa un pic de abilitate in prelucrarea lemnului, nu-i stich&glue.

Urmatoarea constructie in ordinea costurilor ar fi strip plank clasic cu molid si cuie galvanizate si eventual ceva epoxi ieftin la sfarsit.

@ pelicanul

Ferocimenul nu e beton armat, e mai degraba "otel betonat" ;) Si-au pierdut valoarea din cauza nebuniei hipiote din anii 60-70 cand o gramada de barci mari extrem de prost construite au ruinat reputatia materialului. Din cauza asta barcile ramase in exploatare sau nou construite nu mai au valoare adevarata. In plus aproape nimeni din domeniul maritim nu e in stare sa evalueze conditia cocii, pentru asta fiind de fapt nevoie de aparatura si expertiza din domeniul constructiilor (raze x, ultrasunete). Practic o barca de ferociment bine construita nu poate fi deosebita de una de plastic decat daca nu e vopsita. Dar sunt deja off-topic, daca vrei alte amanunte ti le dau pe privat.

Ciby

Multumesc Rumpi, m-ai distrat grozav cu comparaia cu MDF-ul!
Ai mare dreptate, este un miraj! M-am lasat furat de calitatile prezentate de vanzator, care pentru a-si vinde marfa ar fi in stare sa-si prezinte propria bunica in rol de cea mai tare fata mare din sat!
Ca de obicei, gasesti raspunsuri la obiect si bine fundamentate.
Multumesc!

Rumpi


Cu placere Ciby. Fiecare material are utilizarile lui. Placile astea le-as folosi fara retinere sa fac mobilier in baie sau alt mediu umed. Le-as folosi si sa fac mobilier intr-o barca daca respectivul mobilier nu ar fi structural si ar putea fi imbinat cu suruburi (ca de lipit nu prea il poti lipi cu incredere pentru aplicatii structurale si nu vad cum ar putea fi sudat la grosimile alea). Dar pentru coci nu cred ca este indicat, sau mai bine spus nu are sens cand exista altceva mai bun. Daca ar fi singurul material disponibil sunt convins ca am gasi metode sa facem barci cu el, dar asa? Placajul de mesteacan are acelasi pret, aproape aceeasi greutate, poate fi lipit structural cu epoxi, proprietatile tehnice sunt cunoscute iar singurul dezavantaj e ca trebuie sa il protejam de umezeala cu epoxi si epoxi-ul de UV cu vopsea. Cheltuiala in plus sunt deci 3 straturi de epoxi interior exterior si vopseaua. Compara asta cu materialul in plus pentru structura de rezistenta a unei barci facuta cu placile alea (nu poti face stich&glue deci trebuie osatura clasica) plus suruburile pentru a imbina tot, plus ceva pentru a etansa placile pe la imbinari si cred ca iese mai ieftina barca de placaj in stich&glue. Si la sfarsit tot aceeasi durata de viata o au, adica cam 20-25 de ani.
   

Cat despre reclama important nu e ce spui ci in ce context. Au placile absobtie de apa 0? Sigur ca doara sunt rumegus imbalsamat in plastic (probabil extrudate la cald sub presiune).  Rezista la UV? Pai rezista cam cat rezista orice PVC, adica un pic mai mult ca alte plasticuri "normale" in conditiile unei clime temperate. Nu zice nimeni ca rezista 100 ani la tropice in soare fara sa se vada nimic pe ele. Sunt folosite in industria navala? Sigur ca sunt dar probabil se face din ele mobilier pe nave mari din otel, unde mobila nu e structurala si singura cerinta e sa fie stabila dimensional, adica sa nu ia apa din aer si sa nu mai poti inchide pe urma usa la dulap.     

In ochii mei materialul e doar un tip de MDF. Cum ai denumi tu o placa facuta din rumegus presat tinut laolalta cu ceva neam de plastic? Ca plasticul e PVC si nu UF e irelevant.

Mihaif99

Citat din: Rumpi din Ianuarie 22, 2014, 05:30:51 PM

Eu cred ca oamenii sunt atrasi de placile astea din cauza mirajului lipsei de intretinere. Practic insa placa e doar un tip de MDF in care rasina in loc sa fie UF e PVC. Se poate face barca cu ele? Probabil, dar nu merita (din motivele enumerate de Vali).

Daca cineva vrea barca "fara intretinere" singurul material pe care il cunosc si care chiar respecta reclama (rezistent UV, nu absoarbe apa, nu necesita intretinere pe parcursul vietii) e ferocimentul. Contrar a ceea ce se aude prin targ se poate folosi si la barci mici (se fac inclusiv canoe), dar unde dracu gasesti echipa de tencuitori meseriasi care sa faca suprafata oglinda si sa respecte uniform grosimea mentionata in planuri.

De obicei iti faci singur barca din ferociment  :)

Sau... si mai bine o cumperi la mana a doua. Ieftin ca braga.  Probabil o fractiune din cat ar costa constructia. Preturi de 8-10-15000 $ pentru barci de 40+ picioare in stare excelenta! Au valoare extrem de proasta de revanzare, avantajul cumparatorului. Problema e ca nu le poti asigura. Decat liability. Mie mi se pare o varianta excelenta pentru o barca de cruising, sau ceva care va sta mult in port.

Asa cum ziceai, daca materialul e de calitate, intretinerea e minima, iar reparatiile sunt simple.

morhan

orice constructie are nevoie de mentenanta mai mult sau mai putin  chiar si inoxul trebuie furbisat caci timpul isi lasa amprenta pe orice