Quicksilver 230 + Suzuki DT 5

Creat de Dbr, Iunie 19, 2014, 07:56:02 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Dbr

Va salut pe toti,
Saptamana trecuta am fost prin NL si nu am putut rezista sa nu mai achizitionez inca un membru in familie :). E asa de hazlie, mica si cocheta, in stare foarte buna atat materialul barcii cat si motorul ,incat m-am indragostit de ea la prima vedere. Vazut pe net, sunat la olandez, mers la adresa, vazut in realitate, placut...si uite asa inca una.
Si acum ca ma mananca elicea sa o dau pe apa, va pun cateva intrebari:
-deoarece vreau sa ii schimb impellerul( nu imi place in turatie mica presiunea de iesire a apei) ce imi recomandati ca producator pt.ca am vz ca sunt mai multi?
- mix de ulei/ benzina apar pe capac doua stickere ! Unul este cu 1:100 si inca unul cu 25:1 !
- nu reusesc sa imi dau seama exact de anul de fabricatie , mie imi corespunde in urma verificarilor mele pe net ca ar fi '81-'82 ! seria este : 0501 012181 model DT 5.
- orice informatie legata de tipul acesta de barca si motor imi sunt de folos.
Foto in curand. Multumiri anticipate.
Stima tuturor.

MBG

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.

Vreme buna si apa linistita!
LIfe is to short to stay on the dock!

Dbr

@MBG Multumesc ! Si eu va doresc tuturor toate bune si ape linistite !
Foto promise:

Sosoktm


Dbr

Multumesc @ Sosoktm,
Am desfacut ,,micul samurai'' pentru o revizie a impellerului, sa nu ma trezesc cu vreo surpriza pe apa. Totul arata binisor, palele rotorului in stare aproape noua, toate fara urme de uzura...Deci in concluzie montat rotor nou + garnituri, schimbat ulei in transmisie,etc.
Totusi sunt nelamurit intr-o problema. Citind si postul colegului Kimi, despre acel Suzi de 25 CP, cu acea chestiune legata de martorul de apa,unde si la mine are aceleasi simptome. Si inainte si dupa ce l-am desfacut ,,scuipa'' apa la fel de inconstant. In ralanti aproape deloc ( doar asa ca un spray) iar cand il turez cat de putin, imediat apare jetul dar destul de cald( aprox 50 grade Celsius). Intradevar pe gaura martor de apa, cea superioara, de care fac vorbire,care este in acelasi timp si evacuarea esapamentului in ralanti, in timpul mersului in turatie apa se raceste in cateva secunde dar tot ramane in jur de 30 grade.
Sa fie oare din cauza ca l-am pornit ,,in butoi'' fara elice? I-am alimentat in continuu butoiul cu furtun cu debit mare cu apa rece si tot aceleasi simptome.
Imi pare ciudat cand motorul este in ralanti sa nu scuipe apa. Adica daca il tin pornit la turatie minima il pot cala? Stie cineva ceva legat de cele descrise?
Ma nelinisteste aceasta chestiune deoarece celelalte doua ,,pianine''pe care le am( Yamaha 20 A si 25 A) nu au aceleasi simptome.. In schimb Suzi asta ma ingrijoreaza putin. In rest motorul porneste / merge impecabil !
Ape linistite va doresc.

Mihaif99

#5
Cred ca e specific Suzuki. Nu pot baga mana in foc in ceea ce priveste motorul tau, dar motorasul meu de 2.5 cp. an 2007 face la fel.  Cred ca tzine de modul in care e proiectat circuitul de racire la Suzuki. Adica are o gaura martor care arata doar ce lasa sa treaca termostatul.
...... Ca la salupe cu motor inboard  ;)

Rumpi

 Motorul e an de fabricatie 1980 cu 113cmc. (sursa: http://www.suzukimarineparts.net/sportcraft/layouts/05/skins/MainPortal/base/Suzukiserialnumber.pdf http://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/dt5.asp )

Catalogul de piese de schimb: http://www.brownspoint.com/store/pc/pdf/DT5(80-82)DT5W(81-82).pdf

Motorul are colivie cu role atat la bolt cat si la maneton, asa ca amestecul corect e de 1:100 sau daca nu ai incredere (multa lume nu are) atunci 1:50 (asa cum specifica o gramada de fabricanti). In nici un caz 25:1. Pune poze cu stikerele sa vedem ce scrie pe ele, cu siguranta au specificat 25:1 pe perioada rodajului, asa cum faceau multi fabricanti in epoca.
Pentru ca ai stikere cu 2 tipuri de nomenclatura sa lamurim ce inseamna:

1:100 inseamna 1 litru de ulei la 100 litri de combustibil, adica 10ml ulei per litru benzina
25:1 inseamna 25 parti combustibil la o parte ulei, adica 40ml ulei per litru benzina

1:25 in regim normal se specifica in 1930, cand motoarele aveau bucsa de bronz si la maneton si la bolt, iar uleiul era SAE 30. Odata cu trecerea la rulment la maneton si bucsa la bolt se trece la 1:33, cu aparitia coliviei cu role la bolt la 1:50, iar cu uleiurile "full sintetic" unii producatori trec la 1:100. Dupa parerea mea pentru un motor carburat cu amestec (adica fara rezervor si pompa separata de ulei) cu uleurile "semi-sintetice" folosite uzual, 1:50 este OK in toate situatiile. 1:100 necesita un ulei "full sintetic", adica unul care nu a vazut petrol in viata lui.


kimi

Citat din: Dbr din Iunie 28, 2014, 07:41:15 AM
Deci in concluzie montat rotor nou + garnituri
Pana la urma ce producator ai ales , si de unde le-ai cumparat ?
Motorul tau este prevazut cu termostat ? Il mai are ? Functioneaza ?

Dbr

#8
@Rumpi- multzam de sfaturi, este perfect adevarat ce spui. Voi posta foto cu stickerele poate le sunt folositoare si altora. Asa stiam si eu, dar au venit pe la mine o gramada de ,,prieteni'' care imi dadeau afaturi contradictorii.
Garniturile si impellerul mi-au venit in punga simpla fara vreo inscriptionare in afara codului de bare. Am sunat un prieten care era prin Olanda si le-a cumparat de la magazin/service unde l-am trimis acolo in zona.
Stima.

Dbr

@Kimi - referitor la termostat,spre rusinea mea nu stiu daca are sau nu. Nici nu il stiu cum arata. Nici din cartile tehnice si nici vizualizand motorul nu reiese ca ar avea. Cred ca tot Rumpi sau alt coleg initiat in motoarele de barci ne raspunde la aceasta intrebare !
Stima.

Rumpi


Daca nu apare in catalogul de piese de schimb..... tragem concluzia ca nu are.  8)

kimi

Al meu are sigur , si are si urme de montaj recente , banuiesc ceva pb. pe acolo .
Mai ales ca ieri , dupa un drum de cca 2 ore , la intoarcere , pe ultima suta de metri , motorul nu a vrut sa mai puna barca pe glisaj , daca il accelerez incepe sa scuture binisor , ca si cum nu ar functiona toti cilindrii . Cum pana sambata viitoare nu am timp de el , tot stau si ma gandesc ce naiba poate sa aiba !

Dbr

I-am facut si husa ! Ma enerva faptul ca la ploi apa din ea o scoteam greu, abia dupa ce desumflam podeaua aceea dubla >:(

ionitzady

Ǧa iesit foarte frumoasa , ce pret si ce material ai folosit ?  Asta a ramas ultimul of , o prelata de mars care sa ma adaposteasca in barcuta.   Bv foarte bine , arata super

Dbr

Ady, ti-am trimis tel. asociatului meu pe mes. privat . El lucreaza cu tot felul de materiale care mai de care mai ciudate, asta din care e prelata fiind un poliester peliculizat cu silicon 8). Parerea mea este ca se preteaza 100% pt prelate de barci, de mars sau stationare.