hidrofoil-pro si contra

Creat de coldea radu ioan, Februarie 06, 2014, 09:07:42 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cristy

@republicii
pai diferenta de rot/min iti da economia de carburant..., si tot odata scurtandu-se timpul de intrare in glisaj se scade si suprafata udata pe unitatea de timp asta insemnand si o economie. Cu siguranta nu este asa cum se spune - ma refer la % din consum total, dar daca secventiem consumul si anume consum necesar pentru a intra barca in glisaj definit de la plecarea barcii pana la intrare in glisare veti vedea un consum net diminuat care le da astfel ocazia de a-si lauda produsul. A doua secventa ar fi marsul propriuzis - acesta efectuandu-se la o turatie mai mica a motorului in cazul cu hidrofoil fata de turatia fara hidrofoil - rezulta o economie de carburant/minut egala cu diferenta de rot/min chiar daca suprafata udata se mareste (as putea spune ca este nesemnificativa in comparatie cu suprafata udata a barcii si a motorului); celelalte ajantaje/dezavantaje vin la pachet cu hidrofoilul si tin de perceptia fiecaruia.
@mustatza
am avut la prima barca un motor de 25cP care cantarea 82kg (4 timpi - Mercury), acum la noua barca am 60cP care cantareste 180kg (4 timpi - Mercury - ca-s mai ieftine)

rover.marius

Am pus si eu hidrofoil pe motor dar la mine s-a pus de necesitate( barca prea scurta ) si se simte la glisare dar la consum nu am stat sa calculez, probabil este ceva insesizabil spun si eu.
@Cristy
Motorul de 60cp mercury are 180 kg? Eu am de 90cp mercury si are 189 kg. Asa greu este, esti sigur?

Cristy

scuze, ma gandeam in alta parte...112kg

mustatza

greutatea motoarelor este diferita in functie de fabricant:

suzuki - 50cp&60cp/104 kg -cizma 508mm +trim
           -  80cp&90cp/155kg
           -  100cp&115cp/189kg

yamaha - 50cp&60cp/110 kg aceeasi cisma ca suzi
              - 80cp&100cp/170 kg

honda - 50cp/98kg
           - 75cp/174kg
            - 90cp/166kg
            - 115cp/222kg

evinrude - 50cp&60cp/113kg
               - 75cp&90cp/145kg
               - 115cp/170kg

mercury - 50cp&60cp/112kg
              - 75cp&90cp&115cp/181kg

jhonson...............nu se mai fabrica.compania a fost cumparata de suzuki.poate ati observat ca jhonson-urile in 4t seamana cu suzi in 4t. sau invers  ;D

motoarele de mai sus sun ultimul "racnet"si au cizma de 508mm+trim electric,iar informatiile sunt de pe site-urile oficiale.

motoarele mai vechi ca an de productie sunt mai grele.eu am avut yamaha din 2008 80cp si cantarea 182kg,acum noul model are 170kg.



moneytehnik

Eu am pus aceste haripi si rezultatul a fost pozitiv: la plecarea de pe loc barca nu se mai apupeaza, intra mai repede in glisaj si am castigat aproximativ 5 km/h la viteza maxima.
... dar , per total,  nu am fost uimit.

weasel

#20
Salut,
Intr-o seara l-am intalnit pe Vali, un baiat de nota 10. Dupa lungi discutii despre barci , motoare ,mi-a zis de forumul lui si de oamenii care au aceleasi pasiuni ca mine. Si iata-ma cu primul subiect.

De curand mi-am achizitionat o barca open Hellas  de 4,5m cu 1,8 latime. I-am pus un motor mercury 50 EFI  din 2012 si ma gandeam sa-i montez si aripi hydrofoil pe motor. Barca are 250kg si are o forma de v, gliseaza cu 6 persoane, dar o salta mai greu si trebuie sa o tin la turatie de peste 5000.Cu 3-4 persoane merge super.
Eu am deja aripioarele pe care le-am avut montate pe un Yamaha de 9.9cp insa sincer sa fiu pe un Pescarus cu motor de 9.9 folosit in delta mai tare m-au incurcat.

Intrebarea mea este daca le-a folosit cineva pe barci in forma de "v", scurte cu motoare de clasa medie 40-60 cp si ce rezultate au avut. ce ma intereseaza pe mine este daca chiar intra mai repede in glisaj si o mentine la turatii mai mici. Sincer n-as vrea sa gauresc placa anticavitatie degeaba.

Pe forumurile din strainatate parerile sunt impartite insa as vrea parerea cuiva care le foloseste pe o barca asemanatoare cu a mea si care au fost rezultatele.

Vali

Salut Dorin si bun venit pe forum. Chestiunea in cauza s-a mai discutat la urmatorul topic: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1072.0.html .
Daca nu ai nimic impotriva, propun alaturarea discutiei de fata la respectivul topic. Parerea mea e ca efectul hydrofoil-ului la incarcare mare a barcii e nesemnificativ, rolul lui fiind mai mult de a depasi mai usor regimul de tranzitie la glisare, la o barca incarcata rezonabil.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

republicii

Salut! Am pus eu pe barca mea care are cam tot 250kg si singurul avantaj care ar fi este ca gliseaza putin mai repede in loc de sa zicem 3800 rot se ridica la 3200 rot dar asta cu doua persoane si bagaje cu 4 persoane este insesizabil.

weasel

Daca imi gliseaza  mai repede si la o turatie mai mica incarcata la capacitate maxima( 5+1pers) pentru mine e mai mult decat OK.
Eu o folosesc pentru excursii in Delta Dunarii, si uneori am grupuri de 7pers. Loc in barca este suficient insa nu mai gliseaza.
Am facut test cu - 3 pers gliseaza in 3 sec si atinge viteza de 56 Km/h                         
                           - 6 pers gliseaza  in  8-9 sec si atinge viteza de 49Km/h
                           - 7 pers nu gliseaza deloc
Cineva mi-a zis sa ii pun pe toti sa stea in prova pana gliseaza,si sa ridic trimul ( lucru pe care nu l-am incercat inca). Putere as avea suficienta insa ma gandesc ca e barca prea scurta( 4,5m)
Nu cred in minuni , dar am nevoie de "putin" ajutor si daca aripioarele imi dau acel mic ajutor eu ma declar multumit.

byteworks

Pai daca barca e in acte 5+1 si merge bine asa nu stiu de ce iti mai pui problema de glisaj cu 7 persoane. Si legal si practic, pentru siguranta ta si a celor 6 pasageri ai tai, plimba-i cu o barca potrivita.

mustatza

Barca are 250kg si are o forma de v, gliseaza cu 6 persoane, dar o salta mai greu si trebuie sa o tin la turatie de peste 5000.Cu 3-4 persoane merge super.

salut , eu detin o barca identica si se numeste hellas 24 ithaka.
din fisa tehnica barca are 4.54/182 si 85cm inaltime maxima,greutatea maxima a motorului recomandata de producator este de 100kg si are un deplasament de 0.85t.

850kg - 250(greutate barcii)- 100kg motor - cca minim 70kg (accesorii + combustibil) = 430

adica maxim 5 persoane(atat scrie si pe placuta de la pupa).adaugi bagaje scazi nr de persoane.

cu acel mercury 50cp ai crescut apasarea la pupa cu 12 kg + 1 persoana in barca si vrei glisare instant?

tinand cont ca barca are acceasi latime incepand de la corpul maiestru pana la pupa nu cred ca te ajuta hidrofoil.

weasel

Doar ce m-am intors din Delta.Multumesc de informatii.Trebuia sa citesc  mai atent certificatul de omologare al barcii,dar oricum i-as fi testat limitele. Ma bucur ca mai e cineva care detine un hellas 24 ithaka, poate off-topic   putem schimba cateva impresii despre acest model, plusuri ,minusuri.
Am mai facut cateva teste si daca pun greutatea mai mare in prova merge foarte bine cu 6 pers, deci momentan nu pun aripioarele. Am inceput deja sa modific comanda, am dat jos parbrizul care avea vreo 5kg, si ii voi construi un bord nou astfel incat ceasurile vor veni in dreptul volanului partea de sus, dandu-i un aspect modern , aerodinamic.Sa vedem ce va iesi :)

coldea radu ioan

mi-am luat inima in dinti am comandat placutele si le-am montat. Sincer nu ma asteptam la efect!!!! Pot sa afirm ca motorasul meu a aruncat parca o piatra de moara din spate! Pana acuma barca glisa cu o acceleratie a motorului de 100%,statea in glisaj la 75%.Cu ele gliseaza la 75% din turatie si se mentine in glisaj la 50%. Despre consum e prematur sa vb,pt ca am iesit doar un pic in proba: duminica viitoare am sa revin ,dupa ce o sa ii fac consumul. Pana acuma lua 1,6-1,8 l/h. Motorul Selva Ray 8 hp,dupa primul schimb de ulei la 10 ore. vroiam s-al vand sa iau unul m mare. dupa aceasta experienta nu-mi mai vine s-al dau,sincer. Mentionez ca pl singur la pescuit,cu doua persoane nu cred ca ar mai glisa,dar voi face si testul acesta,si voi reveni. Nu stiu daca consumul va scadea , ceea ce logic ar trebui sa se intample si asta pt ca sunt sigur ca ma voi deplasa mai repede!!!! ;)

Fritz

#28
Citat din: coldea radu ioan din Februarie 07, 2014, 09:42:37 AM
eu am avut barca tip catamaran care am vanduto lui dany,si motorul pe care l-am postat alaturi de barca 8 hp,s-a dovedit a fi prea mare s-au prea greu,pentru ea,asa ca am cumparat barca postata model trimaran,care merge brici cu o persoana(gliseaza la 3/4 din turatia motorului,dupa glisaj mentinand_o la 1/2 din turatie).cand sunt singur ar fi ok,dar cu doua persoane nu mai gliseaza nici la turatie maxima! de asta nu stiu sa iau placutele respective sau sa incerc sa iau un moror de cap. mai mare! de actualul sincer nu m-as desparti,e la mine de nou are 10 iesiri la pescuit pe belis,imi ia 1,6 l la ora de functionare... ar fi ok! Barca iar e f stabila,imi place mult nu m-as putea desparti de ea! va dau si caracteristicile ei:L-3,60; l-1,55;I-0,58; pescaj-0,12; M-100 kg; M motor-27 kg .

Eu nu vad vreo imbunatatire ...Zici tu ca mergea BRICI la 3/4 din acceleratie iesea in glisaj si reduceai la 1/2...Si dupa ce ai pus ,,minunea" glisezi mult mai repede la 75 % din acceleratie si reduci apoi la 50%...
Scriai asta pe la inceputul acestui topic...Concluzia TA...merge mult mai bine ...??? adica la fel ... :o
O sa constati o scadere a vitezei mazime la aceeasi turatie din cauza ca minunea aia din plastic dragheaza suplimentar...si o crestere mica a consumului .
Este doar o marire a portantei pupa ..care face ca barca sa gliseze intr-un timp mai scurt...Este singura imbunatatire...Dar ce castigi aici pierzi la conum si viteza.
Gliseaza cu 2 persoane??? Aici s-ar vedea minunea !!! :)

ulise70@

salutari
   am mers cu o vega de 4 m cu mercury 50 2t fara redane transversale,si cu o barcuta de 4,2 RIB dar cu 3 redane transversale si un evinrude batrin de 25 ,la o apa agitata pe Dunare de vint si valuri
    toate saltaturile si berbecii din chila la vega fara redane transversale,la rib nici nu se simteau
   ca o concluzie,cu sau fara hidrofoil,conteaza foartemult suprafata de glisaj,cum poate trece mai rapid peste turbioanele formate sub coca     in functie de incarcatura poti ajusta trimul,darsuprafata uda conteaza cel mai mult
   si ieri,pe vint puternic,aveam o viteza si stabilitate mai mare decit o barca fabricata la sibiu de fibra cu un mercury4t de 30 de cai,eu stiam ca are 40,dar a aparut acest capac cu 30 pe el,avind un hidrofoil de material compozit nu de aluminiu
  frumos hidrofoilul,dar la cum topaia salupa lor pe apa,nu cred ca l a ajutat prea mult
  deci,eu personal cred ca este doar o alta afacere buna pt unii,un producator l ar fi montat pina acum::))))ar fi cistigat deja mult mai mult
nu ma lasati pe uscat,ma impiedec des!!!lasati=ma pe apa,sunt in elementul meu!!