constructia barca 9m otel

Creat de petrica, Decembrie 14, 2015, 03:15:50 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

petrica

Salut!
As dori sa stiu tot ce se poate despre construirea unei ambarcatiuni de agrement de otel 9m*2.55m*1.7m in regie proprie.
Conform Ordinul nr. 1079/2014 , unele din cerinte sant:
Zona de navigatie M/4
Categoria de proiectare C.
Pentru a fi admisa in registrul matricol(pentru a obţine dreptul de arborare a pavilionului român)

Intrebarile mele sant:
1.ce tip de otel trebuie utilizat,ce cere ANR ul
2.ce standard de sudura in otel cere ANR ul
3.cate ore de sudura si daca sudorul trebuie sa fie autorizat de vreun fel,asa cum ar fi  trebuit sa fie daca sudura ar fi fost in aluminiu.
4.tipul utilajelor si ce personal trebuie sa caut
5.care ar fi costul manei de lucru

Alte intrebari cred ca au sa fie adaugate pe parcurs ca ,intotdeauna se iveste cate ceva.
Multumesc anticipat tuturor celor care vor contribui cu orice la acest subiect


Vali

Salut Petrica. ANR-ul iti va cere o documentatie tehnica, realizata conform normelor actuale, iar acestea sunt acum ISO.
E vorba de standardele industriale obligatorii la constructia de ambarcatiuni production, iar acolo sunt detaliate absolut toate aspectele tehnice care trebuie indeplinite (hidrostatica, propulsie, esantionaj etc).

Chestiunea e ca ISO se aplica barcilor production (facute de firme specializate), si dupa cum rezulta din HG 2195/2004, la barcile in regie proprie nu e obligatoriu de lucrat dupa ISO. Am auzit de persoane care au lucrat dupa normele vechi RNR cand au facut documentatia de regie proprie, la sugestia oamenilor din ANR.

Cred insa ca daca se lucreaza dupa ISO treaba va fi rezolvata deplin si fara probleme, indeosebi la regia proprie. De exemplu, zonele de navigatie si categoriile de proiectare sunt definite exclusiv de ISO, ca si conditiile care trebuie indeplinite dpdv hidrostatic pentru incadrarea la categoria respectiva de proiectare.

Eu as incepe discutia altfel: ne spui de o barca de tabla de 9 metri, care va trebui sa obtina drept de arborare a pavilionului romanesc, si va naviga costier la mare (clasa C). Acest lucru ma face sa ma gandesc ca va fi vorba de o barca folosita in scop comercial - turism, pescuit profesionist etc. E singurul caz in care esti obligat sa inmatriculezi barca in Romania. Daca va fi pentru uzul propriu (non-comercial), cred ca mult mai potrivita si economica ar fi inmatricularea sub un pavilion de complezenta (Belgia, Olanda etc). Detaliaza-ne te rugam acest aspect, ca sa stim pe ce baze continuam discutia.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi

E interesant de stiut si ce vrei, velier sau barca cu motor de deplasament sau glisare. In al doilea rand de ce din otel? 9m in otel e grea orice faci. Materialul il stabileste proiectantul nu anr-ul. Ai proiect pentru barca?

ulise70@

salut Petrica!daca ne spui si cu ce motorizare vrei sa misti cei 9m ai fierului,poate te pot ajuta cu ceva idei!eu construiesc de ceva ani din otel,si cred ca inainte de a te apuca de lucru,as dori sa ne spui si cam ce dotare ai pt a suda un elefant de 9m::))cu ce tai metalul?cu ce aparat sudezi?in ce hangar o construiesti?cu ce macara o manevrezi,pt ca la 9m lungime vei depasi  binisor 3000 de kg!asta doar coca,fara finisajele si mobilierul interior!astept un raspuns pertinent din partea ta,daca ai curaj sa te inhami la asa ceva!spor la treaba!
nu ma lasati pe uscat,ma impiedec des!!!lasati=ma pe apa,sunt in elementul meu!!

kmbh69

Se poate construi și fără macara, cel puțin la început, dacă asamblezi corpul din piese nu prea mari. Vezi pe pagina lui Sedelnikov (are niște serii de poze acolo) cum și-a construit barca de 8 m și a tot întors-o în timpul construirii. A făcut două cadre pătrate cu latura de cel puțin 4 m lungime, așezate vertical, perpendicular pe axul bărcii. În colțurile superioare a pus scripeți și a făcut două bucle de parâmă solidă, care trecea fiecare prin scripeții dintr-un cadru și pe sub barcă. Toată coca rămâne suspendată în 2 parâme și poate fi rotită și de un singur om.
Macara îți va trebui la sfârșit când așezi barca pe peridoc.