Care autoturism sau SUV sau Van cat poate trage ?

Creat de kmbh69, August 21, 2014, 04:13:30 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kmbh69

Salut,
Imi caut o noua masina (preferabil autoturism Combi, in cel mai rau caz masina de teren, SUV sau Van), nu neaparat cu 0 km parcursi (poate sa aiba maxim pana la 5 ani vechime), dar sa aiba neaparat carlig de remorcare si tempomat (Cruise sau Geschwindigkeitsregelanlage), care sa poata trage minim 1500 kg, dar ideal ar fi sa poata trage aproape 2000 kg. Am avut un Peugeot 406 combi diesel care tragea 1500 kg. Am vazut de ex. Ford Mondeo Turnier care trage cica 1800 kg (dar am auzit si pareri ca Ford nu e o firma buna). Passat-ul trage si el mult sub 2000 (in ADAC.de scria ca trage doar 1200 kg) si costa foarte mult pentru ca scrie pe el Volkswagen (aceeasi problema si la Audi, platesc mult pentru numele firmei), Skoda octavia trage si ea pe la 1600 kg, Dacia duster intre 1600 si 2000 kg, dar fara date exacte, care model sau care dotare cat poate. M-as feri de Mercedes, pentru ca la second-hand foarte multe din ele au kilometrajul falsificat.
Va rog pareri, sfaturi, recomandari.

byteworks

N-am nicio parere proprie dar am auzit ca VW Sharan trage bine, am cautat si iata o lista.

cristizz

Un raspuns ar putea fi Subaru Forester.
Eu am varianta pe benzina din 2006, 2000 cmc, 156 CP dar cuplu cam mic, cutie  manuala si un fel de reductor. In talon scrie ca poate tracta 1500 kg remorca cu sistem de franare.
Altfel, o masina foarte buna.
SUV-urile mai mari, care au masa proprie mai mare dar si motoare mai puternice, pot evident tracta substantial peste 2000 kg (Land Cruiser 3.0 Di, 2006, automata, 173 CP, poate tracta 2800 kg remorca cu sistem de franare).
Depinde in buget vrei sa te incadrezi.

bluewave

Cristi, Subaru in acea configuratie nu este "setoasa" ?
"No Whistling on Board"

MBG

Si treaba asta cu consumul pana la urma este relativa.
Trebuie tinut cont si de faptul ca se trage greutate serioasa la remorca.
Practic se doreste putere de tractor sau camion.
Si este o vorba: consuma cat un camion/tractor :)
LIfe is to short to stay on the dock!

kmbh69

Sharan poate trage 2000 kg, doar ca la varsta de 3 ani pretul e pe la 20.000 euro (cam 100.000 km parcursi), dupa aceea e prea mare riscul sa fie kilometrajul falsificat. As vrea sa ma incadrez pe la 12.000 euro si cilindree pe la 2000. Angajatul de la banca m-a lamurit ca nu merita sa-mi iau masina noua cu 30.000 euro (vroiam Navara, dar are cilindreea 2,5 litri sau 3 litri), pentru ca as avea nevoie de vreo 7 ani ca sa returnez creditul. Eu am facut pana acum din 2011 vreo 30.000 km anual, ceea ce inseamna ca la acest regim de folosire, dupa 3 ani masina valoreaza mai putin de jumatate din creditul luat, iar apoi platesc rate pentru ceva ce valoreaza mult mai putin decat platesc. De aceea mi-a recomandat sa iau ceva second-hand, si creditul ar fi mai mic (si implicit durata creditului), si devalorizarea ar fi mai mica pentru perioada respectiva. M-am gandit la un Navara vechi de 7 ani, dar inca nu sunt sigur. Preturile sunt pe la 15.000 euro si la varsta asta creste riscul mult de falsificare la km parcursi. Problema la o masina mare nu e doar pretul de achizitie, ci si costurile de utilizare (consumul de combustibil mult mai mare, asigurarea si impozitul). Ceva de marimea unui Ford Mondeo Combi parea convenabil (motor pana la 2000 cmc, trage 1800 kg), dar am auzit unele pareri ca Ford nu ar fi asa de bun. Nu-mi place nici Renault si nici vreo masina italiana. Sa risc totusi un Mercedes Combi ? Exista foarte putini händleri germani la Mercedesurile second-hand si mi-e teama sa nu iau vreo tzeapa. Trebuie sa vad si in ce domeniu de preturi se incadreaza Subaru, are renume de masina buna, desi stiu ca e o masina mai scumpa.

cristizz

Subaru second este destul de ieftina. As putea zice ca in Romania nu are piata.
Foresterul de care zic are calitati rutiere exceptionale, pure, aproape neajutate de electronica, reiesite doar dintr-o proiectare foarte buna si o executie japoneza. Sta pe serpentine ca trenul pe sine.
Consumul nu este mic din 3 motive (daca mergi linistit afara consuma intre 7-8 si in oras 12-14):
- este benzinara aspirata (fara turbo), cu un cuplu cam mic si un nivel de turatii aproape ca de motocicleta.
- este 4X4 permanent
- are o aerodinamica de sifonier
Am un amic care insa a pus-o pe gaz si nu regreta deloc.
Cu toate astea, as mai cumpara-o odata.

Studiaza putin si VW Amarok (http://www.autovit.ro/volkswagen-amarok-C31435989.html , este doar un exemplu, nu am legatura cu cazul) dar trebuie buget mai mare.

Rumpi

 Ca sa traga masina cam 2000 kg ai in variantele combi BMW si Mercedes. Ambele scumpe si cu problemele cunoscute de falsificare. 1800 kg trage si Skoda Superb.

Personal ca sa stau linistit la clasa asta de tractiune as alege ori Kia Sorento, ori Hyundai Santa Fe. Ambele se gasesc second la preturi rezonabile si trag minim 2000kg. Kia Sorento prima generatie (pana in 2009) trage 3,5t. Generatia noua doar 2,5t. Santa Fe fara tractiune integrala trage intre 2 si 2,2t, in functie de motor. 

Hyundai santa fe, motor diesel 2.0, tempomat, carlig, 136.000km, pret 4899 euro, trage 2,2t. Problema e taxa de poluare care e 6000 euro.
  http://suchen.mobile.de/auto-inserat/hyundai-santa-fe-2-0-crdi-4wd-gls-klima-leder-ahk-t%C3%BCv-rosenheim/192447753.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=31&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=11600&makeModelVariant1.modelId=19&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&maxFirstRegistrationDate=2011-12-31&negativeFeatures=EXPORT&noec=1

bluewave

vezi ca genul asta de suv-uri "smecherii" le aduc ca autoutilitate, ca sa scape de taxa ... p.s. am vazut la vanzare si x6 ca autoutilitara ...
"No Whistling on Board"

kmbh69

Pe mine nu ma afecteaza taxa de poluare, pentru ca locuiesc si inmatriculez masina oricum doar in Germania. In schimb ma afecteaza daca nu are placuta verde ca norma de poluare, pentru ca deja in multe orase nu mai ai voie sa intri cu masina in centrul orasului daca nu ai placuta verde pe ea. Trebuie vazut si cat m-ar costa montarea unui catalizator suplimentar (cum se poate face aici din punct de vedere tehnic, ca sa "urci" de la placuta galbena la cea verde), dar cred ca devine prea scump ca sa mai merite. Dar Kia Sorento sau Hyundai Santa Fe trebuie vazute. Nu stiu in schimb cum stau marcile acestea la capitolul fiabilitate. Adica mi-ar parea rau sa cumpar o masina, pentru ca sa o tin mai mult in service sau anual sa bag inca o data pretul cu care am cumparat-o. In cazul Peugeot-ului, cred ca in 3 ani am platit masina inca de 2 ori cu piese si reparatii (o luasem cu 166.000 km, avea deja 10 ani, a fost cam 3700 euro cu un set de roti de iarna si unul de vara; avea placuta galbena si m-ar fi costat 700 euro un catalizator suplimentar pentru ca sa capat placuta verde la poluare, dar nu am mai vrut sa dau banii). In cazul Fordului, pe aici am auzit expresia: mergi cu Fordul si te intorci cu trenul.

Rumpi


http://www.4wheelfun.de/news/hyundai-santa-fe-gebrauchtwagen-test-grosses-suv-fuer-ganz-kleines-geld-3260340.html

cu umwelplakette trebuie sa te interesezi, depinde de motorizare si eventualele upgradari facute de fostii proprietari. aia din anuntul postat are verde de exemplu.


rexsailor

dusterul duce 1500 maxim doar in varianta 4x4 indiferent benzina sau diesel,varianta 4x2 este pe la 1100 , cam cat loganul...
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Rumpi


Eu zic sa le probezi pe amandoua si sorrento si santa fe. Cauti in zona ta ambele modele, indiferent cat costa si daca au dotarile care iti trebuie tie. Faci un test drive in jurul orasului si zici merci ma mai gandesc. Dupa care alegi. Oricum nici una dintre ele nu e vo caprita pe autostrada, ambele accelereaza incet si consuma mult. Mie personal imi e mai simpatic Hyundaiul decat Kia, dar asta e o chestie de gusturi.
De fapt si de drept ce vrei sa tragi cu ea si cat de mult? Daca ai de tras doar ocazional ceva mare poate e mai ieftin sa inchiriezi o duba in ziua aia.
 
http://www.autobild.de/artikel/gebrauchtwagentest-hyundai-santa-fe-1291521.html

Intersect

#14
Salut,Subaru este o alegere buna nici nu este scumpa si este foarte fiabila.As mai recomanda Skoda Scout,VW Tiguan Audi A4 sau A6 Allroad.Eu acum trag aproximatix o tona cu Golf 6 Dsg nu am avut nici o problema consumul creste putin dar este de asteptat.Mai atrag curiosi cand scot sau dau barca la apa care se intind la pariuri daca o scot sau nu  ;D
Born to fish,forced to work!!!