inaltat oglinda barca

Creat de coldea radu ioan, August 25, 2014, 09:22:11 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

coldea radu ioan

rog ajutor! trebuie sa inalt oglinda barcii cu 16 cm. care ar fi solutia ideala,sa confectioney un suport pt motor sau sa o confectionez din lemn imbracat in fibra? cu siguranta ca cineva s-a lovit de aceasta problema,si de aceea va cer parerea! Multumesc anticipat!!!!!

Vali

Salut, pune-ne te rugam ceva poze cu ansamblul actual al oglinzii, ca sa ne dam seama exact ce s-ar potrivi mai bine.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

coldea radu ioan

ms.d-nu Vali,barca este momentan pe lacul Belis,dar trebuie sa o aduc in atelier si atunci voi posta pozele! Mai am o nelamurire: am schimbat motorulacesta fiind cu cisma medie,yamaha 15 hp,2012. Motorul vechi selva ray 8 hp statea fix pe oglinda puteai sal lasi de maner si daca stateai pe mislocul barcii te ducea perfect  inainte fara a se abate de la linia dreapta. Nu stiu de ce actualul tinde tot timpul sa traga in partea stanga,mai pronuntat in momentul cresterii turatiei.tot timpul duce barca spre dreapta si pe distanta m mare e dezastru,pur si simplu te doare mana! Sa fie decalibtrata elicea? Am lovit-o in niste pietre si partea exterioara e cam atinsa pe toate cele trei pale,dar nu a sarit bucata din vreo pala. NU imi pot da seama care ar putea fi cauza. mentionez ca motoru e pozitionat perfect pe mislocul oglinzii. I s-a mai intamplat cuiva? care ar putea fi motivul! Va multumesc mult!!!! cu Stima pt toti membrii forumului,care pare a fi de mare ajutor !!!!! CU MULT RESPECT D_NU VALI !!!! :)

coldea radu ioan

e singura poza la dispozitie,dar nu se vaad prea multe in ea! Era pozat vechiul motor!

Fritz

 In poza asta nu se vede nimic. Trebuie sa se vada placa anticavitatie fata de punctul cel mai de jos al oginzii.
Am atasat o poza.
Daca barca are oglinda pentru cizma scurta (15 inch ) si tu ai motor cu cizma medie (20 inch) ...inalti oglinda cu 5 inch adica 12.7 cm.   
Sau pui motor cu cima scurta.

coldea radu ioan

oglinda este 40 cm iar cicma motorului este 58 cm. motorul abea l-am achizitionat,exclus sa-l schimb,trebuie sa inalt oglinda barcii!!!! nu stiu cum ar fi ideal cu suport pt motor metalic sau lemn imbracat in fibra-postecisma motorului(Yamaha 15 hp 2012)

Fritz

Probabil e 51...52 .  E prea mult 58 . Tu trebuie sa inalti oglinda la 51 .

Ciby

Monteaza provizoriu motorul pe barca si masoara distanta de la V-ul pupei pana la placa antiventilatie de deasupra elicei. Mai scazi 2-3 cm si aceea este inaltimea la care trebuie sa-i faci oglinda. Vei ajunge la o inaltime de 48-49 cm, maxim 51, dupa cum bine spune Fritz.
De regula, inaltarea trebuie sa fie de 5 inch, diferenta de la 15, cat are motorul cu cizma scurta, la 20, ct are cel cu cizma lunga. Adicatelea, vreo 12 cm!
Pentru inaltare, merge sandvish din tabla groasa si placaj pe grosimea oglinzii.Tabla trebuie sa cuprinda si 15-20 cm din oglinda veche. deci per total, latimea tablei va fi de 12+15=27cm. Minim!

aditm

     Va salut d-lor, motoare cu cizma de 58 cm exista, tocmai am si eu unul la reparat acum, sunt motoare auxiliare pentru veliere si nu demult mi-am cumparat si eu unul defect care l-am modificat facandu-l cu cizma scurta.
     La unele motoare cu cizma de 52 sau de 58 se poate demonta acea bucata din cizma, ea ramanand scurta dar tebuie taiat (daca nu este din bucati) axul , tija schimbatorului de viteze si teava de alimentare cu apa de la pompa la blocul motor, toate trebuiesc scurtate  exact(+-2mm) cu inaltimea adaosului de la cizma(operatie pe care am facut-o si eu si motorul functioneaza perfect), dar din cate vad eu motorul din poza e yamaha si are cizma turnata din fabricatie la aceasta inaltime, nu cred ca se poate demonta acea bucata.
    Cea mai buna varianta e inaltarea oglinzii care se poate face si cu o bucata de teava patrata 60x40 si doua placi de tabla de 4-5mm sudate pe latura de 40mm a tevii, una din placile de tabla sa fie pe interiorul oglinzii cat permite barca si cea din exteriorul oglinzii sa fie cat in jos posibil, mai inalta decat cea din interior, prinse  bine cu mastic (de la SICAFLEX mai indicat) si cu suruburi de 8mm si problema e asigurata, am fost si eu in situatia asta, latimea suportului e bine de facut ca latime cat permite oglinda barcii si e bine sa fie vopsit si dat si cu un lac auto sa nu rugineasca sau facut din inox daca permite bugetul dar eu zic ca nu e necesar.
   Spor la treaba, spor la bani, multa sanatate

mario38

Eu am adaugat o bucata masiva de stejar  de 600 * 400 *40 mm care pe inaltimea de 400 , depasaste cu 125 vechea oglinda.  Motorul meu yamaha 25vm are cisma sigur mai lunga de 20 " , cred ca are 58 cm  , cit despre tendinta de virare a motorului,  ar trebuii vazut si pozitia anodului cu aripioara ce se afla sub placa antiicavitatie la circa 1" de elica,  si care poate fii reglat in diferite unghiuri

coldea radu ioan

anodul este placuta alba de sub placa anticavitatie? imi cer scze,nu le prea am!!!

mario38

Acela alb este anodul,  dar in cazul tau am gresit,  trebuie lucrat din aripioara albastra din continoarea anodului

coldea radu ioan

da,acuma imi dau seama,multumesc mult!!!! aici e problema cu viratu motorului,acuma mi-am dat seama ,dupa spusele tale! placuta respectiva nu e pe neutru,ci cu doua gradatii in stanga,fata de poyitia normala. NU vreau sa spun o prostie din nestiinta!!! Am impresia ca motorul a fost folosit pe ceva ambarcatiune pe care nu era montat central ci intr-o parte,ca sa-i tina cursul in linie dreapta!!!???... Gresesc???....

mario38

Normal de fapt inseamna asa cum este cu aripioara intr-o parte.  Aripioara aceea in afara de faptul ca intervine in dinamica fluidului refulat de elice , pune si barca sa se invirta in cerc daca pici matale in apa,  fara sa ai cheia de siguranta legata de dumneata .daca ai directie la volan nu te deranjeaza , ai putea sa cumperi un prelungitor de mansa a motorului si este mai odihnitor

coldea radu ioan

da,asa este,am adus barca acasa pt modificarea oglinzi si aveti dreptate. Ce se intampla daca iau aripioara respective jos? va afecta performanta motorului?