Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bluewave

"No Whistling on Board"

Florio

#121
Citat din: Vali din Ianuarie 17, 2018, 12:50:59 PM
Aici e stirea: http://www.oregonlive.com/pacific-northwest-news/index.ssf/2018/01/chilling_video_fisherman_jumps.html

Așadar tipul ce conducea powerboat-ul, un nene de 75 de ani,  a argumentat că stătea jos și nu putea vedea în față, fiindcă barca glisa cu prova ridicată.
Isn"t that cute?  :)
Ține-i Doamne pe acasă!

P.S:
M-au derutat puțin reclamele cu care începe și se termină filmul. Probabil băieții au sărbătorit fentarea morții, îmbinând utilul cu plăcutul: dacă tot aveau filmarea, să iasă un ban din reclame :) . Nimic rău în asta, așteptăm cartea și filmul artistic :) 

pelicanul

Citat din: Florio din Ianuarie 17, 2018, 02:30:42 PM
Așadar tipul ce conducea powerboat-ul, un nene de 75 de ani,  a argumentat că stătea jos și nu putea vedea în față, fiindcă barca glisa cu prova ridicată.
Isn"t that cute?  :)
Ține-i Doamne pe acasă!

P.S:
M-au derutat puțin reclamele cu care începe și se termină filmul. Probabil băieții au sărbătorit fentarea morții, îmbinând utilul cu plăcutul: dacă tot aveau filmarea, să iasă un ban din reclame :) . Nimic rău în asta, așteptăm cartea și filmul :)

Cel mai tare a fost ginerele mosului, care a declarat ca socrul nu era deloc atent si vorbea si la telefon. Citat din link-ul dat de Vali:

"Larsen's son-in-law, who also was on the boat, told investigators that he had warned his father-in-law to pay attention, that he sometimes sees his father-in-law using his cell phone while driving the boat and that his father-in-law had been off-and-on his cell phone the morning of the crash, according to the sheriff's report.

Although Oregon law heavily restricts cell phone use while driving, there are no such specific laws governing boating. But it is against the law to operate a boat without due care."

Mai lipsea sa spuna ca se grabeau sa livreze mai repede drogurile alea ascunse in santina, ca Jose si Pablito sint cam nervosi in ultimul timp... :)

Lasind gluma la o parte, la vapoarele mari exista un unghi mort la prova, unde cei din comanda nu pot vedea. Mare atentie pe Dunare sau la Mare, nu taiati calea vapoarelor sau a convoaielor, se poate intimpla ca acestia sa nu va vada si, chiar daca va vad, nu prea au cum sa va ocoleasca sau "sa puna frina".

ghrt

Asta mi-a venit în minte citind postul Pelicanului, dacă ai ajuns în unghiul ăla mort al unui vapor mare eşti singurul responsabil de ceea ce se va întâmpla! Şi singurul care poate să mai evite coliziunea, cu ceva noroc.

ghrt

Citat din: bluewave din Ianuarie 17, 2018, 01:01:05 PM
o stire interesanta despre siguranta ...

http://rezistenta.ro/cargoul-medy-nu-a-fost-scufundat-intentionat/

Interesantă dar eronată? Nava a plecat cu asietă mare din port. Au şi fost discuţii de ce i s-a permis plecarea în condiţiile respective. Se recunoaşte printre rânduri, de către căpitanul turc, acest lucru dar este prezentat ca fiind normal.

deltasub


Florio

Citat din: deltasub din Ianuarie 24, 2018, 08:44:12 PM
Sper sa se încadreze în topic:
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=euARI7PkOiA
Amănunte  aici, o barca facuta în anii 80 când fibra pe barci se punea din abundență:

http://forums.sailinganarchy.com/index.php?/topic/183083-twilight-race-boat-capsizes-and-hits-king-harbor-pier/&page=4&tab=comments#comment-6077900

Incredibil. Văzusem acest video postat de un grup italian de veliști (facebook), dar imaginile postate aici pe sailinganarchy, sunt extraordinar de grăitoare. Văd un ax de cârmă îndoit și câteva zgârieturi minore. Pare a fi S2 varianta de 8m. O barcă fabricată de americani între 1976 și 1983. Alături de Hunter și Catalina, e vizibil o barca americană solidă, iar din parametrii de proiectare, arată și proprietăți deosebite pentru vreme rea (balast/deplasament 40%).
Acestea sunt apucăturile perioadei respective, când se punea mai mult preț pe rezistența bărcii decât pe confortul marinarului. :)

drmarius

Am  citit pe undeva ca in perioada respectiva nu era o incredere foarte mare in acest material si din acest motiv se folosea fibra mai multa.

Ca si pericol, chiar daca barca a rezistat cred ca echipajaul a fost pun intr-un pericol lafel de mare ca si in cazul unei constructii recente. Anii trecuti a mai fost un accident foarte urat in care au fost pierderi de vieti din cauza celor cazuti ce au fost prinsi intre ambarcatiune si mal.

Alex1958

Salut!
Skipper-ul a avut sange in instalatie! Nu stiu cati nu ar fi sarit pe stabilopozi si ar fi lasat barca in plata Domnului.
Nu comentam cum a ajuns acolo - vad ca se intreaba si cei de pe forum dar sa iesi cu vela dupa asa o hurducaiala si ca carma strambata- cinste lui!
Nu prea am inteles actiunea salvatorilor. Era clar ca trebuia un inotator ca sa-i dea o parama. Omul a sarit tarziu si nici n-a avut curaj sa se apropie, nu-i voba ca nici prinsul si legatul paramei nu era ceva usor in conditiile date.

Florio

Citat din: Alex1958 din Ianuarie 25, 2018, 11:37:19 AM
Salut!
Skipper-ul a avut sange in instalatie! Nu stiu cati nu ar fi sarit pe stabilopozi si ar fi lasat barca in plata Domnului.
Nu comentam cum a ajuns acolo - vad ca se intreaba si cei de pe forum dar sa iesi cu vela dupa asa o hurducaiala si ca carma strambata- cinste lui!
Nu prea am inteles actiunea salvatorilor. Era clar ca trebuia un inotator ca sa-i dea o parama. Omul a sarit tarziu si nici n-a avut curaj sa se apropie, nu-i voba ca nici prinsul si legatul paramei nu era ceva usor in conditiile date.

Este de neînțeles acțiunea salvatorilor, dar nu din cauza de mai sus. Ci pentru că și-a riscat viața pentru a salva barca.
În aceste cazuri, se salvează omul, niciodată barca. Faptul că salvatorul a sărit în apă a fost alegerea lui, însă firesc ar fi fost să arunce skipperului un colac cu saulă.  Procedurile standard prevăd salvarea omului în pericol și niciodată nu se dorește un al doilea om în apă (salvatorul).
Barca este o pierdere materială, recuperabilă de la asigurator. Viața umană e considerată în continuare, inestimabilă :)

Alex1958

Florio,
Desigur ca ai dreptate in priviinta actiunii la limita -salvarea omului.
Dar daca tot a ales sa sara in apa, putea sa-si duca actiunea pana la capat...
Nu sunt skipper dar sunt inotator si imi pare ca mai era loc de actiune acolo.
Tu fiind de meserie, spune-ne si noua astora profani (fara ironie!), salvarea a fost o intamplare -adica a actionat in vre-un fel- sau pozitionarea barcii din zbuciumul intre pietre s-a combinat cu actiunea velei si l-au scos de acolo.

Florio

Citat din: Alex1958 din Ianuarie 25, 2018, 02:12:56 PM
Florio,
Desigur ca ai dreptate in priviinta actiunii la limita -salvarea omului.
Dar daca tot a ales sa sara in apa, putea sa-si duca actiunea pana la capat...
Nu sunt skipper dar sunt inotator si imi pare ca mai era loc de actiune acolo.
Tu fiind de meserie, spune-ne si noua astora profani (fara ironie!), salvarea a fost o intamplare -adica a actionat in vre-un fel- sau pozitionarea barcii din zbuciumul intre pietre s-a combinat cu actiunea velei si l-au scos de acolo.

Ce am observat eu din filmare, barca a fost pusă întâmplător în poziția de a prinde vânt dintr-un bord (cel care trebuia :) ). Valul următor a ridicat-o și, astfel eliberată, barca a plecat singură. Salvatorul a sărit degeaba în apă, rămânând să fie el, cel de recuperat. De fapt nici nu văd cum s-ar fi putut apropia de velierul care se zbuciuma între valuri și pietre, fără a risca și fie zdrobit.
Poate a vrut să se ducă mai aproape decât putea veni barca de salvare, să vină în ajutorul celui de pe velier, în caz că acesta ar fi sărit în apă. Mai mult ca sigur e așa, fiindcă omul trebuie să fi fost profesionist.
E foarte greu să apeciezi corect în astfel de situații, aflându-te în mijlocul evenimentelor (la fel cum e ușor de dat sfaturi de pe margine :) ).
Privit la rece, salvarea e una întâmplătoare, pusă pe tavă de natură. Spun asta fiindcă evident, priceperea skipperului l-a dus în postura de a fi zdrobit de stabilopozi. Cine face o asemenea greșeală nu poate fi suspectat că și-a eliberat barca din măiestria proprie. 

deltasub

De pe un forum italian, am inteles ca erau doua persoane și un câine pitbul la bord. Salvatorul care s-a apropiat de barca, a strigat persoanelor sa se arunce în apa, lucru ce a făcut unul din ei.

Florio

Citat din: deltasub din Ianuarie 25, 2018, 09:11:14 PM
De pe un forum italian, am inteles ca erau doua persoane și un câine pitbul la bord. Salvatorul care s-a apropiat de barca, a strigat persoanelor sa se arunce în apa, lucru ce a făcut unul din ei.

Foarte posibil, dar în filmare nu se distinge în apă decât persoana sărită de pe barca de salvare.
Oricum, era destul de clar că salvatorul a sărit în apă nu pentru a recupera velierul, ci pentru a ajuta persoana (persoanele) aflate în pericol, să fie recuperate departe de mișcările periculoase ale bărcii. 
Velierul s-a recuperat singur, dintr-un ajutor miraculos al naturii :) 

Mediatizarea întâmplării este binevenită, pentru a sublinia situațiile de care să ne ferim.

drmarius

Man overboard la Volvo Ocean Race in cursul zilei de ieri.
Conditiile meteo nu au permis ambarcatiunilor (care erau in cursa) din apropiere sa vina in ajutorul echipei pentru cautari.

In conditii de furtuna s-a luat decizia de a opri cautarile.

https://www.stuff.co.nz/sport/other-sports/102614601/tributes-paid-to-volvo-ocean-race-sailor-who-fell-overboard