Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.


Florio

Citat din: cristiantutuianu din August 01, 2018, 11:50:45 AM
Pentru cei interesati  Harta vitezelor admise in DeltaDunari : Negru = 40 km/ora , Mov = 5 km/ora si ATENTIE ..toate celelalte = 15 km/ora

Mulțumesc, Cristi, e bună informația.
Deși eu circul pe acolo doar în deplasament cu barca, sau cu propulsie din triceps ( cu caiacul) :) . Și păsările stau să se uite  la mine :D

Spinoza

"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

pelicanul


fitter

#169
Sola TS,  construit în 2017 în santierul din Mangalia la Daewoo MHI. Imi spunea numele ceva.

pelicanul

Citat din: fitter din Noiembrie 15, 2018, 10:50:20 PM
Sola TS,  construit în 2017 în santierul din Mangalia la Daewoo MHI. Imi spunea numele ceva.

Excelent! Mersi de informatie. Acum am gasit pe Marine Traffic si poza din Mangalia facuta la 18.02.2017

https://www.marinetraffic.com/en/photos/of/ships/shipid:4889976/shipname:SOLA%20TS/#forward

pelicanul

Un cargou rusesc intra cu toata viteza int-un pod din Coreea de Sud.

https://www.marinetraffic.com/en/maritime-news/article/24933

https://www.youtube.com/watch?v=-Cgpooswrc8

Avem, in exclusivitate :) si varianta comandantului rus. Vezi in atas! :)

Razvan Evergreen

Citat din: pelicanul din Martie 01, 2019, 08:53:26 AM
Un cargou rusesc intra cu toata viteza int-un pod din Coreea de Sud.

https://www.marinetraffic.com/en/maritime-news/article/24933

https://www.youtube.com/watch?v=-Cgpooswrc8

Avem, in exclusivitate :) si varianta comandantului rus. Vezi in atas! :)
Mic copil! Nici macar nu a ramas blocat sub pod. De oprit circulatia, ce sa mai zic. Nu tu pompieri, nu tu barca de salvare! Amator!

bbl81

de la secunda 12 se vede ca motoarele au trecut  pe revers. Spuma generata de propulsie sa mutat brusc spre prova, nu mai era spre pupa.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"


pelicanul


drmarius



Zodiac

Nu ! I-au cautat 2 zile , inclusiv cu elicoptere si nu i-au gasit .

Florio

Întâlnirea cu un val de 12 m poate termina visele unui om.
În cazul de față, omul și-a lăsat în urmă viața cotidiană, a vândut tot ce avea și a plecat într-o viață de aventură. Exact așa cum visăm mulți :) .
Se pare că avea ceva stare, fiindcă un catamaran Leopard 44 costă jumătate de milion de euro (second hand, peste 400 000 usd).
Finalul acestei etape a fost pe un traseu Bahamas-Bermuda ( 850-900 mile), unde vremea prognozată a fost depășită de realitate.
Cu doar 200 mile înainte de destinație, la valuri de 6-8m cu unele creste de până la 12 m (descrierea skipperului), catargul a cedat.
A cerut ajutor pentru evacuarea partenerului de drum ("pasager" l-a numit el), ajutor care l-a sprijinit și în acțiunea de a îndepărta arborada.
Skipperul a rămas la bord, având în vedere prognoza favorabilă deja. Ei bine, n-a fost așa, catamaranul a început să ia apă (nu spune de ce și pe unde), să se îngreuneze, vremea nepotolindu-se ca în previziuni.
Situație în care omul a cerut din nou ajutor, care a sosit în 10 ore și l-a evacuat.
Omul spune că barca era pe jumătate scufundată și crede că s-a dus deja la fund rapid după plecarea lui.
Și mai spune așa:
"To all who know everything better again, save your comments. You were not there, you do not know Samsara and you were not in the situation. Everyone else, never forget, a prediction is ONLY a prediction and the sea remains unpredictable."

Desigur, toată povestea (inclusiv această postare :) ) este pentru viitor și pentru prevedere.
Personal cred că o asemenea barcă ar fi trebuit să reziste bine, și că mici erori de decizie, erori umane, aduc punctele slabe în ecuație.
Mai ales că poza bărcii fără arboradă, nu îmi arată o mare teribilă și  mai ales nu-mi arată o barcă pe jumătate plină de apă.
Dar e ușor să judeci meciul din tribune.
Posibil să fie poza de la evacuarea pasagerului.


O opinie a unui alt navigator, demnă de luat în seamă:
"First, if it was at night, its rather difficult to deal with, that's why you don't run at night with full sail. And if the winds build, drop the sail rather than trying to reef in the dark.
I would be interest to hear if you had communication for weather and if that prediction was very wrong. I urge you to never be offshore without weather information. That's not good.
The advice to go with the weather was good advice and should be your first action when conditions are beyond your comfort. Sure you need to watch for a wash over the deck, keep doors closed. And treat boat with care, least amount of stress possible. Especially when you are far from land".