Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.


drmarius

O filmare interesanta la limita prin canalul Corint

https://youtu.be/oPkrmTELao8


Florio

Citat din: crysty din Octombrie 14, 2019, 11:13:00 AM
Poate ati vazut sau ati auzit..
https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiWrIzupJvlAhWEyKQKHU0ABZEQ0PADMAZ6BAgBEAk&url=https%3A%2F%2Fwww.digi24.ro%2Fstiri%2Factualitate%2Fevenimente%2Fvideo-explozie-urmata-de-incendiu-pe-o-barca-de-agrement-din-portul-turistic-tomis-1200213&usg=AOvVaw0yIlb4DWiqQoNGW2fubbL9
este vorba despre o barca ce a avut o explozie apoi a ars in portul turistic Tomis

Am văzut atunci, întâi în net apoi în media, la TV, peste tot. Ce nu am văzut până acum și nu-mi amintesc să fi văzut vreodată, un raport de inspecție în urma evenimentului, cu elucidare și concluzii, cum se face peste tot când s-a produs un accident.
Ceea ce-mi arată din nou că fața superficială, focul de paie al știrilor, este tot ce se urmărește aici la noi. :)
Cu siguranță cineva a întocmit un raport pentru a se ști care este firul apariției și dezvoltării incendiului... că asta e procedura. Dar nu văd nicăieri publicat raportul. De parcă nimeni n-ar fi interesat.
Uite, noi, cei cu bărci, suntem foarte interesați să aflăm așa ceva.   

Alex1958

Foarte corect Florio!
Explozie urmata de incendiu inseamna un nor de gaze combustibile amestecat cu aer (in limitele de explozie) care intalneste o sursa de aprindere. Nor inseamna fie gaz lichefiat scapat din butelie fie vapori de benzina. Hidrogenul din baterie de obicei nu da incendiu.
Ah, mai poate fi o ipoteza - baietii pregateau un amestec exploziv!

crysty

Am fost si am vazut-o live dupa eveniment - scufundata la cheu (cred ca au umplut-o cu apa).
Nu cred ca vor fi rapoarte care sa ne arate adevarul pentru ca era un obiect (barca) privat si nu o societate care sa il aibe in patrimoniu.
Stim cu totii ca facem pe barci diferite "imbunatatiri", care sa ne creasca gradul de confort, si de asemenea am simtit dese ori mirosul de benzina in diverse imprejurari, atat pe apa cat si pe uscat, cand pregatim barcile. Totodata, de nenumarate ori am desconsiderat mirosul de benzina prezent pe barca spunand ca nu se poate intampla nimic. Iata ca in cazul mentionat se poate sa se fi acumulat gaze/vapori de benzina care s-au auto aprins sau s-au aprins de la o scanteie (contact imperfect etc). Este vorba numai de o supozitie si nicidecum de ceea ce s-a intamplat acolo in realitate....realitatea o cunosc numai cei ce au fost aruncati in apa de suflul exploziei. Avand in vedere ca este vorba de o barca, poate dam de cei ce au lucrat pe acea barca sau poate aflam din diverse surse despre cauza reala a evenimentului. Proprietarii barcilor vecine afectate stiu cu siguranta despre ce a fost vorba, la fel si cei ce au in proprietate marina unde era barca (accesul fiind controlat).

Vali

Eu cred ca e vorba de altceva: acum multi ani cineva a intrebat pe barcaholic daca poate sa monteze rezervorul de benzina in prova. Atunci a intrat Ambrozie si a spus ca o sa bubuie si o sa arda toti ca sobolanii.

Eu asta cred ca este: e blestemul lui Ambrozie cu intarziere :D.

Acum serios, treaba e nasoala, e bine sa invatam din chestia asta, astfel incat sa nu o patim vreodata. Prima precautie e sa nu punem niciodata bacteria in aceeasi incinta cu rezervorul de benzina.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Alex1958

Intr-unul din reportaje scrie:
"Conform unor surse, proprietarul ambarcaţiunii, care este din Oradea, se afla la bord, alături de un prieten. Au alimentat iahtul, apoi ar fi încercat să pornească. "Au dat o cheie, nu a pornit, apoi au dat a doua cheie şi a pornit focul. Au sărit din barcă în timp util, înainte de explozie", au precizat sursele noastre."
Deci a fost intai foc si apoi explozie. Explozia a fost a vapoilor de benzina generati de foc din lichid. Deci probabil au dat benzina pe langa racord sau, si mai probabil, aveau rezervorul fisurat, benzina asta s-a aprins de la scanteia contactului, focul a incalzit rezervorul care probabil a cedat si a alimentat focarul cu multa benzina ai carei vapori au explodat.

syRebekah

Noroc că sunt puţine bărci, altminteri aceste evenimente ar fi mult mai dese. Eu mă uit la cei care fac service la bărci şi nu mi se pare că ar fi genul care să aducă barca la 100% siguranţă. Şi cred că nici proprietarii nu vor să bage banii, la urma urmei (şi) de asta se vând ieftin bărcile vechi din Vest.

Aşa că rămâne ca cei interesaţi de siguranţa lor să se informeze pe cont proprii (aşa devenim semidocţi în tot ce pluteşte). Caz în care merită ştiut că sunt grupuri pe Facebook de consiliere în diverse probleme, eu stau pe unul de 12V şi pe altul de aeroterme chinezeşti, dar există şi grupuri de 220V pe barcă, baterii etc.

LE:
De exemplu în materie de amplasare a bateriei standardul UK prevede să fie aerisită suficient ca să scape hidrogenul şi să aibă protecţie în caz că explodează. Majoritatea vor să le amplaseze în santină şi e cam greu de respectat, dar am văzut puse în cutii de lemn cu tub de aerisire.
Aici recunosc că şi eu am încălcat standardul, am pus fiecare dintre baterii în lockere care se aerisesc în salon (no-no) şi o să fie nasol dacă explodează (la una nu i-am mai făcut cutia la care mă gândeam, e AGM, iar la LFP i-am făcut doar o semi cutie de aluminiu). Bănuiesc că nu voi putea naviga pe Norfolk Broads.
fost ghrt.

scm_ro

Citat din: Vali din Octombrie 24, 2019, 01:15:54 PM
Prima precautie e sa nu punem niciodata bacteria in aceeasi incinta cu rezervorul de benzina.
Din pacate asta nu este posibil chiar la toate barcile, nici la cea veche si nici la asta noua nu am cum sa o fac.
Eu ma gandeam sa ii pun si o siguranta mare, 60 sau 80A pe alimentarea motorului. Cam cat trage demarorul unui motor de 1000cmc (60CP)?

Apropo de service-uri, puteam sa fiu si eu in aceasi situatie daca puneam barca pe apa imediat ce am luat-o de la montajul motorului. Cei de la service au uitat sa stranga exact colierul de la alimentarea exterioara cu benzina. Am vrut sa verific in garaj etanseitatea si am luat benzina in canistre sa umplu rezervorul full. Astfel am vazut ca picura pe acolo. Buba este ca de acolo se scurgea la pompa de santina automata. Am modificat si pompa sa nu mai porneasca automat tocmai pentru a preintampina astfel de probleme.

Alex1958

Vaporii de benzina sunt mai grei ca aerul. Se vor lasa in jos in incinta. Ca sa eviti accidentele ar trebui sa verifici periodic etanseitatea sitemului (pe furtunul de alimentare a motorului din rezervor e, in general, un usor vid, dar atentie la cel de alimentare de la pompa si la rezervorul in sine!) si sa scoti aerisirea rezervorului in afara incintei. Daca rezervorul e fix e recomandat sa-i faci un record de alimentare din afara incintei, astfel incat daca curge benzina din pistol sa se intample afara. Daca ti-a curs benzina in incinta aeriseste bine pana cand nu mai miroase a benzina, inainte la a acoperi incinta.
Separa cat mai bine bateria de rezevor printr-un perete despartitor. Bateria genereaza hidrogen daca din ea curge acid pe vreun metal, dar o tava de plastic sub ea rezolva asta.
Bateria ar putea da flama daca se umbla la borne cu consumatori in circuit sau se scurt-circuiteaza bornele.
Nu te salveaza nici o siguranta de la chestia asta!

scm_ro

Are alimentare exterioara si aerisitor afara, bateria sta intr-un locas facut din fibra.

Florio

Citat din: syRebekah din Octombrie 24, 2019, 03:38:49 PM
Noroc că sunt puţine bărci, altminteri aceste evenimente ar fi mult mai dese. Eu mă uit la cei care fac service la bărci şi nu mi se pare că ar fi genul care să aducă barca la 100% siguranţă. Şi cred că nici proprietarii nu vor să bage banii, la urma urmei (şi) de asta se vând ieftin bărcile vechi din Vest.

Aşa că rămâne ca cei interesaţi de siguranţa lor să se informeze pe cont proprii (aşa devenim semidocţi în tot ce pluteşte). Caz în care merită ştiut că sunt grupuri pe Facebook de consiliere în diverse probleme, eu stau pe unul de 12V şi pe altul de aeroterme chinezeşti, dar există şi grupuri de 220V pe barcă, baterii etc.

LE:
De exemplu în materie de amplasare a bateriei standardul UK prevede să fie aerisită suficient ca să scape hidrogenul şi să aibă protecţie în caz că explodează. Majoritatea vor să le amplaseze în santină şi e cam greu de respectat, dar am văzut puse în cutii de lemn cu tub de aerisire.
Aici recunosc că şi eu am încălcat standardul, am pus fiecare dintre baterii în lockere care se aerisesc în salon (no-no) şi o să fie nasol dacă explodează (la una nu i-am mai făcut cutia la care mă gândeam, e AGM, iar la LFP i-am făcut doar o semi cutie de aluminiu). Bănuiesc că nu voi putea naviga pe Norfolk Broads.

Inițial mi-am spus că e greu să degaji atâta hidrogen din acumulator, cât să îndeplinești limita minimă de concentrație, pentru explozie  (4%) .
După un mic calcul, am reevaluat probabilitățile :) . Ok, la mine în barcă sunt cca. 35 mc aer. Ar fi necesar un volum de 1,4mc hidrogen, ceea ce e imposibil.
Dar într-adevăr, pentru santină și spațiile de depozitare a acumulatorilor, probabilitatea se mărește considerabil!

Oricum, în regim normal de funcționare, pentru acumulatorii noștri ziși "capsulați", cantitatea de hidrogen degajată este neglijabilă. Nu știu dacă o defecțiune a sistemului de încărcare, n-ar putea să iasă periculos din parametri (cazul când acumulatorul "fierbe").

P.S:
Pentru nevoile bărcii mele, testate timp îndelungat și în croaziere de până la 4 săptămâni, grupul de acumulatori este de 270 A/h, împărțiți în două unități.
Funcționarea este perfectă, de 12 ani (respectiv 9 , pentru al doilea acumulator) și întreținută iarnă/vară non stop, de două panouri solare.

syRebekah

Ai consum mic la frigider. Fără frig pentru mine e suficientă Optima 66Ah şi 100W solar (50W de fapt că la maxim 2 zile e necesar motorul). Frigiderul din păcate consumă enorm, chiar mă gândesc să iau unul mai mic de 15L pentru când nu am nevoie de cel de 125L.

La LFP nu ştiu ce degajează când se supără dar la capacitatea bateriei cred că nu am nici o şansă de a controla un eventual incendiu, indiferent unde aş amplasa bateria. Oricum nu am auzit toţi anii ăştia de absolut nici un incident pe bărci. Am testat/ distrus un element mai mic, un Winston de 40AH să văd ce se întâmplă. Doar s-a umflat iar după o vreme şi-a revenit la dimensiunile normale.

fost ghrt.