Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio


pelicanul

Se vede în filmuleț cum aruncă ancora, minutul 0:14.  :)

Florio

#212
Citat din: pelicanul din Octombrie 30, 2019, 03:56:15 PM
Se vede în filmuleț cum aruncă ancora, minutul 0:14.  :)

În telefon e mai greu cu văzutul detaliilor.  ;D
Dar era de așteptat, e prima manevră în situația aia.

pelicanul

Abia acum m-am uitat la film și cu sonor. Sint interesante și comentariile.  :)

rover.marius

Salut la toata lumea.
Intradevar in filmare arata foarte simplu dar nu este asa. Eu eram pe ponton, iar cand vezi ca se apropie un cargou de 7500 t de tine nu este simplu.
Pagubele nu sunt nici ele minore, suma este foarte mare. Pontonul este nou 2019 ca an de fabricatie, o barca distrusa cu 2 motoare, alta sparta pupa, alta barca spart motor 150 cp plus prelata.
In ponton se mai afla un motor 150 cp care acum este bun ptr fier vechi plus foarte multe scule electrice si tot interiorul distrus.
Am sa va tin la curent restul de detalii dupa ce primesc raportul de la capitanie si asigurator.

Florio

Citat din: rover.marius din Octombrie 31, 2019, 11:01:09 PM
Salut la toata lumea.
Intradevar in filmare arata foarte simplu dar nu este asa. Eu eram pe ponton, iar cand vezi ca se apropie un cargou de 7500 t de tine nu este simplu.
Pagubele nu sunt nici ele minore, suma este foarte mare. Pontonul este nou 2019 ca an de fabricatie, o barca distrusa cu 2 motoare, alta sparta pupa, alta barca spart motor 150 cp plus prelata.
In ponton se mai afla un motor 150 cp care acum este bun ptr fier vechi plus foarte multe scule electrice si tot interiorul distrus.
Am sa va tin la curent restul de detalii dupa ce primesc raportul de la capitanie si asigurator.

Marius, pentru situația respectivă și gabaritul navei rămase fără guvernare, distrugerea este insignifiantă. Ar fi putut fi un dezastru, nava având gabaritul de a mătura tot cheiul, ambarcațiuni și lucrări portuare, situație în care mai mult ca sigur ar fi existat și victime umane. 
Sigur că pagubele la nivel personal pot fi considerate mari, după posibilitățile fiecăruia.
Acum, fiind vorba de un accident, nu de o intenție, lucrurile se vor rezolva în cursul firesc al asigurărilor.

Eu am apreciat abilitatea căpitanului de a opri nava rămasă fără guvernare și în curent, la limita de a lovi dramatic cheiul. Până nu suntem în situația lui, nu știm ce înseamnă :)

P.S. Dar ce căutai tu pe ponton, nici în timpul săptămânii nu te desparți de apă? :D

Florio

Despre inerțiile unei nave mari, mi-am amintit filmulețul acesta:  https://www.youtube.com/watch?v=9psofXRSTmc

rover.marius

Salut Florio.
Nava nu a ramas fara guvernare i sa oprit motorul. Iar daca nava era verificata inainte de plecarea din port observau ca are probleme cum ar fi ca un lant de ancora sa rupt si probleme pe partea mecanica(motoare). Pe ponton eram pentru ca acolo lucrez si am barca tot acolo.

Florio

Citat din: rover.marius din Noiembrie 01, 2019, 08:07:41 AM
Pe ponton eram pentru ca acolo lucrez si am barca tot acolo.

Cumva mi-aș dori și eu să lucrez pe malul unei ape. De preferat Egeea :) Atunci aș lua o barcă mai mare și n-aș mai dormi în casă.


Citat din: rover.marius din Noiembrie 01, 2019, 08:07:41 AM
Iar daca nava era verificata inainte de plecarea din port observau ca are probleme cum ar fi ca un lant de ancora sa rupt si probleme pe partea mecanica(motoare).

Problemă! În situația asta nu știu cât de mult se bucură căpitanul. Asiguratorul, în caz că va plăti pagubele, va vrea să le recupereze de la vinovați.

Citat din: rover.marius din Noiembrie 01, 2019, 08:07:41 AM
Salut Florio.
Nava nu a ramas fara guvernare i sa oprit motorul.
Tehnic, asta e lipsa de guvernare, Marius.  Guvernarea este calitatea navei de a se deplasa pe o anumită traiectorie impusă. Deriva este lipsa guvernării. Dar ne ducem în altă direcție decât accidentul în sine. Pe mine mă uimește că încă se produc accidente navale la profesioniști, evident din neglijențe (ba tehnice, ba de atenție).
Acum două săptămâni eram pe Dunăre și am auzit de un accident al unei nave de pasageri. Păi dacă nici ăia nu au tehnică și personal... cine să aibă?

Observ două aspecte generale: la profesioniști e neglijență, la amatori e alcool. În diverse combinații.


Bogdan

Se va sti exact cauza dupa ce apare raportul autoritatii navale. Exact ca la deces, dupa autopsie.
Cert este ca motonavele de acest tip au ( sau ar trebui sa aibe dupa cunostintele mele) 3 categorii de motoare: principale, auxiliare si un DG ( diesel generator). Clar motoarele principale deservesc propulsia, cele auxiliare perifericele dar si instalatia de guvernare iar DG -ul functioneaza in stationare asiurand iluminatul si altele de genul asta. Sa cada si propulsorul principal si auxiliarul ar fi coincidenta cam mare. Daca gresesc, rog colegii cu experienta sa ma corecteze.
Oricum, guvernarea incarcat in aval e crunta. Mergi cu carma banda tribord, banda babord sa poti guverna o matahala din asta.

drmarius

https://youtu.be/JImiuemabIY

https://youtu.be/Fsd1qkWa8ps

O soluție care în unele situații pe mare poate ajuta enorm. De părțile negative nu am gasit nimic.

Florio

Citat din: drmarius din Noiembrie 06, 2019, 11:08:28 PM
https://youtu.be/JImiuemabIY

https://youtu.be/Fsd1qkWa8ps

O soluție care în unele situații pe mare poate ajuta enorm. De părțile negative nu am gasit nimic.

Părți negative nu sunt. Dispozitive Rope cutter sunt de mai multe feluri, toate având eficiență, evident, până la un punct. Dar se evită situații complicate, în care o simplă saulă se face monobloc în jurul axului elicei, de nu ai nici cu ce să o mai tai.
Acum 2 ani parcă, le spuneam de asta amicilor de pe velierul Andrew, care au avut o situație (nu dificilă, dar oricum, neplăcută). Problema lor de atunci fiind că pentru Z-drive nu există Rope-cutter.
M-ar mira, am spus eu, atunci. E imposibil să nu se fabrice pentru toate tipurile de transmisie.
Între timp s-a rezolvat, au găsit și pentru Z-drive :)

P.S.
Eu unul n-am nevoie de așa ceva, având un outboard cu cizmă extra-lungă. Mi s-a întâmplat o dată să iau o gută groasă, dar la mine se rezolvă facil, având posibilitatea să ridic elicea din apă.


Florio

Citat din: Intersect din Noiembrie 28, 2019, 03:32:47 PM
De interes https://www.g4media.ro/momentele-dramatice-ale-scufundarii-navei-care-transporta-oi-relatate-de-pilotul-de-pe-queen-hind-nu-accept-ca-vreun-merit-al-echipajelor-de-salvare-sa-fie-insusit-de-oportunistii-de-la-usc.html

Ca profesionist, domnul nu ar fi trebuit să mai intre în subiect.
După legislație, a făcut o suită de greșeli vizibile chiar și pentru niște amatori ca noi, depășindu-și competențele.
Am discutat pentru siguranță, cu un navigator și profesor, profesionist de o viață, prietenul nostru Paul Butușină.
Pilotul nu mai avea competențe încă de când nava a atins fundul bazinului portuar, la cheu fiind, din cauza supraîncărcării. Procedurile implică descărcarea până la limita de flotabilitate, inspectarea navei pentru a vedea dacă a fost afectată, etc... nu se pleacă pur și simplu din port.
Decizia lui de a continua manevrele a fost în afara procedurilor.
De asemenea, când nava bandează din cauza încărcării defectuoase, există niște proceduri clare, deciziile pilotului neurmând nici una.
Desigur, nu poate fi bănuit de rea-credință, a încercat să redreseze, să facă un bine, prin acțiunile lui.
Doar că deciziile în afara procedurilor, au arătat cât de corecte au fost. Finalul fiind acesta dat la știri.

P.S.
Scuze pentru repetiția supărătoare a cuvântului "proceduri", dar alt sinonim nu există. Măcar nu l-am folosit obsesiv, în aceeași propoziție :D

cristizz

Drumul catre iad e pavat cu bune intentii!
Daca pe traseul deciziilor de la momentul cand s-a constatat, la cheu, ca ceva nu este in regula, a intervenit cineva convingator (avand in vedere destinatia marfii) care i-ar fi putut spune ,,Hade Sefu ca merge si a$a" atunci Aghiuta isi face mendrele