Veliere transformate

Creat de Iulian_m, August 30, 2014, 12:46:33 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Iulian_m

Salutare tuturor,

Nu prea stiu cu ce se mananca un forum dar sper ca mesajul asta sa apara si sa fie vizualizat ( poate chiar sa primesc ceva raspunsuri).

Am o nedumerire de novice si poate cineva ma poate ajuta.

Zilele trecute am achitat un avans pentru un velier transformat in barca cu motor ( nu stiu exact in ce clasa se incadreaza). O sa pun un link la sfarsitul mesajului cu pozele respectivei barci.

Cred ca m-am pripit putin cand am cumparat barca deoarece eu vreu sa o folosesc in delta la pescuit si "campat". Din cate am citit in specificatiile velierului pescajul ( sper ca am nimerit termenul) este de 70cm. In acest moment barca are un motor outboard Honda 4T de 8 CP dat tinand cont ca lungimea barcii este de 7.6m iar latime de 2.4 cred ca este mult prea mic pentru a fi folosita pe Dunare. Fostii propritari se plimbau foarte ok pr canalele din Olanda dar era o avtivitate recreativa de weekend si nu aveau mari dificultati.

Am nevoie de cateva sfaturi cu privire la urmatoarele:

- ce motor ar trebui sa pun pentru a naviga din Sf. Gheorghe pana la Uzlina in conditii ok. Nu am nevoie de viteza mare dar nici nu as vrea sa fac 5 ore dus si 3 ore intors ( timpul pe care il pot petrece in Delta este limitat).

- Fibra suporta cam ce motor ( ca greutate). Am vazut ca barcile de pescuit au in specificatii anumite motorizari maxime. Acestea sunt date de rezistenta materialului sau de navigare in conditii de siguranta? Sper ca m-am exprimat coerent :).

- sunt ok tipurile astea de barci?

- nu in ultimul rand: m-am pripit cumva cand am cumparat ca incepator o barca asa mare?

Scuze pentru eventuale greseli, scriu de pe telefon.

Link cu pozele barcii:

http://imgur.com/a/zlcDu

O zi buna tuturor!



pelicanul

Ar fi bune mai multe poze cu corpul barcii pentru a ne putea face o parere, dar din ce se vede cred ca e o barca clasica, de deplasament. La lungimea de 7,6 m va avea o viteza in regim de deplasament de vreo 7 noduri. Pentru asta sunt suficienti cei 8 cai pe care-i are. Daca vrei sa nu fortezi motorul, poti sa-i pui un 10 sau 15 cai si sa mergi la o turatie mai mica.
Daca formele barcii nu permit intrarea intr-un regim de semideplasament sau glisare, orice crestere a puterii duce numai la un consum mult marit de combustibil fara sa cistigi prea mult la viteza. De altfel, cred ca si motorul de 8 cai este folosit eficient doar la 3/4 din capacitate. Fa citeva teste cu barca pe apa linistita (un canal din Olanda este ideal :) ). Pune motorul la 1/2, la 3/4 si apoi la turatia maxima si masoara viteza. Vei observa ca o dublare a turatiei (adica aproximativ dublarea puterii) duce la o crestere a vitezei de doar aproximativ 25 la suta. Pentru viteze mai mari necesarul de putere (si deci consumul) creste exponential daca barca nu are forme care sa-i permita un regim de semideplasament sau glisare.
Cred ca 4-5 ore in amonte, Sf. Gheorghe - Uzlina, (50 km?) e un timp rezonabil pentru aceasta barca. Daca vrei ceva mai rapid cred ca trebuie sa te orientezi catre altceva.
Pe de alta parte, barca respectiva cred ca este facuta pentru a locui la bord (pat, bucatarie, toaleta, etc), ceea ce inseamna ca nu prea ai unde sa te grabesti, nu? Mergi cit vrei si apoi tragi la mal sau ancorezi unde vrei tu si dormi, pescuiesti sau faci plaja fara sa te grabeasca nimeni.

Iulian_m

Mersi mult pentru raspuns. Sa inteleg ca n-as avea probleme sa merg in amonte cu motorul asta? Asta e cea mai mare nelamurire pe care o am.

Sincer sa va spun, eu nu am vazut barca pana acum. Am gasit-o pe net, pretul mi s-a parut foarte mic si am trimis o ruda stabilia acolo sa o vada si sa o arvuneasca. Se pare ca barca este foarte ok ca integritate si e foarte curata.  motorul e din 2011 si a costat 1499 euro in conditiile in care eu am platit/ o sa platesc 1500 euro pt toata barca.

O zi buna.

Rumpi


Parerea mea proprie si personala e ca barca nu merita banii astia. Si iti spun si de ce. Barca e un velier caruia cineva i-a dat jos catargul. Ca velier nu mai poate deci fi folosita fara investitii suplimentare (catarg, vele), banii sunt nejustificati, avand in vedere ca la banii astia se gasesc veliere similare cu tot cu catarg si vele. Ca si barca cu motor e neperformanta. Are chila fixa deci duci lestul dupa tine, motorul e fix si ai carma deci nu o sa ai aceeasi manevrabilitate ca o barca cu motor adevarata, si e o barca de deplasament pur care nu o sa atinga veci pururi o viteza mai mare de 12 km/h (daca ii atinge si pe astia, ca nu stim de fapt ce lungime are la linia de plutire, probabil 1m mai putin) indiferent ce motor ii montezi tu.
Pentru olandez a fost probabil o solutie comoda si ieftina pentru cerintele de acolo deoarece pe majoritatea canalelor olandeze viteza e limitata la 10kmh. In weekend facea omu o excursie si duminica seara oprea undeva, lega barca de primu cheu, platea taxa pe o saptamana si se intorcea acasa cu trenu sau autobuzu. Vinerea urmatoare hop in autobuz si retur la barca.
Fa calculul urmator: Sf. Gehorghe - Uzlina aprox 50km. Viteza medie a Dunarii pe bratul Sf. Gheorghe 0,27m/s (conform Ceronav) adica 0,97km/h. Viteza ta maxima 12 km/h din care scazi viteza curentului 1km/h, adica 11km/h. . Rezulta ca intr-o zi normala cu barca asta de la Sf. Gheorghe la Uzlina faci 4,5 ore. La intors faci 4 ore. Asta daca duci barca la viteza limita. Practic eu spun ca o sa faci 5 ore fara probleme.
In plus barca trebuie inmatriculata, ca e peste 7m. Vrei nu vrei inmatriculare si impozit anual. (inmatriculare 200 euro, impozit dupa cat a zis primaria de care apartii plus verificarile tehnice tot la 2,5 ani). Adauga la asta transportul barcii din Olanda (cumva trebe sa o aduci pana aici si majoritatea velierelor nu pot fi puse pe o remorca normala de transportat masini, trebuie peridoc).
Personal nu as lua barca. Oricum mi se pare scumpa fara catarg si vele. Si in plus tu vrei viteza.
Chiar si renuntand la cerinta de viteza tot nu as lua-o fara catarg si vele. Macar daca ar fi avut un inboard diesel mic sau daca ar fi fost o barca cu derivor ca sa mai aiba ceva avantaje, dar asa...
Parerea mea e sa ceri avansu inapoi si sa cauti o barca mai potrivita cu cerintele tale.

Iulian_m

Salut,

La raspunsul lui Rumpi nu ma asteptam, aveam impresia ca e chilipir  :). Intradevar, transport Olanda Rom o sa fie aprox. 1500 euro asta inseamna ca barca ma ajunge la 3000 euro.
S-a inteles gresit  un aspect: nu vreau viteza neaparat. As vrea ca barca se mearga cu o viteza decenta in cazul in care o sa vreau sa dau la peste mai departe de sf gheorghe. De fiecare data cand am mers in delta am mers la pescuit, relaxare, sprituri ..... in ordinea asta. Nu vreau sa mai depind de barcagiul unei pensiuni care ma duce dimineata pe balta si apoi ma lasa sa mor pe acolo (de sete). Vreau mobilitate si barca asta mi s-a parut decenta si ca pret si ca functionalitate. In mod normal mergem in jur de 4 persoane la pescuit, am cautat sa am 4 locuri de dormit si spatiu pentru ustensile ceea ce un "papuc" nu-mi oferea.  Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic, hotararea e luata, peste 10 zile ajunge in tara in camion.

Am mai facut un mic calcul luand in calcul pretul cazarii in Delta pt 4 persoane, pretul curselor pana la locul de pescuit etc pentru 20 zile/an si am ajuns la concluzia ca o amortizez in 2 ani doar din costurile de cazare. Plus ca acum avand barca o sa merg mai des.

Gasisem un velier compelt cu catarg, vele si un motor inboard mercedes, aceeasi dimensiune ca asta dar nu a vrut sa scada pretul mai jos de 3000 euro. Plus ca nu stiu sa navighez si sa duc catargul la fidr vechi era pacat.

Peste 10 zile pot sa postez cateva fotografii si poate imi puteti da alte sfaturi in continuare.

Apropo, legat de inmatriculare: in olanda nu a fost inmatriculata ( acolo se inmatriculeaza cele ce pot prinde peste 25 km/h. In concluzie nu am certificate de radiere, nimic. Se poate inmatricula fara acte? Am factura motorului si ceva chitanta de mana cu cel ce mi-a vandut barca.

Merci inca o data pentru raspunsuri!



pelicanul

#5
In privinta vitezei si a motorizarii, depinde si de greutatea totala a barcii (greutatea barcii + pasageri + bagaje + combustibil + motor + orice mai pui pe ea). Daca nu depasesti 1700 - 1800 kg, cred ca 8 cai e suficient. Daca te apropii sau depasesti 2000 de kg, ar fi mai indicat un 10 cai.
Pentru reducerea greutatii, ai putea sa dai jos derivorul si lestul (daca le mai are), insa asta inseamna cheltuieli in plus si riscul de a afecta structura de rezistenta a barcii.
Pentru inmatriculare in Romania, iti trebuie radiere din Olanda sau o hirtie de la capitanie de acolo. Mai cauta pe forum ca s-a mai discutat chestia asta.
Daca ai pe cineva in Olanda (rezident sau cetatean olandez) spune-i sa intrebe la ANWB si poti inmatricula barca acolo pe numele tau. Esti cetatean european si ai drepturi!  ;) Scapi de o multime de hirtii si taxe.

Iulian_m

Merci pentru sugestia cu inmatriculatul in Olanda. Am rude cetateni olandezi si stiu ca in general inamtricularile de orice fel sunt mai usoare acolo. O sa intreb ce si cum desi, repet, ei sunt obligati sa inmatriculeze doar ambarcatiunile cu viteza minima de 25 km/h.

Legat de greutatea barcii; am cautat ce e ala derivor si se pare ca barca asta are doua, unul stanga si unul pe dreapta. E normal?

Nu am gasit ce e ala lest. Asa ca, ce e ala lest? :)


Rumpi

#7
 Stiu ca nu e raspunsul pe care il asteptai dar asta consider eu. Am nuantat aspectele negative, ca pe alea pozitive le stii si tu. Din punctul meu de vedere chilipir era la 500 euro.

  Ca sa inmatriculezi in Ro iti trebuie ori certificat de radiere (ceea ce nu are) ori negatie (hartie de la autoritatea olandeza ca barca nu a fost inmatriculata la ei). Pentru inmatriculat in Olanda ai nevoie de un cetatean olandez care sa te reprezinte (inmatriculare voluntara sub 24m): http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/koopvaardij/pleziervaart/vereiste_documenten/documenten_voor_op_zee/

Sfatul meu: daca tot o iei si o aduci cu camionul trimite ruda in port sa caute un catarg si un ghiu second (din aluminiu nu lemn) la barca asta, eventual si niste vele potrivite daca gaseste ieftin. Daca stii modelul barcii scrie pe net ce marime avea catargul original. 2-300 de euro in plus nu te mai omoara. Iti spun si de ce. Daca vrei vreodata sa o vinzi fara catarg nu face nici un leu. Ca si barca de pescuit nu prea are valoare in Ro deoarece majoritatea pescarilor vor viteza, adica barca de glisare. Asa ca singura solutie e sa o vinzi ca velier si in ro catargele sunt marfa care nu se prea gaseste. Vele se pot cumpara de pe net ca pot fi trimise cu posta, dar catarge nu. Plus ca daca ai catarg la ea poate il montezi vreodata si iesi la pescuit pe mare si mai reduci costurile de combustibil. Pe transportator nu il intereseaza daca mai pune o teava de 8-10m in camion sau nu. 

Am uitate de chile. Da e normal sa aiba doua chile, se numesc "bilge keel" si e o optiune populara in anglia (unde am impresia ca e facuta barca ta). Cele doua chile au in ele (sau la capatul lor depinde de constructie) lest de plumb pentru contragreutate impotriva fortei velelor. Avem o intreaga discutie pe forum, cu avantajele lor.
Nu ne spui ce marca si model e barca?

Iulian_m

#8
Stiu ca o sa para ciudat dar nu stiu exact ce marca si model este. Din spusele proprietarilor este EuroKruiser MK3 dar am ceva dubii.

Pe linkul de mai jos sunt caracteristicile trecute.

Apreciez foarte multe ceea ce ati scris si ma bucur ca sunteti sincer dar raman la parerea ca am avut o afacere buna chiar daca o sa platesc 3000 euro in cele din urma. Banuiesc ca e destul de stabila barca si se poate dormi fara probleme pe ea. As sacrifica oricand viteza pentru confort cand e vorba de petrecut cateva zile pe luna in delta si pescuit linistit la somn noaptea sau la caras in timpul zilei ancorat undeva pe Dunarea Veche sau pe vreun lac.

Sunt curios cat consuma motorasul asta de 8 CP. Aveti ceva experinta?

Cu stima.

Link-ul: http://www.zeilersforum.nl/mediawiki//index.php/Eurokruiser_MK_III


modi

Citat din: Iulian_m din August 30, 2014, 04:46:47 PM

Nu am gasit ce e ala lest. Asa ca, ce e ala lest? :)

Si-atunci de ce ti-ai luat-o ?

Betto

#10
Citat"...Aveti ceva experinta?"
....Avem, in a tolera incapatanarea altora ! ))))))))))))))))))))))))))))

Iulian_m

@modi  Nu stiam ca trebuie sa cunosc toate componentele inainte sa cumpar ceva! Acum ma vad nevoit sa renunt la masina ca nu stiu ce e ala EGR sau ca exista.

Am postat pe forumul asta nelamuririle mele tocmai pentru ca nu stiu prea multe, stiu doar ce vreau sa fac dupa ce o pun pe apa.

Sper ca esti fericit.........?? :)

pelicanul

Citat din: Iulian_m din August 30, 2014, 07:21:53 PM
...................

Sunt curios cat consuma motorasul asta de 8 CP. Aveti ceva experinta?

........................

Probabil maxim 2 litri/ora.

Iulian_m

Multumesc mult pentru raspuns.

Cred ca am toate informatiile pe care le cautam. Daca nu va deranjeaza o sa postez cateva poze cand o sa ajunga barca in Romania si eventual cateva impresii dupa ce o lansez la apa.

Weekend placut!

Iulian_m

Nu vreau sa contrazic pe nimeni, am mentionat la in prima postare ca sunt novice. Sincer am invatat astazi din raspunsurile dvs extrem de mult.
Regret ca s-a interpretat ca fiind "incapatanare" ceea ce am zis./scis.

In orice caz, fara nicio urma de ironie, am invatat urmatoatele astazi:

- barca pe care am dat bani ( pret multi se pare ) o sa aiba o viteza maxima de aprox. 5-6 kt.

- motorul Honda BF8 o sa consume aprox. 2 litri/h la 2/3 turatie.

- n-are sens sa pun motor mai mare deoarece viteza n-o sa creasca ci doar consumul, barca nefiind facuta pentru viteza ci pentru confort.

- am mai invatat ca nu are sens sa parchez in Sf Gheorghe daca vreau sa pescuiesc in Uzlina. Asa ca o sa caut parcare in zona pentru 6 luni pe an.

- capcompas este un loc de unde poti afla chestii benefice.

Acum, daca tot vreau sa parchez in zona: am vazut pe net o solutie in Victoria. Are cineva experinta cu locul/oamenii? Recomandati altceva?