Barca Motocraft SF 490 T

Creat de ovidiu66, Septembrie 12, 2014, 12:29:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ovidiu66

Clubul Motocraft se mareste!
Multumiri colegilor, pentru videoclipul cu Motocraft SF430+20cp.

https://www.youtube.com/watch?v=E35F7twQa9w






ovidiu66

Salut dragi colegi,

In curand va trebui sa imi cumpar motorul pentru barca si vreau sa va multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri(Soso, Mihai, Fritz, Vali, Romica.....tuturor celor care au intervenit!).
Partea buna este ca am dobandit foarte multe informatii, partea proasta este ca am devenit cel mai nehotarat om din lume.
Adevarul este ca am cheltuit ceva bani cu distractiile nautice pana sa imi gasesc barca potrivita, iar acum ma framanta rau de tot alegerea motorului.
Am gasit 2 videoclipuri pe net cu o barca identica cu SF490T, dar sub alta denumire(Legend 16'), cu motorizari de 20cp si 25cp.
Eram aproape hotarat sa imi cumpar un motor de 20cp(sunt conditionat de greutate-portabilitate), dar din videoclipuri mi se pare ca barca merge semnificativ mai bine cu 25cp.
Va rog sa interveniti, astept parerile voastre, ce motor sa pun pe SF490T?...20CP, 25CP sau 30CP?...nu am reusit sa probez nici o motorizare, sunt in ceata, nu imi dau seama cum se va comporta barca si daca sunt diferente semnificative intre cele 3 variante de motorizare.

Videoclipul cu 20cp
https://www.youtube.com/watch?v=8A7JPOUStRY

Videoclipul cu 25cp
https://www.youtube.com/watch?v=PAdAVPN3bOQ

NessyRO

Da, arata ceva mai bine cu 25 cp dar tine cont de faptul ca in barca sunt doua persoane, una fiind pozitionata la prova, deci o alta distributie a incarcaturii. Cred ca nu de aici ar trebui sa pornesti evaluarea pentru achizitia motorului ci mai degraba de la recomandarea producatorului si de la intentia pe care o ai cu privire la modul de utilizare (solitar sau nu, cantitate bagaje, distante scurte/mai mari, consum combustibil, etc.). Incearca sa-ti faci o matrice de decizie in functie de ce doresti de la barca.
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

Mihaif99

Salut Ovidiu.

Pune-i ori 20 cp, ori puterea maxima remomandata de producator, cred ca 35.
Cu 20 CP ai avantajul ca e usor, poate fo scos/pus pe barca, ceea ce in Romania uneori e o necessitate, si in plus nu trebuie sa o inmatriculezi. Asta ar fi alegerea mea.
30-35 CP iti va permite sa glisezi fara efort chiar cu 4 persone in barca.


ovidiu66

Multumesc Nessy, Mihai, varianta cu 20cp ar fi suficienta si confortabila pentru mine, dar piticii din creier ma chinuie cu senzatia pe care o ofera un motor puternic.
Sper sa ma linistesc, barca suporta 40cp, dar ma va complica enorm greutatea motorului.

AdrianZUZ

Citat din: ovidiu66 din Martie 25, 2015, 08:20:12 PM

Videoclipul cu 20cp
https://www.youtube.com/watch?v=8A7JPOUStRY

Videoclipul cu 25cp
https://www.youtube.com/watch?v=PAdAVPN3bOQ

25-ul ala e cat porcu'!
40 cp sunt si in 3 si in 4 cil. Alea in 4 sunt tot porci = 90cp in 2t atat ca greutate, cat si ca dimensiuni

Eu as lua 25cp / 2t / 2 cilindri = 47kg, trage mult mai grav decat orice 20-25 in 4t ....verificat pe barci similare.



sau un ETEC de 40 ... sau un TLDI 40cp ... bine ca nu am eu trilema asta ;D

ovidiu66

#66
 Multumesc Adrian,

Este interesanta varianta unui 25cp in 2timpi, la 47kg, dar unde gasesc eu motorul asta?
As prefera un motor nou din motive de garantie, dar nu exclud varianta unui SH bun.
O varianta convenabila pentru mine si in limita suportabilitatii ca greutate, ar fi fost un Suzuki DT30, in 2 timpi,57kg...dar am inteles ca nu se mai fabrica.
http://www.suzukiwesthaven.co.nz/outboards/portables/product/dt30

Dintre motoarele de 20cp in 4 timpi, momentan cel mai interesant mi s-a parut Suzuki DF 20AL, 45kg.
http://www.suzukiwesthaven.co.nz/outboards/portables/product/df20a

Evinrude ETEC sunt imense, daca as fi tinut barca pe apa era o varianta Ok, dar ma plimb dintr-un loc in altul si am probleme cu lansarea la apa.

Ar mai fi varianta Suzuki DF 25 AL, 4 timpi, 63kg, dar daca nu sunt diferente semnificative de performanta fata de 20cp, ma complic degeaba.
http://www.suzukiwesthaven.co.nz/outboards/portables/product/df25





Sosoktm

Vad ca tot la vorba mea ajungi:). Poate tu esti mai destept ca mine si nu inveti pe banii tai. ;)
Vad un yamaha 25 in viitorul tau :)))

Mihaif99

Citat din: Sosoktm din Martie 27, 2015, 09:51:00 PM
Vad ca tot la vorba mea ajungi:). Poate tu esti mai destept ca mine si nu inveti pe banii tai. ;)
Vad un yamaha 25 in viitorul tau :)))

A invatat si el sufficient pe banii lui.

Subscriu - Yamaha 25 e un super motor, mai ales cu "decals" de 20 aaahhemmm

Inaintea jet-ului F40 am avut pe Smokercraft un astfel de motor.  E un alt monument de fiabilitate. Fara nici un fel de gluma.  Un super motor. Doar ai grija sa fie unul in stare buna si cu injectie (dozator) de ulei.

WBF

#69
Dau si eu cu parerea, ca e gratis.

Am avut si eu problema si dilema cu greutatea motorului.
Am rezolvat problema cu un carucior pentru motor.
In rest, oricum era/este nevoie de doi oameni sa punem motorul pe barca. Acum un gonflici de 3.4 Zodiac, inainte o tabla de SL4.10
Mizeria mea de Mercury de 15cp are fix 52de kg :(

Altfel, banuiesc ca tii barca pe peridoc.
Peridoc care nu va avea dureri de genunchi, iar la transport, un suport de lemn intre peridoc si cizma motorului  nu doare.

Daca barca stie 40 de caluti si esti dispus la un impozit minimal + ceva cheltuieli de inmatriculare, vezi ca este un Evinrude de 40 la vanzare. E cu maner profesional plus alte ale alea..
Pretul este extrem de corect si mi-a trecut pe la ureche  ca are ore putine si este extrem de ingrijit.
Optional decal de 20..
Pe o tabla, cu un asemenea motor, ar fi senzatie. Sau racheta.....
Idem cu un Yamaha de 25 de cai, dar va trebui sa sapi pana gasesti unul si sincer, pe apa, fiecare calut conteaza.
Nu faci in fiecare zi investitii in pasiune, asa ca sfatul meu, care nu conteaza prea mult, este sa-ti echipezi barcazul cu ceva decent

ovidiu66

#70
Multumesc pentru interventii, va trebui sa imi reanalizez situatia si sa consider varianta cu un motor puternic.
Pe langa complicatiile pe care o sa le am din cauza greutatii motorului, va aparea si problema peridocului, acesta se va dezechilibra daca voi transporta motorul pe oglinda.
Nu stiu daca il voi putea modifica, sa ii lungesc protapul si sa mut puntea cat mai in spate posibil.

Mihaif99

Daca alegi motor mare, trebuie sa mai faci cateva modificari :)  Tine cont ca ai o barca suficient de mare. Daca vrei una si mai mare, atunci trebuie schimbata si masina :)

1  - podele.  Barca cu podele e mult mai misto decat fara podele. Cand puntezi barca faci si spatii de stocare, loccuri de ancorat cutii, coolere. cutia cu elemente de siguranta - veste, etc. Idea e sa fie cat mai ordine in interior
2 - Montanti de scaune si scaune. Odata ce ai podele, poti sa montezi baze de scaune astefel incat sa reconfigurezi barca dupa pofta inimii, scaun conducator pozitionat semi-central, etc.
3 - Instalatie electrica si baterie.  Bateria si rezervorul le vei monta cat mai spre prova ca sa echilibrezi barca.

O alta metoda sa echilibrezi e sa montezi....  ?protzapul?   adica bara aceea pe care se sprijina barca, cat se poate de in fata. In principiu eu incerc sa nu am mai mult de 15-20 kg la limba trailerului la o barca "mica".

dflorin

Salut Ovidiu. I-ti dau un sfat...nu modifica protapul, puntea da poti. Monteaza motorul pe barca si da puntea in spate pina cind peridocul se echilibreaza satfel incit sa poti sa-l tii cu o mina in echilibru fara prea mare efort. Mai monteaza si un suport din zona placii anticavitatie sprijinit pe peridoc astfel reduci presiunea pe oglinda in timpul transportului.

WBF

Citat din: dflorin din Martie 30, 2015, 06:10:18 PM
Mai monteaza si un suport din zona placii anticavitatie sprijinit pe peridoc astfel reduci presiunea pe oglinda in timpul transportului.

Fix ce ziceam si eu :)
Si este extrem de ieftin, avea Romica un post despre asta, nu sap acum dupa el, in care explica ce si cum.

ovidiu66

Multumesc Mihai, Florin, peridocul pe care il am a fost construit pentru SL410.
Este prea scurt pentru SF490T, dar are un mare avantaj fiind extrem de usor.
https://picasaweb.google.com/106062072626373634622/MotocraftSF490T#6058103388836462034

Fara motor pe oglinda manevrez peridocul fara efort.
Cu motorul montat pe oglinda nu stiu daca se va echilibra, chiar daca mut puntea mai in spate.
Cred ca ar fi necesara si lungirea barii de prindere in carlig, pentru ca oglinda sa fie in apropierea aliniamentului puntii.
Nu stiu cat de complicata ar putea fi operatiunea asta, dar nu as vrea sa stric peridocul.

Mihai, barca mea impreuna cu peridocul, plus un motor de 100kg, nu cred ca ar putea depasi 500-600kg.
Ma gandesc ca Skoda pe care o am, poate sa traga greutatea asta(motorul este de 1,9TDI)
https://picasaweb.google.com/106062072626373634622/MotocraftSF490T#6058103457482539170
Modificari foarte multe nu cred ca o sa ii aduc barcii, nu as vrea sa ii maresc greutatea.

Daca ma hotarasc sa cumpar un motor de 30-40cp, pe care sa il tin permanent pe barca, cred ca trebuie sa schimb si peridocul.Deja ma doare capul....!